Järvenpää vs. Ruusulinna vs. Satulinna

mies 26 vuotta

Ruusulinna tuntuu olemman nykyään suuntautunut selvästi iäkkäämpiin tanssijoihin sekä orkesterivalinnoillaan että muutenkin, tämän ikäisenä ei siellä tunne enää oloaan kotoisaksi. Satulinna taas ei muuten iske kuin satunnaisesti. Järvenpää kiinnostaisi, kerran siellä tuli käytyäkin, mutta taisi olla ihan paikan historian alkuvaiheessa.

Onko paikka vain ja ainoastaan tanssiaktiivien (enemmän kuin 2 krt/vko) suosiossa vai käykö siellä myös ns. tavallisempaa väkeä (suurimmalla osalla lavoja on kuitenkin 90% ns. normaaliväkeä, ts. ei-nirppoja)? Oma tanssitaito on keskiverto, eli foksit, tangot, valssit, sambat, jive fuskut menee ihan sujuvasti lajinomaisesti tanssien.

Minkälainen ikäjakauma paikalla on esim. Ruusulinnaan verrattuna? Kuinka paljon porukkaa yleensä? Olen ymmärtänyt että paikka on mainettaan parempi, eli uuteen naamaan suhtaudutaan paremmin kuin monissa vanhemmissa paikoissa, onko näin? Voiko paikkaa verrata johonkin kesälavaan kuten Riuttaan tai Kolmilammiin?

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.

16

4256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...eri lavojen välillä on kuin veteen piirretty viiva.

      Kulunut ilmaus, mutta aika suurelta osin totta.

      Ruusulinnassa en enää ole aikoihin käynyt muuten kuin kutsuttuna -tänä syyskautena vain kerran.

      Niinpä omakohtaisiin kokemuksiin perustuvaa vertailua en sen osalta rupea yrittämään.

      Tuttavien kertomusten perusteella kuitenkin olen vakuuttunut siitä, että Satulinna vetää nuorempaa ja aktiivisempaa väkeä kuin Ruusulinna.

      Paikallisliikenteen antamien mahdollisuuksien vuoksi kuitenkin osa pks:n tanssijoista päätyy useimmiten Nurmijärvelle, sillä Hattulassa sijaitsevaan Satulinnaan on paljon enemmän matkaa, joten kallimmaksikin tulee.

      Järvenpään osalta rautatien käyttömahdollisuus vaikuttaa hyvinkin paljon.

      Ennen kaikkea asiakaskunnan koostumus kaikissa noissa kolmessa paikassa kuitenkin perustuu kunkin illan osalta pääosin orkesteriin.

      Kaikissa noissa myös käy paljon samaa joukkoa (eri puolilta maata) kuin Riutalla ja Kolmilammilla.

      Viikonpäivät tietysti myös vaikuttavat. Linnat ovat lauantaipaikkoja, kun taas Järvenpää toimii perjantaisin ja sunnuntaisin.

      Vertailua voisi esimerkiksi sunnuntain osalta tehdä Pavi/Järvenpää/Kolmilammi.

      Noista (orkesterista siis kuitenkin riippuen) Järvenpään yleisö asettuu kesälavojen, Pavin ja Kolmilammin väliin.

      Kannattaa siis aina ensin katsoa, kuka artisti/mikä yhtye on kulloinkin vuorossa, kun paikkaa valitsee.

      Asioista hyvin perillä oleville antaa valinnalle lisätukea tanssi.netin "Minne menossa" -palsta.

      • Kippurassaolevamies

        Ja taas sua vietiin kuin laskiämpäria. :D Herää!!


      • Kippurassaolevamies kirjoitti:

        Ja taas sua vietiin kuin laskiämpäria. :D Herää!!

        ... muodollisesti asiallinen, tanssiaihetta koskeva kysymys on esitetty, on aina paikallaan jakaa oikeata tietoa, kun siihen tarjoutuu tilaisuus.

        Sinun kaltaisiasi, tanssista mitään tietämättömiä ja täysin tanssimattomia häiriköitä täällä heiluu kaiken aikaa aivan liikaa.

        Teidän ainoa motiivinne tänne kirjoittamiseen on omien, kykenemättömyydestänne johtuvien ongelmienne helpottaminen aiheuttamalla mahdollisimman paljon haittaa tanssiharrastukselle.

        Tuo toimintanne toki onkin tuottanut vuosien varrella sen vaikutuksen, että tälle palstalle enää ani harvoin kukaan asiasta kiinnostunut viitsii tulla käväisemään.

        Itse tanssia harrastuksena ette kylläkään pysty tuhoamaan pelkästään kirjoittelemalla. Siihen jotenkin vaikuttaaksenne teidän pitäisi uskaltautua itse tanssipaikoille, mikä sekään tuskin kovin suurta joukkoa ainakaan aktiivisimpia tanssijoita saisi harrastuksestaan luopumaan.


      • Truehum kirjoitti:

        ... muodollisesti asiallinen, tanssiaihetta koskeva kysymys on esitetty, on aina paikallaan jakaa oikeata tietoa, kun siihen tarjoutuu tilaisuus.

        Sinun kaltaisiasi, tanssista mitään tietämättömiä ja täysin tanssimattomia häiriköitä täällä heiluu kaiken aikaa aivan liikaa.

        Teidän ainoa motiivinne tänne kirjoittamiseen on omien, kykenemättömyydestänne johtuvien ongelmienne helpottaminen aiheuttamalla mahdollisimman paljon haittaa tanssiharrastukselle.

        Tuo toimintanne toki onkin tuottanut vuosien varrella sen vaikutuksen, että tälle palstalle enää ani harvoin kukaan asiasta kiinnostunut viitsii tulla käväisemään.

        Itse tanssia harrastuksena ette kylläkään pysty tuhoamaan pelkästään kirjoittelemalla. Siihen jotenkin vaikuttaaksenne teidän pitäisi uskaltautua itse tanssipaikoille, mikä sekään tuskin kovin suurta joukkoa ainakaan aktiivisimpia tanssijoita saisi harrastuksestaan luopumaan.

        Eiköhän nuo herjaajat pikku hiljaa vaikene kun ei niihin ota sen enempää kantaa...

        Tänään tulleessa Tanssiurheilija- lehdessä on sivulla 11 erittäin mielenkiintoinen vertailu tanssista kunnon ja mielen kohottajana.

        Artikkelin on laatinut Kuortaneen urheiluopiston rehtori.

        Lukekaapa!


      • kyllästyttää tuo asenne
        Truehum kirjoitti:

        ... muodollisesti asiallinen, tanssiaihetta koskeva kysymys on esitetty, on aina paikallaan jakaa oikeata tietoa, kun siihen tarjoutuu tilaisuus.

        Sinun kaltaisiasi, tanssista mitään tietämättömiä ja täysin tanssimattomia häiriköitä täällä heiluu kaiken aikaa aivan liikaa.

        Teidän ainoa motiivinne tänne kirjoittamiseen on omien, kykenemättömyydestänne johtuvien ongelmienne helpottaminen aiheuttamalla mahdollisimman paljon haittaa tanssiharrastukselle.

        Tuo toimintanne toki onkin tuottanut vuosien varrella sen vaikutuksen, että tälle palstalle enää ani harvoin kukaan asiasta kiinnostunut viitsii tulla käväisemään.

        Itse tanssia harrastuksena ette kylläkään pysty tuhoamaan pelkästään kirjoittelemalla. Siihen jotenkin vaikuttaaksenne teidän pitäisi uskaltautua itse tanssipaikoille, mikä sekään tuskin kovin suurta joukkoa ainakaan aktiivisimpia tanssijoita saisi harrastuksestaan luopumaan.

        ...on aina paikallaan jakaa oikeata tietoa...???
        Sinunko tieto on sitä oikeata???


      • kyllästyttää tuo asenne kirjoitti:

        ...on aina paikallaan jakaa oikeata tietoa...???
        Sinunko tieto on sitä oikeata???

        ...oikean laidan vain silloin, kun tiedän varmasti olevani oikeassa.

        Täällä esitetään niin paljon aivan tarkoituksellisestikin väärää tietoa, että edes jonkun sellaisen on niitä harhautusyrityksiä oikaistava, joka oikeasti tietää.

        Kokemukseni ja asioihin perehtymiseni antaa minulle niin tanssin kuin monen muunkin aiheen alueelta huomattavan paljon enemmän ja oikeampaa tietoa kuin tänne riipustelevilla peräkammarinpojilla voi koskaan olla.

        En ole koskaan yrittänyt kieltää ketään muuta asioista perillä olevaa kirjoittamasta.

        Kovin harvoin sellaiset kuitenkin tänne teidän häiriköintinne vuoksi toivottoman matalatasoiseksi painuneelle sivustolle viitsivät enää tulla.

        Niinpä vastuu väärien väittämien oikaisemisesta näkyy kertyvän varsin paljolti minun harteilleni.


      • Täh?

        Mitä yritit sanoa ja miksi?


    • paikkoja paljon

      Ruusulinnaan menee kaikki taitavat osaavat LAVATANSSIJAT Muualla on sitä opettelijaa jaloissa pyörimässä

    • hieno palsta tämä on...

      Kaksi kahdestatoista viestistä liittyy jotenkin itse asiaan... kiitos niille jotka alkuperäiseen kysymykseen vastasivat.

    • JTe

      Tykkään enemmän Jäkestä, koska siellä pyörii pääosin tanssitaitoista väkeä. Jäkessä on aika laaja ikäjakauma, joten siellä riittää myös nuoria tyttösiä haettavaksi. Ruusulinnassa tuntuu olevan enemmän sellaista porukkaa, joilta tanssitaidon lisäksi puuttuu rytmitajua. Oman kokemukseni mukaan Ruusulinnassa myös tuupitaan enemmän. Lisäksi porukka on ollut keskimäärin iäkkäämpää kuin Järvenpäässä. Paljon riippuu esiintyjästä. Ainakin Varjokuva, Taikakuu, FBI Beat ja Finkut vetävät kaikenikäisiä naisia.

      • mies 26 vuotta

        tämmöinen kuva Ruusulinnasta on jäänyt viime aikoina; noidenkin bändien esiintyessä porukka vanhempaa, pääosin pariskuntia, eli ei näillä avuilla kannata juuri sinne mennä. Kiitoksia vastauksesta!


    • tuota....?

      onko sulla tarkoitus vain tanssia ja oppia lisää,vai löytää samalla joku seurustelukumppani?
      katsos,kun ikä ei oo este hyvälle tanssitaidolle ja itse olenkin oppinut paljon ns.iäkkäämmiltä tanssittajilta,ehkä juuri siksi,etteivät edes kuvittele musta mitään muuta,kuin tanssikaveria.
      ikärasismista en pidä,jos oikeesti puhutaan tanssista,ja jos itsekin siitä pidät,ja siis käyt lavoilla,suosittelen vain tottumaan,että äitisi ikäisetkin haluavat tanssia kanssas,minkäs tee,jos oot ihan ok tanssija.
      ja vielä kertoisin,etten itsekään oo sua just vanhempi,mutta tää tanssi on vain yksi mun harrastus ja ah,..niiiin iiihana... että kestän kyllä iäkkäämmätkin tanssittajat,sillä arvostan heitä,toivon itsekin olevani yhtä aktiivinen heidän iässään.

      • m 26 v

        Kumppanin löytyminen mielessä, vain-tanssimassa vaihe on jo mennyt ohi, vaikka nykyisinkin daamien ikähaarukka on 20-50v. Eikä ole vanhempia vastaan mitään, äidin ikäiset ei vaan kiinnosta suhdemielessä (turha siis loukkaantua, toimii toisinkinpäin) :)

        Harmi vaan että kaikki nuoret tuntuvat olevan vain tanssimassa; olisi kiva jos itsekin pystyisi kääntämään tunteet päälle/pois.


    • Ruusulinna

      Valtaosa daameista varttuneempaa. Esiintyjästä riippuen joskus huomattava määrä 30v eteenpäin. Jopa nuorempaa. Joskus nuorempia daameja korkeintaan kourallinen. Daamien tanssitaito vähintäänkin hyvä.

      Järvenpään tanssikeskus

      Pääosa daameista nuorempaa. Varttuneempaa daamistoa huomattavan vähemmän paikalla. Daamien taito ja vaatimustaso korkeampi, kun Ruusussa ja Sadussa

      Satulinna

      Daamien ikärakenne vaihtelee enemmän, kun Ruusussa ja Järvenpäässä. Hakualueesta johtuen ei kaikkia daameja näe. Varttuneempi daamisto helpompi bongata, kun nuoremmat. Daamien taitotaso suunnilleen samaa luokkaa, kun Ruusussa.

      • Ruusu ja Satulinna lähempänä Riutan tanssiväkeä. Kolmilammi huomattavan lähellä Järvenpäätä.
        Kolmilammilla varttuneempia olemattoman vähän.
        Varttuneempi daamisto taitaa kesällä tanssia Pavilla, varsinkin sunnuntaisin.


    • Ruusulinnassa

      Olet varmaan huomannut sen että ruusulinnan "Vanhojen tanssit" eivät kovin suuria joukkoja saa paikalle. Ruusulinnakin täyttyy varmemmin silloin kun siellä on monipuolista ja myös kädenalitteluun sopivaa musiikkia soittava bändi. Ei Ruusulinnaa kannata kokonaan hylätä. Nytkin siellä on kädenalittelumusiikkia soittavien bändien iltoina ollut jopa liiaksikin porukkaa. Tietenkin jos haluaa paljon tilaa tanssille, niin silloin Ruusulinnan "Vanhojen tanssit" on hyvä valinta.

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      58
      880
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe