Valot varjot

Aamu huurteisin kasvoin
valon askel leikkaa.

Mustan valkoisen
harmaan tien.

Valon syliin taipuviin askeliin
sulautuu yhdeks liikkuvaks
hitaaseen hidastettuun.

Tartuit
etääntyneisiin liepeisiin
lähelles lämpöös piiriin.

Valon siivin
kiedoit minuuteen
valojen varjojen tiet.

Missä
valojen varjojen
synty
synnytti yhdeks.

Alas
uinuvien vesien
äärelle alas sulavin siivin
etsit
minuuteeni kulkevaa
syvintä valon varjon tietä.

Elämän
valon varjon valta
jää tyhjä paikka
oksat puun
läpi ikkunaruudun
sieniin piirtyy.

Valot varjot.

6

341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerppulintu

      Pidin kovasti runostasi. Se on hyvä.
      Siinä on paljon hienoja kielikuvia.
      Ja se herätti paljon ajatuksia, täytyy
      oikein pohtia säkeitäsi.
      Elämän valot ja varjot...
      Minuuden valojen ja varjojen tiet...
      Erittäin hienoja kohtia, kuten:
      "Alas
      uinuvien vesien
      äärelle alas sulavin siivin
      etsit
      minuuteeni kulkevaa
      syvintä valon varjon tietä"

      kerppuli

      • Tuoreeltaan kiittään

        Minua aamussa vei
        valot ja varjot.
        Joissa koin,soi,
        vei siivillään,
        kuunnella sain.

        Miten soikaa yllä
        tämän rakkaan synnyinmaan.
        Valojen varjojen
        synnyttämä kallis hinta.

        Nuo viitanliepeet
        kietoutui sekin,
        joka yksin sielä,
        kaukana liehui.

        Miten
        suuri onkaa rakkaus
        löys tien
        valojen varjojen
        syvimmillekki teille.

        Oii....Sinä.....kerppulintu
        lentoa katselen sielä
        metsän siimeksessä,
        lämmin viitanlieve lämmöks Sinulle.

        Liisa toivottaa
        Hyvää Uutta Vuotta 2009


    • Kiitos menneestä ja Ihanaa tulevaa Vuotta sinulle Liisukka

      • vastakohta varjo
        kuvioi
        näin elämässäki
        olemme
        varjojen valojen
        kohde.

        Margitta
        Sinulle kiitos kokemastas
        varjot kuvioi toivotaan.
        Myös tulevaa...Uutta Vuotta2009

        Liisa töllistään


    • lindalinda1

      pakkasaamun kauneutta ja herkkyyttä - siinä on
      runosi ainekset monine käsinkosketeltavine tunte-
      muksineen.

      Kiitos taas Liisukka, niin kuin koko vuodenkin
      runoannistasi. Toivokaamme hyvää tulevaa vuotta
      meille kaikille.

      • Vasta silloin ymmärtää
        varjon alle kun vie
        valonsäde esiin nousee
        ei omasta käskystä
        olla vain hiljaa katsella.

        Elämänmerellä
        valot ja varjot
        kuvioi elämänpurjeet
        aallon syvyys sielussa
        avaa havisevaa
        elämänlehteä
        valoa ja varjoja.

        lindalindal1
        Elämän ainekset kyllä ne
        kulkee läpi valojen varjojen.
        Sinulle kiitosta tuon,
        toipilaana tuntuu et jaksan
        kantaa pääni ja pitää silmäni auki.

        Sydän sykkii toivoen
        Onnellista Uutta Vuotta 2009

        Rakkaudella ..Liisa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe