Olenko ainoa vai onko muitakin, joiden mielestä L&T:n suhtautuminen siivoojiin olisi laskenut vuoden aikana reilusti?
L&T:stä.
9
1645
Vastaukset
- mieltä
se on tärkeintä et palveluohjaajat ja-esimiehet nostaa hyvää palkkaa ja saa ottaa lunkisti...Eikä työn tuloksella ole väliä siinä kohtaa kun mietitään irtisanomisia.Siinä ratkasee oletko koeajalla vai et.Ja mitä täst seuraa:firmaan jää kehnoja vakkareita jotka on hyvinä aikoina palkattu ja firmasta poistuu loistavia koeaikalaisia jotka on huonoon aikaan rekrytoitu.Murrr!!!
- osallistuva
Anteeksi nyt vain, mutta halusin korjata väitettäsi että palveluohjaajilla ja -esimiehillä olisi helppoa. Jokaisella esimiehellä on erilaisia työntekijöitä, vaihtuvuus suurta, alueet kasvavat jne. Ja kun työntekijät ovat erilaisia, niin myös laadullisesti tekevät työnsä eritavalla. Eli kun asiakas ei ole tyytyväinen, niin kyllä se puhelin esimiehellä soi. On helppoa kritisoida toisen työtä ilman tietämättä mitä kyseinen henkilö tekee.
Itse en tällä hetkellä tee esimiehen töitä enkä ole ollut siivousalalla muutamaan vuoteen, mutta olen toiminut esimiehenä lähes 20-vuotta. Ja myös siivoojana ja ohjaajana.
Elämä on sillä tavalla raadollista, että jokainen täytyy hyödyntää työnantajaansa. Ja jos ei tee töitään kunnolla niin...
Sama juttu on myös asiakkaalle. Eli jos siivousliike ei hoida asiakassuhdettaan hyvin ja toinen liike tulee tarjoamaan parempaa, niin...
Jos sinä itse olisit esimies tai omistaisit siivousliikkeen, niin kai haluasit että työntekijät hoitaisivat työnsä hyvin ja että asiakkaat olisivat tyytyväisiä. Silloin ei tarvitsisi miettiä irtisanomisia. Mutta elämä ei ole aina näin helppoa.
Tsemppiä kaikille siivousalalla oleville, varsinkin esimiehille. He eivät hoida vain yhtä tai kahta kohdetta, vaan voivat vastata jopa 100 kohteesta!!!! Eivät ne ohjaajat eivätkä esimiehet hirveästi palkkaa nosta. Palveluohjaaja nostanee euron tunnilta enemmän kuin siivooja. Palveluesimies tienannee n. 2000-2500 e/kk.
Tiedän että he ovat parhassa puristuksessa. Ylhäältä esimiehet vaativat hyvää tulosta. Pitäisi selvitä kuluitta. Alhaalta päin painaa työvoimapula sekä työntekijät. Vasemmalta painaa aasiakaskohteet jotka valittavat työn laadusta. Kukaan ei pysy ja siivoojakierto on valtava.
Oikealta tulevat myyjät. Jotka myyvät siivoustyötä eteenpäin välittämättä onko tekijöitä. Palveluesimiehen duuni on paskamainen duuni ihmiselle jolla on vähänkään herkkyyttä työntekijöitä kohtaan.
Ne isommat pomot TJ:stä lähtien ovat niitä jotka tässä tällä ketaa ovat ne pahikset.- laajempi kun ymmärretään
Jari-75 kirjoitti:
Eivät ne ohjaajat eivätkä esimiehet hirveästi palkkaa nosta. Palveluohjaaja nostanee euron tunnilta enemmän kuin siivooja. Palveluesimies tienannee n. 2000-2500 e/kk.
Tiedän että he ovat parhassa puristuksessa. Ylhäältä esimiehet vaativat hyvää tulosta. Pitäisi selvitä kuluitta. Alhaalta päin painaa työvoimapula sekä työntekijät. Vasemmalta painaa aasiakaskohteet jotka valittavat työn laadusta. Kukaan ei pysy ja siivoojakierto on valtava.
Oikealta tulevat myyjät. Jotka myyvät siivoustyötä eteenpäin välittämättä onko tekijöitä. Palveluesimiehen duuni on paskamainen duuni ihmiselle jolla on vähänkään herkkyyttä työntekijöitä kohtaan.
Ne isommat pomot TJ:stä lähtien ovat niitä jotka tässä tällä ketaa ovat ne pahikset.Olen samaa mieltä kanssasi. Esimiehenä olisin maksanut mielellään hyvälle työntekijälle enemmän, mutta kun en voinut. Ja lisäisin vielä kirjoitukseesi sen, että alalla kilpailu on kovaa. Asiakkaat eivät mielellään maksa siivouksesta. Ja kun joku yritys painaa hintoja alas, niin siinähän on hintasoppa valmiina. Olen kuullut että Ruotsissa ja Tanskassa saa siivoojat aika hyvää palkkaa (en ole varma asiasta). Eli liitot neuvottelemaan!
osallistuva kirjoitti:
Anteeksi nyt vain, mutta halusin korjata väitettäsi että palveluohjaajilla ja -esimiehillä olisi helppoa. Jokaisella esimiehellä on erilaisia työntekijöitä, vaihtuvuus suurta, alueet kasvavat jne. Ja kun työntekijät ovat erilaisia, niin myös laadullisesti tekevät työnsä eritavalla. Eli kun asiakas ei ole tyytyväinen, niin kyllä se puhelin esimiehellä soi. On helppoa kritisoida toisen työtä ilman tietämättä mitä kyseinen henkilö tekee.
Itse en tällä hetkellä tee esimiehen töitä enkä ole ollut siivousalalla muutamaan vuoteen, mutta olen toiminut esimiehenä lähes 20-vuotta. Ja myös siivoojana ja ohjaajana.
Elämä on sillä tavalla raadollista, että jokainen täytyy hyödyntää työnantajaansa. Ja jos ei tee töitään kunnolla niin...
Sama juttu on myös asiakkaalle. Eli jos siivousliike ei hoida asiakassuhdettaan hyvin ja toinen liike tulee tarjoamaan parempaa, niin...
Jos sinä itse olisit esimies tai omistaisit siivousliikkeen, niin kai haluasit että työntekijät hoitaisivat työnsä hyvin ja että asiakkaat olisivat tyytyväisiä. Silloin ei tarvitsisi miettiä irtisanomisia. Mutta elämä ei ole aina näin helppoa.
Tsemppiä kaikille siivousalalla oleville, varsinkin esimiehille. He eivät hoida vain yhtä tai kahta kohdetta, vaan voivat vastata jopa 100 kohteesta!!!!Surkee virma täysin...työn johtajat tuijottaa oman napansa..kysyt jotain vastaus tulee 3 kk kulttua eheh täysin susi ei mitän kunnioitusta koko työn johto ihan pimeetä..eheh jotain palveluohjaajia ihme ku ei oo viel siivous virmoilla työntekijän työ ohjaajaa eheh paska paikka,,kellekkän en suosittele palkkakin on persestä eihän tolla elä ees puliukko..ja kun sat palkan ni pitää myös varastaa elämässä paljon että pärjät eheh
- ehheh
leobardi kirjoitti:
Surkee virma täysin...työn johtajat tuijottaa oman napansa..kysyt jotain vastaus tulee 3 kk kulttua eheh täysin susi ei mitän kunnioitusta koko työn johto ihan pimeetä..eheh jotain palveluohjaajia ihme ku ei oo viel siivous virmoilla työntekijän työ ohjaajaa eheh paska paikka,,kellekkän en suosittele palkkakin on persestä eihän tolla elä ees puliukko..ja kun sat palkan ni pitää myös varastaa elämässä paljon että pärjät eheh
ehhehee... :DD Tekstistäsi päätellen en kyllä palkkaisi MIHINKÄÄN työhön sinua. Ehheh.
- esimies .
Jari-75 kirjoitti:
Eivät ne ohjaajat eivätkä esimiehet hirveästi palkkaa nosta. Palveluohjaaja nostanee euron tunnilta enemmän kuin siivooja. Palveluesimies tienannee n. 2000-2500 e/kk.
Ne isommat pomot TJ:stä lähtien ovat niitä jotka tässä tällä ketaa ovat ne pahikset.Samaa mieltä olen kolmisenkymmentä vuotta siivousalan esimiehenä olleena.
Yksityisissä puljuissa monissa olleena olisi ollut mukavaa, jos olisi joskus päässyt tapaamaan niitä hyviäkin työntekijöitä, mutta ei: aina oli etsittävä sijaisia ja opastettava uusia ja juostava valitusten perässä sekä siivottava itse avoimia alueita. Kyllästymiseen asti.
Siksi vaihdoinkin kunnalle. Siivooja saa lähtöpalkkana kunnalla päälle 1500e/kk, kun yksityisellä kokoaikaisen siivoojan kk-palkka on nykyisin noin 1250e/kk. - alkup.
Anteeksi,taisin olla vaan kiihtyny...Ymmärrän paremmin kuin hyvin ettei palveluohjaajilla sinänsä ole paljon valtaa vaan aivan liikaa vastuuta.Ja palkka on heilläkin pieni ja huonoista alaisista luovutaan.MUTTA sain läpi urani vain hyvää,loistavaa palautetta ja työsuhteen katkaisu hoidettiin TOIMISTONI osalta huonosti.Oikeasti.Ja uskokaa,olen hyvin itsekriittinen ja nöyrä ihminen.En tod.valita turhasta.
- asennevammavaivaa
ehheh kirjoitti:
ehhehee... :DD Tekstistäsi päätellen en kyllä palkkaisi MIHINKÄÄN työhön sinua. Ehheh.
KIRJOITAT VÄHÄN MUTTA ASIAA!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.34214121- 2435662
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny113208- 1862395
- 1372159
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il131838Tiistaina nähdään.
Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos981479Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva
Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon461286Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2411186- 891130