Kiikarilla sydämeesi kurkistin

Kiikarilla sydämeesi kurkistin
näin pienen huoneen
ja suuren salongin

pienessä huoneessa
oli kaksi kynttilää
toinen lepatti suurella liekillä
toisessa oli pieni liekki
lähes sammunut.

Kiikarilla näin hyvin
suureen salongin
pehmeään penkkiin

siellä istui rinta rinnan
ikävä kaipuu, lupaus ja lohdutus
vastapäätä heitä oli
rakkauden molemmin puolin
unelma ja haaveet.

Näin miten
pienen huoneen
pieni liekki sammui
entinen vihdoin poistui
suuri liekki paloi kauniisti
kuin luvaten uskoa huomiseen.

Suuren salongin
ikävä ja kaipuu
kävelivät pois käsi kädessä

lupaus ja lohdutus
hymyilivät toisilleen
menivät rakkauden luo

lupaus istui unelman viereen
lohdutus haaveiden rinnalle

kaiken keskellä istui rakkaus
hyvin, hyvin tyytyväisenä!

Tämän kaiken minä näin
kun kiikarilla sydämeesi kurkistin.

7

258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ... Tämä oli hyvä...
      Kiikarilla hienosti oivallettu=)
      Kiitos lukuelämyksestä=)

      • Kiitos sanoistasi, kiitos kun luit runoni!


    • pups

      sitä näkee...kiikarilla ;-))
      Voin melkein nähdä heidät hienoissa vaatteissaan sulavasti liikehtimässä. Hienoja kuvia herätti tämä runo. Pidän tästä.

      • Kiva kun herätti sinussa hienoja kuvia.
        Runo sai alkunsa siitä, kun ajattelin,
        että joskus kaukaakin voi nähdä lähelle,
        siksi tämä kiikari aihe, vaikka katsoisi
        vähän kauempaa rakkauden asioita,
        silti näkee ikään kuin lähietäisyydeltä.

        Huh, huh, kylläpäs minä yritin selittää.
        Kiitos sinulle, kun ilahdutit käynnilläsi.


    • Olin vähän hidas vastaamaan,
      pyydän anteeksi, viesti ehti hävitä,
      mutta haluan vastata kuitenkin,
      joten laitan vastauksen jonka
      ehdin jo kirjoittaa tähän viestiin.

      "Sinun runosi meinasi jäädä vaille huomiotani,
      mutta onneksi sain sen silmiini.

      Ihanaa lukea Sinuakin pitkästä aikaa,
      ja millaisella runolla tulitkaan - kerrassaan
      nautinnollisella. Ja mikä oivallus
      ' kiikarilla sydämeesi kurkistin '

      Wau ! Tykkäsin minä täysillä tästä."

      Minä tuossa pupsille jo selitinkin
      syitä syviä tämän runon syntyyn.

      Kiitän sinua vierailusta ja kiva kun pidit,
      olin hieman arka tämän runon suhteen
      tänne laittamisen kanssa.

      • lindalinda1

        Ja minä taisin olla hiukan liian nopea poistamaan
        omaa kommenttiani. Katsoin vain, että olit
        kaikille muille vastannut paitsi minulle. Ja mi-
        nulla on pinttynyt tapa täällä, ellei minulle
        olla vastattu ja muille ollaan, katson silloin
        ettei kommentointini ole ollut mieleen ja
        poistan sen.

        Olen toiminut näin jo vaikka kuinka kauan, ja
        oli pakko sanoa se nyt Sinulle, ettet ihmettele
        mihin se kommenttini hävisi.

        Pyydän nöyrimmin anteeksi, ja kiitän vastaukses-
        tasi.


      • lindalinda1 kirjoitti:

        Ja minä taisin olla hiukan liian nopea poistamaan
        omaa kommenttiani. Katsoin vain, että olit
        kaikille muille vastannut paitsi minulle. Ja mi-
        nulla on pinttynyt tapa täällä, ellei minulle
        olla vastattu ja muille ollaan, katson silloin
        ettei kommentointini ole ollut mieleen ja
        poistan sen.

        Olen toiminut näin jo vaikka kuinka kauan, ja
        oli pakko sanoa se nyt Sinulle, ettet ihmettele
        mihin se kommenttini hävisi.

        Pyydän nöyrimmin anteeksi, ja kiitän vastaukses-
        tasi.

        Anteeksi hitauteni vastaukseni kanssa,
        olin lähettämässä viestiä, kun tuli teksti
        "viesti johon olet vastaamassa on poistettu"
        ajattelin höh, olinpas hidas. Arvelin sinun
        ymmärtäneen väärin ja tuli tunne, että haluan
        oikaista väärinkäsityksen, muuten olisi molemmin
        puolin jäänyt paha mieli, jota en tietenkään tahtonut.

        Kiitos kun vastasit ja saatiin asia oikaistua. :)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      159
      497
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    Aihe