kuvanmuokkausohjelmat

onko??

Onko semmosta kuvanmuokkausohjelmaa, jolla vois zoomata jotain tiettyä kohtaa ilman että kuvasta tulee pikselimössöä? Sellai et se zoomatun kohdan saisi tarkennettua? Ja muutenkin sellasta ohjelmaa jossa on tuollaisia hienouksia.

13

827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Kuva on tietyllä tarkkudella ja jossain vaiheessa siitä tulee pikselimössöä suurennettaessa. Voihan sitä yrittää pehmentää mutta ei siitä tarkkaa saa.

    • noilla kuvankäsittelyihjelm...

      tekemään tuota. jos sulla on kuvat tiffinä niin onnistuu ihan hyvin.

    • mikää

      No jos ees jotenkin sais zoomattua. Mitä näitä ohjelmia on?

      • niin tietenkin Gimp. Ja kyllä se hakkaa monet kaupallisetkin softat.


      • koko juttu kun

        et ymmärrä kuvien tallennusmuodoista edes.


      • saa joka

        ohjelmalla, jopa Windowsin Paint tajuaa sen. Pikselimössöksi menee kun tarpeeksi zoomaa. CSI sarjan tekijöiltä voisi kysyä mitä softaa käyttävät, kun kahden pikselin kokoisesta kuvan osasta saavat irti rekisterinumeron tai epäillyn kuvan.


      • Kui?
        ThreeMice kirjoitti:

        niin tietenkin Gimp. Ja kyllä se hakkaa monet kaupallisetkin softat.

        Kun se suomenkielisyys olisi meikälle iso juttu.
        On nytkin Paint Shop Pro 7, mutta ymmärrän siitä saman verran kuin sika Raamatusta.


      • ahc tung
        saa joka kirjoitti:

        ohjelmalla, jopa Windowsin Paint tajuaa sen. Pikselimössöksi menee kun tarpeeksi zoomaa. CSI sarjan tekijöiltä voisi kysyä mitä softaa käyttävät, kun kahden pikselin kokoisesta kuvan osasta saavat irti rekisterinumeron tai epäillyn kuvan.

        löytyy erikoisssoftat joissa löytyy algoritmi kuvien selventämiseen. Maksaa maallikolle maltaita. Funtsia voitte esim. se pedofiilin naamakuva joka selvennettiin. Rahan lisäksi kuluu aikaa rutosti.


      • ilaiho
        ahc tung kirjoitti:

        löytyy erikoisssoftat joissa löytyy algoritmi kuvien selventämiseen. Maksaa maallikolle maltaita. Funtsia voitte esim. se pedofiilin naamakuva joka selvennettiin. Rahan lisäksi kuluu aikaa rutosti.

        Ei poliiseilla ole mitään ihmeellisiä algoritmeja. Kahden pikselin kokoisen naaman selvittäminen still-kuvasta ei onnistu edes teoriassa.

        Pedofiilin naamakuvan selvittäminen onnistui siksi, että pedofiili oli käyttänyt twirl-menetelmää kasvojensa peittämiseen. Twirl sotkee kuvan tekemällä siihen säännöllisen pyörteen Koska tämä on ennalta-arvattavaa, se on myöskin mahdollista peruuttaa.

        Ja CSI on yhtä realistinen kuin Star Wars.


      • keppikeiju
        ilaiho kirjoitti:

        Ei poliiseilla ole mitään ihmeellisiä algoritmeja. Kahden pikselin kokoisen naaman selvittäminen still-kuvasta ei onnistu edes teoriassa.

        Pedofiilin naamakuvan selvittäminen onnistui siksi, että pedofiili oli käyttänyt twirl-menetelmää kasvojensa peittämiseen. Twirl sotkee kuvan tekemällä siihen säännöllisen pyörteen Koska tämä on ennalta-arvattavaa, se on myöskin mahdollista peruuttaa.

        Ja CSI on yhtä realistinen kuin Star Wars.

        ihmettelen mistä ilaiho jaarittelee...no saahan tuota omiksi lämpimikseen puhua vaikka eri asioista, pääasia että puhuu...huhuu...


    • eikä..

      tule, sen sanoo jo järkikin. Ainoastaan jenkki-tv sarjoissa ja leffoisssa se on mahdollista mutta muuten ei.

    • Nimetön

      yksittäinen valokuva,mutta voisit saada jonkin moisen kuvan,scannaa kuva hyvä resoluutiolla,ja leikkaa haluamasi kohta uudeksi kuvaksi.ei kyllä tule kaksinen,on jotakin kuitenkin.Nuot asiantuntiat kylläkin tyrmää?.niin tif muoto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1364
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      102
      881
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      521
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      389
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    Aihe