Kalastus on urheilua

Kalamies Pekka

Viime viikonlopun kalareissulta sain upean saaliin. Pitkän taivuttelun jälkeen komea kala oli hinattu veneeseen. Jo saalistuksen pyörteissä saatoin tuntea, että ulottuvillani on todellinen yksilö. Ja kun muhkea saalis makasi allani venhossa, hikeä valuvana ihastelin näkyä. Lohen upeat rintaevät hakevat vertaistaan. Vielä vanhanakin kalamies kykenee tällaisiin suorituksiin. Tunsin suurta kalamiehen tyydytystä tuota makoisaa kalaa nauttiessani.

Harrastatko sie kalastusta menestyksekkäästi?

9

268

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta kerrotko sinä, mikä on se pilkkimisen
      juju, siis kunnon pakkasella, ulkona.. ;)

• Kalamies Pekka

Pilkkiminen on pelkkää tumputusta. Siinä se.

• eri asian
        Kalamies Pekka kirjoitti:

Pilkkiminen on pelkkää tumputusta. Siinä se.

yhteyteen oon tumputuksenkin liittänyt ;)

• 5dfDSA

Kalastamisen vertaaminen urheiluun on mielestäni tavallaan loukkaus kalastamista kohtaan.

Kalassa tulee useimmiten kylläkin käytyä lähinnä kaupan kalatiskillä. Katiskaa, verkkoja tms ryöstökalastusmuotoja en harrasta laisinkaan. Mutta virveliä, onkea ja etenkin perhoa kylläkin.

Pyydän lähinnä syöntikalaa, en ennätyskaloja tai eksoottisia lajeja. Harjus ja taimen ovat suosikkejani, niin, niitä saa parhaiten perholla. Kirjolohta en oikeastaan edes pidä kalana, vähän sama asia kuinka kana eroaa broilerista. Tai miten kyyhkynen eroaa tupakantumpeilla kasvaneesta kaupunki pulusta. Kirjolohi on eri lajikin kuin lohi.

Ehdottomasti kaunein kalani tuli parikymmentä vuotta sitten Kaamasen mökkikylän läheiseltä purolta. Purotammukka perholla. Kaunis kuin koru, harmittaa vieläkin kun ei ollut kamera mukana. Sitä kalaa en syönyt, katselin hetken ja laskin takaisin puroon. En heitellyt enenpää, menin mökille paistamaan makkaraa. Oli hyvä mieliala jotenkin.

Tuossa mökin koskella käyn aina joskus heittelemässä. Siinä on hyvin etenkin harreja. Harjus on mukava pyydettävä. Pienikin harri pitää väsyttää, panee sisukkaasti hanttiin. Taidan muuten olla ainoita ihmisiä näillä rannoilla, joilla on aina luvat kunnossa.

Sitä piti selittämäni, että urheiluun liittyy aina kilpailu. Kalastamiseen ei välttämättä. Toki hienolla kalalla on kiva brassailla. Mutta asian voi toki ajatella niinkin, että kun kala loppujenlopuksi plumpsahtaa vessanpönttöön, siitä on tuo urheilullisuus aika kaukana.

Kivaa ja erittäin mielenkiintoista hommaa kuitenkin. Sekä edullinen tapa hankkia luomuravintoa.

Jahas, pitääkin ottaa aamiaiseksi itse kaupan pakastealtaasta pyydetystä silakasta itse tehtyä suutarinlohta.

=DW=

• ggG534345

no tyhjennäpä siitä yhellä katiskalla joku pikku järvi sitä paitsi normi mökki-katiskalla oikein ees saa kalaa

• uk-ko

olla mielessä jokin ihan erityinen merkitys tuolle "kalastus on urheilua".

Täytyy sanoa, että siinä ruovikon laidassa katiskaa nostaessa mulle ei mitenkään tule mieleen urheilu. Ei myöskään, kun vene on ankkurissa ja istun tuhdolla persielläni ja heittelen laiskasti vasemmalle ja oikealle.

Mukavaa puuhaa, mutta mulle se ei ole urheilua.

• Kalamies Pekka

Mukavaa puuhaa se on ja urheilusta käy. Seuraavana päivänä kropassa tuntee todella touhunneensa. Mukavaa puuhaa ja nostaa hien pintaan.

• paljon......

Mukavaa puuhaa se on ja urheilusta käy. Seuraavana päivänä kropassa tuntee todella touhunneensa. Mukavaa puuhaa ja nostaa hien pintaan.

mukavempaa puuhaa, joka nostaa myös hien pintaan. Sitä voidaan verrata kymmenenkilometrin lenkkiin jos oikein kovasti touhuaa.

• uk-ko

Sittenhän minäki oon urheilumiehii... en vaan oo ikinä tienny :-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      50
      4154
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      1959
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      153
      1346
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      154
      1232
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      1024
    6. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      192
      992
    7. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      229
      976
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      947
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      55
      820
    10. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      122
      815
    Aihe