Tyylikysymyksiä :)

miljoonapulu

Millainen "suhde" teillä muilla on muotiin, omaan tyyliin; onko omaa tyyliä vai miten pukeudutte?

Niin miehet kuin naisetkin vastatkaa vapaasti.
Itse seuraan muotia - ihan mielenkiinnosta ja huvittuneenakin.
En noudata sitä, en ole riippuvainen muodista ja trendeistä, en haluakaan olla. Tämän linjan olen tietoisesti valinnut.

Eniten minua kiinnostaa artikkelit lehdissä (ja netissä) persoonallisista tyyleistä joiden eteen ihmiset näkevät vaivaa. Ja näitä vaatteita ja asusteita on kirpputoreilta ja vanhojen vaatteiden kaupoista ostettu, tai tehty itse ja yhdistelty, tyylillä.

Olen opastanut omia tyttäriänikin siinä, että parempi kun on oma tyyli kuin olla joku ns muotinukke, on tärkeää löytää oma tyyli jossa viihtyy ja minkä kokee omakseen.
Annan heidän pukeutua aika vapaasti omien mieltymysten mukaan. Siitä en pidä jos teini-ikäiset tyttäremme pukeutuisivat paljastavasti.

Vanhemmalle tyttärellemme tämä on aika selvä asia ettei pukeudu paljastavasti. Nuorempaa joudun välillä opastamaan tässä asiassa.

Jouluaattona oli tilanne; piti vaihtaa vaatteet ennen mummolaan menoa, niin nuorempi tytär oli pukeutunut liian avokaulaiseen puseroon. Käskin vaihtaa. Seuraavan kerran kun hänet näin hänellä oli pooloneule ja kysyi minulta paheksuvaan sävyyn; onko tämä sitten parempi. Sanoin; on se.
Minua huvitti hänen paheksuntansa. Olisihan noiden kahden puseron välillä ollut joku muukin vaihtoehto.

Minulla ja vanhemmalla tyttärellä on aivan erilainen vaatemaku mutta ei se haittaa ainakaan minua:). Meillä on niin päin, että hänellä on aika ns klassinen maku.
Itse pukeudun mieluiten mustaan ja mustahopea on suosikkiväriyhdistelmäni, hopeaa väriä saa olla hieman hm somisteena ei vallitsevana elementtinä:)
En pukeudu naisellisesti vaan mieluummin rock-tyylisesti (hillitysti tosin)
Koruina käytän erilaisia nahkarannekkeita. Timanteista en pidä vaan hopeasta ja pronssista ja enemmän ns miesmäisestä tyylistä.

Meikkaan silmänikin aika vahvasti, olen löytänyt oman tyylini josta pidän koska mielelläni korostan isoja ruskeita silmiäni vielä näkyvämmiksi.
Tytärten mielestä voisin kokeilla myös jotain muuta tapaa laittaa silmäni. No, kommentoikoot vapaasti. Ei se minua haittaa.

Olen tyytyväinen kun heillä on omat näkemyksensä :)

29

1033

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tunttari

Lenita A ei tykkää miehillä valkoisista sukista tumman puvun kanssa. Olen miehenä samaa mieltä.

• miljoonapulu

Hauskaa kun vastasit :) .

Noin minäkin asian näen eli samaa mieltä kanssasi.

• Muotia en juurikaan seuraa, enkä tiedä, mikä on muotia juuri nyt. Ei hirveästi kiinnosta.

Tykkään pukeutua naisellisesti. Olen pieni ja siroluinen, joten pukeudun kehoa myötäileviin vaatteisiin. Löysissä säkeissä näyttäisin matamilta, joten en sellaisia vaatteita omista. Olen myös näin talvella herkästi paleleva, joten ihoa/kehoa myötäilevät vaatteet lämmittävät enemmän. Tämä onkin se tärkeämpi pointti.

Viihdyn farkuissa, jotka nekin ovat mielummin tiukat kuin löysät. Vaikka minulla onkin lievä notkoselkä ja siksi takapuoleni "pallomainen", niin ei haittaa.

Hameita ja mekkoja käytän myös. Nyt kotiasunakin on farkkuhame, valkoiset paksut sukkahousut ja valkoinen kehoa myötäilevä neule. Löysät verkkarit eivät ole mun juttu, vaan mielummin tiukahkot veluurihousut (vai miksi niitä kutsutaan?).

Väreistä valkoinen on suosikki. Koska olen tumma, niin jostain syystä pidän valkoisista ja yleensä vaaleista väreistä. En kaihda myöskään voimakkaita värejä.

Naisellisen naisen luulisi meikkaavan. No, tässä suhteessa olen kyllä poikkeus. Silmämeikkiä en käytä ollenkaan, en arjessa enkä juhlassa. En ole koskaan omistanut ripsiväriä muista silmämeikeistä puhumattakaan. Mustat ripset ja kulmat kelvatkoon sellaisinaan. Olen kai vähän laiskakin näissä meikkijutuissa. Huulipunaa kyllä käytän ja joskus meikkivoidetta. Luonnollinen nainen voi olla myös naisellinen. Jotkut voivat olla toista mieltä, mutta olkoot.

Pukeutumisen suhteen minä ja tyttäreni olemme kuin yö ja päivä. Hän vihaa naisellisia hörhötyksiä ja pukeutuukin enemmän jätkämäisesti kuin tyttömäisesti. Se on kuitenkin hänen tyylinsä ja jos hän kerran viihtyy vaatteissaan, niin hyvä niin.

Tässä yksi tyylivastaus. Hyvää vuoden jatkoa kaikille!

• miljoonapulu

Kiva kun olet löytänyt tyylisi miten pukeudut :).

Paljon on vaihtoehtoja miten pukeutua itselleen sopivasti.

Ihan ok asia kun et meikkaa. Itse kyllä meikkaan silmäni päivittäin, olen siihen niin tottunut etten halua olla ilman :) . Jokainen siis tavallaan :).

• uk-ko (ei rek.)

Kukin tyylillään?
      En ole koskaan puuttunut kenenkään tyyliin, en naisteni, en lasteni. Jokainen on saanut vapaasti toteuttaa persoonallisuuttaan ja ihmisyyttään sillä saralla niin kuin on parhaaksi nähnyt. Lasten kohdalla asiaan on ehkä vaikuttanut se, että mulla on vain poikia: en tiedä, paljonko olisin ohjannut tyttäriä murrosiässä.

Oma suhteeni muotiin on tyylipuhdas nolla. Mulla on joku "tyyli" kyllä, josta tunnistan itseni. Se on sekoitus 60-luvun hippimeininkiä, 80-luvun rokkia-ja-bootseja -meininkiä ja ihan silkkaa laiskuutta, jossa kaapin alahyllyltä löytyvät tuulipuvut ovat kova sana :-)

Naisillani on tapana vinoilla mulle. Mutta kukaan ei oo vielä tunnustanut, että suhde olisi kaatunut suoraan tyyliseikkoihin.

• miljoonapulu

Kuulostaa hauskalta tuo sinun tyylisi, no tuulipuvut ei ehkä. Mutta mikäs siinä jos ite niis viihdyt.

Onks se sitte tasapuolista, että naisesi vinoilevat tyylistäsi sinulle.

Taidat itse olla suvaitsevaisempi jos et ole koskaan puuttunut kenenkään tyyliin; et naistesi etkä lastesi.

Tyyliä sekin; et puutu muiden tyyliin ja se on fiksua mielestäni ja ihailtavaakin :)

• Putkivalo

että vaatteet mitkä en edes huomaa että mulla päällä, on hyviä :) olkoon sitten housut, hame tai tuulipuku.

Teinityttönä odotin sitä hetkeä jolloin saan kutsua itseäni Naiseksi. Se koko sana on jotenkin niin kaunis, sensuelli :)) Sitä päivää odotan edelleen, taisin jäädä ikuiseksi tytöksi. Joka pikkuhiljaa muuttuu vain höppänäksi ;)) Tarkoittaa tyylissä että se kovin naisellinen tyyli ei tunnu omalta :/

Jos jotakuta kiinnostaa värit (ja englannin harjoittamista) tässä on kiva linkki :)
      http://www.stylemakeovers.com/colorquiz.html

• ..laittaa tähän väliin; tuo sun eka lause oli niin osuva :) Täst' ei oo kauaa, kun olin toppis päällä lähdössä kaupoille, ja huomasin, että jalassa oli ne, onko ne nyt sitte legginssit, jotka kotiasuna suunnilleen aina, kera neuleen ja villatöppösten ;)
        Niin, viimetipassa huomasin vaihtaa farkut, tai jos on kylmä, ne voi vetäistä siihen päällekin..
        Myös sä lienet pitkäkoipinen ?) Mistä kummasta löydät kivoja lenkkivaatteita.. tai sitte mulla ollu huono säkä. Tuulipukuja kun oon kokeillut, lahkeet on suunnilleen polven ja nilkan puolessa välissä, lisäksi ne on ns. purjeita ne housut.. ei tunnu kivoilta ?) Säärystimillä voi sitä lahkeen pituutta vähä avittaa..

• ja ymmärrä
        Sanin kirjoitti:

..laittaa tähän väliin; tuo sun eka lause oli niin osuva :) Täst' ei oo kauaa, kun olin toppis päällä lähdössä kaupoille, ja huomasin, että jalassa oli ne, onko ne nyt sitte legginssit, jotka kotiasuna suunnilleen aina, kera neuleen ja villatöppösten ;)
        Niin, viimetipassa huomasin vaihtaa farkut, tai jos on kylmä, ne voi vetäistä siihen päällekin..
        Myös sä lienet pitkäkoipinen ?) Mistä kummasta löydät kivoja lenkkivaatteita.. tai sitte mulla ollu huono säkä. Tuulipukuja kun oon kokeillut, lahkeet on suunnilleen polven ja nilkan puolessa välissä, lisäksi ne on ns. purjeita ne housut.. ei tunnu kivoilta ?) Säärystimillä voi sitä lahkeen pituutta vähä avittaa..

On seksikkäät miehen silmissä.

• ja ymmärrä kirjoitti:

Villapaita yleensä p....n peittona.. ;)

• miljoonapulu

Ole tyytyväinen, että olet tyttömäinen. Myös tyttömäinen nainen voi olla kaunis ja naisellinen.

En minäkään miellä naisellista tyyliä omakseni.

Olkaamme kaikki omia viehkoja itsejämme olemme sitten lyhyitä, pitkiä, paksuja, muodokkaita jne.

Ei ole vain yhtä ainoaa oikeaa vaijtoehtoa miltä naisen (ja miehen) kuuluu näyttää.

Mielestäni kyse on siitä, että jokaisen pitää löytää oma tyyli mikä itselle sopii ja missä viihtyy.

Aina se mikä milloinkin on kuuminta muotia ei todellakaan sovi kaikille.

Ja jos joku ei välitä pukeutumisestaan sen kummemmin sekin on ok, että se riittää, että on puhtaat ja siistit vaatteet.

Tyttömäinen nainen voi pysyä nuorekkaampana pidempään kuin joku ns naisellinen nainen. Tulkintakysymyksiähän nuo.

Minua ei häiritse jos minua sanotaan tytöksi.
        Minusta se on eräänlainen kohteliaisuus.

• miljoonapulu
        ja ymmärrä kirjoitti:

No mitä muuta vaatetta legginsien lisäksi yllä :)?

• Putkivalo
        Sanin kirjoitti:

..laittaa tähän väliin; tuo sun eka lause oli niin osuva :) Täst' ei oo kauaa, kun olin toppis päällä lähdössä kaupoille, ja huomasin, että jalassa oli ne, onko ne nyt sitte legginssit, jotka kotiasuna suunnilleen aina, kera neuleen ja villatöppösten ;)

puntit taitaa olla ommeltuja pienten-naisten-maalla :)) Se on onnenkauppa että löytää sopivia, ja tuntuu että kootkaan ei enää pidä paikkansa. Tosin mulla ei ole mitään lökäpöksyjä vastaan :)

• Putkivalo
        miljoonapulu kirjoitti:

Ole tyytyväinen, että olet tyttömäinen. Myös tyttömäinen nainen voi olla kaunis ja naisellinen.

En minäkään miellä naisellista tyyliä omakseni.

Olkaamme kaikki omia viehkoja itsejämme olemme sitten lyhyitä, pitkiä, paksuja, muodokkaita jne.

Ei ole vain yhtä ainoaa oikeaa vaijtoehtoa miltä naisen (ja miehen) kuuluu näyttää.

Mielestäni kyse on siitä, että jokaisen pitää löytää oma tyyli mikä itselle sopii ja missä viihtyy.

Aina se mikä milloinkin on kuuminta muotia ei todellakaan sovi kaikille.

Ja jos joku ei välitä pukeutumisestaan sen kummemmin sekin on ok, että se riittää, että on puhtaat ja siistit vaatteet.

Tyttömäinen nainen voi pysyä nuorekkaampana pidempään kuin joku ns naisellinen nainen. Tulkintakysymyksiähän nuo.

Minua ei häiritse jos minua sanotaan tytöksi.
        Minusta se on eräänlainen kohteliaisuus.

kaikkia tietty voi miellyttää, toiset ajattelee että onpas nuoren näköinen viiskymppinen, toiset että on vanhan näköinen nelikymppinen ;)

• iloa silmille
        Sanin kirjoitti:

Villapaita yleensä p....n peittona.. ;)

No mutta näkyy sääret ja polvet ja reisiäkin. Se on jo jotain. :)

• gg-10

Mukavat vaatteet joissa on hyvä olla. Eikä liian junttimaista missään tapauksessa. Tuulipuku ei vaatekaapistani löydy. :)

• miljoonapulu

Ihan ok.

• gg-10
        miljoonapulu kirjoitti:

Ihan ok.

Kitooksia expertti. :)

• miljoonapulu
        gg-10 kirjoitti:

Kitooksia expertti. :)

Emmää mikää expertti oo :)

• ..moni muukin, mahdollisimman mukavasti. Vähän vieras mulle tuo tyyli, ainakin sanana, varmaan muutenkin ;) Useimmiten uloslähtiessä kyllä tulee vilkaistua peiliin.
      Ja jos tilanne vaatii (=juhlava), voi hiukka siitä mukavuudestakin tinkiä..
      Olettaisin, että ikä tekee tehtäväänsä, kauan sitten, jos mikään ei muuttuisi, osin ikuinen Aira Samulin, sen mekon pituuden suhteen.. Nyttemin minit ei oikein 'iske'..mistä sitä koskaan tietää, josko taas hänen iässään, siis, jos sen iän saavuttaisi ?))

• miljoonapulu

Mielestäni sana tyyli ei tarkoita jotain ylellistä tai klassista.

Sana tyyli on minullekin tavallaan vähän vieras.

• Nainen vm-64

Elikkä pukeudun yleensä mustiin vaatteisiin.

Lisäksi käytän jonkunlaisia niittivöitä, mutta en kuitenkaan niitä jotka ovat isoilla niiteillä, koska naisten farkut on sen muotoisia että kovat vyöt eivät taivu kunnolla.

Kylminä aikoina käytän mustia nilkkureita joissa on korkoa n 10cm, vain siinä tapauksessa jos olen viihteellä.

Hmm....alusvaatteenikin ovat mustia. Käytän stringejä ja T-paita rintaliivejä.

Mustissa paidoissa voi olla tripaalikuvioita tai bändikuvia.

Töissä kuitenkin käytän tavallisia sinisiä farkkuja, koska pesen niitä usein, niin ne saa haalistuu aivan rauhassa.
      Työmatkoilla ja muutenkin arkisin tummat tai mustat matalat kengät.

Musta untuva/höyhen talvitakki arki käyttöön.
      Viihteellä käytän mustaa kapeaa puolipitkää takkia.

Aina mustissa vaatteissa ym, on jonkin verran muuta väriä, etten ihan mustana tikkuna kävele. ;))

Minun lapseni ovat jo aikuisia joten minun ei tarvitse heidän pukeutumistyylejä neuvoa.

Meikkaan vain kun lähden viihteelle, töissä olen ilman meikkiä. En kuitenkaan meikkaa aivan dradikaalisti. ;)

Hiukset säväyttelen välillä asteen tummemmalla mitä oma väri on.

• miljoonapulu

Tyylisi kuulostaa kivalta. Niittivyötä käytän itsekin.

• Schicksal
        miljoonapulu kirjoitti:

Tyylisi kuulostaa kivalta. Niittivyötä käytän itsekin.

..sen olla pitääääääää...

Näin hevimammana tietenkin. En osaa muuta ajatellakaan. Sanokaat muut mitä tahansa.
        Ja siihen päälle hevikorut ym..
        Mustaa raitaa vaaleeseen hiukseen.

• miljoonapulu
        Schicksal kirjoitti:

..sen olla pitääääääää...

Näin hevimammana tietenkin. En osaa muuta ajatellakaan. Sanokaat muut mitä tahansa.
        Ja siihen päälle hevikorut ym..
        Mustaa raitaa vaaleeseen hiukseen.

Samaa minäkin tuumin mustaa suosivana; sanokoot muut mitä tahansa.
        Olen saanut negatiivista suhtautumista tyylini takia joka on aika mustanpuhuvaa. Mulle on ihan sama mitä ämmät ja muotinuket tuumaa:).

Mulle on ihan sama mitä hapannaamat tuumaa mustasta tyylistäni. Mulla hiukset on vaaleaksi värjätyt, väri jota en enää vaihda.

Millasia sun hevikorut on? Hopeisia vai pronssisia? Rannekkeita?

Kerro tarkemmin, sait kiinnostumaan tyylistäsi.

Milloin tyylisi olet lyötänyt? Mitä hevibändejä kuuntelet mieluten? Meneekö hevi yleensäkin vai joku määrätty tyyli? Entä rock; iskeekö sulla?

• hairioilmoitus

Moi fyrkkakyyhkynen!

Tumma pikkutakki (ei liian korea), farkut, ruskeat narukengät (eli siistit kävelykengät oikeilla naruilla), ja sitten "Boreus Collection" ns. "peltipaita" (armeijan malli) tummanvihreänä. Paitaa ei työnnetä housuihin vaan saa helma roikkua ihan vapaasti.
      Ehkäpä...siis ehkäpä voisi ranteeseen laittaa miehekkään tumman ja yksinkertaisen rannenauhan/korun.
      Egosta riippuen ruskealinssiset aurinkolasit voisivat roikkua kauluksesta (ei liian kalliit koska ne tipahtavat illan riennoissa helposti ja häviävät..ainakin mulla :( )

Näillä eväillä aion keväällä lähteä naistentansseihin ;)...aurinkolasit jätän pois ja rannekorunkin pitää olla hyvin yksinkertainen.

• miljoonapulu

Hei, toi fyrkkakyyhkynen on hauska. Oikeesti, huvittavaa, mua naurattaa toi.

Tunnustan, että nimimerkkini keksi mieheni. Kauko Röyhkän yhdessä biisissä on mainittu miljoonapulu ainakin kerran. Itse en keksinyt sitä. Mutta kun kuulin hänen ehdottavan sitä innostuin hyvän kuuloisesta nimimerkistä.

Muuten en oo fyrkkakyyhkynen. Fyrkkaa kun ei liikaa ole.

Ihan ok tyyli sulla. Toivottavasti tärppää ja löytyy joku kiva tipu kainaloon :). Onnea metsästykseen siis, heh :)).

• ,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-

Aina vaan peranee! Sinulla on siis isot ruskeat silmätkin! ;)

• miljoonapulu

Juu niin ovat. Kommentoit hupsusti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      50
      4154
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      1959
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      153
      1346
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      154
      1232
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      1024
    6. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      192
      992
    7. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      229
      976
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      947
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      55
      820
    10. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      122
      815
    Aihe