Eräässä julkaisussa kerottiin isojen "äijäpyörien" myynnin kasvaneen runsaasti viime vuosina, etenkin isot customit käyvät kaupaksi.
Julkaisun yksi lause pisti silmään pahoin, elikkä: "isot customit kuuluvat kaupunkien katukuvaan nykyään"..niinpä niin, nämä ns äijäpyörät hankitaankin vain näyttämisen tarpeeseen ja itsetunnon pönkitykseen, kurvailuun kaupungilla.
Oikea motoristihan, siis matkailuakin harrastava hankkii pyöränsä eri kriteerein ja tällöin kuutiot ei välttämättä pääosassa.
Olen myös sitä mieltä että, "äijästatusta" saa, jos haluaa, valitsemalla oikean merkin, pienimmälläkin kuutiotilavuudella..elikkä, koolla ei aina merkitystä.
"Äijäpyörät".
54
3534
Vastaukset
- elämä..
Kaikella sinäkin päätäsi vaivaat. Mitä väliä sillä sinulle on, miksi muut KENTIES ovat pyöränsä valinneet. Jos tuollaista pitää pohtia, niin oma elämä ei ole tarpeeksi sisältörikasta. Tulla nyt tänne esittelemään käsityksiään siitä, mikä on oikea motoristi...pätemään ja esittelemään. Hanki elämä.
- sinä
oma mopo!
- on..
sinä kirjoitti:
oma mopo!
Mopo mulla on jo, enkä sinun kiusaksi kerro minkälainen. Sen sijaan sen kerron, että oikea motoristi arvostaa toisia motoristeja näiden tyylisuunnasta ja merkistä riippumatta. Siitä sen prätkämiehen sielun tunnistaa. Jokainen voi ostaa prätkän, mutta se ei tee ihmisestä vielä motoristia, kuten noista muiden tyyleistä ja pyöristä kitisijöistä voi havaita.
- sinä
on.. kirjoitti:
Mopo mulla on jo, enkä sinun kiusaksi kerro minkälainen. Sen sijaan sen kerron, että oikea motoristi arvostaa toisia motoristeja näiden tyylisuunnasta ja merkistä riippumatta. Siitä sen prätkämiehen sielun tunnistaa. Jokainen voi ostaa prätkän, mutta se ei tee ihmisestä vielä motoristia, kuten noista muiden tyyleistä ja pyöristä kitisijöistä voi havaita.
olet oikeassa!Kertoisit nyt minkälainen mopo sulla on,jos vaikka meillä olisi samanlaiset!
- on...
rocketti ja jos olisi varaa hankkisin myöskin bos hoss;in!!! ja sen isoimman tietenkin!!!
- Äijä
mikä on iso pyörä? Itse ajelen 1400:lla customilla, eikä ole näyttämisen tarvetta.
Ajelen myös matka-ajoa huvikseni. - Äijä 1.
..ajaa Kymco Venoxilla.
Repikää siitä !- Äijä
minäkin "pappa-tunturilla" ja hyvin ehtii kauppareissut tehdä.
- KATANAäijä
äijyys ei todellakaan oo kiinni koosta,kuutioista,huipuista tai merkeistä...äijyys on kyl jossain syvemmällä kun siinä et mistä ostaa minkäkin ritsan ja ajeleeko sillä sitten matkaa vai katua.
Äijä on se joka muita kunnioittaen tuolla liikentees liikkuu riippumatta siitä mil toinen liikkuu.
Lopuks viel hatunnosto noille monille "muijille" jotka tuol nykyään pal prätkäilee, heistä kun me "kaik äijät" ymmärrettäs viel kattoo vähän liikennekäytt.oppia niin avott´, tää on moneen kertaan koettu/todettu taipaleilla.- myyntitilastoista
Minulle äijäpyörä on se, joka RAKENNETAAN omalla ja äijäkavereiden osaamisella ja tietämyksellä, eikä se edusta mitään ####:n "trendiä" vaan se on sellainen ku oikea Äijä sen kokee. tavallisesti se on iso, eikä merkki ole ratkaiseva tekijä. Se on uniikki.
- niinku
myyntitilastoista kirjoitti:
Minulle äijäpyörä on se, joka RAKENNETAAN omalla ja äijäkavereiden osaamisella ja tietämyksellä, eikä se edusta mitään ####:n "trendiä" vaan se on sellainen ku oikea Äijä sen kokee. tavallisesti se on iso, eikä merkki ole ratkaiseva tekijä. Se on uniikki.
marttakerhojen pitsinnypläys. Ei sillä pitsilläkään mitään käyttöä ole mutta kuluuhan aika.
- KATANAäijä
myyntitilastoista kirjoitti:
kyllä mahtavaa kun on tieto-taito, mahikset ja hermot itse rakentaa prätkänsä itse,hatunnosto sillê.
Itelläni aika menee työ/talviharrastaminen isojen nelipyöräisten kimpussa ja mp-ajelut sitten kesäharrastuksena.
Ois kyl mahtavaa saada joskus tuollainen oma motskarirojekti toteutettua. - LongbayLadybiker
KATANAäijä kirjoitti:
kyllä mahtavaa kun on tieto-taito, mahikset ja hermot itse rakentaa prätkänsä itse,hatunnosto sillê.
Itelläni aika menee työ/talviharrastaminen isojen nelipyöräisten kimpussa ja mp-ajelut sitten kesäharrastuksena.
Ois kyl mahtavaa saada joskus tuollainen oma motskarirojekti toteutettua.Gubben kanssa Pielavedelle täältä susirajalta.
Tuli yhteensä kolme pappatunturia vastaan paparaiset satulassa, parta riitteessä. Pakkaslumilla.
Siinä vasta oikeita ÄIJIÄ. - mopo- moottoripyörä
LongbayLadybiker kirjoitti:
Gubben kanssa Pielavedelle täältä susirajalta.
Tuli yhteensä kolme pappatunturia vastaan paparaiset satulassa, parta riitteessä. Pakkaslumilla.
Siinä vasta oikeita ÄIJIÄ.moottoripyörästä ei saa äijää
se äijyys lähtee ajajasta
vaikka polkupyörällä
tai jalankulkijasta
äijä tekee miten itse haluaa
vain kateelliset nauraa - Äijä
mopo- moottoripyörä kirjoitti:
moottoripyörästä ei saa äijää
se äijyys lähtee ajajasta
vaikka polkupyörällä
tai jalankulkijasta
äijä tekee miten itse haluaa
vain kateelliset nauraaäijät ovat oman tiensä kulkijoita. Nii se vaan on.
- Tura--Änkerö
..jos ajaa pikkolohkoströmmiä ja on umpihomo ?
Entäs jos ajaa hame päällä ?
Pyörästä viis, mutta homoilu on ÄIJIEN hommaa !- isocuiser
Matkaa on kaksipäällä ajettu "äijäpyörällä" paljon.
On täysin virhepäätelmä,että äijät ajelee vain kylillä...eiköhän se ole pääasiassa kollipoikien harrastus
- mielestänne
äijäpyöriä joita voi suoraan kaupasta ostaa tai on menneisyydessä voinut ostaa. Ja joita ei tarvitse suuremmin rakennella. Oma käsitykseni on että äijäpyörässä ei ole katteita eikä kaikenmaailman tingeltangelia. Sen sijaan on voimaa ja vääntöä niin että jo se herättää tiettyä kunnioitusta. Toisin sanoen pyörä jota ei tarvitse parkissa paljoa selitellä. No, nyt taisi mennä itsellä selittelyksi.
- ei sinänsä
herätä kunnioitusta oli siinä kolketviis kilowattii tai 50.
voimaa se on yksikin kaakki mutta että pitääkö jotain pyörää ruveta mekkaan päin kumartelemaan niin onkin jo ihan eri asia.
hulluutta on monenlaista ja jos joku luulee että joku kunnioittaa pöyrää ni ei ole täysinvaloin kulkeva vaan on pelle. - oikeasti
ei sinänsä kirjoitti:
herätä kunnioitusta oli siinä kolketviis kilowattii tai 50.
voimaa se on yksikin kaakki mutta että pitääkö jotain pyörää ruveta mekkaan päin kumartelemaan niin onkin jo ihan eri asia.
hulluutta on monenlaista ja jos joku luulee että joku kunnioittaa pöyrää ni ei ole täysinvaloin kulkeva vaan on pelle.on.Pyöriä ja valintaperusteita on niin paljon, että harvoin joku oikeasti toisen pyörää kuolaa, oli se sitten viimesen päälle hieno ja hevosilla valjastettu kyykky tai ihan hd, hoh hoijaa, saati sitten 1900 customi, vau.Äijäpyörä - so not sano nykänen.
joko 70 luwun tai 80luwun alkupuolelta olewa mopo
ei mikään uusi kustomi ole äijäpyörä piste
http://www.city.fi/kuvagalleria/kuva/972113/
tuossa on aito "äijäpyörä"- tuo.,
Kahvitauko paikan taain apinakiikku sittenkin enempi äijäpyörä,molempi parempi....
tuo., kirjoitti:
Kahvitauko paikan taain apinakiikku sittenkin enempi äijäpyörä,molempi parempi....
mut sanonta "äijäpyörä" on tullut juuri mainittujen wuosikymmenten mopoista :=)
ja jokainen ajaa millä haluaa tjn- tuo mikään
mopo ole, pöljäkö olet ?
- sano,
A.DONIS kirjoitti:
mut sanonta "äijäpyörä" on tullut juuri mainittujen wuosikymmenten mopoista :=)
ja jokainen ajaa millä haluaa tjntjn !
- toihan on
raato.tosta ei saa äijäpyörää edes satulaa vaihtamalla.kaikkea sitä joutuu näkemään ja lukemaan.poista nyt tuo kuva ja se pyörä eli kaatsikamaa koko paska.äijäpyörä.voi vitsutin sentään.
- pakko kattoo
viel uusiks et oliko tosiaan tuo viesti totta....huumoripalstaks tän aina oon mieltäny ja ton sun pyörän kuvan myötä siksi sen myöskin jatkossa nään...toi on ämmäpyörä jos mikään.sori.....silmät valuu suorastaan ysivitosta.aaa donis...poista toi ennenku joku muukin näkee.
- Äijä
ei ole äijäpyörä alkuunkaan.
toihan on kirjoitti:
raato.tosta ei saa äijäpyörää edes satulaa vaihtamalla.kaikkea sitä joutuu näkemään ja lukemaan.poista nyt tuo kuva ja se pyörä eli kaatsikamaa koko paska.äijäpyörä.voi vitsutin sentään.
"äijäpyörä" :=)
pakko kattoo kirjoitti:
viel uusiks et oliko tosiaan tuo viesti totta....huumoripalstaks tän aina oon mieltäny ja ton sun pyörän kuvan myötä siksi sen myöskin jatkossa nään...toi on ämmäpyörä jos mikään.sori.....silmät valuu suorastaan ysivitosta.aaa donis...poista toi ennenku joku muukin näkee.
ajaa wanhal mopol :=)
mun eko kestää sen :=)
mut tarwiitko sä jonkun hajukasan tai hoodeen et sun oletettu eko kaswais :=)
ja jos otat jotain tääl tosissas ole wääräs paikas :=)Äijä kirjoitti:
ei ole äijäpyörä alkuunkaan.
laita mul se mielestäsi "äijäpyörän kuwa jos pysyt :=)
- Äijä
A.DONIS kirjoitti:
laita mul se mielestäsi "äijäpyörän kuwa jos pysyt :=)
haluat, on meinaan vara valita.
- ollaan.
A.DONIS kirjoitti:
ja silti se on mun mielestä mopo :=)
kyllä huomattu tjn
- 55 vee
tuo., kirjoitti:
Ostin muutama vuosi sitten (japanilaisen) äijäpyörän jonka ulkonäöstä ja ominaisuuksista pidin, sen suuri kuutiotilavuus tuli kaupanpäälle, liikkeessä eivät pystyneet kyseistä pyörää tarjoamaan pienemmällä moottorilla.
Eipä tuosta kuutiotilavuudesta mitään haittaa ole ollut , päinvastoin... jaksaa vetää hyvin liikenteen mukana matkatavararoineen 2-päällä , sensijaan on vaikea ymmärtää valtaviin huippunopeuksiin yltäviä pyöriä ja autoja, siinä on jotain absurdia mielettömyyttä.
- Irön
Paan muistikirjaan merkinnän siltä varalta et rupeen joskus oikeeks motoristiks.
kohta 1: Ä-lä os-ta i-so-a cus-to-mi-a - Reiman
Helpompi luetella, mitkä eivät ainakaan ole Äijäpyöriä:
Eivät ainakaan surisevat nelikkojapsit. Tuplaäksäkö Äijäpyörä? No ei takuulla. Tai pyllisteleekö äijä Rytkösen päällä?
No entäs Harrikka? No ei. Harrikka on tänä päivänä keski-ikäisillä yleisempi kuin eturauhasvaivat. Ei siis lainkaan yksilöllisyyttä, mitä Äijäpyörältä vaaditaan. Sikäli muuten samanlaisia nuo Harrikan tärinät ja tippavaivat, että kummastakaan ei omistaja myönnä kärsivänsä.
Tässä tosi Äijäpyöriä oman tiensä kulkijoille: Ural Wolf. Jawa. Tuutti-Honda. Mitä vielä? No ehkä joku isonaku nykypyöräkin menee, kun ei noita vanhoja kaikille riitä.saanko edes säälistä pitää mopoani "äijäpyöränä" ?
wuosmalli kun on 83 :=)
listaan samal "äijäpyöriä" :=)
kiwa
ural
jawa
indian
jne :=)- Reiman
A.DONIS kirjoitti:
saanko edes säälistä pitää mopoani "äijäpyöränä" ?
wuosmalli kun on 83 :=)
listaan samal "äijäpyöriä" :=)
kiwa
ural
jawa
indian
jne :=)Onko toi äijäpyörä vai ei?
Se selviää yksinkertaisella testillä:
Ajat yhden sunnuntai-iltapäivän Kaivopuiston rantaa edestakaisin. Jos ei tuu samanlaista vastaan eikä ykskään Harrikkamies vastaa moikkaukseen, se ON ÄIJÄPYÖRÄ. Reiman kirjoitti:
Onko toi äijäpyörä vai ei?
Ajat yhden sunnuntai-iltapäivän Kaivopuiston rantaa edestakaisin. Jos ei tuu samanlaista vastaan eikä ykskään Harrikkamies vastaa moikkaukseen, se ON ÄIJÄPYÖRÄ.waikkakaan en tajua miksi mun pitäis ajella kaiwarissa edestakaisin?
en ole koskaan kuin olosuhteiden pakosta ajanut hesas ja silloinkin wain läpi sieltä :=)
ei hodarit moikkaa edes tienpäällä niin miksi siellä sitten :=)
kahwilla tulewat juttelee?
eikä wastaan tuu juuri koskaan samanlaista tai en ole huomannut?- Trollientrolli
Eli tolla teorialla äijäpyöriä ovat nimenomaan pyörät, joita vähiten pidetään äijäpyörinä.
Mulla on tyttöjen punainen Suzuki, S katteella ja tommosella flikkojen pelillä on kyllä aika tyttömäistä ajella.
Tallista vois kyllä äijä-pyöriä löytyykkin, mutta tolla on kaikista nasseinta ajella. - Reiman
Trollientrolli kirjoitti:
Eli tolla teorialla äijäpyöriä ovat nimenomaan pyörät, joita vähiten pidetään äijäpyörinä.
Mulla on tyttöjen punainen Suzuki, S katteella ja tommosella flikkojen pelillä on kyllä aika tyttömäistä ajella.
Tallista vois kyllä äijä-pyöriä löytyykkin, mutta tolla on kaikista nasseinta ajella.Jonkun mielestä on oikein äijää, kun pihassa on kaksi rotweileria häkissä, Hummeri pihassa ja Harrikka tallissa. Ja kahdeksankytluvun salihousut jalassa plus GYM-paita päällä. Mieluusti vielä ranteenpaksuinen kultavitja kaulassa.
Kyllä siinä seurassa menee Harrikka hukkaan. Harrikkahan on pyöränä ihan jees, mutta omistajiksi hakeutuu paljon semmoisia "bigger is better"-hemmoja.
Pari kaverianikin on näitä Harrikka-ukkoja, mutta ne on niitä "pura ja kasaa moottori, aikaa tupakkitauon verran" -jäppisiä. Eli rakastavat sitä rautaa, mutta eivät piittaa naapureiden ihailusta. Ihan OK-kavereita siis.
Äijyys on sitä, että ajaa millä tykkää eikä piittaa toisten mielipiteistä. Siis voihan näin tulkita hätätilassa sen punaisen Banditinkin äijäpyöräksi siinä missä Joponkin.
Kun et tätä Trollietrolli mene muille kertomaan, niin tunnustan sulle juuri käyneeni mp-kaupassa. Ja kävi niinkuin Vilenin Sulolle, että tarttui matkaan uusi S-katteinen Bandit. Ja vielä punainen.
Kun sai niin halvalla. - Trollientrolli
Reiman kirjoitti:
Jonkun mielestä on oikein äijää, kun pihassa on kaksi rotweileria häkissä, Hummeri pihassa ja Harrikka tallissa. Ja kahdeksankytluvun salihousut jalassa plus GYM-paita päällä. Mieluusti vielä ranteenpaksuinen kultavitja kaulassa.
Kyllä siinä seurassa menee Harrikka hukkaan. Harrikkahan on pyöränä ihan jees, mutta omistajiksi hakeutuu paljon semmoisia "bigger is better"-hemmoja.
Pari kaverianikin on näitä Harrikka-ukkoja, mutta ne on niitä "pura ja kasaa moottori, aikaa tupakkitauon verran" -jäppisiä. Eli rakastavat sitä rautaa, mutta eivät piittaa naapureiden ihailusta. Ihan OK-kavereita siis.
Äijyys on sitä, että ajaa millä tykkää eikä piittaa toisten mielipiteistä. Siis voihan näin tulkita hätätilassa sen punaisen Banditinkin äijäpyöräksi siinä missä Joponkin.
Kun et tätä Trollietrolli mene muille kertomaan, niin tunnustan sulle juuri käyneeni mp-kaupassa. Ja kävi niinkuin Vilenin Sulolle, että tarttui matkaan uusi S-katteinen Bandit. Ja vielä punainen.
Kun sai niin halvalla.Noinhan se mullakin kävi keväällä -07 ja vieläpä 2. "samanlainen".
Oli se edellinen öljykone vähän äijämäisempi, mutta tää uus on semmonen neiti...vähä niinku se nätti nyrkkeilijätyttö Wahlström. Päällepäin sievä ja muutenkin hyväkäytöksinen, mutta lyö tarpeen tullessa oikeesti kovaa !
Mutta eihän me kellekään semmosta kerrota...hss
R E I M A N NI ON OSTANU SUSUK I I I N !
;) - Äijä
Reiman kirjoitti:
Jonkun mielestä on oikein äijää, kun pihassa on kaksi rotweileria häkissä, Hummeri pihassa ja Harrikka tallissa. Ja kahdeksankytluvun salihousut jalassa plus GYM-paita päällä. Mieluusti vielä ranteenpaksuinen kultavitja kaulassa.
Kun sai niin halvalla.jo tuolla aikaisemmin sanoin: äijät on oman tiensä kulkijoita.
- KOKO KETJU
Reiman kirjoitti:
Kun sai niin halvalla.Teholla tai kuutioilla ei ole mitåään merkitystä viimeisellä tuomiolla! Tai saunassa.
- kalkkiviivoilla ohi
KOKO KETJU kirjoitti:
Teholla tai kuutioilla ei ole mitåään merkitystä viimeisellä tuomiolla! Tai saunassa.
Siellähän isossa kirjassa sanotaan, että monet ensimmäiset tulevat viimeisinä ja viimeiset ensimmäisinä.
Josko sen vois tulkita niin, että mopoilla mennään sitten ohi ja sekös harrikkakuskia viiksettää.
Saunasta en sano mitään..... - löytyy
Reiman kirjoitti:
Onko toi äijäpyörä vai ei?
Ajat yhden sunnuntai-iltapäivän Kaivopuiston rantaa edestakaisin. Jos ei tuu samanlaista vastaan eikä ykskään Harrikkamies vastaa moikkaukseen, se ON ÄIJÄPYÖRÄ.Mulla on vissiin äijäpyörä, kun ei viime kesänä tullut tienpäällä yhtään samanlaista vastaan.
Tosin jopa HD miehistäkin suurin osa vastas moikkaukseen.
- äijäillä seuraavaksi
Uralin sivuvaunuvempaimella koska vastaavaa kantaisää sundappia on vaikea saada. ei oo kokemusta vastaavista sepelimyllyistä.
Tekeekö kiinnostus kokeilla uusia, miestä karumpia koneita, miehestä pikkuhiljaa äijän?
30 vuotta sitten kunnioitettu ja arvostettu sotilasmestari S. sanoi että jokaisesta voitetusta vastoinkäymisestä kasva yksi (1) rintakarva. täällä filosofialla mennään vieläkin.
T: harva-karva-turri - niin,..
Ei tuu sustakaan äijää,ajoit sitte millä hyvää,täällä ei tosiäijät foorumeilla roiku...kyllä jämpi on näin!
- ajoonJo
Arvoisat Rouvat ja Muut
Lukekaa edes myynti-ilmoitukset.
Älijäpyörä = ei nojata eteen tai taakse. Pystyssä. Kone pitää olla iso ja vääntömomentin suhde heveosvoimiin oikea. Esim XJR1300, GSX1400, ZXR jne. Minimi 1 hv ja 1 nm ja ajoasento PYSTY - skyhighway
Minu aon alkanut kiinnostamaan tuollainen Ural tai Dneprj.
Millainen pyörä se olis pienelle naiselle.
Ei ainakaan tarvitse pelätä kaatuvansa?
Sivuvaunussa kulkisi kaikki niin kivasti mukana?- skyhighway
Näköjään täällä ei ollut ketään itäpyöräilijää?
Ei tullut kokemuksia sivuvaunupyöristä?
Ehkä paremmin tietoa saa sitten Roikasta?
- MIKÄ PYÖRÄ ??
En ole kuullut Äijä-merkkisestä moottoripyörästä, onko se suomalainen ?
http://www.thedailyrash.com/wp-content/uploads/2010/09/naked-old-man-rides-motorcycle.jpg
mulla ainakin on mopo käsissä ! - sevenfifty
Kävin eilen isohkossa pyörä kokoontumisessa. Olin kyllä hieman yllättynyt kalustosta. Joko ihan uutta kyykkyä tai kamalan kokoisia customeja. 80luvun pyöriä ihan vaan muutama.
Raha taitaa puhua harrastuksessa aika paljon.
Tällänen 750cb honda oli hieman vaatimattoman näköinen tuossa seurassa,mutta sehän ei pyörää huononna lainkaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282577- 1272263
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1111941- 1281926
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.121653Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161461220Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901095Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu261085Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891051Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno36999