kuka näyttäisi tien

tähtiä täynnä*

Kuljen metsän halki
polkua kapeaa
mutkaista,
Sydäntäni kylmää
sieluani hyytää
Pysähdyn hetkeksi,
kaivaudun kuin koppelo
puun alle lumeen
etsiessäni edes hitusen lämpöä.
Katson kuinka avaruuden
tähtikartta piirtyy ylläni
niin kirkkaana ja ylväänä
kuin kertoakseen minulle suunnan
jota kohden kulkea.
En osaa lukea tähtikarttaa
jatkan
matkaani vaistooni luottaen
toivoen että
tulisi joku
Näyttäisi tien
polun
pienen
joka laavulle minut johdattaa.
Laavulle jossa
voisin tuntea lämmön oikean
todellisen,
Kipinän ollessa niin voimakas
että se sulattaisi
sydämenikin sisältä
joka on niin kauan ollut jäässä,
että kuvittelen jo olevani Antartiksella.
Joskus Mietin
Haluanko sen sulavankaan,
annanko sen sulamiseen luvan,
Tunteeni ovat ristiriidassa.
Hyppään taas hohtavalle hangelle seljälleni
katson kaukaisuuteen , tähtiin
ja teen lumienkelin
luotan,
että jonain päivänä
saavun laavulle
jossa tuli roihuaa
eikä se sammu koskaan.
Sulattaen sydämeni

6

286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ** Katinkulta **

      Sydän täynnä jäätä,
      se täyttyi oiko päätä.
      Hyytää kylmyys,
      jäytää katkeruus.
      Sellaista on joskus,
      rakkaus.

      Mikä sulattaisi jään,
      pois kääntäisi pään.
      Mistä saisin paremman sään,
      joka korjaisi tään.
      Ei syntynyt se lumesta,
      ei sula se tulessa.

    • runo64-1

      ...mykistynyt,
      mikä runo,
      ei enemmän,mikä kertomusten kertomus,
      saaga pikemmin.

      pitkä on matka kuljettavana
      alla tähtisten taivaan
      ja palkitsee se lopulta etsijänsä,
      löytäjänsä...
      olet nuotiopiirissä joka sulattaa sydämesi
      saaden siihen rakkauden roihun...

      mahtava runo taas sinulta,
      hyvä upea tähtiä täynnä!!!

    • -enkeli

      Tähtikartan...kutsuin valoon kirkkaaseen sinua kanssani kulkemaan...

    • Mikä onkaa see kysymysten määrä.
      Sydän onnii täynnä.
      Tuntien läpikäyden ja
      yhäuudestaan kyselee?
      Rakkauden sen suuren vuoren luo,
      sielä kaikkein suurin tungos nytki.
      Saako vastauksen, yks kipein kysymys,
      on vain olla ja taipua, jos ei anna.

      Tärkeintä on tiellä,
      ettei katkeroidu.
      Lämmössä laavulla siinä,
      pois unhoittuu murheet,
      kun tähtitaivas tuikkii
      nuotio lämpöään suo.

      Liisa täältä tarnoi,
      kiitos kauniisti pulppuaa
      sydämes lähde.

    • Laudi

      * * * * *


      Tiedät sen jonain päivänä kyllä
      suunnan oikean..
      Onko sydän valehdellut koskaan?

      Lykkyä tykö "tähtiä täynnä*"
      ja kiitos taas kerran
      runostasi mahtavasta :)

    • peittää kaikki

      jäljet, tie välillä katoaa ja löytyy... Surullista, mutta kaunista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe