Mantelipuun oksa

Jouluaaton ovi raollaan,
sydän etsii
isä kättäni kylmää,
puhalla lämpöäs.

Isä Sinä
asetat käteeni
mantelipuun oksan.

Oksan
jonka arvon
pitkän tien
pimeys kypsyi.

Isä katso
mantelipuu on
puhjennu kukkaan.

Niin lapseni
se on puhjennu
on Joulu

Soi sydämeni
kohotan avatut käteni
katson mantelipuun oksaa.

Isä
rakkaudestas virrastas
kautta aikojen
halki kuoleman ja jään.

Kohoan ylös kylmän
kädessäni
kukkaan avautunnu
mantelipuun oksa.

10

302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *MURUKULTA*

      .."Oksan
      jonka arvon
      pitkän tien
      pimeys kypsyi.

      Isä katso
      mantelipuu on
      puhjennu kukkaan.

      Niin lapseni
      se on puhjennu
      on Joulu"..

      Miten sisältä liikutti nuo säkeistöt - Ajatukset runossasi..

      Murukulta lähettää paljon lämpöisiä ajatuksia sydämellään tuntevalle ystävälle ja toivottaa ¨¨Iloista Joulua!¨¨ :)

      • MURUKULLAN..ovella

        Tuon Joulun taas saimme elää,
        loi niin herkkiä, lämpimiä
        yhteisiä hetkiä.
        Teimme käärojen luokse retkiä,
        avatessa nauhoja,
        lähestyimme toisiamme.

        Joululahjaa
        kalleinta rakkaus päällä maan.
        Sydän taas löys tien,
        kyyneleetki halauksineen läsnä.

        MURUU..näät oon Liisa pien,
        olet niin sydämellinen,
        Sinäki saat esiin kyynelii,
        Joulun lämpöä molemmin käsin ojennan.


    • hiippailija

      kuin joku käsi
      ohjasi minut runoosi
      näin jouluaattona
      kurkkaamaan

      oli runosi
      herkkä ja kaunis
      juuri tähän hiljaisuuteen
      mikä ympärilläni vielä on

      maa on valkea
      iltasella näkyy jäljet
      tonttujen ja pukin
      kun lapsiperheissä
      vierailee

      Runollista ja Rentouttavaa Joulua Sinulle

      • Kaunista ja lämmittävää,
        jo ajatuski,
        "kuin joku käsi"
        oii Sinut hiippailemaan toi.

        Joulu
        sen koenki onkii,
        kaikkein herkintä,
        käärittynä
        odottaa vain sydämiä,
        sen luo.

        Sydän täynnä tulvillaan
        lämmin kiitos "hiippailija"

        Minäki sain ikioman tonttuhatun,
        voiskii ja lähtee iltasella...hymyn kera..Liisa


    • lindalinda1

      harras ja kaunis on mantelipuun oksasi Liisa.

      Herkkiä säkeitä, jotka liikauttaa lukijan sisin-
      tä - kiitos.

      Ja Sinulle myös Hyvää Joulua lapsiesi ja
      lapsenlapsiesi parissa. Heillä on onni omistaa
      kaltaisesi sydämellinen äiti ja mummu.

      • Josta lämpö virtaa, kädet kylmät lämpenee.
        Katse syttyy, toivonvalon luona,
        olla saa kohde, suuren rakkauden.

        Olla kohde
        tyhjä käsi siihen tuon
        ihmeen,mantelipuun oksan
        se avautuu kukkaan?

        Joulu
        taas vei herkille tunteitten vuorille.
        Sydän rakkauden aalloissa ui,
        murtuneet aallot syvintä lauloi.

        lindalindal1
        Sinulle lämmin kiitos ja
        samoin sinne onnellisia hetkiä yhdessä.
        Hyvää Joulupäivää....Liisa


    • pups

      rakkaus nostaa yli kuoleman ja jään,
      kohottaa näkemään valon ja
      kukkivan mantelipuun.
      Ihana runo!
      Hyvää joulua!

      • Miss epätoivon lepattava liekki,
        sai sijan vaatimattomuuteen,
        lämpöä loi eläimet,
        lepäs rakkaus suuri olkipahnoilla.

        Rakkaus
        sen on Joulun tie.

        pups

        Sydämellinen kiitos eilisestä ja
        Hyvää Joulum aikaa..Liisa


    • Kiitos taas koskettavasta
      lukutuokiosta,

      Toivottelen sinulle Rauhalista Joulua ja
      Antoisaa Uutta Vuotta 2009.

      Lämpöisin ajatuksin r-k

      • Tuon runon,osan otin yhdestä
        jonka olin suruntietä kulkiessa kirjoittannu.
        Sen yhäti koin,sain yletä kädessäni
        elää Isän ojentama mantelipuun oksa.

        Rakkauden äärelle on kutsu
        Sinulle ruusu-kielo
        lämmin kiitos muistit poiketa.

        Hyvää ja lämmintä Joulun aikaa..Liisa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe