Nuuskaako puolustettava ?

leila-mlä

Miltäköhän nuuska maistuisi, kun on puolesta puhujia tämän herkun puolesta.
Uskoisi terveyttä vaarantavien aineiden päin vastoin herättävän hallitustasolla sen rajoittamista eikä puolustamista ((.

31

874

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tehtailuko ,,on

Onko erilaisten kieltojen näpertely työajan
      väärinkäyttöä ? Minusta soutaminen ja huopaaminen vuodesta toiseen tuo esille minkälaisia T U R H A K K E I T A olemme onnistuneet valitsemaan edustajiksemme . Rva,,
      Uosukainen arvio että saamme hyviä edustajia
      palkkausta parantamalla ,,, ja tällaisia tunareita olemme saaneet , joten rahallakaan
      ei saa laadukasta edustajaa sirkus arkkaadiaan.

• siellä

..tuotakin asiaa puolustaa.

Aivan kuin pakolais-huumeasioita.

Minusta on aika outoa, ja mitä enemmän asiaan paneutuu sitä ihmeellisemmäksi juttu muuttuu.

Miksi noita pakolaisia Suomeen oikeasti tuodaan.

• Ulle Dulle Doff

Toisivat vain, mutta meidän suomalaisten ehdoilla, saisivat koulut pitää aamurukoukset ja voisivat jouluna laulaa Enkeli taivaan.., keväisin Suvivirren, kyllä jossain on mätää, vai tuleeko meistä islamilaisia ja kuinka pian?
        Ihme ettei sian kasvatusta ole kielletty, ja joulukinkkua, ne vielä jotenkin kulkee *mukana*

• Kinkke laari coff
        Ulle Dulle Doff kirjoitti:

Toisivat vain, mutta meidän suomalaisten ehdoilla, saisivat koulut pitää aamurukoukset ja voisivat jouluna laulaa Enkeli taivaan.., keväisin Suvivirren, kyllä jossain on mätää, vai tuleeko meistä islamilaisia ja kuinka pian?
        Ihme ettei sian kasvatusta ole kielletty, ja joulukinkkua, ne vielä jotenkin kulkee *mukana*

kun khattia vaan on koko joulunajaksi.

• silee huulinen

Pitäkööt ruotsalaiset ja suomen-ruotsalaiset huulensa tötteröllä )).
      Hyvä tunnistamiskeino eri kieliset ).

• svedufani

Kaikki Ruotsiin ja ruotsalaisuuteen liittyvä on meidän ns. ruotsinkielisille pyhää!

Aivan samoin kuin vasureillemme kaikki itänaapuriin liittyvä.
      Oli järjestelmä mikä tahansa.

Molemmat ovat äärimmäisen uskovaisia ihmisryhmiä.
      Oma ajattelu ja itsekritiikki heitetty nurkkaan.

• finnefani

niinpä , tosi on molemmat kulkevat laput silmillä !

• 1943

ikinä pussaisi nuuskaavaa miestä. Pitäisi huolehtia, etteivät nuoret tyhmyyttään alkaisi nuuskata tai polttaa tupakkaa. Monen on vaikea lopettaa myöhemmin.

• mikhaildenisov

nuuskan saa heittää toilettiin ja vetää......

• Ennen vanhaan paheksuttiin mällejä pureskelevia ruotiukkoja sylkykuppeineen.
      Monilla suomenruotsalaisilla on käsitys, että he ovat maan älymystöä.
      Jopa arvon rouvatkin tanakasti puolustavat nuuskankäytön suositeltavuutta.

• rantaruotsalaisten

käytöstä, pääasia että saavat olla esillä, ja samalla osoittavat tyhmyytensä, jopa ministeritasolla.
      Tämä vähemistö seurakunta ei Suomelle ole tuonut muuta kuin kaksinkertaiset kulut.

• marjapensas

Olle dolle doff.

Mites se nuuskaminen on niin kovasti kiellettyä,
        sehän ei häiritse muita kuin nuuskaajia?

Tupakanpoltto on kyllä sallittua, joka tavaratalon ovella, jopa erilliset tuhkakupit on tarjolla.
        Minua ainakin häiritsee se natsojen käry.

No, taitaa olla niin, että nuuskasta ei valtio verorahoja saa, tupakasta kylläkin, puhumattakaan alkomahoolista ja sen terveysvaikutuksista.

• ennen polttanut
        marjapensas kirjoitti:

Olle dolle doff.

Mites se nuuskaminen on niin kovasti kiellettyä,
        sehän ei häiritse muita kuin nuuskaajia?

Tupakanpoltto on kyllä sallittua, joka tavaratalon ovella, jopa erilliset tuhkakupit on tarjolla.
        Minua ainakin häiritsee se natsojen käry.

No, taitaa olla niin, että nuuskasta ei valtio verorahoja saa, tupakasta kylläkin, puhumattakaan alkomahoolista ja sen terveysvaikutuksista.

Kysymys on varmaankin siitä TV-ohjelmasta jossa ministeri puolusteli nuuskan maahan tuontia.
        Olihan se perin kummallista sillä odottaahan ministeriltä terveysmenojen alenemiseen tähtääviä toimenpiteitä eikä päinvastoin.
        Sauhuttelin 40 vuotta ja terveys meni.

• ennen polttanut kirjoitti:

Kysymys on varmaankin siitä TV-ohjelmasta jossa ministeri puolusteli nuuskan maahan tuontia.
        Olihan se perin kummallista sillä odottaahan ministeriltä terveysmenojen alenemiseen tähtääviä toimenpiteitä eikä päinvastoin.
        Sauhuttelin 40 vuotta ja terveys meni.

Poltin tupakkaa n. 10v. Apteekista saatavilla nikotiinipurukumilla pääsin siitä eroon.
        Nyt yli 20v ilman tupakointia, lievät astmaoireet ovat tulleet mukaan.
        Vaiva on kiusallinen kurkkuun nousevan sitkeän liman takia; oireilu jatkuva kakominen.

Hallitukselta on ihan oikea linjaus yrittää suitsia tupakkatuotteiden haittavaikutuksia.
        Televisiossa esiintynyt mies painotti, että nuuskankäyttö ei aiheuta mitään terveyshaittoja.
        Tästä on tilastoitu päinvastaisiakin tietoja.

• AVKT

Pois on.

• ibiza

Parasta lienee kysellä Torniojokivarresta jota myös "nuuskakairaksi" kutsutaan... Siellä liki jokaisen miehen ( myös joidenkin naisten ) suupielestä valuu musta mäski!!! :)

• utami

Luulisi, että asiaa pitäisi kysyä jokivarren naisilta, jotka joutuvat nuuskamiehiä suukottelemaan. Mutta näkyy maku häiritsevän myös miehiä...

• hirveelle
        utami kirjoitti:

Luulisi, että asiaa pitäisi kysyä jokivarren naisilta, jotka joutuvat nuuskamiehiä suukottelemaan. Mutta näkyy maku häiritsevän myös miehiä...

olen sen verran ainaskin,kiinnittäny huomiota.Et hampaat on ihan kamalan näköset.Keskustellessakin kun mälli meinaa valahtaa.Hyi helveta.

• ibiza*
        utami kirjoitti:

utelias voi käydä suukottelemassa paikallisia "peräkylän poikia"... :)

• jakolasku

Ei mitään syytä nuuskaa puollustaa, ei myöskään tupakointia eikä liiallista viinan litkintää. Yhden nuuskaajan olen elämässäni henk.koht. tuntenut. Vaimonsa inhosi yli kaiken nuuskaa, ei miestänsä.

• tekemistä?

Hallituksella siis.
      Mun mielestä typerää touhua koko tupakkalaki vouhotus. En puolusta tupakkaa tai nuuskaa, parempi olisi ilman niitä. Mutta miksi vain tupakkaa vainotaan ja kaupassa pitäisi piilottaa tiskin alla uuden lain myötä.
      Eikö pitäisi piilottaa kaljat ja rasvat? Nehän ne vaarallisia ovat. Ensi keskiviikkona taas nähdään kumman takia perheissä tapellaan, tupakan vai viinan.
      Itse olen vapaamielinen sen suhteen mitä ihmiset suuhunsa tunkevat. Syökööt vaikka koiran pökäleitä jos maistuu, itselle ei kyllä maistuisi nuuska eikä nuo päkäleetkään. Ei ole tullut maistetuksi kumpaakaan, etten mausta osaa sanoa mitään.

• läskin lähetti

Läski tekee kauppansa aivan tiskiltä.
        Apteekit myyvät kolesterolilääkkeitä. Nuuskaa lännestä niin lääkettä apteekista.

• voi sairastuttaa

muutkin, kuin vain sitä tupruttavan.

• leila-mlä

Luulisi sellaisen myrkkypötkäleen ajan myötä kovettavan huulen sisäosan ihon tunnottomaksi.
        Kai kieli sentäs jää kaikkine makunystyröineen rauhaan...jotta kinkun ja glögin kaikki aromit tulevat esiin :).

• leila-mlä kirjoitti:

Luulisi sellaisen myrkkypötkäleen ajan myötä kovettavan huulen sisäosan ihon tunnottomaksi.
        Kai kieli sentäs jää kaikkine makunystyröineen rauhaan...jotta kinkun ja glögin kaikki aromit tulevat esiin :).

nuuskassa on lasinsiruja joukossa että se aukaa makuhermot :=)
        olen kuullut en kokeillut :=)

• -pekka
        A.DONIS kirjoitti:

nuuskassa on lasinsiruja joukossa että se aukaa makuhermot :=)
        olen kuullut en kokeillut :=)

kertoo, että lasinsirut ovat vanhaa legendaa. Nuuskaan lisätään suolarakeita, josta ehkä se on saanut alkunsa.

Itse en tiedä, en ole koskaan tupakoinut, saati nuuskannut - naisihminen. :))

• silee huulinen
        -pekka kirjoitti:

kertoo, että lasinsirut ovat vanhaa legendaa. Nuuskaan lisätään suolarakeita, josta ehkä se on saanut alkunsa.

Itse en tiedä, en ole koskaan tupakoinut, saati nuuskannut - naisihminen. :))

http://fi.wikipedia.org/wiki/Nuuska

Kaikki nuuskasta.

• riittää

• sairastuta?
        voi sairastuttaa kirjoitti:

muutkin, kuin vain sitä tupruttavan.

Siis tupakka sairastuttaa lähiympäristön, mutta kaljottelusta ei mitään haittaa?
        Mun mielestä jos jotain kielletään niin pitäisi lähteä alkoholin kiellosta.
        Tupakan haitat tulee yleensä vasta vuosikymmenten kuluttua, alkoholin samana iltana.
        Oletko kuullut montakin tapausta jossa tupakka olisi aiheuttanut perheväkivaltaa, ei mun tietääkseni tupakan polton tai nuuskaamisen jälkeen kukaan ole alkanut riehumaan.
        Eiköhän taas ensi lauantaina saada lukea lehdistä kumpi on aiheuttanut enemmän vahinkoa Jouluna tupakki vai Alkon tuotteet.

• satuliisa08
        silee huulinen kirjoitti:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Nuuska

Kaikki nuuskasta.

Wikipedian kirjoituksessa Norjassa naisistakin pieni prosenttiosa laittaa mällin poskeen.
        Miehen kanssa saa vaihtarit.Vaihteluahan se.

• asia.

Joka haluaa sekasortoa yhteiskuntaan, kieltäköön nautintoaineet!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      28
      2547
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      114
      2126
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      122
      1829
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      99
      1828
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      10
      1574
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      142
      1172
    7. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1085
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      89
      1041
    9. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      21
      1032
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      987
    Aihe