Katson kaukaisuuteen
merelle
mustaan ja myrskyisään
En nää vastarantaa
vaan myrsky
repii mustaa merta
kohottaen laineensa
korkeuteen.
Satamassa laivat
suuret
pienet
odottavat ottajaansa
joka uskaltaa
uhmata myrskyn selkää
Otan riskin
Hyppään rohkeasti veneeseen
valisen sen pienimmän ja vaatimattoman näköisen
vaikka pelkään
annan aaltojen kuljettaa
ne viskaavat minut
välillä aallon harjalle
välillä veneeni hörppää
hyytävää vettä
ihoni nousee kananlihalle
ja ruumiinlämpöni laskee
kylmää
Kaukaisuudessa jossain
näen majakan valot
ja tunnen jopa niiden lämmittävän
tätä hyytävää matkaani
Ne tuovat toivon
ja taas jaksan uskoa.
Enkä koskaan tahdo jatkaa sieltä
matkaani yksin,
haluan sinut kyytiini
veneeseeni pieneen
pieneen, mutta niin kestävään.
Monta myrskyä on venhoni nähnyt
joskus myrskyn vaurioitakin kärsinyt
Vaikeuksien kauttaa voittoon selvinnyt.
Tulethan kyytiini
Katson kaukaisuuteen
7
386
Vastaukset
- .................
................
Sydämen kieltä
aivan aitoa, pidin.
"Katson kaukaisuuteen"
kiitos,,,"tähtiä täynnä..Liisa- Laudi
Kyytiä mutta todella mahtava runo!
Jossa myös ripaus karikoista,
joista selvitään :)
Eläydyin tähän kyllä täysillä..
"...haluan sinut kyytiini
veneeseeni pieneen
pieneen, mutta niin kestävään.
Monta myrskyä on venhoni nähnyt
joskus myrskyn vaurioitakin kärsinyt
Vaikeuksien kauttaa voittoon selvinnyt." - tyven.....
Anna valta Hälle joka meren voi tyynnyttää vain sanallaan jos tahtoo, niin minä uskallan hypätä kyytiin, uhmata merta myrskyävää kanssasi kun määränpää on selvä ja kompassi matkassa...
- Keltainen-toukokuu
.. ole venhon koolla väliä, kun on oikean kanssa matkalla.)
- kerppulintu
oikein tiedä...
Kuulostaa aika hurjalta...
Alkaa kohta hirvittämään tämä avomeripurjehdus !
Minun laivani on onneksi siipiratasalus -
kerppuli - navigaattorille
joka tällä runoilijalla "kynää" pitelee... Ja sydämelle joka sitä ohjaa... kauniita molemmat, ja rakkaita minulle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101104
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82824Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18649Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264616- 76590
- 104574
- 54547
- 26522
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49513- 47437