Iho ongelmia

kutisee!

Hei!

Mulla on 2,5 vuotias saku ja se rapsuttelee itseään jatkuvasti. Välillä nipistelee ihoonsa sellasia näppyjä jotka välillä tulehtuvat. Tuota on etenkin vatsan alusen iholla joka paranee aina kun ajelee karvat siltä alueelta ja puhdistaa sitä päivittäin. Turkki on sellanen aika kuiva ja osittain katkeillut mistä on kovasti rapsutettu..

Mistähän tässä voisi olla kyse? Kaikenlaisia ruokia on kokeiltu, ei näyttäis olevan vaikutusta. Onko kokemuksia, vinkkejä?

7

628

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hiivaa turkissa

      pese nizoral shampoolla niin hiiva lähtee ja anna rasvaa sisäisesti eli kasviöljyä tai margariiniä ruokaan ,ei tunnu kovin kummosilta ,mutta näillä minä olen omani hoitanut.ja eivät kaavi.....

    • Battoga

      varmuuden vuoksi.

    • koittaa tuota rasvaa, jos kuiva iho. Talvel varsinkii ilma niin kuivaa et kuivattaa. Elukkalääkäris käynti suh turhaa. Korkeintaa saa jotain shamppoota ja sanotaa et tutki mille allerginen

    • on hyväksi!

      apteekista ja eläinkaupoista saatava megaderm-rasvahappohivenainekuuri auttoi meillä. Lisäksi vaihdettiin eläinkaupan Propacit (jonka vuoksi uskoisin että koiraa kutitti ja iho oli kuiva ja hilseilevä) jahti&vahti extra energiaan. Turkki on upeassa kunnossa, jopa kasvattaja kehui eikä meinannut uskoa, että jahti&vahtia syödään! tietty voi olla yksilöllistä:) Mutta kokeilehan ihmeessä tuota megadermiä. Kallistahan se on (n. 25e/pullo), mutta mielestäni rahan arvoista. Pakkauksessa kehoitettiin syöttämään pidempään jos iho on pahempi. Itse syötin koiralle pari pulloa putkeen. Nyt saa muutaman kerran viikossa lorauksen kylmäpuristettua rypsiöljyä ruuan sekaan!

      • Battoga

        on erinomainen ruoka! Mainostellaan kiusakskin. Kotimainen, laadukas ja vielä erittäin halpaa.


      • mutta...
        Battoga kirjoitti:

        on erinomainen ruoka! Mainostellaan kiusakskin. Kotimainen, laadukas ja vielä erittäin halpaa.

        ennen kuin joku vetää herneet nenään niin korjataan ensin et ei oo kotimaista:)


    • smoke09

      parasta,kun itse valmistat sille ruuan.kutinat johtuu yleensä kuivaruuasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4995
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe