Tuli esiin hyvin kaunis kuva, jossa olen vasta polven korkuinen. Sillon ei käteni vapissu, poimin aurinkoisella nurmella, omalle äidille ison kukkakimpun. Sen kuvan jotenki muistan, se oli lyhyt lapsuus, iloisten sävelt…
Jokaisen aamuun on ovi avattavaks annettu Minulle sinulle meille kaikille
Soi sielussa,kuin viulu,herkin kielin, kaipaus surunvoittoisin kielin, sielussa matkaa tehdessä soi. Kaipaus on pitkä, sen kielet syvälle sieluun valuu, soi syvintä kaipausta, kuin rukous,yöhön,aamuun. Kaipaus katsoo, i…
Ei se ollu se, kun alastomana synnyin. Alastomuus ei nekää hetket, lapset omille siiville lens. Eikä sekään käsi rakkaan kylmeni. Riisuttu luonto ei,ei nekää. Syvin alastomuus rakkaudettomuus.
Vanhus istuu kauas katsoo, pihapiiri hiljaisena läsnä. Näkee on kesä menny, pikkulinnut vaienneet. Elämä painaa, vaikka se on lainaa. Ottaa osan, osta hiessä saa raataa, kivulla lapset synnyttää. Koittaa laittaa, kukkaa…
ämpäri täyttyy puolukoista metsänväkeä karhuja,hirviä,peuroja,ilveksiä, susia,kettuja,jälkiä nään. laulampas ihan pikkasen selkäpiirtä riipii, oiskohan mesikämmen lähelläni? laulampas uudestaan nousen oikein seisomaan l…
ne varjostavat puut, tielle lankeaa kirkastuuko tie, "sydänpäivään" Valolla on valta ! katseellaan tunkeutui, läpi varjostavan tien "hiekanjyväsenä itsensä tuntien, valvovan silmän alla kulkien suurensuuria kauppakärryj…
sinä ehdit kiertää, kiersitkös montaki sukupolvee? kiersinhän minä, mummonki sylissä istuin, letitin mummon palmikonki. mummi tai tummu, niinkuin meillä sanottiin, teki minulle peukalovoileipä, hyvälle ne maistui. paper…
annoit aikaa hiljaa sivusta katsoin, rakastit minua niin näithän minussa kasvun, elin aikaa murroksen ymmärsin suunnaton laajuutes kaikkialla
Elettyä elämää, sen aurinkoisia ,pilvisiä rantoja. Niitä pieniä onnenhetkiä, yhteisiä elettyjä retkiä. Elämä annoit aiheet loimet, ainutkertaiselle kuviolle. Esiin henkii, tipahtaa lehdelle, syvää ymmärrystä. Väkeväks t…
kevyt harso ylläs lennät pois päivän tieltä kevyt harso ylläs laskeudut alas tyyneen iltaan kevyen peiton lailla lepäät yön yllä Usvalintu ole vielä pieni hetki tahtoisin syliis tulla
Kultaantuneet sielä pieni jalka astuu peni käsi kukkakimpun poimii leppäkerttu kämmenellä kiitää perhonen istuu hennon kukan terälehdellä TAIVAS! on olemassa nuo polut polut kultaantuneet paljain jaloin astuin tunnen ja…
Se oli niin kaunis, elämämme taivaalla,kaarteli avaruus. Muistan,auringon nousun,tyynen vedenkalvon. Me yhdessä sukelsimme, sukelsimme elämämme yhteiselle tielle. Tielle, joka tarjosi niin paljon, taivaallista viiniä jo…
aamunkastepisaroille katseenvangitsijoille tuulensiivillä saapuville tuoksuille katetulle murujen pöydälle olet niin lähellä tämän läheisyyden herättämät kyyneleet poskipäillä heränneen hennon heinän kurjenpolvien kaino…
Kylpee vain rakkaudesta, rakkauden sen puhtaudesta. Rakkauden puhtoinen yllään, sydän senkin tuntee. Heräävässä keväässä, sydämetki janoaa, kaikkein eniten sitä rakkautta. Niinhän mummonki mökin ikkunalla, kukkaan puhke…
Nyt olen kotelovaiheessa, ei en löydä ikkunaa, ovea, on yö läsnä. Siihen asti kunnes, kunnes, valonsäde tunkeutuu, raottaa ovea. Uinuvasta unesta, sen pitkästä pimeästä, esiin työntyy. Elämän kuumaa laavaa, niin kuumaa,…
On juhla suuri, syntynny on, lahjoista suurin. Taas kansat maan, yön kylmyydessä vaeltaa - toivoen - Tule rauha tähän, tähän pakolaisvirtaan, tule, uupuneen äidin rintaan, hän riutunein käsin, nälkäistä lastaan sylissää…
Mikäs meillä nyt kiire ois, eihän sitä enää, sehän vain on pahaa unta. Annetaan vapaat kädet, ajatella olla ajattelematta. Tässä nyt tehdään matkaa, matkaa omaan minuuteen. Olen noitaki Idän mietiskelijöitäki ajatellu, …
On rakkauden - nälkä - Istun tässä isäinpäivänä ajattelen, ajattelen. Nyt on Isäin päivä Näen itseni pienenä, noin 3 vuotiaana, kepein askelin lähestyn, isäni hautaa, valkoinen ruusu kädessäni. Olin orvon osan saanu, is…
Syvälle minuun haluat minut ulos Aneleva katsees siinä on uskoa odota odotat Uskoa valaat ja koko voimallas halaat Minuuteni heiveröistä vapisevaa niskahirttä minhän vain kuulen tunnen miten väsmys alas painaa Ääneen ho…