Neitsytkäynti tehty!

Tallinnassa

Tulipa käytyä ensikertaa Tallinnassa.
Taas tuli todistettua, ettei kannata keskustelupalstojen kirjoituksia uskoa.
Ensinnäkin minulle on tullut sellainen kuva, että kaupunki on varkaiden paratiisi ja juoppoja ja "huonoja naisia" täynnä. Ja paskat. En nähnyt yhtään juoppoa kaupungilla, laivalla pari suomalaista känniääliötä kylläkin. Varkaista ei mitään havaintoa, ei yhtään nuorisojoukkoa missään, joita edes olisi voinut epäillä taskuvarkaiksi.
Ihan positiivinen kokemus oli, ensikerralla on kiva mennä, kun ei ole enää mitään ennakkoasenteita.
Ja sitten vielä keskustelupalstojen innostamana hain passin, kun passi pitää olla kun viroon menee...Miksi? Olihan se mukana, mutta mitä ihmettä sillä siellä tekee?

26

2430

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuuuuuuuuuuu

no hyvä että tykkäsit oon samaa mieltä niistä juopoista että rovoista!se on ihan sama mihin memee niin voi aina sattuu huono tuuri!oon käyny tallinassa että muualla virossa monia satoja kertoja enkä kyllä kyllästy ikinä viroon!ei muutakuin hienoja käytös tapoja vaan opetteleen eikä tarvi aina hilluu poro päissään pitkin tallinaa niin saa hyvät fiilarit tallinasta.jos me suomalaiset olaan iisisti virossa niin kyllä palvelu pelaa eli viisaasti matkaanvaan suomi porokäy.

• kaiken varalta

Vasta äskettäin lehdestä luin, (en nyt tähän hätään muista mikä lehti) eestin rajaviranomaiset ovat satunnaisesti sakottaneet passittomia matkustajia Tallinnan satamassa. Sakko oli ollut yli 700 €.

• änim

Niin pitääkin toimia, kun ei noudata ohjeita.

• ma-tkaaja

Tallinnaan pikkumatkoja tehneenä samaa mieltä
      ,paikat jees,kaikkea on yllinkyllin.Heikoin lenkki on palvelu,useimmissa paikoissa henkilökunta on vakavailmeistä kuin juuri joku lähiomainen ois kuollut.

• itse aina kohtelias

Kannattaa muistaa, että palvelukulttuuri ja turistien palvelukulttuuri on Virossa aika uutta. Ja toinen syy lienee se, että alan koulutuskin lienee aika huomoissa kantimissa. Virossa palvelualan ammateissa ollaan pitkälle kuin paperitehtaalla sorvin ääressä. Ja kun palkkakin lienee huono, ymmärrän, että varsinkin "rahojaan levittelevien" turistien hyysääminen tuntuu alentavalta.

Itse en käytä turisteille suunnattuja ravintoloita ja ostospaikkoja, kansanpaikoissa palvelu on ollut todella sydämellisestä tosi välinpitämättömään...ei se minua haittaa, näen Tallinnassa aina uutta ja olen aina uudestaan innolla menossa. En mene sinne ihanan palvelun toivossa vaan nähdäkseni lisää Viroa.

Ja kaikki kontaktit ei palvelutehtävissä oleviin kansalaisiin ovat olleet myönteisiä!

• WellCome to Est
        itse aina kohtelias kirjoitti:

Kannattaa muistaa, että palvelukulttuuri ja turistien palvelukulttuuri on Virossa aika uutta. Ja toinen syy lienee se, että alan koulutuskin lienee aika huomoissa kantimissa. Virossa palvelualan ammateissa ollaan pitkälle kuin paperitehtaalla sorvin ääressä. Ja kun palkkakin lienee huono, ymmärrän, että varsinkin "rahojaan levittelevien" turistien hyysääminen tuntuu alentavalta.

Itse en käytä turisteille suunnattuja ravintoloita ja ostospaikkoja, kansanpaikoissa palvelu on ollut todella sydämellisestä tosi välinpitämättömään...ei se minua haittaa, näen Tallinnassa aina uutta ja olen aina uudestaan innolla menossa. En mene sinne ihanan palvelun toivossa vaan nähdäkseni lisää Viroa.

Ja kaikki kontaktit ei palvelutehtävissä oleviin kansalaisiin ovat olleet myönteisiä!

Virossa ei ole yhtää koulua jossa opeteltaisiin " kieliä ja palvelua " !

Siis kanssakymistä - muiden kanssa !

Suomessa on vähän samanalainen tilanne kun kaikki palvelut perustuva ns itsepalveluun ja siten suomalaiset eivät ole juuri tottuneet palveluun ?

Viroa Suomessa ei edes opeteta !

• WellCome to Est kirjoitti:

Virossa ei ole yhtää koulua jossa opeteltaisiin " kieliä ja palvelua " !

Siis kanssakymistä - muiden kanssa !

Suomessa on vähän samanalainen tilanne kun kaikki palvelut perustuva ns itsepalveluun ja siten suomalaiset eivät ole juuri tottuneet palveluun ?

Viroa Suomessa ei edes opeteta !

Mun keittiön ikkunasta näkyy ainakin yks hotelli ja ravintola-alan oppilaitos,,,,lontoon murrettakin opettavat siellä.
        Tosin satamaan tai virukeskukseen en näe.

• omalla rahalla
        xv-750 kirjoitti:

Mun keittiön ikkunasta näkyy ainakin yks hotelli ja ravintola-alan oppilaitos,,,,lontoon murrettakin opettavat siellä.
        Tosin satamaan tai virukeskukseen en näe.

Hei kun 1991 tuli muutos Viroon niin silloin vielä INTURIST hoiti kaikki matkailijat ja ravintolat / yöpymiset !

Se oli osittain Moskovasta hoidettua toimintaa ja siten se ei mitenkään eritellyt Leningradin Oblasti eri paikkoja ja kohteita.

Virolaisia oli todella vähän siinä organisaatiossa ja siksi koko matkailu on nyt hieman eri tavalla hoidettua kuin ennen 1991.

Siihen aikaa oli jopa lailla kiellettyä olla ulkolaisten kanssa tekemisissä !

• omalla rahalla kirjoitti:

Hei kun 1991 tuli muutos Viroon niin silloin vielä INTURIST hoiti kaikki matkailijat ja ravintolat / yöpymiset !

Se oli osittain Moskovasta hoidettua toimintaa ja siten se ei mitenkään eritellyt Leningradin Oblasti eri paikkoja ja kohteita.

Virolaisia oli todella vähän siinä organisaatiossa ja siksi koko matkailu on nyt hieman eri tavalla hoidettua kuin ennen 1991.

Siihen aikaa oli jopa lailla kiellettyä olla ulkolaisten kanssa tekemisissä !

Aloitin -85 ja silloin kyllä olin paljonkin paikallisten kanssa tekemisissä.Rajoituksia kylläkin oli,,,,esim. klo:23.00 jälkeen ei saanut olla ulkolaisia vieraita kotona.

• Rubla Svoboda
        xv-750 kirjoitti:

Aloitin -85 ja silloin kyllä olin paljonkin paikallisten kanssa tekemisissä.Rajoituksia kylläkin oli,,,,esim. klo:23.00 jälkeen ei saanut olla ulkolaisia vieraita kotona.

1985 eikös vielä ollut osa Neuvostoliittoa ?

Rahan vaihto oli laitonta ja siten kukaan ei voinut olla tekemisissä ulkopuollella Intouristin palveluja.

Siis on hieman kyseenalaista että mitä tarkoitat ?

• mat-kaaja

Ihan totta niinkuin sanot palvelusta.Jos/kun käy yksin laivamatkalla palveluun kiinnittää enemmän huomiota.Porukoissa ei niinkään

• Pap on aga

Kaikki on kielistä kiinni ja kulttuurista !

• matk-alla
        Pap on aga kirjoitti:

Ihan totta.Kohdemaan ja nyt Eestin kielestä vähintään Aitäh,tanan=kiitos.Palume =olkaa hyvä
        ,näkemigs=näkemiin.Eestin kielen numerot sanotaan samoin kuin meillä.
        Ensipäiv=maanantai,
        toispäiv=tiistai,kolmpäiv=keskiviiko.neljpäiv=
        torstai.
        Käytän keskikoulun Englantia

• JOOPAJOO................
        matk-alla kirjoitti:

Ihan totta.Kohdemaan ja nyt Eestin kielestä vähintään Aitäh,tanan=kiitos.Palume =olkaa hyvä
        ,näkemigs=näkemiin.Eestin kielen numerot sanotaan samoin kuin meillä.
        Ensipäiv=maanantai,
        toispäiv=tiistai,kolmpäiv=keskiviiko.neljpäiv=
        torstai.
        Käytän keskikoulun Englantia

Noissa sun kielineuvoissa ei ole ei ole juuri mitään oikein.Mongerra itse mitä tahdot, mutta älä nyt opeta muille virheelistä kieltä.Aga head aega!!

• nägemist
        JOOPAJOO................ kirjoitti:

Noissa sun kielineuvoissa ei ole ei ole juuri mitään oikein.Mongerra itse mitä tahdot, mutta älä nyt opeta muille virheelistä kieltä.Aga head aega!!

Katsoin ihan samaa:)
        Kannattaa ostaa eestin kielen oppikirja ja katsoa sieltä, mitä haluaa sanoa eestin kielellä. Kieli kuullostaa niin paljon suomen kieleltä useassa kohdin, että ilman oikeaa opiskelua kuvittelee osaavansa!

• Tsunami Välk
        Pap on aga kirjoitti:

Olen monasti ihmetellyt tätä nykyistä Viron matkailua ja että miksi sinne kaikki tuntuvat haluavan.

Ennen kaikki oli viisumin takana ja siten valvottiin että kuka saa ja MIKSI matkustaa Viroon.

Nykyään 1991 tuntuu että on vain kivaa mennä mokaamaan ja törttöilemään " ulkomaille " ja osoittaa että rahaa on ja laivalla tultiin.

Viroon on Suomesta matkailtu jo vuosikymmeniä, joten ei nämä / puutukat / mokaa kuin itsensä ja kaverinsa tällä örveltämisellä.

Kaikki enemmän matkustaneet tietävät että mitä on olla ulkomailla sekä miksi ja missä tulee ryöstetyksi / ja mikä on oman kunnon merkitys !

Palvelusta on moni myös valittanut - vaikka siitä ole saanut puhua kummassakaan maassa !

• rahanvaihtaja
        Rubla Svoboda kirjoitti:

Rahan vaihto oli laitonta ja siten kukaan ei voinut olla tekemisissä ulkopuollella Intouristin palveluja.

Tyhmähän se oli joka ei vaihtanut rahojaan kadulla n.20 kertaa paremmalla kurssilla kuin virallinen kurssi,jopa parempi.Koskaan ei ollut ongelmia,aina sain sen mikä sovittiin.Laitontahan se oli mutta siinä se jo alkoi paikallisten kanssa asiointi(en muuten koskaan suostunut vaihtohommiin venäjää puhuvan kanssa)

• ilman rahaa
        rahanvaihtaja kirjoitti:

Tyhmähän se oli joka ei vaihtanut rahojaan kadulla n.20 kertaa paremmalla kurssilla kuin virallinen kurssi,jopa parempi.Koskaan ei ollut ongelmia,aina sain sen mikä sovittiin.Laitontahan se oli mutta siinä se jo alkoi paikallisten kanssa asiointi(en muuten koskaan suostunut vaihtohommiin venäjää puhuvan kanssa)

Miten sinä uskalisit ?

• Rubla Svoboda kirjoitti:

Älä höpötä, -85 oli rupla noin 7,2mk virallisesti vaihdettuna.
        Tallinnassa oli tuolloin n.2000 komennusmiestä eri euroopan maista rakentamassa Muugan satamaa.
        Elivät normaalia komennusmiehen elämää,ilman inturistin palveluita.

• ja päivärahat
        xv-750 kirjoitti:

Älä höpötä, -85 oli rupla noin 7,2mk virallisesti vaihdettuna.
        Tallinnassa oli tuolloin n.2000 komennusmiestä eri euroopan maista rakentamassa Muugan satamaa.
        Elivät normaalia komennusmiehen elämää,ilman inturistin palveluita.

Maksettiinko palkat rublissa vai markoissa ?

• PakkasUkko

Tuntuu kuin joskus " ei ruuhka Suomesta " olevilla olisi aivan eri käsitys, mitä palvelu on ?

Kaupungeissa alkaa olemaan jo palvelua - mutta fyysistä työtä tekevät välillä ei oikein tiedä mitä palveluammatit pitävät sisällään ?

Ero on huima jos vertaa maaseutua ja kaupunkeja.

• klo 08.00 aamulla
        Tsunami Välk kirjoitti:

Olen monasti ihmetellyt tätä nykyistä Viron matkailua ja että miksi sinne kaikki tuntuvat haluavan.

Ennen kaikki oli viisumin takana ja siten valvottiin että kuka saa ja MIKSI matkustaa Viroon.

Nykyään 1991 tuntuu että on vain kivaa mennä mokaamaan ja törttöilemään " ulkomaille " ja osoittaa että rahaa on ja laivalla tultiin.

Viroon on Suomesta matkailtu jo vuosikymmeniä, joten ei nämä / puutukat / mokaa kuin itsensä ja kaverinsa tällä örveltämisellä.

Kaikki enemmän matkustaneet tietävät että mitä on olla ulkomailla sekä miksi ja missä tulee ryöstetyksi / ja mikä on oman kunnon merkitys !

Palvelusta on moni myös valittanut - vaikka siitä ole saanut puhua kummassakaan maassa !

Monasti matka alkaa jo 500km ennen satamaa ?

• viro reissaaja

Ei siellä oo ku suomalaisia puliukkoja oksennukseensa sammuneina. Virolaiset naiset ovat muuten todella hemaisevia ja käyttävät rohkeita vaatteita. Aivan kun astuisi eri maailmaan täältä pohjolan perukoilta.

• BoomTown Rats

Laitan sinulle miten minulle ja parille muulle kaverille kävi 90 luvulla.

- Pidimme että rakennukset olivat kamalassa kunnossa ja naiset todella silmiä hiveleviä - aluksi.

- Mitä pidempään olimme niin ei rakennukset olleetkaan niin huonossa kunnossa - miltä aluksi näytti ja taas naiset alkoivat olla ihan jokapäiväinen näky / eivätkä käyneet silmään enään niin kuin alussa.

Eli kaikkeen tottuu oli vain pakko uskoa !

Itse olen pieneltä paikkakunnalta kotoisin ja naisia täällä ei näy kun pesäpallo otteluissa.

• superliitoa
        BoomTown Rats kirjoitti:

Laitan sinulle miten minulle ja parille muulle kaverille kävi 90 luvulla.

- Pidimme että rakennukset olivat kamalassa kunnossa ja naiset todella silmiä hiveleviä - aluksi.

- Mitä pidempään olimme niin ei rakennukset olleetkaan niin huonossa kunnossa - miltä aluksi näytti ja taas naiset alkoivat olla ihan jokapäiväinen näky / eivätkä käyneet silmään enään niin kuin alussa.

Eli kaikkeen tottuu oli vain pakko uskoa !

Itse olen pieneltä paikkakunnalta kotoisin ja naisia täällä ei näy kun pesäpallo otteluissa.

Varmasti moni voi jakaa tunteen !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      218
      1831
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1738
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      53
      1122
    4. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      16
      956
    5. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      14
      927
    6. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      74
      910
    7. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      45
      790
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      84
      781
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      69
      762
    10. Oli pakko saada sut suuttumaan

Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä
      Ikävä
      18
      752
    Aihe