-93 vuosimallin mondeossa ei kuskin penkinlämmitin toimi. Jäljitin jo syyn tuohon vastukseen mutta mites vaihto? Voiko tuota pelkkää vastusta vaihtaa vai onko näin että kylmällä penkillä joutuu ajamaan jos ei vaihda koko penkkiä?
Mondeon penkinlämmitin
11
1810
Vastaukset
tai sitten purat penkin verhoiluja ja korjaat irronneen/murtuneen johdon sieltä.
- wellu
kuinkahan kauhia homma se on purkaa noita verhoiluja? Lähteekö se penkki pienempinä osina irti vai pitääkö se koko heelahoito repiä rungostaan irti ennenkuin niihin johtoihin ja vastuksiin pääsee käsiksi.
- fm93
Itsellä oli sama ongelma. Enpä viitsinyt penkkiä alkaa purkamaan, joten annoin olla.
- purkuun
ja uusi vastus ,niin kyllä se taas toimii,voipi olla pikkasen hankala jopi
- wellu
onkohan kukaan tehny tätä hommaa mondeolle? Jos vaikka vinkin tai kaksi saisi!?
- jotain...
wellu kirjoitti:
onkohan kukaan tehny tätä hommaa mondeolle? Jos vaikka vinkin tai kaksi saisi!?
neuvoja...
verhoilu pitäisi aueta penkin alta. joissakin autoissa on vain hakasilla kiinni. ensiksi täytyy ottaa kaikki muoviosat penkin reunoista pois ja sitten irrottaa niitä hakasia. koko päällystä ei tar itse irroittaa.. joskus vastuksenkin voi korjata, jos paikallistaa, mitä on katkennut. juota katkoskohtaan uusi johtopätkä ja sukka päälle..
itse korjasin penkinlämmitimen ja aikaa meni noin 2 tuntia.. varaosiin ei mitään, kun oli itsellä
- Hot Ass
Penkistä on ratkottava ompeleet auki. Se varmaankin onnistuu kaikilta, mutta entäs penkin saattaminen samaan kuosiin kuin se oli ennen ratkomista? Siinä meneekin useimmilla sormi suuhun, joten parempi jättää homma vaikkapa huollon tehtäväksi. Homma maksaa aiemmin täällä olleen jutun mukaan yli 200 euroa. Kallista, mutta elämä on.
Jotkut kertovat korjailleensa pekin itse, mutta niitä juttuja ei aina kannata uskoa. Esim. vastuslangan korvaaminen jollain muulla "vastaavalla langalla" voi johtaa langan ja fyllien ylikuumenemiseen, ja penkki voi syttyä tuleen. Pahimmassa tapauksessa palaa koko auto.
Halvemmalla pääset, kun ostat penkin päälle laitettavan penkinlämmittimen. Johto vain tupakansytyttimeen ja penkki lämpeää. Maksaa nykyään vissiin muutaman kympin ja niitä myydään autotarvikeliikkeissä, hyvinvarustetuissa tavarataloissa, ym. Omassa Mondeossa penkki lämpeää juuri tuollaisella lämmittimellä.
Lämmintä Joulua kylmille persuksille!- tartte
ratkoa mitään. penkin päällinen on penkin alta kiinni ja kun sen sieltä irroittaa...on hakasilla...saa koko kankaan ehjänä irti. ja jos osaa paikallistaa, mistä vastus on poikki, sen voi korjata.
niin minä sen korjasin ja säästin sievoiset summat. mut jos peukalo keskellä kämmentä...ei kannata tehdä..
hyvää joukua teeseitse-miehille ja muille poropeukaloille. - Hot Ass
tartte kirjoitti:
ratkoa mitään. penkin päällinen on penkin alta kiinni ja kun sen sieltä irroittaa...on hakasilla...saa koko kankaan ehjänä irti. ja jos osaa paikallistaa, mistä vastus on poikki, sen voi korjata.
niin minä sen korjasin ja säästin sievoiset summat. mut jos peukalo keskellä kämmentä...ei kannata tehdä..
hyvää joukua teeseitse-miehille ja muille poropeukaloille.Sitähän juuri meinasin, että kun te poropeukalot teette niitä macgyver-juttujanne, niin siinä jää penkki aika ilkeän näköiseksi. Intoa on enemmän kuin taitoa. Onnea uuden penkin ostoon.
- kattos..
Hot Ass kirjoitti:
Sitähän juuri meinasin, että kun te poropeukalot teette niitä macgyver-juttujanne, niin siinä jää penkki aika ilkeän näköiseksi. Intoa on enemmän kuin taitoa. Onnea uuden penkin ostoon.
täytyy osata tehdä..ja kun mä korjasin, ei sitä päältä päi näe..on niin hyvin korjattu...
- oon myös tinaillu
kattos.. kirjoitti:
täytyy osata tehdä..ja kun mä korjasin, ei sitä päältä päi näe..on niin hyvin korjattu...
se irto lämmitin juttu siihen pistokkeeseen ja irtopäällinen päälle tuli vaan mieleen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3412936Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011463- 1081291
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841282Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991275Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n581215- 481125
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi781027Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24931- 33837