huomenet kaikille. Tellastiina sanoi jo eilen että nyt on hössötys ohi vuodeksi, ja niinhän on. Minun mielestä se oikeastaan on ohi jo aaton jälkeen. Aattoonhan kaikki keskittyy.
Nämä lehdettömät aamut on vaikeita, tulee vallan vieroitusoireita. Vanhan lehden uutiset ei miksikään muutu, samat jutut joka päivä. Onneksi netistä voi lukea tuoreempaa juttua, mutta se ei ole sama asia. Lehti on luettava keittiönpöydän ääressä.
Laiskaa ja lokoisaa Tapania kaikille!
Tapaninpäivän
16
692
Vastaukset
- Ja tapania
Olen nyt yli kk ollut ilman lehteä, ja alan pikkuhiljaa tottua.
Harmitti herätä klo 4-5 kun se tuli postiluukusta, ja nyt nukun kuuteen aamuisin.
Samat asiat kuulee uutisista, ja täällä hesassa noita ilmaisjakelulehtiä, missä paikallisuutisia, tulee tarpeeksi.
Netistä katson osan.
Riippuvuus alkaa hellittää. Hyvä niin, säästyy nekin eurot, tarpeellisempaan.- Sipuliina
sinnikkyyttäsi. Meille lehti tulee postilaatikkoon, joten kolaus ei häiritse. Edes jakajan auton ääni ei kantaudu sisälle asti. Olen aina välillä miettinyt lehdetöntä elämää, mutta vaikealta se tuntuu. Halvemmaksi toki tulisi. Mutta mutta. Ihanat aamuhetket tuoreen lehden seurassa! Miten voisin luopua niistä? Netissähän kyllä kaikki uutiset on, mutta se ei ole sama asia.
Jonakin päivänä lehdet varmasti siirretään kokonaan nettiin, mutta toivottavasti ei vielä. Eikä kaikilla sitäpaitsi vielä edes ole nettiä. Tiedän monta sellaista, jotka eivät edes harkitse sitä.
- ilman aamun lehteäkin
Muutin 23 vuotta sitten tälle asuin- asuinpaikkakunnalleni, en mukamas osannut lukea täällä ilmestyvää lehteä, jäi tilaamatta.
Hyvin olen pärjännyt. Jossakin voin vilkaista lehteä ja todeta että siinä on vaan ne eiliset radiouutiset.
Kuolinilmoituksia ei myöskään tarvitse seurata, tuttuja on vähän.
23 X 170,00= aika iso raha, missä lienee?- Sipuliina
Kallista huvia se on. Ja uutisiahan tulee telkkarista ja radiosta koko ajan.
- marke-irmeli
Meille ei ole tullut lehteä moneen vuoteen, ainoastaan tämä paikallinen pari kertaa viikossa. Ja postilaatikkokin on 300m:n päässä. Mutta ymmärrän toki sellaista jonka aamu alkaa lehden lukemisella.
Päätin jo hyvissä ajoin etten stressaa joulun vuoksi, ja hyvin pystyin sen pitämään. Ruokaa on moneksi päiväksi valmiina, joten voin ottaa löysästi pyhät ja keskittyä mielipuuhaani; aloitin eilen villatakin neulomisen, lenkillä täytyy välillä käydä. Lähtekääpä muutkin iltapäivällä tunnin reippaalle kävelylenkille, ettei minun tarvitse yksin kävellä;)- juuliska
Hyvää tapaninpäivän aamua Lounais-Suomesta. Nollakeli ja kiva ulkoiluilma on täälläpäin. Ehdin jo käydä ensimmäisellä lenkillä koiran kanssa.
Ohi on, onneksi. Mukavaa oli viettää joulua lapseni perheessä, mutta minulle joulu on siellä.
Kotona on kynttelikkö ikkunalla ja jouluvalot parvekkeella. En ole laittanut edes jouluruokia tänne.
En oikein enää tahdo päästä joulutunnelmaan, olisiko ikä vai mikä.
Mieheni oli se varsinainen jouluihminen. Hän meillä teki joulusta joulun. Hössötti kuusen ja kinkunpaiston kanssa, laittoi jouluvaloja ja ennen kaikkea nautti.
Lehti ei enää minunkaan aamuja piristä, mutta olen tottunut siihen. Lopetin tilauksen leskeksi jäätyäni, ihan taloudellisista syistä. Sille rahalle löytyy paljon tähdellisempää käyttöä, tekeehän se pitkän pennin vuodessa. Eikä mihinkään uutispimentoon joudu vaikka lehteä ei ole. Uutiset löytyvät netistä ja telkkarista tulee uutisia kaiken aikaa. - Sipuliina
Lähdetään vaan, hyvää se tekee kaiken syömisen jälkeen. Vähän pilvistä on, mutta lämmintä kuitenkin. Plussan puolella on mittari.
- Sipuliina
juuliska kirjoitti:
Hyvää tapaninpäivän aamua Lounais-Suomesta. Nollakeli ja kiva ulkoiluilma on täälläpäin. Ehdin jo käydä ensimmäisellä lenkillä koiran kanssa.
Ohi on, onneksi. Mukavaa oli viettää joulua lapseni perheessä, mutta minulle joulu on siellä.
Kotona on kynttelikkö ikkunalla ja jouluvalot parvekkeella. En ole laittanut edes jouluruokia tänne.
En oikein enää tahdo päästä joulutunnelmaan, olisiko ikä vai mikä.
Mieheni oli se varsinainen jouluihminen. Hän meillä teki joulusta joulun. Hössötti kuusen ja kinkunpaiston kanssa, laittoi jouluvaloja ja ennen kaikkea nautti.
Lehti ei enää minunkaan aamuja piristä, mutta olen tottunut siihen. Lopetin tilauksen leskeksi jäätyäni, ihan taloudellisista syistä. Sille rahalle löytyy paljon tähdellisempää käyttöä, tekeehän se pitkän pennin vuodessa. Eikä mihinkään uutispimentoon joudu vaikka lehteä ei ole. Uutiset löytyvät netistä ja telkkarista tulee uutisia kaiken aikaa.jouluihminen. Se on juhlapyhistä tärkein. Rakastan kauniita jouluvaloja ja kynttilöitä. Ja joulun tuoksuhan on ihana. Iästä huolimatta pääsen aina tunnelmaan.
- ok-ok
ettei mikään ole niin vanha kuin eilinen lehti.
Minusta lehden pitää tulla aamulla. Naapuri pudottaa paikkakunnanlehden iltapäivällä postiluukustani. Vilkaisen sen läpi. Joskus, kun on tarjouksia Hesarista, tilaan sen. Ihana lukea lehteä aamulla rauhassa tunnin, kaksi.
Laiskana ollaan, ruokaa riittää vielä viikonlopuksi.- Sipuliina
tulee taas lehti. Nyt olen noin kymmenen kertaa lukenut vanhan. Luulisi että tiedän mitä on tapahtunut ennen joulua.
Eilen jo näpyttelin Tapaninpäivän toivotukset, mutta piti tuosta aamun lehdestä tulla antamaan kommentti.
Asia on nimittäin sillälailla, että ihan pilalla on aamut, kun ei aamukahvin kanssa saa lukea aamun lehteä.
Lisäksi viikonvaihteen aamuihin kuuluu ristikon ratkominen, lauantaisin Turun Sanomain Extrasta ja sunnuntaina Länsi-Suomesta.
T-S tulee ihan kiitettävästi juhlapyhien aikaankin, mutta joulun aikoihin jää pari lehteä pois.
( Menikö mainostamiseksi, sehän täällä on ollut tabu?)
Lähtekää Tapaninajelulle mikäli omistatte hevosen ja reen ja maassa on lunta!
Meillä iskisi jalasten alla kivet kipinää...- Sipuliina
meilläkin melkoinen kipinäsade tulisi ja reellä lähtisi. Onneksi oli lunta talvisin silloin kun vielä käytettiin rekiä. Olisi melkoinen näky nyt, jos koko kylä köröttelisi reellä kirkkoon.
Tiedän tunteesi Tellastiina, kun istut aamulla tyhjän pöydän ääressä, lehti on kahvipöydän koristus. - ei ole
mainosta turkkarin konsernille vaan minusta päin vastoin. Itse en lue turkkaria, salkkari tulee ( on samaa konsernia) ja ihmettelen lehden sivistymätöntä linjaa, kas kun ei panna ihmisiä töihin joulupäivänäkin, jotta voitaisiin kuvitella, että ollaan korvaamattomia. Kyllähän nyt jokainen päivän pari ilman lehteä tulee toimeen, ellei tule kannattaisi opetella. Hesarissa kyllä riittää luettavaa pariksikin päiväksi, itseäni kun ei kiinnosta tuo "urheilulehti", joksi turkkaria meillä päin kutsutaan.
ei ole kirjoitti:
mainosta turkkarin konsernille vaan minusta päin vastoin. Itse en lue turkkaria, salkkari tulee ( on samaa konsernia) ja ihmettelen lehden sivistymätöntä linjaa, kas kun ei panna ihmisiä töihin joulupäivänäkin, jotta voitaisiin kuvitella, että ollaan korvaamattomia. Kyllähän nyt jokainen päivän pari ilman lehteä tulee toimeen, ellei tule kannattaisi opetella. Hesarissa kyllä riittää luettavaa pariksikin päiväksi, itseäni kun ei kiinnosta tuo "urheilulehti", joksi turkkaria meillä päin kutsutaan.
Kuka mistäkin tykkää!
En voisi kuvitella Hesaria postilaatikkooni vaikka olisi ainoa lehti Suomessa.
Joskus olen sitä sen verran selallut, että köykäseksi sisällöltään havainnut näin meikäläisen kannalta.
T-S on mun juttu juuri niiden urheilusivujen ja oman paikkakunnan uutisten tähden.
Antaa nyt vaan kaikkien lehtien ilmestyä, kyllä niille lukijat löytyy...
- a-woman1
Iltapäivä jo on, joten huomenta en voinut toivottaa.
Tapanin ajelu on ajeltu: Kuopion takaa tänne Jyvässeudulle kotiin. Joulu oli kyllä mukava lasten riemua seuratessa ja miniän herkkuja popsiessa. Terveellisempää on täällä kotona, kun ei herkkuja kovin paljon ole tarjolla :).
Sanomalehdestä senverran, että kun olin toista kuukautta lastenvahtina syys-lokakuussa (Kuopion takana, kuten arvannette), keskeytin lehden tulon (-ja maksun). Luin Savon Sanomia niinä päivinä, kun ennätin. Nyt on harkinnassa, jättääkö koko täkäläinen lehti vai antaako vielä tulla "jonkin aikaa". Savossa ei ollut ikävä omaa lehteäni ja palattuani meni muutama päivä ennenkuin se taas alkoi tulla. En kaivannut! Netistä tulee luettua akuutit tapahtumat, TV:n uutisista kuulee valtakunnalliset ja ilmaislehdistä paikkakunnan tiedot. Onko siis järkeä maksaa satoja euroja jokapäiväisestä lehdestä?
Kuopion takana oli varmaan yli puoli metriä lunta, sopivasti vajaat kymmenen astetta pakkasta ja päiväkävelykin tuli suoritettua itseäni paremmassa seurassa :).- Sipuliina
selvisit ehjin nahoin matkastasi. Hauskaa kuuluisi ollen ja niinhän pitääkin. Ja sitten vielä lunta! Voi jospa täälläkin sitä näkyisi.
Olen noita "lehtijuttuja" lukenut ja aivan järkevältä vaikuttaa lehdetönkin elämä. Mutta entä kaikki pienet hauskat kirjoitukset? Ja ristikot? Ja Sudokut? Sarjakuvat (niille saa aina nauraa)? Löytyykö nämä esim. nettilehdistä? Sain kerran Hesarin viikoksi ilmeiseksi, eikä siinä ainakaan ollut mitään kevyempää.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1396589
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495689- 1234851
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434460Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523852- 623031
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522926Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242292- 342214
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152177