kuin huomaamatta

linuxiin...

Tajusin juuri että olen melko huomaamattani siirtynyt yhä enemmän linuxiin.

Okei yhdessä desktopkoneessa on vielä XP mutta normiläppärissä linux, samoin miniläppärissäni ja sitten on vielä yksi mobiililaite jolla surffaan tosin siinä on ihan oma käyttiksensä eli kännyvalmistajan oma mutta eipä ainakaan windows.

12

635

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta aika vähän

      sellaisia ohjelmia joita voi jokapäiväisessä elämässä käyttää. Niin ja vielä se IE.

      • pärjää linuxillakin

        hyvin eikä tarvi maksaa itseään kipeäksi monista hyvistä, vrt. Photoshop useita satoja euroja ja Gimp 0 euroa, molemmilla pystyy tekemään samat temput.


      • öhöm,
        pärjää linuxillakin kirjoitti:

        hyvin eikä tarvi maksaa itseään kipeäksi monista hyvistä, vrt. Photoshop useita satoja euroja ja Gimp 0 euroa, molemmilla pystyy tekemään samat temput.

        Kuopan voi kaivaa kaivinkoneella tai lusikalla. Valmista saa aikaan molemmilla.


      • sitten...
        öhöm, kirjoitti:

        Kuopan voi kaivaa kaivinkoneella tai lusikalla. Valmista saa aikaan molemmilla.

        ...valtaosa kuitenkin käyttää sitä lusikkaa?

        Luulisi sitä olevan mielekkäämpääkin tekemistä. ;)


      • En ole mistään skinistä saanut niin paljon pahoinvointia kuin siitä XP fisher price teemasta. Siis oikeasti mikä tahansa muu, Windows 3.1:nkin oli kivempi katsoa.


      • Shoppaaja
        sitten... kirjoitti:

        ...valtaosa kuitenkin käyttää sitä lusikkaa?

        Luulisi sitä olevan mielekkäämpääkin tekemistä. ;)

        Näiden kahden kuvankäsittelyohjelman ero on sama kuin Linux vastaan Wintoy, ja valitettavasti juuri tässä järjestyksessä. Tuo Shoppi on ainut syy miksi siedän enää wintoyta, jos tuota pätäkkää olisi hieman enemmän niin kait se olisi Mäcci sitten ainoa vakavasti otettava kones kohdallani.

        Nyt on tapeltava winin kanssa ja käytettävä tietokonetta linuxin avustuksella.


      • The Real J.
        M-Kar kirjoitti:

        En ole mistään skinistä saanut niin paljon pahoinvointia kuin siitä XP fisher price teemasta. Siis oikeasti mikä tahansa muu, Windows 3.1:nkin oli kivempi katsoa.

        Eikö tuo Ubuntussa oletuksena oleva "ripulikakka"-teema ole myös aika karmea (jos halutaan vähätellä rankasti), ainakin seiskaversiossa oli, en tiedä kasista. Totta kyllä, XP:n oletusteema on karmeaa katsottavaa (onneksi sen saa helposti pois), mutta toistaiseksi tuo Ubuntun oletusteema on ollut ainoa joka on oikeasti aiheuttanut minulle pahoinvointia. Onneksi sen sai nopeasti pois.


      • Shoppaaja kirjoitti:

        Näiden kahden kuvankäsittelyohjelman ero on sama kuin Linux vastaan Wintoy, ja valitettavasti juuri tässä järjestyksessä. Tuo Shoppi on ainut syy miksi siedän enää wintoyta, jos tuota pätäkkää olisi hieman enemmän niin kait se olisi Mäcci sitten ainoa vakavasti otettava kones kohdallani.

        Nyt on tapeltava winin kanssa ja käytettävä tietokonetta linuxin avustuksella.

        Tähän voi sitten vielä lisätä musiikin ammattitason softat, joidenka takia W:a siedän. Siinäpä ne sitten omalla kohdallani ovatkin. Macci olisi varmaan se tasan oikea vaihtoehto, ei vain ole saanut toimeksi.


      • The Real J. kirjoitti:

        Eikö tuo Ubuntussa oletuksena oleva "ripulikakka"-teema ole myös aika karmea (jos halutaan vähätellä rankasti), ainakin seiskaversiossa oli, en tiedä kasista. Totta kyllä, XP:n oletusteema on karmeaa katsottavaa (onneksi sen saa helposti pois), mutta toistaiseksi tuo Ubuntun oletusteema on ollut ainoa joka on oikeasti aiheuttanut minulle pahoinvointia. Onneksi sen sai nopeasti pois.

        "Eikö tuo Ubuntussa oletuksena oleva "ripulikakka"-teema ole myös aika karmea (jos halutaan vähätellä rankasti), ainakin seiskaversiossa oli, en tiedä kasista."

        On. Onneksi saa nopeasti pois.


      • mie_itex
        The Real J. kirjoitti:

        Eikö tuo Ubuntussa oletuksena oleva "ripulikakka"-teema ole myös aika karmea (jos halutaan vähätellä rankasti), ainakin seiskaversiossa oli, en tiedä kasista. Totta kyllä, XP:n oletusteema on karmeaa katsottavaa (onneksi sen saa helposti pois), mutta toistaiseksi tuo Ubuntun oletusteema on ollut ainoa joka on oikeasti aiheuttanut minulle pahoinvointia. Onneksi sen sai nopeasti pois.

        Kaipa ne teemat ovat viimeisenä valintakriteerinä kun halutaan toimiva käyttöjärjestelmä. Ubuntu on toiminut moiteetta "kakkateemastaan" huolimatta, no tosin se vaihtui "Messier-83 teemaan" heti kättelyssä.


      • mie_itex kirjoitti:

        Kaipa ne teemat ovat viimeisenä valintakriteerinä kun halutaan toimiva käyttöjärjestelmä. Ubuntu on toiminut moiteetta "kakkateemastaan" huolimatta, no tosin se vaihtui "Messier-83 teemaan" heti kättelyssä.

        "Kaipa ne teemat ovat viimeisenä valintakriteerinä kun halutaan toimiva käyttöjärjestelmä."

        Joo, ellei saa helposti käytettäväksi. Ubuntun teemassa ei tämän suhteen kuitenkaan ole valittamista. Itseasiassa olen kattonut oletusvärejäkin paljon kun olen laittanut sopivan luontoaiheisen taustan mutta paskanruskea taustakuva.. eiiiiihh...


      • mie_itex kirjoitti:

        Kaipa ne teemat ovat viimeisenä valintakriteerinä kun halutaan toimiva käyttöjärjestelmä. Ubuntu on toiminut moiteetta "kakkateemastaan" huolimatta, no tosin se vaihtui "Messier-83 teemaan" heti kättelyssä.

        "Kaipa ne teemat ovat viimeisenä valintakriteerinä kun halutaan toimiva käyttöjärjestelmä."

        Joo, ellei saa helposti käytettäväksi. Ubuntun teemassa ei tämän suhteen kuitenkaan ole valittamista. Itseasiassa olen kattonut oletusvärejäkin paljon kun olen laittanut sopivan luontoaiheisen taustan mutta paskanruskea taustakuva.. eiiiiihh....


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1364
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      102
      881
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      521
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      389
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    Aihe