ISO CUSTOM MATKA-AJOON

???

Tarkoitukseni olisi aloittaa moottoripyöräily 20 vuoden tauon jälkeen. Aikoinaan ajelin 125 kuutioisella endurolla eikä muunlaisesta pyörästä ole kokemusta.

Nyt kiinnostaisi hankkia iso custom, tyyli- ja ulkonäkö siinä viehättää. Esim. Suzuki Intruder on todella hieno.

Kuinka tuollainen custom sopii matka-ajoon? Ei mitään megataipaleita mutta about 400km siivuja kuitenkin.

Myös kaikki kommentit eri vaihtoehdoista ovat tervetulleita hyvine- ja huonoine puolineen. Meininki olisi ajaa eikä ropata joten kuulemani mukaan harrikat minun kannattaa jättää tosiharrastajille??

Ja sopuleille.

46

5207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on muuten

aika laaja käsite, tehty kovin montaa mallia ja vuosimallia.

• Muualta muuttanut

Mikä tahansa pyörä sopii matka-ajoon. Tosin kullakin mallilla on omat rajoitteensa. Esim. customissa on suhteellisen pieni tankki, joten joutuu usein tankkaamaan, mutta näin tulee pakollinen tauko sopivasti.

Itselläni on vanha 1100 Shadow ja sillä tein viime kesänä reissun Ahvenanmaan, Ruotsin ja Tanskan läpi Saksaan Hundsangeniin. Sieltä sitten Prahan ja Berliinin sekä Sassnitzin kautta Tukholmaan ja Helsingistä vielä 250 km kotiin. Hyvin meni reissu.

Tietysti tavaroitten pakkaamisessa oli ongelmansa, muttei haitannut mitenkään. Ostin jopa Biltemasta satulalaukut (n. 40€) ja ne haukkuivat hintansa aivan täysin.

Mitä Harrikoihin tulee, niin viime kesänä oli lääkärini kaveri ollut Saksassa ihan uudella Harrikalla ja se oli sitten helteissä ja ruuhkissa takimmainen pytty leikannut kiinni. Joten....

Siitä vaan pyörää ostamaan ja baanalle!

• ???

Juu siis alkuperäinen kysyjä tarkentaa että ostan pyörän uutena. Matkustajaa ei tule joten yhden miehen tavarat kun saa kulkemaan niin se riittää.

Ohesssa yksi esimerkki minkä tyylistä mopoa tarkoitan. Hinnoista muuten sen verran että en ole seurannut markkinoita, kuten mainittua 20 vuoteen, ja mielestäni moottoripyörät ovat verrattain edullisia tässä nykyään niin kalliissa maailmassa. Onko noiden verotus muuttunut tässä matkan varrella vai mikä? En alun perin missään tapauksessa edes harkinnut uuden pyörän ostamista mutta nyt tutustuttuani markkinaan hintaero uuden ja muutaman vuoden käytetyn välillä on todella pieni. Liian pieni.

Vai onko vaihdokkien pyynneissä reilusti tingittävää?

http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=378364&show=inline&status=F&id_bike_type=&id_sub_type=&id_make=77&id_model=3312&id_engine_model=&pfrom=&pto=&yfrom=&yto=&efrom=1400&eto=&eng_type=&mileageFrom=&mileageTo=&id_domicile=&search=Hae >>&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?show=inline@status=F@id_bike_type=@id_sub_type=@id_make=77@id_model=3312@id_engine_model=@pfrom=@pto=@yfrom=@yto=@efrom=1400@eto=@eng_type=@mileageFrom=@mileageTo=@id_domicile=@search=Hae >>

• vinkkiä
        ??? kirjoitti:

Juu siis alkuperäinen kysyjä tarkentaa että ostan pyörän uutena. Matkustajaa ei tule joten yhden miehen tavarat kun saa kulkemaan niin se riittää.

Ohesssa yksi esimerkki minkä tyylistä mopoa tarkoitan. Hinnoista muuten sen verran että en ole seurannut markkinoita, kuten mainittua 20 vuoteen, ja mielestäni moottoripyörät ovat verrattain edullisia tässä nykyään niin kalliissa maailmassa. Onko noiden verotus muuttunut tässä matkan varrella vai mikä? En alun perin missään tapauksessa edes harkinnut uuden pyörän ostamista mutta nyt tutustuttuani markkinaan hintaero uuden ja muutaman vuoden käytetyn välillä on todella pieni. Liian pieni.

http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=378364&show=inline&status=F&id_bike_type=&id_sub_type=&id_make=77&id_model=3312&id_engine_model=&pfrom=&pto=&yfrom=&yto=&efrom=1400&eto=&eng_type=&mileageFrom=&mileageTo=&id_domicile=&search=Hae >>&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?show=inline@status=F@id_bike_type=@id_sub_type=@id_make=77@id_model=3312@id_engine_model=@pfrom=@pto=@yfrom=@yto=@efrom=1400@eto=@eng_type=@mileageFrom=@mileageTo=@id_domicile=@search=Hae >>

Jos kokemuksia on vain kevarista ei ehkä kannata vaihtaa heti kaikkein painavimpaan mahdolliseen pyörään.
        Vaikka minulla on jo vuosien kokemus niin n.250-kiloinen pyöräkin on todella raskas käsiteltävä normaalikokoiselle kaikkialla muualla paitsi suoralla tiellä. Esimerkiksi pyörän vekslaaminen tallissa saa tuskan hien otsalle. 300 painoisilla en haluaisi edes yrittää.

• tulossa!
        ??? kirjoitti:

kuluttajat eivät ole vielä ymmärtäneet laman vaikutuksia ja yrittävät saada käytetyistä kovia hintoja.
        Odotettavissa on deflaatio,koska ostamista harkitsevat odottavat ja katsovat mitenkä hintakehitys etenee.

• LongbayLadybiker

Harrikkaviitettä?
        Viime kesänä meitä veti kaksikymmentä eri mallista HD:ia kimpassa läpi USAn eikä leikannu pytyt. Kaikilla koneet pelasi optimaalisesti paitse kundilla, joka veti autoa väistäessään dynan penkalle ja sitä kautta lunastukseen.
        Honda Shadowilla (1100 ja 650) ollaan rahjattu Eurooppaa ympäri ämpäri varsin pitkiä reissuja eikä onkelman okelmaa.
        Onko lie tuuria vai huolto kuosissa? Ainakin sen suhteen ollaan tarkkoja.

• Muualta muuttanut
        LongbayLadybiker kirjoitti:

Harrikkaviitettä?
        Viime kesänä meitä veti kaksikymmentä eri mallista HD:ia kimpassa läpi USAn eikä leikannu pytyt. Kaikilla koneet pelasi optimaalisesti paitse kundilla, joka veti autoa väistäessään dynan penkalle ja sitä kautta lunastukseen.
        Honda Shadowilla (1100 ja 650) ollaan rahjattu Eurooppaa ympäri ämpäri varsin pitkiä reissuja eikä onkelman okelmaa.

Lääkärini on kova pyörämies ja hän kertoi että hänen hyvällä ystävällään oli HD leikannut kiinni, kun oli joutunut seisoskelemaan ruuhkissa viime kesänä Saksassa.

Olinhan siellä minäkin Juhannuksen jälkeen ja välillä oli jopa tuskallisen kuumaa. Meikäläisen pyörässä flekti pauhasi koko ajan niissä Saksan ruuhkissa enkä ihmettele yhtään vaikka näin on käynyt. Tuntu itselläkin reisissä todella kuumalta kone, kun jonoteltiin.

Minulle on yksi ja sama kuka milläkin ajaa; saman arvoisia me ollaan kaikki.

• täh?

Harrikkaviitettä?

Ladyseni, 650 Shadow?

• XV 1900

Olen ajellut 2-päällä matka-ajoa vuosia isoilla cuisereilla.
      Niiden käyttö tähän tarkoitukseen on tietyllä tavalla haastavampaa kuin tehdasmatkapyörillä.

Customien matkaominaisuudet vaihtelevat merkeittäin,korkea hinta ei takaa mitään.mutta iso kuutiotilavuus on selkeä mukavuus,koska litrateho on alhainen.

Ajanmittaan päätyy monenlaisiin matkavarusteisiin,kuten pleksiin,koviin laukkuihin jne..suuren painon takia myös kaatumarautoihin, (on raskas nostaa maasta asti)

Pleksihän on varsinainen ongelma,niiden säädöt pitää yleensä itse kehitellä...sitä sahataan lyhyemmäksi tai pidennetään, kehitellään tuuliohjaimia ja vaikka mitä.Yleensä se aiheuttaa kypärään ikäviä turbulenssejä jne.

Jotkut kokevat tälläiset seikat mielenkiintoisina haasteina, joillekkin ne ovat ylitsepääsemättömiä haittoja ja huonoja puolia.

Ennakkoluuloton kekseliäisyys on custom-matkaajan voimavara jonka avulla harrastukseen saa "näkökulmaa"

Jos pelkkä esteettisyys on cuiserin hankinnan ainoa motiivi, saattaa matka-ajo muodostua varsin epämukavaksi tapahtumaksi, eriasia sitten jos nauttii epämukavuudesta?

Onhan toki joissakin "merkkiharrastajissa" tyyliseikat niin tärkeä motiivi,että kivikovalla lättysatullla saatetaan ajaa kokoontumiseen satoja kilometrejä pelkkä rooliasu päällä .
      Olen jopa nähnyt innokkaan heilan
      istuvan takalokarilla pelkän käsilaukun päällä..heh.

• voinut vastata sinulle

asiapitoisen jutun isoista cruisereista, mutta veit halun siihen tuolla loppumaininnallasi.
      Olet hieno lisä motoristeihin noilla ennakkoasenteillasi.
      Sopuleita ja tosiharrastajiakaan väheksymättä.

• vakavia aina.

Loppukevennys on aina paikallaan !

• kirjoittajan
        vakavia aina. kirjoitti:

Loppukevennys on aina paikallaan !

luonteesta paljon, jos loppukevennys on ihmisten karsinointi.

• loppukaneetti
        kirjoittajan kirjoitti:

luonteesta paljon, jos loppukevennys on ihmisten karsinointi.

turhia on amatöörimäiset yritykset eri puolilla.Vanhat ketut haistaa syötit.

• ökämölinä
        loppukaneetti kirjoitti:

turhia on amatöörimäiset yritykset eri puolilla.Vanhat ketut haistaa syötit.

Ollaan Siis luonnevikaisia,hiuiihhaaaahoooo.....

• ollakkin
        ökämölinä kirjoitti:

Ollaan Siis luonnevikaisia,hiuiihhaaaahoooo.....

mistäpä minä sen tietäisin?

• mut jos selkä kestää niin pidempiäkin tjn
      ja kunnon laukut niin miksi ei :=)

• naulankantaan

Ketjun aloittaja osuvasti vertasi uusiomotoristeja sopuleihin.

Meidankin firmassa on joukko 50kymppisia merkonomeja jotka ovat vanhoilla paivillaan aloittaneet moottoripyorailyn. Mika on todellakin hienoa kuten koko harrastus. Monelle elamantapa.

Mutta...nama kaljamahat istuvat firman kahviossa vaihtamassa kuulumisia viikonlopun cruisailuistaan. Ja kahvi juodaan tietysti asiaankuuluvasta HD- mukista. Istuu loistavasti virttyneeseen pellavapukuun.

Itse olen pitkanlinjan HD- mies mutta silti mielipiteeni on etta japanilainen pyora on teknisesti ja kaikilta ominaisuuksiltaan nykyaikaa ja helppo suositella naille merkonomeille. Mutta kun aijat ovat kuulleet etta kovat jatkat ajavat Harrikalla...

Naurettavaa. Sopulit!

Silti, antaa kaikkien kukkien kukkia ja Joulurauhaa kaikille. Kylla me kaikki tuonne baanalle mahdutaan. Ja jokainen omalla tyylillaan.

• LongbayLadybiker
        naulankantaan kirjoitti:

Ketjun aloittaja osuvasti vertasi uusiomotoristeja sopuleihin.

Meidankin firmassa on joukko 50kymppisia merkonomeja jotka ovat vanhoilla paivillaan aloittaneet moottoripyorailyn. Mika on todellakin hienoa kuten koko harrastus. Monelle elamantapa.

Mutta...nama kaljamahat istuvat firman kahviossa vaihtamassa kuulumisia viikonlopun cruisailuistaan. Ja kahvi juodaan tietysti asiaankuuluvasta HD- mukista. Istuu loistavasti virttyneeseen pellavapukuun.

Itse olen pitkanlinjan HD- mies mutta silti mielipiteeni on etta japanilainen pyora on teknisesti ja kaikilta ominaisuuksiltaan nykyaikaa ja helppo suositella naille merkonomeille. Mutta kun aijat ovat kuulleet etta kovat jatkat ajavat Harrikalla...

Naurettavaa. Sopulit!

Silti, antaa kaikkien kukkien kukkia ja Joulurauhaa kaikille. Kylla me kaikki tuonne baanalle mahdutaan. Ja jokainen omalla tyylillaan.

Aivan perseestä kategorisoida ihmisiä niinkuin tässä linjassa taa näkee.
        Mikä tarve kertoa kuinka itse on tosimotoristi mutta firman merkonomit viiskymppisiä sopuleita tai jotain wannabeejengiä?

Me moottoripyöräilevät ihmiset voisimme suvaita avarakatseisemmin toisiamme.
        Ollaan aina vähemmistöä tuolla liikenteessä ja meitä yhdistää paljolti samat riskitekijät.

Suvaitsevaisuutta, rakkautta, ymmärystä, myötätuntoa, amarylliksiä, hyasintteja ja joulutähtiä.
        Itse kullekin tarpeen mukaan!

• Irön

Mikä tarve kertoa kuinka itse on tosimotoristi mutta firman merkonomit viiskymppisiä sopuleita tai jotain wannabeejengiä?

Ollaan aina vähemmistöä tuolla liikenteessä ja meitä yhdistää paljolti samat riskitekijät.

Suvaitsevaisuutta, rakkautta, ymmärystä, myötätuntoa, amarylliksiä, hyasintteja ja joulutähtiä.

Kuhan ne kyykkykuskit lopettais sen kaahailun ja keulimisen! Puolipiste on yhtäkuin oikea sulkumerkki.

• Trollientrolli

;) janiinpoispäin.

• kyllä on
        Trollientrolli kirjoitti:

;) janiinpoispäin.

hywä jtn , niin hywä jtn (((=: ;

• Irön

Kustomilla on varsin lupsakka ajella pitkää matkaa. Jotkut ajavat aavikkoenskoillakin pitkää matkaa. Joidenkin mielestä kyykkypyörä on matkantekoon aivan mainio. Jotkut kehuvat junaa imakaksi välineeksi matkantekoon. Vastakysymyksenä kysyn että mitä sä haluat? Siis moottoripyöräilyltä.

• Trollientrolli

Jos oesin savolaene, ni sannoesin, jotta :
        piäasjahan tuolienee, jotta se on haaskoo

• motoriski

customit on vanhojen papparaisten, naisten ja muutoin vajavaisten ihmisten härpäkkeitä.

• puristettua

aivopierusi ulos. Kovillehan tuo otti kun meni melkein koko yö vääntäessä.

• seuraaja-
        puristettua kirjoitti:

aivopierusi ulos. Kovillehan tuo otti kun meni melkein koko yö vääntäessä.

Sulla meni vastauksen synnyttämiseen 13 h 7 min

Loistava aika....sinulta.

• kun 
        seuraaja- kirjoitti:

papparaisilla kestää kaikki vähän kauemmin.

• "Kova luu"
        kun  kirjoitti:

papparaisilla kestää kaikki vähän kauemmin.

Pitää paikkansa ja vaimo kiittää

kestää,kestää ja kestää....

• LongbayLadybiker

mutta!
        Nyt on joulu ja ihmsillä hyvä tahto.
        Yhden vinkin verran kuitenkin: arvaa kuka tulee itsekin vanhaksi?
        Se taidat olla sinä!
        Mut tavataan sittten jossain custom miitissä parikymmenen vuoden kuluttua.
        Sitä ennen... hyvää joulua!

• ja 

mutta!
        Nyt on joulu ja ihmsillä hyvä tahto.
        Yhden vinkin verran kuitenkin: arvaa kuka tulee itsekin vanhaksi?
        Se taidat olla sinä!
        Mut tavataan sittten jossain custom miitissä parikymmenen vuoden kuluttua.
        Sitä ennen... hyvää joulua!

Täytyy tunnustaa että tuo viesti tuli raapustettua yön hämärissä.

Ikää on kyllä jo reilusti päälle 50 ja toivottavasti vielä lisää piisaa mutta pylly pystyssä mennään niin kauan kuin pystytään. Eikä mulla mitaan custom-kusekeja tai naismororisteja vastaan ole mutta joskus vaan täytyy purkaa pahaa oloaan. Sorry.

• aikaa
        seuraaja- kirjoitti:

kun ei täällä jouda kellon ympäri päivystämään, niinkuin sinä teet.

• Irön
        ja  kirjoitti:

Täytyy tunnustaa että tuo viesti tuli raapustettua yön hämärissä.

Ikää on kyllä jo reilusti päälle 50 ja toivottavasti vielä lisää piisaa mutta pylly pystyssä mennään niin kauan kuin pystytään. Eikä mulla mitaan custom-kusekeja tai naismororisteja vastaan ole mutta joskus vaan täytyy purkaa pahaa oloaan. Sorry.

Olit hämäryydestä huolimatta oikeassa. Itse kuulun ryhmään "muuten henkisesti vajavainen". Helpompaa on kun on myöntänyt sen jo aikoja sitten, ei tule painehia niin paljon purettavaksi.

• LongbayLadybiker
        Irön kirjoitti:

Olit hämäryydestä huolimatta oikeassa. Itse kuulun ryhmään "muuten henkisesti vajavainen". Helpompaa on kun on myöntänyt sen jo aikoja sitten, ei tule painehia niin paljon purettavaksi.

millä tahansa mallilla ajetaakin, me motoristit ollaan ihan eri sakkia nelikumiröpöttäjiin verrattuna.
        Se on sale, jumaleishon.
        Itse ajan molempia niin paljon, että tiedän kumpi on hc-touhua toiseen verrattuna!
        Nooh, kuka tulee raidille 26.12.???

• luokitella.

millä tahansa mallilla ajetaakin, me motoristit ollaan ihan eri sakkia nelikumiröpöttäjiin verrattuna.
        Se on sale, jumaleishon.
        Itse ajan molempia niin paljon, että tiedän kumpi on hc-touhua toiseen verrattuna!
        Nooh, kuka tulee raidille 26.12.???

Jos kyykkykuski ei ole sen kummmepi kuin hd-mies, niin ei motoristi ole sen kummempi kuin autoilija tai karavaanarikaan.
        Samoja ihmisiä me ollan, hei haloo, eri harrastukset vaan.
        Karavaanarit oon ihan yhtä ylpeitä omasta tavastaan harrastaa.
        Ei saa kategorisoida ihmisiä sen mukaan mitä he harrastaa.Se että me joudutaan joskus kokemaan vilua ei tee meistä sen kummempia kuin autoilijat-jota itsekki ollaan suurin osa vuodesta.
        Ylpeys tekemisistää on hieno juttu, mut ei mennä mahdottomiin.

• 53VEE
        luokitella. kirjoitti:

Jos kyykkykuski ei ole sen kummmepi kuin hd-mies, niin ei motoristi ole sen kummempi kuin autoilija tai karavaanarikaan.
        Samoja ihmisiä me ollan, hei haloo, eri harrastukset vaan.
        Karavaanarit oon ihan yhtä ylpeitä omasta tavastaan harrastaa.
        Ei saa kategorisoida ihmisiä sen mukaan mitä he harrastaa.Se että me joudutaan joskus kokemaan vilua ei tee meistä sen kummempia kuin autoilijat-jota itsekki ollaan suurin osa vuodesta.
        Ylpeys tekemisistää on hieno juttu, mut ei mennä mahdottomiin.

Olen ollut uusiomotoristi,wannabee ja vanha käpy jo 10-vuotta..eikä se ole haitannut mitenkään harrastusta.
        EI KEKKOSEN AIKANA olisi motoristeja luokiteltu..vai olisiko?

Kollipojat haukkuvat meitä käpynistejä, vaikka eivät välttämättä ole edes omistaneet ab-korttia yhtä kauan,kun me ollaan oltu uusiomotoristeja.

• Sklibo
        53VEE kirjoitti:

Olen ollut uusiomotoristi,wannabee ja vanha käpy jo 10-vuotta..eikä se ole haitannut mitenkään harrastusta.
        EI KEKKOSEN AIKANA olisi motoristeja luokiteltu..vai olisiko?

Kollipojat haukkuvat meitä käpynistejä, vaikka eivät välttämättä ole edes omistaneet ab-korttia yhtä kauan,kun me ollaan oltu uusiomotoristeja.

Nyt luokittelet itse itsesi ja kuka sanoo että joku on liian vanha johonkin?

Isäni setä on jo 93 ja ukko käy risteilyillä tansseissa ja muutenkin vesijumpassa. Lisäksi hän mökillään viljelee perunoita, joita itse sitten kaivaa ylös jne. En pidä häntä mitenkään vanhana noihin hänen touhuihinsa. Oikeastaan mallia hänestä pitää ottaa.

Antaa kollipoikien haukkua jne. Entä sitten? Ja antaa niitten luokitella. Mahtaa olla vaikeaa olla motoristi, kun on epävarma että mikä motoristi nyt olen?

Hyppää vaan pyörän selkään ja anna palaa. Ei siinä muuta tarvita.

Hyvät Joulut ja turvallista tulevaa ajokautta!

• luokittelet 
        Sklibo kirjoitti:

Nyt luokittelet itse itsesi ja kuka sanoo että joku on liian vanha johonkin?

Isäni setä on jo 93 ja ukko käy risteilyillä tansseissa ja muutenkin vesijumpassa. Lisäksi hän mökillään viljelee perunoita, joita itse sitten kaivaa ylös jne. En pidä häntä mitenkään vanhana noihin hänen touhuihinsa. Oikeastaan mallia hänestä pitää ottaa.

Antaa kollipoikien haukkua jne. Entä sitten? Ja antaa niitten luokitella. Mahtaa olla vaikeaa olla motoristi, kun on epävarma että mikä motoristi nyt olen?

Hyppää vaan pyörän selkään ja anna palaa. Ei siinä muuta tarvita.

Hyvät Joulut ja turvallista tulevaa ajokautta!

ihmisiä perunoiden kaivamiskyvyn mukaan.

Totuus on se että 93 vuotias on vanha, tosi vanha ja harva elää vanhemmaksi. Jos et sitä tiedosta niin olet kuurosokea jolla ei ole tunto- eikä hajuaistia.

• Sklibo
        luokittelet  kirjoitti:

ihmisiä perunoiden kaivamiskyvyn mukaan.

Totuus on se että 93 vuotias on vanha, tosi vanha ja harva elää vanhemmaksi. Jos et sitä tiedosta niin olet kuurosokea jolla ei ole tunto- eikä hajuaistia.

Sehän on yleistä, joten saat anteeksi.

• juppe h
      • mä laitan

huomenna jos posti on auki.

• D.E.Auville
        mä laitan kirjoitti:

huomenna jos posti on auki.

Kannattaa harkita kypsemmällä iällä kuitenkin kunnon matkpyörän hankintaa. Hondan Deauville täyttää vaativimmankin matkaajan tarpeet. Kokeile sitä!

• mä kokeilen
        D.E.Auville kirjoitti:

Kannattaa harkita kypsemmällä iällä kuitenkin kunnon matkpyörän hankintaa. Hondan Deauville täyttää vaativimmankin matkaajan tarpeet. Kokeile sitä!

huomenna jos honda on auki.

• menen?
        mä kokeilen kirjoitti:

huomenna jos honda on auki.

Allrightiin!!!!!!

• homo 
        menen? kirjoitti:

Allrightiin!!!!!!

Kaikki ruotuväen suorittaneet tietävät että täyskäännöstä ei koskaan tehdä oikealle.

• että selvisi
        homo  kirjoitti:

Kaikki ruotuväen suorittaneet tietävät että täyskäännöstä ei koskaan tehdä oikealle.

on hienoa että palstalta saa suunnan elämälleen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      28
      2547
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      114
      2126
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      122
      1829
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      99
      1828
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      10
      1574
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      142
      1172
    7. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1085
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      89
      1041
    9. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      21
      1032
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      987
    Aihe