Hei,
Millainen joulusi on? Minulle se on rauhaisa etupäässä ja haluan viettää sitä leppoisissa tunnelmissa. Näin iän myötä juhla-aikaa voi viettää haluamallaan tavalla. On hienoa jos voi rauhoittua ja viettää sitä muutama päivä tai useampikin. Sopii hyvin Suomen hämärän hyssyyn. Voi miettiä mistä kaikki on saanut alkunsa. Kuusta koristellessa voi ajatella mistä koristeet ovat peräisin. --mikä merkitys esim. tähdellä ja olkikoristeilla jne. Jotkut koristeet tuovat mukavia muistoja menneiltä jouluilta... näin meillä. Oikein mukavaa ja antoisaa juhla-aikaa Teille kaikille.
t:Mira-ley :))
millainen joulu
7
315
Vastaukset
- Rattus sp.
Rauhallisissa merkeissä. Kävin kirjastossa lainaamassa romaanin, joten pitkästä aikaa luen proosaa. Koirat ovat olleet terveitä koiravanhuksia, joten kaikki on siis hyvin.
- Tuappi tyhjä
Rauhallinen joulu. Ilman kaikkea kohnotusta.
- Aloitanpa keskustelun
Minäpä muutan tähän hiukkasen keskustelun suuntaa kun ei aina viitsi avata uutta otsikkoa vaan sivukeskustelu voisi toimia hyvin...
Elikkä, 40 ikäinwen on jo nähnyt varsin paljon erilaisia jouluja joten jos nyt saisi päättää millainen olisi se TOIVEJOULU, niin mitäpä tuo 40 tekisi? Siis ihan itsekkäästi kerrotte nyt, hopi hopi...
Itse kiertäisi kaukomailla, aurongonpaahteessa, kaikki Poynesian saaret, Afrikan, Australian, Uuden-Seelannin jne.- Cloetta...
Kyllä viime vuosina jouluni on ollut toivejouluni kaltainen. Vietämme aaton oman perheen parissa, rauhallisesti ilman minkäänlaisia aikatauluja, joskin tietyt asiat ovat vain löytäneet paikkansa. Me vanhemmat käymme riisipuuroaamiaisen (mantelin kera) jälkeen rauhallisella aattokävelyllä ja sillä aikaa lapset, jotka ovat jo aikuisia tai nuoria aikuisia, koristelevat kuusen. Lenkin jälkeen ollaan yhdessä ja katsotaan tietyt jokajouluset ohjelmat televisiosta tai tehdään jotakin muuta yhdessä. Haudalla käy osa porukasta ja minä jään ruuan laittoon. Pääruoka syödään alkuillasta ja sen jälkeen lahjat ja sitten taas joko pelaillaan tai tehdään kuka mitäkin lystää.
Aikaa on meillä aattona ruhtinaallisesti vaikka päivätorkkuihin. Joulupäivänä tulevat isovanhemmat syömään ja Tapaninpäivä ollaan taas omalla porukalla.
Tässä iässä olen jo oppinut olemaan terveesti itserakas ja uskallan toteuttaa joulun juuri niin kuin se minulle ja perheelleni sopii. - nikitön akka
Joo-o, jättäisin myös lopulta suomalaistyyppisen joulun, etenkin kun en ole kinkku-laatikko-riisipuuroruokiin yhtään tykästynyt. Ovat liian raskaita.
Suomalainen joulu on liian harras (hiljainen ja perhekeskeinen) eikä perhejouluun voi ulkomaalainen ystävä sopia, häiritsee vain.
- F-i-a
Aatto-iltana kylässä mutta muuten kotona rauhallisissa merkeissä.Ihanaa olla muutama päivä vapaalla ja levätä.
Hyvää Joulua! mut en tiedä wielä minä päiwänä tjn
mut se alkaa näin
ajan auton pihaan
hyppään autosta ja meen pistää puulämmitteisen saunan tulille siinä samalla otan parit oluet ja kun tulet on warmasti syttyneet tyhjennän auton "lähinnä oluesta/rommista" tietenkin wähän ruokaa myös :=)
niin pistän mökkiin tulet ja jotain siinä puuhastelen ennen kuin molemmat owat lämmenneet :=)
jos ilma on hywä kiikutan kaukoputken ulos ja tuijottelen menneisyyteen jota minulla ei ole :=)
loimulohi wois olla hywää wälipalaa?
jne..........................
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282577- 1272263
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1111941- 1281926
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.121653Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161461220Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901095Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu261085Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891051Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno36999