70-luvulla

tomppa2006

Makasin sängyllä ja yritin sulloutua pari numeroa liian pieniin Beaver's-farkkuihin. Oikeassa takataskussa törrötti pitkävarrellinen punainen kampa.

Muistatteko?

Musiikkitoiveena Uriah Heep - Easy Livin
http://www.youtube.com/watch?v=m4o--q6xuvs

42

2027

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niitä Beaver's-farkkuja sitten vielä ompelukoneella kavennettiin vielä tiukemmiksi. Mun kampa oli vaaleanvihreä ja me kutsuttiin sitä lossarikammaksi. Aika huvittava muoti, etenkin toi kampa takataskussa.

• Topi

niissä farkuissanne. En muista että kampa olisi vienyt päähuomioni.

• tomppa2006

...alunperinkin liian pieniä farkkuja vielä kavennettiin...

Sisäsaumasta oli helppo ottaa pois sellainen puolen sentin siivu. En tarvinnut äidin ompelukonetta mihinkään muuhun, mutta tämän kavennushomman tein itse. Samoin kuin pesuhuoneen lattialla juuriharjalla jynssättiin väriä pois uusista farkuista, että saatiin paremman näköiset, heh.

• Minnikäinen
      • tomppa2006

...Led Zeppelin, Deep Purple, Status Quo ja monta muuta...

Ozzy Osbourne ei ollut minun suosikkeja, ei silloin eikä nyt.

Wranglerin farkkutakin omistin ja useammatkin Levis-farkut.

• Cloetta...

Juu, muistan hyvin. Itse olin myös Beaversfarkku tyttö ja liimailin kangaskukkia ym. farkkujen takataskuihin. Myös kenkäni olivat ihana kiilakantaiset )n. 7 cm) farkkukengät, mahdoin olla makean näköinen, heh!

Uriah Heep ei taas ollut suosikkini; ihastuin ensi kuulemalta Queeniin ja yhä edelleen fanitan sitä. Myös Status Quo oli suosikkini.

Voi niitä aikoja ja tapoja; en enää haluasi elää tuota aikaa. Nyt keski-ikäisenä elämä maistuu paljon hohdokkaammalta kun kylki kyljessä elämme ja olemme puolisoni kanssa, jonka tapasin 70-luvun loppupuolella. Hänellä oli silloin musta pitkä tukka, ihana mokkahapsu takki ja tiukat farkut. Nyt hän on kalju, omistaa mokkatakin ilman hapsuja sekä farkutkin mutta tiukkuus on onneksi poissa. Ihana mies kaiken kaikkiaan!

• tomppa2006

...napapuseroita jo silloin, kun nykyään niin kauhistellaan nuorten vaatetusta...

Minulla on vieläkin tallella sen ajan 10 cm korkokengät, niillä oli tavattoman vaikea ajella mopedilla, kuin myös kävellä, jos rehellisiä ollaan.

Queen om myös minun suosikkejani, eka kuunneltu kappale oli Killer Queen ja siitä se lähti liikkeelle. Tykkään vieläkin. Samoin Status Que on yes, heti tuli mieleen Caroline.

Pitkät hiukset myös puoleen selkään, tosin vaaleat. Tulevaisuus on edennetty miehesi tavoin, kuulapäisenä kaljuna elellään onnellisessa parisuhteessa. Oma poikakin on jo 12v.

• Ilolias Rohmantti

Koulun bileissä soi erityisesti paranoid, ironman, olen mr.tamppax, ballroombliz, do you wanna touch me, get on, stairways to heaven....

Ne farkut, ne farkut...huoh... ja kengät. Kauhee skaba, kellä oli pisimmät korot, voi rähmä, kun saatto mennä rähmälleen niillä sloboilla.

Kotimaisista hurriganes, sleepyt ja the ronski gang luukutti beavereissa ihan kybällä ja ulkolaisista black Sabbath, kiss, purple, rainbow, nazareth, uriah heep, led zeppelin, slade, mud ja ihan alkuun tais purkkabändi sweetkin olla aikamoisessa nosteessa.

Meidän piti mennä ekaa kertaa kattoon live konserttiin vähän isompaa staraa, kun rainbow saapui suomeen keikalle, oisko ollu jottain -77 tai niillä main. Siihen aikaan toi cozy powell oli mun idoli numero yks (voi miten lutusta), ihan sairaan hyvä tatsi jäpikällä.

Meillä oli liput ja kaikki, kun suunnistimme finlandiataloa kohti "komeissa" tamineissa ja nuoren miehen täpinöissä. Arvaa vaan kuinka suuri pettymys se oli, kun paikanpäällä ilmoitettiin, että keikka on peruutettu. Bändin "kamat" oli ainakin osittain jääny tulliin kiinni, näin ainakin epävirrallisesti kerrottiin.

No saimme kuulla, että bändi bunkaa silver continentaalissa ja siellähän oli jonkun verran porukkaa päivystämässä, niin myös meidän gängi ja taisin saada cozy:n nimmarin, jos en nyt ihan väärin muista.

oi niitä aikoja, oi niitä....

ai niin mä oon saanu uuden tonttunimen (se sohtrop-nimi pitää unohtaa ainakin joulunajaksi), istuukos se rohmantti?

• tomppa2006

....Slade, Sweet, Alice Cooper...

Myönnetään että nilkat oli kipeänä koulupäivän ja tanssireissun jälkeen. Pituutta tuli mukavasti kymmenen senttiä lisää nuorelle miehelle.

Niin, taisi olla Hurriganesilla ihan virallisena sponsorina Beaver's, muistan hyvin massiiviset mainokset.

Rohmantti on oikein mukava tonttunimi. Ja vielä piristeenä ilolias, heh.

• Sagafold

ja miten "kiva" oli kiivetä bussin kyytiin niillä farkuilla :) Aikamoista kiemurtelua...

• tomppa2006

...ylhäältä lantiosta ja reisistä, alhaalta leveälahkeiset purjeet...

Nappi ja vetskari olivat koetuksella. Irronneen napin sai paikoilleen sellasella hakaneulavirityksellä, mutta sattui pirusti, kun se sitten sattui aukeamaan. Haaroista useimmiten ne farkut ratkesivat sitten lopullisesti.

• Siis ikä tekee tehtävänsä ;)
      Taisin olla enempi Levis, ellen ihan James.. jos
      nyt maalla merkit silloin oli kovin tärkeitäkään.
      Sen muistan, että tosi kaukaa pohjoisesta tuli
      meidän luokalle tyttö, jolla oli tiukat Beavers'it.
      Hän oli niihin aikoihin mun bestis, ja tosi hyvä
      kaikissa aineissa.. niin ainakin muistan..
      Kesä ennen kirjoituksia, oltiin Saksassa, harjoittelijan vaihdossa..
      eri perheissä ja kaupungeissa tosin.
      Mitäköhän hänelle kuuluu nykyisin..

• tomppa2006

...se koko revohka alkoi, sen jälkeen tuli muistaakseni Lee Cooperit ja sitten...

Pitkän kinuamisen jälkeen sain Beaver's-farkut, maksoi muistaakseni 100 markkaa ja joutui käyttämään kaiken suostuttelu-, uhkaamis- ja kiristämistaidon mitä vaan osasi. Kaupungissa asuneena se oli tärkeä juttu.

Mietin itsekin usein tuon iän kavereista, mitähän heille nykyään kuuluu? Törmäsin työpaikalla yhteen sellaiseen yli 30 vuoden takaa. Jälleennäkeminen oli liikuttavaa, ihan vilpittömästi.

• tomppa2006 kirjoitti:

...se koko revohka alkoi, sen jälkeen tuli muistaakseni Lee Cooperit ja sitten...

Pitkän kinuamisen jälkeen sain Beaver's-farkut, maksoi muistaakseni 100 markkaa ja joutui käyttämään kaiken suostuttelu-, uhkaamis- ja kiristämistaidon mitä vaan osasi. Kaupungissa asuneena se oli tärkeä juttu.

Mietin itsekin usein tuon iän kavereista, mitähän heille nykyään kuuluu? Törmäsin työpaikalla yhteen sellaiseen yli 30 vuoden takaa. Jälleennäkeminen oli liikuttavaa, ihan vilpittömästi.

..samattomuutta myös mulla. 2-3 vuotta sitten
        meil' oli ylä-asteen luokkakokous. Ne aikoinaan
        parhaat ystävät ei olleet paikalla.
        Olikohan siellä niin hauskaa, että vasta jälkikäteen tajusin;
        miksi en kysynyt, tietäisikö kukaan heistä?!
        Noh, silloin sovittin uusi tapaaminen viiden vuoden kuluttua..
        ehkä silloin sitte..

• tomppa2006
        Sanin kirjoitti:

..samattomuutta myös mulla. 2-3 vuotta sitten
        meil' oli ylä-asteen luokkakokous. Ne aikoinaan
        parhaat ystävät ei olleet paikalla.
        Olikohan siellä niin hauskaa, että vasta jälkikäteen tajusin;
        miksi en kysynyt, tietäisikö kukaan heistä?!
        Noh, silloin sovittin uusi tapaaminen viiden vuoden kuluttua..
        ehkä silloin sitte..

...on mukava tapahtuma, kun vaan saadaan porukka kasaan...

Olen viimeksi käynyt lukion luokkakokouksessa, siitä on jo 15 vuotta aikaa. Toivottavasti joku suunnittelee uutta tapahtumaa, kun alkaa tuo viiskymppiäkin häämöttää tulevaisuudessa.

• Rattus sp.

Kuullostaa siltä, että ollaan eletty eri vuosikymmenellä. Johtuukohan siitä, että olin 70-luvun alussa Råtta 4 v..

Hmmm.. tuollaiset housut eivät olisi kestäneet puissa kiipeilemistä :D.

Paremminkin muistan tuon 80-luvun..

• tomppa2006

...muistojen puuttuminen tässä asiassa ei vaikuta mitenkään sivistykseen...

Mitenkäs ne diinarit ja punkkarit teilläpäin, kumpia diggailit?

• Rattus sp.
        tomppa2006 kirjoitti:

...muistojen puuttuminen tässä asiassa ei vaikuta mitenkään sivistykseen...

Mitenkäs ne diinarit ja punkkarit teilläpäin, kumpia diggailit?

Diinareissa oli söpöjä poikia, mutta punkkareilla oli parempi musiikki. Ulkoinen habitus oli enemmänkin kuin diinareilla, mutta oli siellä punkkareiden joukossa.. äh.. yksi söpö Juho ;). Taisin olla opportunisti..

Tuohon aikaan todellinen kiinnostukseni kohde olivat kuitenkin ponit ja hevoset..

• tomppa2006
        Rattus sp. kirjoitti:

Diinareissa oli söpöjä poikia, mutta punkkareilla oli parempi musiikki. Ulkoinen habitus oli enemmänkin kuin diinareilla, mutta oli siellä punkkareiden joukossa.. äh.. yksi söpö Juho ;). Taisin olla opportunisti..

Tuohon aikaan todellinen kiinnostukseni kohde olivat kuitenkin ponit ja hevoset..

...itse punkkariksi, mutta se kausi elämässäni oli melko lyhyt...

Kuuntelin myös diinarimusaa, kuten myös oli jotain keikailua heidän tyttöjen kanssa, sehän aiheutti monenlaista kärhämää. Kulloistakin tilanne pitää käyttää hyväkseen, joissakin asioissa on parasta olla myötäilijänä.

Hevostytöistä tykättiin aina, heistä ei ole pahaa sanottavaa. Minusta tuntuu, että kauneimmat tytöt löytyi sieltä talleilta?

• Rattus sp.
        tomppa2006 kirjoitti:

...itse punkkariksi, mutta se kausi elämässäni oli melko lyhyt...

Kuuntelin myös diinarimusaa, kuten myös oli jotain keikailua heidän tyttöjen kanssa, sehän aiheutti monenlaista kärhämää. Kulloistakin tilanne pitää käyttää hyväkseen, joissakin asioissa on parasta olla myötäilijänä.

Hevostytöistä tykättiin aina, heistä ei ole pahaa sanottavaa. Minusta tuntuu, että kauneimmat tytöt löytyi sieltä talleilta?

Yritin kuumeisesti miettiä, mistä löytyivät kiinnostavimmat pojat? Heureka! He olivat joko isosiskon poikaystäviä tai kavereita. Sellaisia pari vuotta vanhempia.. Joskus on ollut hyötyä siskostakin * ja hymyilee leveästi*..

Tuli vain mieleeni, vietitkö paljonkin aikaa talleilla tai lähettyvillä?

• tomppa2006
        Rattus sp. kirjoitti:

Yritin kuumeisesti miettiä, mistä löytyivät kiinnostavimmat pojat? Heureka! He olivat joko isosiskon poikaystäviä tai kavereita. Sellaisia pari vuotta vanhempia.. Joskus on ollut hyötyä siskostakin * ja hymyilee leveästi*..

Tuli vain mieleeni, vietitkö paljonkin aikaa talleilla tai lähettyvillä?

...viettänyt paljoakaan aikaani talleilla, joskus tuli haettua kyytiin tyttö sieltä ja tiesimme kyllä hevostytöt näöltä...

Isosiskoni oli minulle pirun vihanen, kun menin vikittelemään hänen kaveriaan. Panetteli minua oikein kunnolla ja yritti saada "suhteen" loppumaan heti alkuunsa. No, loppui se aikanaan muutenkin, ilman siskon apuakin. Melkein vuoden silti kesti.

Oi niitä aikoja!

• Rattus sp.
        tomppa2006 kirjoitti:

...viettänyt paljoakaan aikaani talleilla, joskus tuli haettua kyytiin tyttö sieltä ja tiesimme kyllä hevostytöt näöltä...

Isosiskoni oli minulle pirun vihanen, kun menin vikittelemään hänen kaveriaan. Panetteli minua oikein kunnolla ja yritti saada "suhteen" loppumaan heti alkuunsa. No, loppui se aikanaan muutenkin, ilman siskon apuakin. Melkein vuoden silti kesti.

Oi niitä aikoja!

Odottelen vielä parempia aikoja elämääni. Kyseessä on enemmän siitä, kuinka saan itseni motivoitumaan ja uskaltautumaan elämässäni saavuttamaan eri asioita.

Listausta.. Edelleenkin 1) haluan oppia purjehtimaan kunnolla ja pystyä kipparoimaan isoakin venettä, 2) kokeilla sitä, kuinka pystyn muuttamaan ammattitaitoni mielenkiintoiseksi työksi ja paremmiksi ansioiksi, 3) oppia remontoimaan kodin perusteellisesti, 4) kehittyä sijoittajana ja etenkin 5) ottamaan hetkestä kaiken irti. Vaikka kaikkea haluamaansa ei saavuttaisi, niin matkan teko on jo sinänsä antoisaa.

Eli eiköhän tehdä asioita, joista nautimme ja vain aniharvoin palata menneitä muistelemaan.. Ai niin, siinä olit oikeassa, että ratsastuksen parissa oli kauniita naisia. Lukioaikana kävin jonkin aikaa samalla kouluratsastustunnilla kuin Riitta Väisänen ja silloin parikymmentä vuotta sitten oli vielä kukoistuksessaan :).

• tomppa2006
        Rattus sp. kirjoitti:

Odottelen vielä parempia aikoja elämääni. Kyseessä on enemmän siitä, kuinka saan itseni motivoitumaan ja uskaltautumaan elämässäni saavuttamaan eri asioita.

Listausta.. Edelleenkin 1) haluan oppia purjehtimaan kunnolla ja pystyä kipparoimaan isoakin venettä, 2) kokeilla sitä, kuinka pystyn muuttamaan ammattitaitoni mielenkiintoiseksi työksi ja paremmiksi ansioiksi, 3) oppia remontoimaan kodin perusteellisesti, 4) kehittyä sijoittajana ja etenkin 5) ottamaan hetkestä kaiken irti. Vaikka kaikkea haluamaansa ei saavuttaisi, niin matkan teko on jo sinänsä antoisaa.

Eli eiköhän tehdä asioita, joista nautimme ja vain aniharvoin palata menneitä muistelemaan.. Ai niin, siinä olit oikeassa, että ratsastuksen parissa oli kauniita naisia. Lukioaikana kävin jonkin aikaa samalla kouluratsastustunnilla kuin Riitta Väisänen ja silloin parikymmentä vuotta sitten oli vielä kukoistuksessaan :).

...ilman niitä elämä tylsistyy, paljon on vielä tekemättä juttuja...

Onneksi on myös tullut jo tehtyä sen verran monenlaista, että nyt voi jo hetkeksi pysähtyä muistelemaan menneitä. Monta rautaa tulessa on sinullakin vielä suunnitelmissa? Itse vietän vaihteeksi hyvin seesteistä ja rauhallista aikaa elämässäni, kieltämättä nautin suunnattomasti.

On Riitta vieläkin näyttävä ja hurmaava nainen, minä pidän hänen tyylistä.

• Rattus sp.
        tomppa2006 kirjoitti:

...ilman niitä elämä tylsistyy, paljon on vielä tekemättä juttuja...

Onneksi on myös tullut jo tehtyä sen verran monenlaista, että nyt voi jo hetkeksi pysähtyä muistelemaan menneitä. Monta rautaa tulessa on sinullakin vielä suunnitelmissa? Itse vietän vaihteeksi hyvin seesteistä ja rauhallista aikaa elämässäni, kieltämättä nautin suunnattomasti.

On Riitta vieläkin näyttävä ja hurmaava nainen, minä pidän hänen tyylistä.

Samankaltainen maku sinulla kuin eräällä tapailemallani yksilöllä. Pidin enemmän hänen toisesta vaihtoehdostaan Satu Silvosta ja piti muuten ent. työkaveristani Tertustakin..

Oikeastaan kaikkea ei tarvitse toteuttaa kerralla. Tuota remontointia voin harjoitella sopivien tilaisuuksien tullen.. Purjehdusjuttua voin siirtää, kunhan muut asiat ovat kohdallaan..

Kun saavuttaa joitakin unelmista, niin hyvä on pysähtyä nauttimaan. Tuntuu, että omalla kohdalla viimeiset kaksi-kolme vuotta olen ollut horroksessa, joten aika on heräillä.

• tomppa2006
        Rattus sp. kirjoitti:

Samankaltainen maku sinulla kuin eräällä tapailemallani yksilöllä. Pidin enemmän hänen toisesta vaihtoehdostaan Satu Silvosta ja piti muuten ent. työkaveristani Tertustakin..

Oikeastaan kaikkea ei tarvitse toteuttaa kerralla. Tuota remontointia voin harjoitella sopivien tilaisuuksien tullen.. Purjehdusjuttua voin siirtää, kunhan muut asiat ovat kohdallaan..

Kun saavuttaa joitakin unelmista, niin hyvä on pysähtyä nauttimaan. Tuntuu, että omalla kohdalla viimeiset kaksi-kolme vuotta olen ollut horroksessa, joten aika on heräillä.

...pystyy omilla valinnoillaan ja toiminnallaan vaikuttamaan elämisen laatuun, mutta romantikkona olen halukas uskomaan myös...

Sattumaan ja kohtaloon.

Hetkelliset horrokset, vastoinkäymiset, jopa vaikeat ajat elämässä kuuluvat siihen kiertokulkuun, jota täällä taivalletaan. Keski-ikäisyys ei mielestäni ole lainkaan hassumpi vaihe elämässä. Ei enää niin nuori, mutta en myöskään sano itseäni vanhaksi, vaikka tänään olenkin sortunut menneitä muistelemaan.

• Rattus sp.
        tomppa2006 kirjoitti:

...pystyy omilla valinnoillaan ja toiminnallaan vaikuttamaan elämisen laatuun, mutta romantikkona olen halukas uskomaan myös...

Sattumaan ja kohtaloon.

Hetkelliset horrokset, vastoinkäymiset, jopa vaikeat ajat elämässä kuuluvat siihen kiertokulkuun, jota täällä taivalletaan. Keski-ikäisyys ei mielestäni ole lainkaan hassumpi vaihe elämässä. Ei enää niin nuori, mutta en myöskään sano itseäni vanhaksi, vaikka tänään olenkin sortunut menneitä muistelemaan.

Minusta taas tuntuu siltä, että elämäni on ollut pelkkää sattumaa ja kohtaloa. Ei edes mielyttävällä tavalla. Nyt yritän härkäpäisesti ajaa joitakin asioita järjestykseen..

Kyllä osaan iloita siitä, kun toiset löytävät elämäänsä rakkautta ja romantiikkaa. Omalta kohdalta katson turvallisemmaksi vaihtoehdoksi ystävyyden ja seikkailun.

• Rattus sp.
        Rattus sp. kirjoitti:

Minusta taas tuntuu siltä, että elämäni on ollut pelkkää sattumaa ja kohtaloa. Ei edes mielyttävällä tavalla. Nyt yritän härkäpäisesti ajaa joitakin asioita järjestykseen..

Kyllä osaan iloita siitä, kun toiset löytävät elämäänsä rakkautta ja romantiikkaa. Omalta kohdalta katson turvallisemmaksi vaihtoehdoksi ystävyyden ja seikkailun.

En tarkoittanut seikkailua ihmissuhteissa, vaan yleensäkin elämässä. Ystävät ovat seikkailukumppaneita tässä myrskyävässä maailmassa.

Hyviä öitä!

• gg-10

Liivaissin farkut oli liian mageilevat. Ja liian kalliit köyhän perheen pojan vanhemmilta ruinata. Wrangler oli mun merkki, ja tiukat. Ja kovia poikia oltiin. Punkkareita. Hurriganes, Ramones ja Queenin We are the champions iski kovalla tavalla.

http://www.youtube.com/watch?v=xdCrZfTkG1c

• tomppa2006

...joskus hetkittäin ollaan vieläkin...

Queen on myös minun suosikkejani, paljon tulee muistoja mieleen erityisesti kappaleesta:

You take my breath away
        http://www.youtube.com/watch?v=yILTa34FYR8

Muuten ihan samat yhtyeet, mutta Ramones ei iskenyt minuun, kuuntelin toki sitäkin.

• gg-10
        tomppa2006 kirjoitti:

...joskus hetkittäin ollaan vieläkin...

Queen on myös minun suosikkejani, paljon tulee muistoja mieleen erityisesti kappaleesta:

You take my breath away
        http://www.youtube.com/watch?v=yILTa34FYR8

Muuten ihan samat yhtyeet, mutta Ramones ei iskenyt minuun, kuuntelin toki sitäkin.

On se mahtava biisi.

Jälkeenpäin olen ”sivistänyt” itseäni monella tavalla. 80-luvulla vuoden ajan kuuntelin vain Lynyrd Skynyrdiä. Sitten oli proge-vaihe. Tajuton juttu, että Wigwam jäi niin tuntemattomaksi. Suomalainen ja niin taidokasta. Pekka Pohjolan kuoleman jälkeen hiukan kuunnellut ja älynnyt miten taidokasta.

http://www.youtube.com/watch?v=uRXQ5WR416Q

• tomppa2006
        gg-10 kirjoitti:

On se mahtava biisi.

Jälkeenpäin olen ”sivistänyt” itseäni monella tavalla. 80-luvulla vuoden ajan kuuntelin vain Lynyrd Skynyrdiä. Sitten oli proge-vaihe. Tajuton juttu, että Wigwam jäi niin tuntemattomaksi. Suomalainen ja niin taidokasta. Pekka Pohjolan kuoleman jälkeen hiukan kuunnellut ja älynnyt miten taidokasta.

http://www.youtube.com/watch?v=uRXQ5WR416Q

...kuuluu myös minun levyvarastooni, Wigwam on hyvä...

Aloitin 80-luvulla alussa punk-kauden, porilaisena tietysti Appendix yhtyeellä, jossa oli myös nykyään suureen suosioon noussut Olli Lindholm. Sitten oli tietysti Eput ja Pelle Miljoonat jne.

Pekka Pohjola taas vaikutti myös täällä Porvoossa, missä nykyään asustelen. Samalla baaritiskillä tuli istuttua useammankin kerran. Hieno mies, kunnia hänen muistolleen.

• gg-10
        tomppa2006 kirjoitti:

...kuuluu myös minun levyvarastooni, Wigwam on hyvä...

Aloitin 80-luvulla alussa punk-kauden, porilaisena tietysti Appendix yhtyeellä, jossa oli myös nykyään suureen suosioon noussut Olli Lindholm. Sitten oli tietysti Eput ja Pelle Miljoonat jne.

Pekka Pohjola taas vaikutti myös täällä Porvoossa, missä nykyään asustelen. Samalla baaritiskillä tuli istuttua useammankin kerran. Hieno mies, kunnia hänen muistolleen.

Kukaan ei silloin tullut mulle kertomaan, että on niin upea suomalainen juttu kuin Wigwam. Toisaalta, silloin tuskin olisin käsittänyt siitä mitään…

Samanlaisia vaiheita tuli itsekin elettyä kuin kuvailemasi. Appendix oli mahtavaa tylytystä: ”Kuitenkin kuolemme, elä elämäsi niin kuin me”. Petri Tiili kertoi lainanneensa bändin nimen jenkeistä. Sikäläinen Fucks oli siis Suomessa N.U.S.

Wautsi, tiesit miehen. Muistan aina Imppu´s Tangon.

• Farkut oli niin tiukat ettei kalsarit mahtuneet alle. Yritäppä nyt niillä tarjeta talvipakkasella. Korkeat kengänkorot jäi lähtemättömästi mieleen, kun kanta tarttui portaisiin, minkä seurauksena menetin suuren osan purukalustostani. Kampaa ja suavea ei tosiaan enää nykyään tarvitse, kunhan jollain päähineellä kaljunsa saa piiloon. Nahkatakki tosin nykyäänkin kuuluu vaatevarastooni mutta nykyään siinä on paljon vähemmän rautaa kuin traktorin lumiketjuissa.

• tomppa2006

...pitkät kalsarit, kun ei meinanneet mahtua tavallisetkaan kalsarit farkkuihin...

Kylminä talviöinä, kun otti farkut pois, jalat oli ihan punaiset ja jäässä. Ei farkkukangas mitään lämmitä.

Korkeat kengänkorot oli tosi hankalat mopon kanssa, kun ne kengät oli jumissa jalkatapeissa. Vaihdettaessa isommalle joutui nostamaan korolla jalkavaihdetta ylöspäin. Hengenvaaralliset kengät kerta kaikkiaan. Sen jälkeen tuli bootsit, mikä helpotus.

Nahkatakista olen jo luopunut, mutta bootsit on olleet käytössä yli 30 vuotta.

• F-i-a

mulla oli silloin Lee Coopereita. Erityisen mieluiset oli viininpunaiset samettiset:)

Hyvää Joulua tomppa!

• tomppa2006

...näkee sentään vielä sinuakin, toit lämpimän tuulahduksen elämääni...

Oli minullakin punaset samettifarkut yhteen aikaan ja vaalean ruskeatkin. Housut puntit nostettiin osittain nahkasaappaitten päälle, työnnettiin lahkeet takaa saappaan sisälle. Ekaksi oli sellaisia perinteisiä jatsareita, myöhemmin tuli sitten kunnon bootseja.

Oi niitä aikoja.

Oikein hyvää joulua Sinulle sinne kauas Fia!

• F-i-a
        tomppa2006 kirjoitti:

...näkee sentään vielä sinuakin, toit lämpimän tuulahduksen elämääni...

Oli minullakin punaset samettifarkut yhteen aikaan ja vaalean ruskeatkin. Housut puntit nostettiin osittain nahkasaappaitten päälle, työnnettiin lahkeet takaa saappaan sisälle. Ekaksi oli sellaisia perinteisiä jatsareita, myöhemmin tuli sitten kunnon bootseja.

Oi niitä aikoja.

Oikein hyvää joulua Sinulle sinne kauas Fia!

Olen käynyt joskus kurkkaamassa mitä tänne näkyy,kovin hiljaista näkyy olevan..missähän kaikki vanhat tutut on? mystis,joum ym...

Kivaa kun sä olit täällä:)

• tomppa2006
        F-i-a kirjoitti:

Olen käynyt joskus kurkkaamassa mitä tänne näkyy,kovin hiljaista näkyy olevan..missähän kaikki vanhat tutut on? mystis,joum ym...

Kivaa kun sä olit täällä:)

...aikojen kunniaksi, kippis...

Kaipaan mukavia keskustelutuokioita palstalla, oli hyvä meininki pari vuotta sitten. Ehkä osa tutuista palaisi, jos saisi jotain jutun juurta aikaan. Tämä minunkin avaus oli vain tälläinen heitto, joka tuli yht'äkkiä mieleeni. Ihan mukava keskustelu tästä tuli.

• Thick as a brick

ja Black dog! Siinäpä pari maistiasta parilta huippubändiltä.
      Isokynä oli myös suosittu, Fandjango ja Sirkus...
      Ja tuuttijätski maksoi 25 penniä, huom PENNIÄ!

• tomppa2006

...ja Jethro Tull kuuluvat myös minun levyvarastoon...

Tykkäsin myös Daven jutuista, oli tosi erikoinen heppu ja on vieläkin, kun ei pysty lokeroimaan kuuluvaksi mihinkään musiikkityyliin.

Rock'nRoll Band oli hyvä ja mielestäni enemmän Isokynän kuin Paven juttu. Bluesounds musiikkia kuuntelen usein vielä tänä päivänäkin.

Niitä suklaatuutteja on tullut jo syötyä yli 40 vuotta. Hinta taitaa myös nousseen lähes neljäkymmentä kertaiseksi?

• ei koskaan unhoon jää

MIC MAc ja Moody Blues.

• tomppa2006

...Nights in White Satin...

Tulee heti mieleen Moody Bluesilta. Molemmat siskoni pitivät MicMac-farkkuja.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      60
      4556
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      2089
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      162
      1492
    4. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      48
      1472
    5. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      165
      1468
    6. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      258
      1257
    7. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      196
      1174
    8. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      203
      1112
    9. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      1037
    10. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      63