Ostin viime keväänä asunnon, eikä oikein tahdo saada myytyä vanhaa kerrostaloasuntoa pois. Olen ns. kahden asunnon loukussa.
Miten taantuma tai mikä lie lama näkyy sinun elämässäsi?
Taantuma
55
2366
Vastaukset
menneellä viikolla juttelin erään pohjalaisen bisnes-miehen kanssa.
Hän totesi, että on taas se hetki taloudessa, kun omaisuus siirretään mahdollisimman edullisesti niiden taskuun,"joille se kuuluukin"!
Niin raadollista kuin on todeta, eihän maailman rikkaudet/raha tai omaisuus mihinkään ole kadonnut.
Sitten oma ajatus, mitä ainakain itse harkitsisin sinun tilanteessasi.
Olisiko tässävaiheessa mahdollista vuokrata ylimääräinen asunto ja odottaa rauhassa sen pari kolme vuotta, kunnes hinnat ja ihmisten ostohalukkuus on palautunut?- tomppa2006
...itsestäni tuntuu, ettei nyt siirretä omaisuutta kenenkään taskuun, kun kerran asunto- ja autokauppa on täysin pysähtynyt...
En ole yhtään huolissani tuosta toisen asunnon myymisestä. Pankki ei millään tavalla painosta, vaan erittäin ymmärtäväisiä tuntuvat olevan.
Asunnon vuokraamisessa on se hankaluus, ettei sitä sen jälkeen voi ihan tuosta vaan myydä? Vuokralaisten jälkeen joutuisi ainakin tekemään pintaremonttia. Tällä hetkellä asunto on siinä kunnossa, että senkun vaan uusi omistaja muuttaa sisään. tomppa2006 kirjoitti:
...itsestäni tuntuu, ettei nyt siirretä omaisuutta kenenkään taskuun, kun kerran asunto- ja autokauppa on täysin pysähtynyt...
En ole yhtään huolissani tuosta toisen asunnon myymisestä. Pankki ei millään tavalla painosta, vaan erittäin ymmärtäväisiä tuntuvat olevan.
Asunnon vuokraamisessa on se hankaluus, ettei sitä sen jälkeen voi ihan tuosta vaan myydä? Vuokralaisten jälkeen joutuisi ainakin tekemään pintaremonttia. Tällä hetkellä asunto on siinä kunnossa, että senkun vaan uusi omistaja muuttaa sisään.Asioilla on monta kanttia ja useita mahdollisuuksia ratkaista ne.
Kyllä juuri sinunkin tapauksessa, siirtyy "rahaa" toisen taskuun, sillä sinun tyhjillään oleva asuntosi maksaa sekä konkreettisesti, sekä, millä hinnalla sen saa myytyä.
Jos bisnesmielessä ajatellaan, niin 3% katteella myyty päivittäistavara on paljon tuottoisampaa, kuin 40% varaosa, joka seisoo varastossa kolme kuukautta.
Hyvä tapa on tehdä aivan konkreettisesti "tuloslaskelma" vaikka ruutupaperille.
Laitat kaikki tiedossai olevat menot ja tulot ylös.
Mm. Voit laskea, millaisen pintaremontin, voit tehdä vuoden vuokrasaatavilla, vs. tyhjä asunto vielä ensi keväänä!
Yleensä meissä tavallisissa tallaajissa on se vika, että tunnepohjalla katsotaan, mitä aika tuo tullessaan, eikä katsota muita vaihtoehtoja.
Ps.Poika muutti jokinaika vuokralle ja hänen vuokraennakko on kolmen kuukauden vuokra, Ko Summa on talletettu pankkitilille vuokranantajan riskille, jos normaalia elämistä suurempaa kulumista tai vastaavaa sattuu tapahtumaa.- tomppa2006
emw34 kirjoitti:
Asioilla on monta kanttia ja useita mahdollisuuksia ratkaista ne.
Kyllä juuri sinunkin tapauksessa, siirtyy "rahaa" toisen taskuun, sillä sinun tyhjillään oleva asuntosi maksaa sekä konkreettisesti, sekä, millä hinnalla sen saa myytyä.
Jos bisnesmielessä ajatellaan, niin 3% katteella myyty päivittäistavara on paljon tuottoisampaa, kuin 40% varaosa, joka seisoo varastossa kolme kuukautta.
Hyvä tapa on tehdä aivan konkreettisesti "tuloslaskelma" vaikka ruutupaperille.
Laitat kaikki tiedossai olevat menot ja tulot ylös.
Mm. Voit laskea, millaisen pintaremontin, voit tehdä vuoden vuokrasaatavilla, vs. tyhjä asunto vielä ensi keväänä!
Yleensä meissä tavallisissa tallaajissa on se vika, että tunnepohjalla katsotaan, mitä aika tuo tullessaan, eikä katsota muita vaihtoehtoja.
Ps.Poika muutti jokinaika vuokralle ja hänen vuokraennakko on kolmen kuukauden vuokra, Ko Summa on talletettu pankkitilille vuokranantajan riskille, jos normaalia elämistä suurempaa kulumista tai vastaavaa sattuu tapahtumaa....toisen asunnon pitäminen ja yhtiövastikkeiden maksaminen on minun taloudestani pois, mutta jotenkin tuntuisi väärältä vuokralaista kohtaan, jos koko ajan jatkaisin asunnon myymistä vuokranantajana...
Asunnolla on viikottain näyttöjä ja siellä käy ihmisiä, mutta oikein hinnan määrittäminen tähän tilanteeseen on vaikeata. tomppa2006 kirjoitti:
...toisen asunnon pitäminen ja yhtiövastikkeiden maksaminen on minun taloudestani pois, mutta jotenkin tuntuisi väärältä vuokralaista kohtaan, jos koko ajan jatkaisin asunnon myymistä vuokranantajana...
Asunnolla on viikottain näyttöjä ja siellä käy ihmisiä, mutta oikein hinnan määrittäminen tähän tilanteeseen on vaikeata.samoin kuin sinäkin.
En ole luonteeltani bisness-mies, vaikka melkohyvin sen "kirjoittamattomat" lainalaisuudet hallitsen.
Olen joskun veljelleni sanonut, että vaikka olen työkyvyttömyyseläkkeellä, niin kymmen vuoden periodilla pystyn hankkimaan 1milj.euron omaisuuden, jos siihen tuntisin tarvetta.
Hän itse on ottanu tavoitteeksi hankkia 100ha. kunnollista metsää.
Taitaa sekin onnistua sillä yli puolivälin krouvissa hän on tälläerää.:)
Pojat on poikia, ja puheet kuin pojilla!;)
- HTZA
persaukiset ajaa Bussilla.
- tomppa2006
...ihan tyhjillään se vanha asunto on, ettei sieltä tila sen paremmin lisäänny...
Ajan omalla autolla, en rupea säästöjä bussimatkojen kautta hakemaan. - HTZA§
tomppa2006 kirjoitti:
...ihan tyhjillään se vanha asunto on, ettei sieltä tila sen paremmin lisäänny...
Ajan omalla autolla, en rupea säästöjä bussimatkojen kautta hakemaan.on kaduilta ja asunnosta ihmiset kaikonneet, on tuloksena tyhjää tilaa.
- olisi ?
Osta tämä bussi pois, jos oot tuota mieltä.
20 000 euroa voisi käydä varaus maksusta.
http://www.youtube.com/watch?v=v06gQ67S9vE
- Meriläinen
aina kädestä suuhun elänyt. Niin suuremmin ei haittaa minun elämääni ainakaan vielä.
Sitten jos antavat lopputilin niin sitten voi jo vaikuttaa, mutta vuosia pätkäyöitä tehneenä ei sekään kauheasti pelota.- tomppa2006
...on minulla kaiken perusta, enkä ilman vakavaraista työnantajaa olisi koko asuntokauppaan ruvennutkaan...
Kädestä suuhun silti täälläkin mennään. En koskaan ole oppinut säästämään ja tulojen mukaan olen hankintoja tehnyt. Aina on kaikki mennyt elämiseen ja kulutukseen.
Tuntuu joillekin riittävän pelkkä lama sanan kuuleminen siihen, että lopetaan hankinnat ja aletaan säästämään, vaikkei edes olisi varsinaista syytäkään? - Meriläinen
tomppa2006 kirjoitti:
...on minulla kaiken perusta, enkä ilman vakavaraista työnantajaa olisi koko asuntokauppaan ruvennutkaan...
Kädestä suuhun silti täälläkin mennään. En koskaan ole oppinut säästämään ja tulojen mukaan olen hankintoja tehnyt. Aina on kaikki mennyt elämiseen ja kulutukseen.
Tuntuu joillekin riittävän pelkkä lama sanan kuuleminen siihen, että lopetaan hankinnat ja aletaan säästämään, vaikkei edes olisi varsinaista syytäkään?pelotellaan ja jotkut herkemmin menee mukaan kaikkeen.
Minäkin kuulen kauheita uhkakuvia usein yhden tutun kautta ja niin oli sen edellisenkin laman aikana mutta siitäkin ylös noustiin.
Kun ei edes päiviensä määrää tiedä ihminen miksi kauheassa pelossa niitä viettämään.
Tänään minulla on hyvin ja kaikkea riittää, en todellakaan jaksa elää tulevaa nyt.
Ja heti alkoi korvissani soimaan kuinka joku on suorastaan kauhuissaan ja selittelee kuinka täytyy sitä ja tätä, hän on hyvä vaan ja huolehtii tulevaisuudesta.
Minun ei tarvitse. - tomppa2006
Meriläinen kirjoitti:
pelotellaan ja jotkut herkemmin menee mukaan kaikkeen.
Minäkin kuulen kauheita uhkakuvia usein yhden tutun kautta ja niin oli sen edellisenkin laman aikana mutta siitäkin ylös noustiin.
Kun ei edes päiviensä määrää tiedä ihminen miksi kauheassa pelossa niitä viettämään.
Tänään minulla on hyvin ja kaikkea riittää, en todellakaan jaksa elää tulevaa nyt.
Ja heti alkoi korvissani soimaan kuinka joku on suorastaan kauhuissaan ja selittelee kuinka täytyy sitä ja tätä, hän on hyvä vaan ja huolehtii tulevaisuudesta.
Minun ei tarvitse....huolehtia tulevaisuudesta, tiedän pärjääväni...
En katso olevani omalta osaltani vastuussa mistään yleismaailmallisesta lamasta. Jatkan elämistä ja kulutusta entiseen malliin.
Olkoon sitten vaikka millainen taantuma hyvänsä, huomenna lähdetään jouluostoksille ja elämä on joka tapauksessa mallillaan. - kaksi
tomppa2006 kirjoitti:
...huolehtia tulevaisuudesta, tiedän pärjääväni...
En katso olevani omalta osaltani vastuussa mistään yleismaailmallisesta lamasta. Jatkan elämistä ja kulutusta entiseen malliin.
Olkoon sitten vaikka millainen taantuma hyvänsä, huomenna lähdetään jouluostoksille ja elämä on joka tapauksessa mallillaan.mökkiä myymättä,mutta ei ole "pakko"--voin käyttää molempia,ompahan varaa mistä valita...
- puskahuutelija nro 10
taantuma näy, kun niukasti elän eikä sijoituksia ole, niin hyvin pärjään.
- tomppa2006
...näkyä millaan tavalla tavallisen suomalaisen ihmisen elämässä...
Yhtiöt irtisanovat porukkaa, vaikka mitään tuotannollista tai taloudellista tarvetta ei olisikaan.
- SAS*
Näyttää, että saan pitää nykyisen työsuhteeni.
Eli työttömänä olon, tai saan potkut työttömyydestä ja joudun töihin.- tomppa2006
...viisas pääsee vähemmällä...
- Näin tämä menee...............
Nyt firmat vie kilpaa,tuontatoaan ulkomaille.Miksiköhän ne sinne vie? Minä tiedän suomalainen duunari kusi omille kintuille.
Kostoksi pankit ja herrrat antoi rahaa löysästi ja halvalla korolla. Nyt ne ostaa tai ulosmitataan pilkkahintaan ja rikkaat saa ilmaiseksi teidän rakentamat talonne.
Rikkaat asuu teidän talossa,ja sinä velkainen maksat sitä loppu ikäs.- Pirre*
lakoista seurasi ihan yleismaailmallinen lama :)
- tomppa2006
...ole kiinnostuneita meidän talosta...
Ovat tyytyväisiä niin kauan, kun saavat maksunsa koroista ja lyhennyksistä. Hyvän tahtoisesti ovat tarjoutuneet vähentämään kuukausieriä, koska haluavat kynsin hampain pitää kiinni maksukykyiset asiakkaat itsellään.
- käytännön elämässä
juuri mitenkään.
Osakesäästöjen, asunnon yms kirjanpitoarvo on kyllä laskenut, mutta se ei vaikuta mihinkään jos niitä ei tarvitse realisoida.- tomppa2006
...mikään ei ole muuttunut taantuman myötä, ei vaikuta tavallisen ihmisen elämään...
- kutriina : )
No onpas sinulla kurja tilanne. Noita juttuja oli paljon edellisen laman aikana.
Jos tosi huonolta näyttää, olisi sinun ehkä alettava myymään kumpaakin asuntoa yhtäaikaa.
Ja myydä se asunto pois, joka menisi ensin kaupaksi.
Tosin tuota uutta asuntoa ei tappiolla kannata myydä vaan niin, että saa omat pois. Tai laittaa tuo vanha asunto vuokralle.
Ja myöhemmin yrittää uudestaan paremmalla onnella.
Mutta näitä olet varmaan miettinyt jo moneen kertaan.- tomppa2006
...enkä aio missään tapauksessa uutta asuntoa laittaa myyntiin...
Olen vihdoin löytänyt kämpän, jossa haluan asua lopun elämääni. Pankki joustaa oikein hyvin lainalyhennyksissä, no problem.
Enemmän harmittaisi, jos en olisi käyttänyt tilaisuutta ja toteuttanut haavetta ostamisesta, sopivan talon ilmaantuessa. Ei kaikkia asioita voi siirtää ja odottaa sopivaa ajankohtaa. Tai voi, mutta ilman riskin ottoa jää moni asia elämässä kokematta. Uskon pärjääväni ja myöhemmin muistelevani tätä aikaa tahtotilan voittona.
..rohkean vedot teit!
Ei näy taantuma vielä, uusi vuosi, tulevaisuus
tuntematon..- tomppa2006
...pahoin pelkään koko ensi vuoden menevän samoissa merkeissä...
Mutta en minä tarvitse kuin yhden perheen, joka haluaa itselleen samanlaisen asunnon, mitä minulla oli kun perustin omani.
Se on pienestä kii.. - kevättä
tomppa2006 kirjoitti:
...pahoin pelkään koko ensi vuoden menevän samoissa merkeissä...
Mutta en minä tarvitse kuin yhden perheen, joka haluaa itselleen samanlaisen asunnon, mitä minulla oli kun perustin omani.
Se on pienestä kii..Kevät saapuu pääset varmaan,siitä kerrostalo
asunnosta eroon.Kevät on aina sellaista aikaa
jolloin asunnot menee parhaiten kaupaksi. - tomppa2006
kevättä kirjoitti:
Kevät saapuu pääset varmaan,siitä kerrostalo
asunnosta eroon.Kevät on aina sellaista aikaa
jolloin asunnot menee parhaiten kaupaksi....vaikka en olekaan mitenkään epätoivoinen, niin sanasi lämmittivät. Kiitos...
tomppa2006 kirjoitti:
...vaikka en olekaan mitenkään epätoivoinen, niin sanasi lämmittivät. Kiitos...
..ei sit ollu mun sanoja, mutta hyvin voisin ottaa niista 'kunnian' ja kiitoksen.. :)
- Angel of The Morning
Ei sinua vielä varmaan konkurssi uhkaa kun on
kaksi omistusasuntoa. Niin kauan kun ne miinus
velka riittävät pankille vakuudeksi, pankit
ovat ymmärtäväisiä.
Sitten kun ei vakuudet enää riitä, pankki
realisoi.
Näin se tietääkseni menee.
Itse myisin toisen pois, vaikka hinnasta
tinkimällä- tomppa2006
...ja nuoralla tanssimista tämä on, onneksi hermot on hyvässä kunnossa...
Sain minä viime viikolla tarjouksen siitä vanhasta asunnosta. Se oli puolet hinnasta, jota minä pyydän. Tuntui hieman kohtuuttomalta esitys, että asuntojen hinnat olisivat pääkaupunkiseudulla puoliintuneet?
Niin kauan kun asunnon katselijoita ja asunnosta kiinnostuneita riittää, ei ole hätää. En minä tarvitse kuin yhden sopivan pariskunnan ja olen valmis tinkimään hinnasta. Kohtuuden rajoissa!
- Jekku Konttori.
Börssi kurssit ovat masentaneet mieleni.No,lohtu on sekin että voin vähentää osan tulleista tappioista verotuksessa.Vero kikkailemalla luovin vielä siten,että luvut tulevat kohdallani vielä siedettävimmäksi ja palautusten määrä kertaistuu.Mutta mitenkään ratkaisevasti lama ei tule koettelemaan minua.Pelaan omillani enkä velkarahalla.
- voitoiksi
Myyntitappiot saa tietenkin vähentää ennen verotusta pääomatuloista mutta miten tappiot käännetään voitoiksi?
Eikö voittojen vähentäminen ole tappio verrattuna tilanteeseen ilman myyntitappiota?
Minä mieluummin antaisin pääoman kasvaa ja maksaisin tuloista sen 28%.
Vähennys lieventää mutta ei muuta tappiota voitoksi! - tomppa2006
...on täällä päin osakkeita, eikä niitä todellakaan kannata näillä kursseilla myydä...
Pelaat elämänpelia erilaisilla asetelmilla kuin minä. Lucky you! - Jekku Konttori.
tomppa2006 kirjoitti:
...on täällä päin osakkeita, eikä niitä todellakaan kannata näillä kursseilla myydä...
Pelaat elämänpelia erilaisilla asetelmilla kuin minä. Lucky you!Hyvä ystävä.Jos sinulla on osakkeita niin myy hyvä ihminen ne pois ennen vuodenvaihdetta.Saat osan tappioista verovähennykseen.
Voit Tammikuun alussa ostaa takaisin saman määrän osakkeita mitä sinulla on ollut.Tuskimpa kurssit tässä viimeisinä viikkoina kovin paljon muuttuvat. Jekku Konttori. kirjoitti:
Hyvä ystävä.Jos sinulla on osakkeita niin myy hyvä ihminen ne pois ennen vuodenvaihdetta.Saat osan tappioista verovähennykseen.
Voit Tammikuun alussa ostaa takaisin saman määrän osakkeita mitä sinulla on ollut.Tuskimpa kurssit tässä viimeisinä viikkoina kovin paljon muuttuvat.Joku saattaisi uskoakin.
Tappion vähennysmahdollisuus on voimassa 3-vuotta ja koskee pääomatuloja.
Olisi tietysti mukavaa jos tuollainen raha-automaatti olisi olemassa.
Minä olen niin pahasti pakkasella ettei minun tarvitsisi, sinun matematiikallasi, maksaa eläkkeestäni veroja loppuelämäni aikana ja minä olen terve ja hyväkuntoinen!- Jekku Konttori.
laiska-lasse kirjoitti:
Joku saattaisi uskoakin.
Tappion vähennysmahdollisuus on voimassa 3-vuotta ja koskee pääomatuloja.
Olisi tietysti mukavaa jos tuollainen raha-automaatti olisi olemassa.
Minä olen niin pahasti pakkasella ettei minun tarvitsisi, sinun matematiikallasi, maksaa eläkkeestäni veroja loppuelämäni aikana ja minä olen terve ja hyväkuntoinen!Taaplaa sinä tyylilläsi,minä omallani.Anteeksi vain jos yritin antaa sinulle neuvon.Seuraavaa ei tule kohdallesi,ainakaan minulta.
Jekku Konttori. kirjoitti:
Taaplaa sinä tyylilläsi,minä omallani.Anteeksi vain jos yritin antaa sinulle neuvon.Seuraavaa ei tule kohdallesi,ainakaan minulta.
Älähän närkästy!
Ystävällisessä ohjeessasi on muutamia tarkennusta kaipaavia kohtia.
OsakkeeT? Vai osakkeita sopiva määrä?
Osa tappiosta? Minä aion vähentää, jos säännöt eivät ole muuttuneet, koko tappion PÄÄOMATULON ylärajaan asti.
Verovähennys. Mistä?
Saako vähennyksen tehdä myös muusta kuin PÄÄOMATULOSTA?
En viitsi edes tarkistaa.
Kiitos ohjeistasi!
Aion kuitenkin toimia vanhaan malliin.
Myyn sopivan määrän yhden kotimaisen pörssiyhtiön osakkeita siten että tappio kattaa vuokratulojen hoitovastikkeen yli menevän osan sekä osakkeiden osinkotulojen 28%:n jälkeen jääneen osuuden.
Olen aina avoin tuottaville ehdotuksille!
Edellisen kerran tein vastaavan tyyppisen verovähennyksen muuttaessani kolme svedurahastoa säästövakuutuksen muotoon.
Muutoksen yhteydessä syntyi tappiota jonka vähensin omassa pääomaverotuksessani.
Vakuutus lankesi lapsillemme 3:n vuoden jälkeen jolloin he saivat verottomana alkupääoman verottajan sallimaan ylärajaan saakka ja maksoivat pääomatuloveron talletusaikaisesta, noin 50%:n arvonnoususta.
- sanoo_suttura*
tyhjä asuntosi vuokralle. Tulijoita varmasti löytyy, jos vuokrasta pääsee sopimukseen.
Teet siinä samalla hyvän teon josta hyötyy molemmat.- tomppa2006
...pystyy maksamaan yhtiövastikkeen, ei siitä paljoa muuta käteen jää...
Kohdallani ei ole kyse sijoituksesta, vaan tarvitsen ne rahat vanhasta asunnosta.
toisen vuokralle, ilman muuta.
- tomppa2006
...laittaisin minäkin vuokralle, jos olisi varaa...
En mitenkään pysty aloittamaan vuokraisännän hommia, vaan minun on pakko myydä se vanha asunto. Tarvitsen sen pääoman tähän uuteen asuntoon. Kinkkinen tilanne?
- Ulosottomies 666
Lainaa helpolla ja pienellä korolla. Samassa firmat vie tuotanton,ulkoamaille ja suomalaiset jäävät nuolemaan näppejään.
Eläköön lama sitä saadaan mitä tilataan. - perikunta!
Olisi hyvillään jos minä delaisin näinä aikoina.
Vähemmillä veroilla selviäisivät! - se taantuma
näkyy itsesi elämässä? Sillä, että et ole saanut myytyä entistä asuntoasi ei ole mitään tekemistä taantuman kanssa. Kaikki menee kaupaksi, jos hinta on oikea.
"kaikki menee kaupaksi, jos hinta on oikea".
Taantuma nimenomaa näkyy siinä, että hän ei ole saanut sitä hintaa asunnosta, joka ennen taantumaspekulointia oli realistinen!
Taantuman hinta, euromäärä saattaa olla asuntokaupassa jopa kymmemiä tunasia euroja, joten kyllä se näkyy ja myös 'tuntuu' konkreettisesti.niin kannata myydä, jos ei ole kiirettä antaa vaan osakkeen olla..nousukausi tulee jälleen aikanaan.
- tomppa2006
...nimenomaan taantumasta tai lamasta, miten nyt halutaan sanoa...
Asuntokauppa tyssäsi kuin seinään viime kesänä. Ei minun asuntoni hinta liian korkea ole, vaan ihmisten kuullessa lama sanan lopetetaan suuremmat hankinnat, kuten asunto- ja autokaupat. tomppa2006 kirjoitti:
Asuntokauppa tyssäsi kuin seinään viime kesänä. Ei minun asuntoni hinta liian korkea ole, vaan ihmisten kuullessa lama sanan lopetetaan suuremmat hankinnat, kuten asunto- ja autokaupat.pelästytään taantumaa ja uskotaan mediaa eikä ajatella itse ollenkaan.
Oman kämppäni kun laitoin myyntiin niin seuraavana päivänä tuli ensimmäiset huonot talousuutiset. Asunnon katsojia ei ollut. Muutama näyttö tyhjälle yleisölle, sitten laskin hintaa. Psykologinen vaikutusko, ostaja ilmestyi.- tomppa2006
mies-vm56 kirjoitti:
pelästytään taantumaa ja uskotaan mediaa eikä ajatella itse ollenkaan.
Oman kämppäni kun laitoin myyntiin niin seuraavana päivänä tuli ensimmäiset huonot talousuutiset. Asunnon katsojia ei ollut. Muutama näyttö tyhjälle yleisölle, sitten laskin hintaa. Psykologinen vaikutusko, ostaja ilmestyi....oli psykologista vaikutusta...
Olen myös jo laskenut hintaa, mutta ei vielä ole tärpännyt. Onneksi sentään katsojia on riittänyt ja olen saanut pari tarjousta, mutta ne ovat niin naurettavan kaukana, että selvästi on myös liikkeellä näitä, jotka haluavat hyötyä lamasta. tomppa2006 kirjoitti:
...oli psykologista vaikutusta...
Olen myös jo laskenut hintaa, mutta ei vielä ole tärpännyt. Onneksi sentään katsojia on riittänyt ja olen saanut pari tarjousta, mutta ne ovat niin naurettavan kaukana, että selvästi on myös liikkeellä näitä, jotka haluavat hyötyä lamasta.myös jarruttaa. Vaikka asunnonvaihtajilla olisikin ostohalukkuutta mutta kukaan ei nyt uskalla ostaa kun vanha asunto on myymättä.
Vääjäämättähän hinnat alaspäin tulevat mutta millä aikataululla. Ne, joilla ei ole kiireellistä asunnon tarvetta, odottelevat hintojen laskua.
Mutta ainahan on niitä, joiden on saatava asunto, oli markkinatilanne mikä tahansa. Josko se tosiostaja löytyisi sinullekkin. Toivotaan parasta.- päätellen
tomppa2006 kirjoitti:
Asuntokauppa tyssäsi kuin seinään viime kesänä. Ei minun asuntoni hinta liian korkea ole, vaan ihmisten kuullessa lama sanan lopetetaan suuremmat hankinnat, kuten asunto- ja autokaupat.haluaisit nimenomaan päästä eroon entisestä asunnostasi; kirjoitathan olevasi kahden asunnon loukussa. Olet siis jonkinasteisessa pulassa. Ellei niin olisi, niin miksi sinun pitää yrittää nyt myydä entinen asuntosi. Fiksu sijoittaja jäisi odottamaan parempia aikoja eikä missään nimessä tulisi itkemään kohtaloaan tällaisille palstoille.
Olen jonkin verran seurannut kirjoitteluasi ja olen taipuvainen uskomaan, että taidat vain runoilla lämpimiksesi, ilman totuuden häivää. - tomppa2006
päätellen kirjoitti:
haluaisit nimenomaan päästä eroon entisestä asunnostasi; kirjoitathan olevasi kahden asunnon loukussa. Olet siis jonkinasteisessa pulassa. Ellei niin olisi, niin miksi sinun pitää yrittää nyt myydä entinen asuntosi. Fiksu sijoittaja jäisi odottamaan parempia aikoja eikä missään nimessä tulisi itkemään kohtaloaan tällaisille palstoille.
Olen jonkin verran seurannut kirjoitteluasi ja olen taipuvainen uskomaan, että taidat vain runoilla lämpimiksesi, ilman totuuden häivää....en minä mitään itke täällä palstoilla...
Avaukseni oli toteamus omaan tilanteeseeni. Haluan myydä entisen asuntoni. Haluaisin myydä sen joka tapauksessa oli lama tai ei. Taantuma vaikuttaa siihen, että se on paljon hankalampi myydä nyt ja suurella todennäköisyydella joudun myymään sen huomattavaan alihintaan. Näin taantuma vaikuttaa minun elämääni!
Sinä et sitten vaivaitunut vastaamaan avauksessa esittämääni kysymykseen? Tyydyit kommentoimaan minun kirjoittamia viestejä ja esittämään oman arviosi niistä. Miksi? - tomppa2006
mies-vm56 kirjoitti:
myös jarruttaa. Vaikka asunnonvaihtajilla olisikin ostohalukkuutta mutta kukaan ei nyt uskalla ostaa kun vanha asunto on myymättä.
Vääjäämättähän hinnat alaspäin tulevat mutta millä aikataululla. Ne, joilla ei ole kiireellistä asunnon tarvetta, odottelevat hintojen laskua.
Mutta ainahan on niitä, joiden on saatava asunto, oli markkinatilanne mikä tahansa. Josko se tosiostaja löytyisi sinullekkin. Toivotaan parasta....kanssa on ollut keskustelua juuri tuosta asiasta. Minulle on tällä hetkellä parempi ostaja sellainen, jolla ei ole vanhaa asuntoa myytävänä...
Silloin päästään tekemään kauppaa tosissaan, eikä asia siirry hamaan tulevaisuuteen. Toivoni kohdistuu ensiasuntoa tavoitteleviin perhettä perustaviin pariskuntiin. Lainaa saa pankkeistä tällä hetkellä edullisesti, se ei ole ongelma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645060Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362299Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti632210- 2262198
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2181403Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191374- 89976
Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai47963- 66907
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12879