Iho ongelmia

kutisee!

Hei!

Mulla on 2,5 vuotias saku ja se rapsuttelee itseään jatkuvasti. Välillä nipistelee ihoonsa sellasia näppyjä jotka välillä tulehtuvat. Tuota on etenkin vatsan alusen iholla joka paranee aina kun ajelee karvat siltä alueelta ja puhdistaa sitä päivittäin. Turkki on sellanen aika kuiva ja osittain katkeillut mistä on kovasti rapsutettu..

Mistähän tässä voisi olla kyse? Kaikenlaisia ruokia on kokeiltu, ei näyttäis olevan vaikutusta. Onko kokemuksia, vinkkejä?

7

746

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hiivaa turkissa

pese nizoral shampoolla niin hiiva lähtee ja anna rasvaa sisäisesti eli kasviöljyä tai margariiniä ruokaan ,ei tunnu kovin kummosilta ,mutta näillä minä olen omani hoitanut.ja eivät kaavi.....

• Battoga

varmuuden vuoksi.

• koittaa tuota rasvaa, jos kuiva iho. Talvel varsinkii ilma niin kuivaa et kuivattaa. Elukkalääkäris käynti suh turhaa. Korkeintaa saa jotain shamppoota ja sanotaa et tutki mille allerginen

• on hyväksi!

apteekista ja eläinkaupoista saatava megaderm-rasvahappohivenainekuuri auttoi meillä. Lisäksi vaihdettiin eläinkaupan Propacit (jonka vuoksi uskoisin että koiraa kutitti ja iho oli kuiva ja hilseilevä) jahti&vahti extra energiaan. Turkki on upeassa kunnossa, jopa kasvattaja kehui eikä meinannut uskoa, että jahti&vahtia syödään! tietty voi olla yksilöllistä:) Mutta kokeilehan ihmeessä tuota megadermiä. Kallistahan se on (n. 25e/pullo), mutta mielestäni rahan arvoista. Pakkauksessa kehoitettiin syöttämään pidempään jos iho on pahempi. Itse syötin koiralle pari pulloa putkeen. Nyt saa muutaman kerran viikossa lorauksen kylmäpuristettua rypsiöljyä ruuan sekaan!

• Battoga

on erinomainen ruoka! Mainostellaan kiusakskin. Kotimainen, laadukas ja vielä erittäin halpaa.

• mutta...
        Battoga kirjoitti:

on erinomainen ruoka! Mainostellaan kiusakskin. Kotimainen, laadukas ja vielä erittäin halpaa.

ennen kuin joku vetää herneet nenään niin korjataan ensin et ei oo kotimaista:)

• smoke09

parasta,kun itse valmistat sille ruuan.kutinat johtuu yleensä kuivaruuasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      85
      3588
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      29
      2373
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      141
      2018
    4. Toivon että kuulut elämääni

Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      34
      871
    5. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      44
      801
    6. En unohda sua

En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on
      Ikävä
      30
      790
    7. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      60
      734
    8. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      3
      716
    9. Kullan kemiallinen merkki on au

Ei välttämättä. Mikä sun kullan merkki on?
      Ikävä
      40
      687
    10. Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä

Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies
      Ikävä
      87
      676
    Aihe