ketjuun, mutta totesin tämän olevan tärkeämpi aloituksena.
Viestin johon tämä kuuluu saatte hakea itse, palstalta tai päästänne.
ja tuloksena on se maa jossa elät.
Paina, Kaatuneiden muistopäivänä pääsi alas, ja mieti.
Meiltäkin lähtivät raukat karkuun, mutta miehet jäivät.
Muista niitä miehiä.
Muista myös pelkuri naisia, äitejä, jotka laittoivat lapsensa ulkomaille.
Muista myös äitejä jotka eivät lähettäneet, vaan kantoivat sodan taakan lapsineen, tehden heistä oikeita Suomalaisia.
Sitten voit nostaa pääsi pystyyn ja ihailla "pakolaisia", ja itseäsi, kun kannat roposi yhdistyksille, jotka elävät niiden hyysäämisellä.
Ja tämä ei ole rasismia, Suomalaisuutta tämä on.
Tämän piti olla vastaus
29
1183
Vastaukset
- voi meitä sorronyössä
sinulla on tällä kertaa. Suo kuitenkin pako oikeus heikoille j kyvyttömille. Parhaassa taisteluiässä olevat vahvat nuorukaiset ovat häpeä kansalleen jos eivät puolusta sen oikeuksia vaan lähtevät kantamaan vastuuta ja rötöstelemään ja elämään kuin pellossa.
- HTZA
Demokraattinen valtio ei synny heikoilla ja kyvyttömillä.
Itse asiassa, kehittyvä valtio ei voi edes kantaa niitä mukanaan.
Ja jos katselet ympärillesi, niin niitä kuolee kuin kärpäsiä, mutta SPR, ja muut järjestöt pysyttelevät siellä mistä saa parhaimmat uutiset ja näkyvyyden. Pelastusarmeija ei, se on ihmisten lähellä, ja hakee huomiota vain musiikilla.
Miksi muuten luulet että meidänkin lehtemme ovat täynnä kärsiviä äitejä ja lapsia.
Misksi ei ole tarinoita miehistä jotka yrittävät tehdä parhaansa naistensa ja perheidensä eteen?
No, siitä ei saa kivaa, raflaavaa, kuvaa. - Kalle Kotton
Minä olen ihmetellyt sitä yksimielisyyttä, millä tätä maata on puolustettu. Miten hekin, jotka olivat silloin heikommassa asemassa, ja myös he, jotka kansalaissodassa jäivät hävinneen puolelle, miten myös he kokivat tämän maan puolustamisen arvoiseksi.
Ei tämä mikään vastaväite ole tähän viestiin. Mutta onko nämä maat ja kenties maata johtavat diktaattorit, mistä pakolaisia lähtee puolustamisen arvoisia. - HTZA
Kalle Kotton kirjoitti:
Minä olen ihmetellyt sitä yksimielisyyttä, millä tätä maata on puolustettu. Miten hekin, jotka olivat silloin heikommassa asemassa, ja myös he, jotka kansalaissodassa jäivät hävinneen puolelle, miten myös he kokivat tämän maan puolustamisen arvoiseksi.
Ei tämä mikään vastaväite ole tähän viestiin. Mutta onko nämä maat ja kenties maata johtavat diktaattorit, mistä pakolaisia lähtee puolustamisen arvoisia.Yhtä vahvasti kun voittajatkin, vähän erilaiseen, tosin.
Tavoitteensa ei ollut se mitä minä halusin, mutta tekivät parhaansa. Miehinä ja naisina.
Kunnioitus heille.
Ja se oli Suomen onni.
Talvisodassa oltiin taas samaa porukkaa, Suomalaisia.
Työväenjärjestöt auttoivat siinä.
Antoivat duunareille uskoa siihen että nyt ollaan, vielä tärkeämmällä asialla.
Kuten asia oli.
Tätä asiaa ei ole paljon mainostettu. - Kalle Kotton
HTZA kirjoitti:
Yhtä vahvasti kun voittajatkin, vähän erilaiseen, tosin.
Tavoitteensa ei ollut se mitä minä halusin, mutta tekivät parhaansa. Miehinä ja naisina.
Kunnioitus heille.
Ja se oli Suomen onni.
Talvisodassa oltiin taas samaa porukkaa, Suomalaisia.
Työväenjärjestöt auttoivat siinä.
Antoivat duunareille uskoa siihen että nyt ollaan, vielä tärkeämmällä asialla.
Kuten asia oli.
Tätä asiaa ei ole paljon mainostettu.jos esim. Somaliasta, jossa ei ole toimivaa hallintoa, joku yrittää päästä pois.
Se on vastaaottajamaan asia, miten sopeuttaa tulijat.
Ihmiselämä on kuitenkin lyhyt, ja jos toivoa paremmasta ole näköpiirissä aina hamaan tulevaisuuteen. - HTZA
Kalle Kotton kirjoitti:
jos esim. Somaliasta, jossa ei ole toimivaa hallintoa, joku yrittää päästä pois.
Ihmiselämä on kuitenkin lyhyt, ja jos toivoa paremmasta ole näköpiirissä aina hamaan tulevaisuuteen.Maa, Valtio, rakennetaan asukkaiden voimin.
Ei pakolaisten voimin.
Pakolaisilla on aina kivempaa.
Varsinkin kun heistä pitävät, sinisilmäiset, huolta.
On aika elää, on aika kuolla. Jopa maansa puolesta.
Me elämme Suomessa.
Pidetään siitä huolta. - Kalle Kotton
HTZA kirjoitti:
Maa, Valtio, rakennetaan asukkaiden voimin.
Ei pakolaisten voimin.
Pakolaisilla on aina kivempaa.
Varsinkin kun heistä pitävät, sinisilmäiset, huolta.
On aika elää, on aika kuolla. Jopa maansa puolesta.
Me elämme Suomessa.
Pidetään siitä huolta.On suomesta lähtenyt paljon etupäässä nuoria miehiä Amerikkaan ja Ruotsiin. Siellä he ovat rakentaneet ja työnsä tehneet.
Ei heitä siellä ole hyysätty. Siitä kannattaisi myös Suomen ottaa oppia. - HTZA
Kalle Kotton kirjoitti:
jos esim. Somaliasta, jossa ei ole toimivaa hallintoa, joku yrittää päästä pois.
Ihmiselämä on kuitenkin lyhyt, ja jos toivoa paremmasta ole näköpiirissä aina hamaan tulevaisuuteen.ja katsele maailmaa, siellä on 500 miljoonaa jotka tarvis kotouttaa.
Ja suurella osalla on ukskonto joka sallii enemmän kuin meidän.
Meillä on, jo nyt, puute tulkeista.
Sopeuta siinä sitten.
Suo, kuokka ja so... Ahmed, Kemijärvellä, talvisaikaan, taitaa kotouttaa parhaiten.
Eikä tämäkään ole rasismia, vann Suomalainen ajatus siitä mikä on Suomalaisuutta. - Kalle Kotton
HTZA kirjoitti:
ja katsele maailmaa, siellä on 500 miljoonaa jotka tarvis kotouttaa.
Ja suurella osalla on ukskonto joka sallii enemmän kuin meidän.
Meillä on, jo nyt, puute tulkeista.
Sopeuta siinä sitten.
Suo, kuokka ja so... Ahmed, Kemijärvellä, talvisaikaan, taitaa kotouttaa parhaiten.
Eikä tämäkään ole rasismia, vann Suomalainen ajatus siitä mikä on Suomalaisuutta.jaettaisiin maailman köyhille, ei sillä olisi yhtään mitään merkitystä puolen vuoden kuluttua.
Tiedän myö senkin, miten vaikeassa tilanteessa esim. ammatti koulu on, kun sinne tuodaan kieltäosaamaton murkkuikäinen ummikko afrikan maasta.
Minä tässä jurnutan sen vuoksi, että olisi enemmän ymmärrystä, miksi pakolaiseksi lähdetään.
Maasta lähdetään rahan, rakkauden, uteliaisuuden/seikkailunhalun vuoksi, ja sitten sen vuoksi, ettei maa on niin sekasortoinen tai muute sellainen, ettei tulevaisuuden toivoa ole.
Ei mulla ole pakolais-ongelmaan sellaista tietoa, että se ratkeaisi, ei sen puoleen ole muillakaan.
Sellainen tuntuma armaasta kotomaasta on, että suunnitteluun ja erillaisiin järjestelyihin kuluu monin verroin enemmän rahaa, kun itse pakolaisten hoitoon.
- en kanna
roposia yhtään minnekään mutta en ole varma ymmärsinkö (understood) kaikkea tuossa tekstissä muutenkaan.
- HTZA
valtio (me) jaamme rahaa avustusjärjestöille.
Ja edustajamme päättävät rahojen jaosta.
Mille ryhmälle fyrkkaa jaetaan.
Nyt on alennettu veroja, mutta, kuinka ollakaan, välillisiä veroja joudutaan, sen vuoksi nostamaan. Seuraa tilannetta.
Minä nauran sille ja samalla suren että kansalaiset eivät ajattele, huomaa miten huijaus tehdään.
Seuraa myös, mitä tapahtuu nyt, kun Venäjä avasi kaasuhanat uudelleen.
Se ei ole ilmaista.
Siinä pääset näkemään se lapselliset, tietämättömät Mepit, joihin kohta pyrkii lisää julkkiksia ja juppeja.
- ent.tehtaantyttö
...Abi oli silloin 10 vuotias. Abi on Somali. Abi, hänen isosiskonsa ja lähes sokea iso-äitinsä, lähtivät vuonna 1994 karkuun, sisällisotaa, sodassa Abi oli menettänyt isänsä ja veljensä. He onnistuivat pakenemaan Italiaan, sieltä Venäjälle, Pietariin lopulta sieltä mutkien kautta Suomeen ja Helsinkiin...Abi oppi koulussa suomenkielen, samoin iso-sisko joka pitää huolta sekä Abista että iso-äidistään, onnistui täällä saamaan isosisko töitä...en tiedä mitä Abille tänä päivänä kuuluu...samoin kun en tiedä mitä kuuluu iso-äidille tai Abin iso-siskolle. Viimeksi kun Abin näin, niin hän iso-äitiään talutti...toivon, että kaikkea Hyvää... Abi kun meilläkin kävi leikkimässä, ei hänellä ollut leluja millä leikkiä...kundilla taas oli...
t.friidu- HTZA§
Abilla on kotimaa, Suomi ei ole Abin kotimaa.
Abin kotimaa tarvitsee Abia. Tyhmää miestä jonka pitäisi kasvaa aikuiseksi.
Sokean mummon aika on muutenkin ummessa, eikä hän millään näkisi uutta "kotimaatansa".
Mutta Abi näkee, minihameet ja niukat topit. - poikkeus vahvistaa säännön
pikku abit olivat tänne tullessaan kymmenen hengen porukka 19-30 vuotiaita, valkohampaisia, pukupäällä, arvometallisormulset kaulassa ja puhuivat sujuvasti englantia ja eivät keksineet muuta ajan vietettä kuin pokailla vaaleita kaunottaria tai hengailivat omissa porukoissaan päivät torin kulmilla ja illat saalistuspaikoissa. Edellen he ovat ja ovat useimmat sinkkuina vaan jälkipolvea kyllä löytyy monestakin koulusta.
- ent.tehtaantyttö
HTZA§ kirjoitti:
Abilla on kotimaa, Suomi ei ole Abin kotimaa.
Abin kotimaa tarvitsee Abia. Tyhmää miestä jonka pitäisi kasvaa aikuiseksi.
Sokean mummon aika on muutenkin ummessa, eikä hän millään näkisi uutta "kotimaatansa".
Mutta Abi näkee, minihameet ja niukat topit...miksi yleistät. Jos, Abi, näkeekin siinä missä muutkin minihameet ja niukat topit, se ei tee hänestä vielä epä yhteiskuntakelpoista yksilöä...mihin, Abi palaisi? Tämä Perhe on ainoa asia mitä Abilla täällä on, siihen kuluu iso-äiti ja iso-sisko? Minä toivon, että, Abi saa täältä töitä (toivottavasti on jo saanut) tai on päässyt opiskelemaan, siinä missä iso-siskokin sai...he, lähtivät aikanaan sisällisotaa pakoon aivan samoin kuin lähtivät Jugoslaavilainen perhekin, jotka siinä naapuritalossa asui, heidän tarinsa vaan hiukan erilainen...hyvinkin hekin ovat suomalaiseen yhteiskuntaan jo vuosien aikana sopeutuneet. Ja täältä paikkansa löytäneet. Kymmenhenkinen perhe tämäkin. Isä täällä hyvin pärjää, itsenäisenä yrittäjänä autokorjaamoa pyörittää, meilläkin kun kaksi vanhaa autoa oli...niin sinne aina korjattavaksi vietiin...ja hyvin sielläkin lapset koulunsa kävivät...meidän on niin helppo asettua ulkopuolisena tuomitsemaan, toisten elämä...minä olen onnellinen näiden ihmisten puolesta, että he ovat päässeet sodan jaloista pois..olenkos, minä nyt sosiaalitantta? Jos, niin, niin ilomielellä tuo nimittelyn. Minun oma perheeni on kuitenkin turvassa...toistaiseksi ainakin...
t.friidu - hande
ent.tehtaantyttö kirjoitti:
..miksi yleistät. Jos, Abi, näkeekin siinä missä muutkin minihameet ja niukat topit, se ei tee hänestä vielä epä yhteiskuntakelpoista yksilöä...mihin, Abi palaisi? Tämä Perhe on ainoa asia mitä Abilla täällä on, siihen kuluu iso-äiti ja iso-sisko? Minä toivon, että, Abi saa täältä töitä (toivottavasti on jo saanut) tai on päässyt opiskelemaan, siinä missä iso-siskokin sai...he, lähtivät aikanaan sisällisotaa pakoon aivan samoin kuin lähtivät Jugoslaavilainen perhekin, jotka siinä naapuritalossa asui, heidän tarinsa vaan hiukan erilainen...hyvinkin hekin ovat suomalaiseen yhteiskuntaan jo vuosien aikana sopeutuneet. Ja täältä paikkansa löytäneet. Kymmenhenkinen perhe tämäkin. Isä täällä hyvin pärjää, itsenäisenä yrittäjänä autokorjaamoa pyörittää, meilläkin kun kaksi vanhaa autoa oli...niin sinne aina korjattavaksi vietiin...ja hyvin sielläkin lapset koulunsa kävivät...meidän on niin helppo asettua ulkopuolisena tuomitsemaan, toisten elämä...minä olen onnellinen näiden ihmisten puolesta, että he ovat päässeet sodan jaloista pois..olenkos, minä nyt sosiaalitantta? Jos, niin, niin ilomielellä tuo nimittelyn. Minun oma perheeni on kuitenkin turvassa...toistaiseksi ainakin...
t.friiduEn itse halunnut vastata provoiluun, mutta parin kaverin meistä pitäisi hävetä, vaikka ei olekaan syntynyt sukelluspukuun...
- henrii
tai aloitus, täytyypä alkaa miettiin. Milloinkas se kaatuneiden muistopäivä olikaan, toukokuussa?
- k/k
pitää sitten käyttää hyväksen ja miettiä,itse olen orottanut pohrintaa tuosta miten Venäjältä pelattiin pelimerkit pois.
Olivatko Ameriikan ihmemaan senaattorit lopultakaan tyhmiä kun temppuilivat tukilakien kanssa.
Ootellaan ja kattellaan . - henrii
k/k kirjoitti:
pitää sitten käyttää hyväksen ja miettiä,itse olen orottanut pohrintaa tuosta miten Venäjältä pelattiin pelimerkit pois.
Olivatko Ameriikan ihmemaan senaattorit lopultakaan tyhmiä kun temppuilivat tukilakien kanssa.
Ootellaan ja kattellaan .kun maapallo siirtyy galaksien keskipisteeseen, ja mangneettikentät menee sekaisin.
henrii kirjoitti:
kun maapallo siirtyy galaksien keskipisteeseen, ja mangneettikentät menee sekaisin.
kun muutama wuosi sitten planeetat oli konjuktiossa keskenään :=)
ei mitään :=)
mitä tapahtuu 2012 21 12?
ei mitään mullistawaa :=)
paitsi pari päiwää ennen täytän wuosia :=)- mu kewaa
A.DONIS kirjoitti:
kun muutama wuosi sitten planeetat oli konjuktiossa keskenään :=)
ei mitään :=)
mitä tapahtuu 2012 21 12?
ei mitään mullistawaa :=)
paitsi pari päiwää ennen täytän wuosia :=)jos ei mitää mullistawaa
- sunkin egos maatuu
Mistä ja keneltä olet saanut luvan lyödä jo lyötyjä.
Jumalako luulet olevasi tai ainakin joku itsevaltias. Monet jo vainajia joita soimaat.
Häpeä jätkä jos pystyt, tuskin osaat. - savitorttu
aina, kuten aina sanot, niin miksi tarvitset sen sanomiseen aina oman aloituksen, kun sana oli vapaa siinäkin ketjussa, ja sanoit jotakin vaan et tätä.
Olen ajatellut sinua.
Tarvitset aikaa.
Lehtien, useita vuosia vanhojenko, lukemiseen.
Harvoin vastaat siihen mitä sinulta kysytään.
Kyllä tietoa on, kun on aikaa sitä etsiä.- HTZA
sanoin, tämä vaati tärkeydellään oman aloituksen.
Ja sen vaati asia, en minä. Ei minua kiinosta olla joku Idols, haluan että niistä keskustellaan joita minä pidän tärkeänä.
Kyllä täältä löytyy lässytyksiäkin joihin olen, aloituksen tyylin mukaan, vastannut.
Ja paljon.
mutta miten woit werrata naisia jotka lähetti lapsensa ulkomaille pelkureina?
kuinka moni heistä ei saanut/woinut ottaa lapsiaan takaisin waikka olisiwat halunneet?
kumpaan katekoriaan itse kuulut juoksijoihin waiko miähiin :=)
ja woitko todistaa kantasi :=)
ei en etsi ko awausta mihin sun piti wastata :=)
tw jiweXXX- HTZA
kun ei ole päässyt/joutunut kokemaan, Mutta uskon että en juokse karkuun, jos tilanne tulee.
HTZA kirjoitti:
kun ei ole päässyt/joutunut kokemaan, Mutta uskon että en juokse karkuun, jos tilanne tulee.
niin et ole kokenut tjn
eli et juokse syystä että?
1 olet pelosta kankeana?
2 huono kunto?
3 olet jo lähtenyt ulkomaille pakoon? :=)
naisista lähetti lapsensa esim. Helsingin pommituksista turvaan ja vapautui antamaan oman työpanoksensa isänmaansa puolesta. Kaikilla ei ollut mummoja maalla, siksi Ruotsi ja Tanska tuntuivat pommituksissa ja puutteessa elämistä paremmalta, turvallisemmalta vaihtoehdolta lapsille. Lapsista eroaminen oli varmasti äideille vaikeata ja uhraus sekin.
Ruotsista ja Virosta tuli myös vapaaehtoisia, jotka halusivat taistella suomalaisten rinnalla ja puolesta. Olen kuullut monia asiaan liittyviä kertomuksia sotalapsilta ja tavannutkin esim. yhden varakkaan tukholmalaisen pariskunnan, joka menetti Suomeen vapaaehtoisena lentäjänä lähteneen ainoan perillisensä sekä avasi kotinsa ja sydämensä muutamille suomalaisille sotalapsille.
Suomalaiset saivat monenlaista apua ulkomailta. Sitä ei pitäisi unohtaa, vaikka ilman omia päättäväisiä suomalaisia miehiä, emme me olisi päässeet itse nauttimaan itsenäisen kansakunnan lapsilleen tarjoamista mahdollisuuksista.
Onneksi kaikki suomalaiset eivät halveksi toisia, jotka joutuvat pakenemaan sodan tai hirmuvallan ahdistamana kotoaan ja kotimaastaan. Olen iloinen ja onnellinen, että kuulumme siihen joukkoon, jolla on jo varaa auttaa muitakin!
Minusta on häpeällistä, että jotkut suomalaiset sodan jälkeen syntyneet "tosimiehet" puhuvat väheksyvästi ihmisten sodan ajan kärsimyksistä tai uhrauksista suomalaisten ja suomalaisuuden puolesta. On monia, joilta heidän pitäisi pyytää anteeksi. Mitä vähemmän tietää, sitä helpompi on röyhistellä tietämättömänä rintaansa ja puhua rumia!- HTZA
mitä voin tietää, koska harrastan asiaa ja olen varmaan lukenut kaiken mahdollisen mikä on julkista.
Ulkolaisia perheitä on paljon, joidenka lapsi täällä kuoli.
Ja monet auttoivat meitä paljon.
Mutta, tästä ei ollut kysymys.
Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282577- 1272263
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1111941- 1281926
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.121653Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161461220Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901095Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu261085Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891051Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno36999