Terve taas.
Kysytäänpä kansan mielipidettä ajovarusteista.
Kumpi on tärkeämpää "näyttää hyvältä" ja viileällä ilmalla palella ,kastua ja vahingon sattuessa menettää luiden päältä lihat asvaltin pintaan.
Vai näyttää hieman aneemiselta michelin ukolta ja ajella kuivana, lämpimänä ja ilman suurempia ruhjeita jos tulee samanlainen "vahinko".
Meillä on kyllä itellä tuo "Michelin mallisto"
Ajovarusteet...
42
2220
Vastaukset
- Selesmar
Lämpötilan mukaan: kuumalla kevyellä ja kylmemmällä lämpösemmällä varustuksella ulkonäöstä piittaamatta.
Mitä vahinkoihin tulee niin sitten tulee, koska ei vaatetuksella ole siinä vaiheessa väliä. Tai, jos haluaa näyttää hyvältä kirstussa.
Mikään vaatetus ei auta, jos joku tulee autolla päälle.- Turo--Inkeri
tottahan se on, ettei mitkään varusteet auta, jos tarpeeksi kova äkkipysäys tulee.
Mutta mistäs sinä sen tiedät, minkälaiseen kolariin voit joutua? Aivan, et mistään.
Valtaosa kaatumisista on sellaisia, joissa varusteilla on suuri merkitys sen suhteen, minkälaisia vammoja tulee, ja kauanko niistä kestää toipua.
Sortseissa täällä meidän ilmastossamme ajelee lähinnä sellaiset, joille ei ole vielä valjennut, miten jänskännäköiseksi sitä helposti menee, jos moisissa "ajovarusteissa" sattuu menemään nurin. Vähänkään isommasta vauhdista pannutettaessa saa olla kiitollinen, jos toipuu takaisin työkykyiseksi.
Ja täällä kun ei ikinä edes ole oikeasti kuuma. Ymmärrän jotenkin tuon sortsitouhun maissa, joissa on talviaikaan lämpimämpi kuin meillä kesällä, mutta täällä se on vain kaiken muun hyvän lisäksi vielä oikein kätevä tapa päästä eroon myös isyyslomistaan. Suomessa suojaavat ajovarusteet ovat siis sekä hyödylliset, että mukavat päällä.
Trollit älkööt vaivautuko. - soimaa
Turo--Inkeri kirjoitti:
tottahan se on, ettei mitkään varusteet auta, jos tarpeeksi kova äkkipysäys tulee.
Mutta mistäs sinä sen tiedät, minkälaiseen kolariin voit joutua? Aivan, et mistään.
Valtaosa kaatumisista on sellaisia, joissa varusteilla on suuri merkitys sen suhteen, minkälaisia vammoja tulee, ja kauanko niistä kestää toipua.
Sortseissa täällä meidän ilmastossamme ajelee lähinnä sellaiset, joille ei ole vielä valjennut, miten jänskännäköiseksi sitä helposti menee, jos moisissa "ajovarusteissa" sattuu menemään nurin. Vähänkään isommasta vauhdista pannutettaessa saa olla kiitollinen, jos toipuu takaisin työkykyiseksi.
Ja täällä kun ei ikinä edes ole oikeasti kuuma. Ymmärrän jotenkin tuon sortsitouhun maissa, joissa on talviaikaan lämpimämpi kuin meillä kesällä, mutta täällä se on vain kaiken muun hyvän lisäksi vielä oikein kätevä tapa päästä eroon myös isyyslomistaan. Suomessa suojaavat ajovarusteet ovat siis sekä hyödylliset, että mukavat päällä.
Trollit älkööt vaivautuko.Kunnon ajovarustus lähtee liikkeelle siitä tärkeimmästä päästä eli hyvästä umpikypärästä.
Avokypärät tulisi lailla kieltää sillä ne rasittavat liikaa meitä kunnon motoristeja kun kustannamme näiden alaleukansa menettäneiden letkuruokinnan. - Turo--Inkeri
soimaa kirjoitti:
Kunnon ajovarustus lähtee liikkeelle siitä tärkeimmästä päästä eli hyvästä umpikypärästä.
Avokypärät tulisi lailla kieltää sillä ne rasittavat liikaa meitä kunnon motoristeja kun kustannamme näiden alaleukansa menettäneiden letkuruokinnan.kaiken kieltäminenkään ei aina toimi toivotulla tavalla. Ja hyvä liikennesilmä sekä se, että osaa ennakoida ja tietää, missä on ne omat rajat, on kaikista tärkein suojautumiskeino (sekään ei poista silti varusteiden merkitystä).
Eräs tuttu myi pari vuotta sitten Goldwingin vakuutusyhtiölle, ajamalla risteyksessä vastaantulevan auton kanssa nokkakolarin. Oli lentänyt komeassa kaaressa pyörän selästä, ja (onneksi) myös auton yli, mutta suoraan turpa edellä tonttiin. Avokypärä hänellä oli, ja naamaa kyllä remontoitiin aika huolella, ennen kuin siitä saatiin siedettävän näköinen. Useampi sata tonnia oli hoitokulut tuostakin. - se luulet
Turo--Inkeri kirjoitti:
tottahan se on, ettei mitkään varusteet auta, jos tarpeeksi kova äkkipysäys tulee.
Mutta mistäs sinä sen tiedät, minkälaiseen kolariin voit joutua? Aivan, et mistään.
Valtaosa kaatumisista on sellaisia, joissa varusteilla on suuri merkitys sen suhteen, minkälaisia vammoja tulee, ja kauanko niistä kestää toipua.
Sortseissa täällä meidän ilmastossamme ajelee lähinnä sellaiset, joille ei ole vielä valjennut, miten jänskännäköiseksi sitä helposti menee, jos moisissa "ajovarusteissa" sattuu menemään nurin. Vähänkään isommasta vauhdista pannutettaessa saa olla kiitollinen, jos toipuu takaisin työkykyiseksi.
Ja täällä kun ei ikinä edes ole oikeasti kuuma. Ymmärrän jotenkin tuon sortsitouhun maissa, joissa on talviaikaan lämpimämpi kuin meillä kesällä, mutta täällä se on vain kaiken muun hyvän lisäksi vielä oikein kätevä tapa päästä eroon myös isyyslomistaan. Suomessa suojaavat ajovarusteet ovat siis sekä hyödylliset, että mukavat päällä.
Trollit älkööt vaivautuko.tietäväsi minkälaiset ihmiset ajavat sortseissa?
Totuus ei yleensä ole noin yksinkertainen, samat tyypit kun ajavat kunnon varusteissakin tarpeen mukaan.
Sinä saat vetää päällesi kaikki mahdolliset varusteet huomioliiveineen, kun menet lähikauppaan/kioskilla käymään helteellä. Nehän ovat "mukavat päällä"? Ymmärrän, jos on joku fetissi vaatteet päällä hikoilemiseen.
Jotkut tekee toisin, silloin valitaan rauhallinen ja äärimmäisen ennakoiva ajotapa. se luulet kirjoitti:
tietäväsi minkälaiset ihmiset ajavat sortseissa?
Totuus ei yleensä ole noin yksinkertainen, samat tyypit kun ajavat kunnon varusteissakin tarpeen mukaan.
Sinä saat vetää päällesi kaikki mahdolliset varusteet huomioliiveineen, kun menet lähikauppaan/kioskilla käymään helteellä. Nehän ovat "mukavat päällä"? Ymmärrän, jos on joku fetissi vaatteet päällä hikoilemiseen.
Jotkut tekee toisin, silloin valitaan rauhallinen ja äärimmäisen ennakoiva ajotapa.ne jotka walitsee sen äärimmäisen ennakoiwan ajotawan käyttäwät ajamiseen joistikkiä :=)
tai waihtoehtoisesti hiirtä :=)- sopivan sinulle
A.DONIS kirjoitti:
ne jotka walitsee sen äärimmäisen ennakoiwan ajotawan käyttäwät ajamiseen joistikkiä :=)
tai waihtoehtoisesti hiirtä :=)niin taitavasti osaat näprätä noit hymiöitä, kun ikääkin on vasta 5v.
sopivan sinulle kirjoitti:
niin taitavasti osaat näprätä noit hymiöitä, kun ikääkin on vasta 5v.
kun olen niinkin nuori tjn :=)
- B:MAMIS
A.DONIS kirjoitti:
kun olen niinkin nuori tjn :=)
turhimpia nappulantamppaajat sinä ja inkero täällä...v...u mitä steitmentejä!
- Turo--Inkeri
se luulet kirjoitti:
tietäväsi minkälaiset ihmiset ajavat sortseissa?
Totuus ei yleensä ole noin yksinkertainen, samat tyypit kun ajavat kunnon varusteissakin tarpeen mukaan.
Sinä saat vetää päällesi kaikki mahdolliset varusteet huomioliiveineen, kun menet lähikauppaan/kioskilla käymään helteellä. Nehän ovat "mukavat päällä"? Ymmärrän, jos on joku fetissi vaatteet päällä hikoilemiseen.
Jotkut tekee toisin, silloin valitaan rauhallinen ja äärimmäisen ennakoiva ajotapa.jos sitä voisikin ennalta tietää, milloin tulee tarvitsemaan suojavarusteita. Sitähän voisi ihan turvallisesti ajella vaikka aatamin tai eevan asussa (jos vaan kelin puolesta tarkenee).
Veikkaanpa, että aika harva, joka on ajanut pahan kolarin pyörällä, on ajoon lähtiessään aavistanut, että niin tulee käymään. Melkoiset selvänäkijän lahjat sellaiseen ainakin vaaditaan. Siksi tämä "tarpeen mukaan" varustautuminen toimii heikonlaisesti. - logiikan mukaan
Turo--Inkeri kirjoitti:
jos sitä voisikin ennalta tietää, milloin tulee tarvitsemaan suojavarusteita. Sitähän voisi ihan turvallisesti ajella vaikka aatamin tai eevan asussa (jos vaan kelin puolesta tarkenee).
Veikkaanpa, että aika harva, joka on ajanut pahan kolarin pyörällä, on ajoon lähtiessään aavistanut, että niin tulee käymään. Melkoiset selvänäkijän lahjat sellaiseen ainakin vaaditaan. Siksi tämä "tarpeen mukaan" varustautuminen toimii heikonlaisesti.niitä varusteita ei kannata riisua edes kotona, sillä koti on vaarallisin paikka, missä sattuu eniten tapaturmia ja kuolemia.
- Turo--lnkeri
Turo--Inkeri kirjoitti:
tottahan se on, ettei mitkään varusteet auta, jos tarpeeksi kova äkkipysäys tulee.
Mutta mistäs sinä sen tiedät, minkälaiseen kolariin voit joutua? Aivan, et mistään.
Valtaosa kaatumisista on sellaisia, joissa varusteilla on suuri merkitys sen suhteen, minkälaisia vammoja tulee, ja kauanko niistä kestää toipua.
Sortseissa täällä meidän ilmastossamme ajelee lähinnä sellaiset, joille ei ole vielä valjennut, miten jänskännäköiseksi sitä helposti menee, jos moisissa "ajovarusteissa" sattuu menemään nurin. Vähänkään isommasta vauhdista pannutettaessa saa olla kiitollinen, jos toipuu takaisin työkykyiseksi.
Ja täällä kun ei ikinä edes ole oikeasti kuuma. Ymmärrän jotenkin tuon sortsitouhun maissa, joissa on talviaikaan lämpimämpi kuin meillä kesällä, mutta täällä se on vain kaiken muun hyvän lisäksi vielä oikein kätevä tapa päästä eroon myös isyyslomistaan. Suomessa suojaavat ajovarusteet ovat siis sekä hyödylliset, että mukavat päällä.
Trollit älkööt vaivautuko.Se on taas homokki palannut lavetille varovaisen koittelun, suzuki ja moto-gp palstoilla besservisseröinnin jälkeen.
Sama hyeenalauma käy taas kimppuun vanhoin tutuin eväin. - Selesmar
Turo--Inkeri kirjoitti:
tottahan se on, ettei mitkään varusteet auta, jos tarpeeksi kova äkkipysäys tulee.
Mutta mistäs sinä sen tiedät, minkälaiseen kolariin voit joutua? Aivan, et mistään.
Valtaosa kaatumisista on sellaisia, joissa varusteilla on suuri merkitys sen suhteen, minkälaisia vammoja tulee, ja kauanko niistä kestää toipua.
Sortseissa täällä meidän ilmastossamme ajelee lähinnä sellaiset, joille ei ole vielä valjennut, miten jänskännäköiseksi sitä helposti menee, jos moisissa "ajovarusteissa" sattuu menemään nurin. Vähänkään isommasta vauhdista pannutettaessa saa olla kiitollinen, jos toipuu takaisin työkykyiseksi.
Ja täällä kun ei ikinä edes ole oikeasti kuuma. Ymmärrän jotenkin tuon sortsitouhun maissa, joissa on talviaikaan lämpimämpi kuin meillä kesällä, mutta täällä se on vain kaiken muun hyvän lisäksi vielä oikein kätevä tapa päästä eroon myös isyyslomistaan. Suomessa suojaavat ajovarusteet ovat siis sekä hyödylliset, että mukavat päällä.
Trollit älkööt vaivautuko.Sinähän luet tekstiä kuin piru raamattua.
En missään vaiheessa ole väittänyt, että etukäteen tietäisin, että minkälaiseen onnettomuuteen voi joutua.
Enkä puhunut shortseistakaan mitään.
Ajan perinteisillä varusteilla: nahkahousut ja -takki sadepuku.
Kun on kuuma tai lämmin niin laitan kevyemmät ajovarusteet, farkut, college-paita, kevyet coretex-housut.
Kun lämpötila alkaa olla 10 asteen paikkeilla, käytän paksumpaa ajopukua.
Minulla oli IXS:n coretex-puku ja se vasta kuuma sekä hiostava oli! Hiki valui ja jäniksen kokoinen vaahtopallo munissa.
Ja mitä onnettomuuksiin ja kaatumisiin tulee: niitä tulee tai sitten ei. En rasita itseäni moisella, koska se on turhaa. Kuten muutama tuossa on arvannutkin niin ajan rauhallisesti, ei kiirettä mihinkään.
Jos alkaa pelkäämään eri asioita niin ei sitä uskalla sitten nousta edes vuoteesta aamulla.
Olen vuodesta -76 astia ajanut; vain yksi kaatuminen ja sekin johtui kadunrakentajan huolimattomuudesta. Rakentajan vakuutus korvasi kaiken. B:MAMIS kirjoitti:
turhimpia nappulantamppaajat sinä ja inkero täällä...v...u mitä steitmentejä!
turha :=)
mut mikä toi->steitmentejä! on :=)- osittain
soimaa kirjoitti:
Kunnon ajovarustus lähtee liikkeelle siitä tärkeimmästä päästä eli hyvästä umpikypärästä.
Avokypärät tulisi lailla kieltää sillä ne rasittavat liikaa meitä kunnon motoristeja kun kustannamme näiden alaleukansa menettäneiden letkuruokinnan.Tutkimusten mukaan ei kypärän mallilla ja laadulla ole merkitystä vammojen laatuun. Esim. jos katsot jettimallisen kypärän sivurofiilia huomaat,että otsa on aina leukaa ulompana. eli se osuu ensin maahan.
Tiedän tapauksen jossa "umpikypäräinen" ajoi ulos metsään jossa puutappi tunkeutui alaleuasta sisään ikävin seurauksin.
- tärkeintä
että näyttää hyvältä.
Minkä ihmeen takia muka moottoripyöräilyä nykyään harrastetaan, kuin näyttääkseen, että mulla on SE ja SE kiiltää ja MÄ oon hyvän näkönen, hyvän näkösissä ajovehkeissä SEN päällä.
turoinkerit älköön vaivautuko- ====?
Huolimatta vaikka Jorma jäätyis,niin mennään
muodin mukaan,eipä silti kyllä tuon Jorman pää
saa palella sillä eihän sillä ole järkeä muutenkaan. - järjetön !
====? kirjoitti:
Huolimatta vaikka Jorma jäätyis,niin mennään
muodin mukaan,eipä silti kyllä tuon Jorman pää
saa palella sillä eihän sillä ole järkeä muutenkaan.Tykkää siitä kun hinkataan nahka helläksi märässä tunnelissa ja oksentaa lopuksi nautinnosta. Outo.
Toisaalta semmonen turoinkeri--jorma käy sääliks.
Sama himo, mutta tunnelissa on paskaa. - Sunnuntaikuski
järjetön ! kirjoitti:
Tykkää siitä kun hinkataan nahka helläksi märässä tunnelissa ja oksentaa lopuksi nautinnosta. Outo.
Toisaalta semmonen turoinkeri--jorma käy sääliks.
Sama himo, mutta tunnelissa on paskaa.Kylläpä taas meni säälittäväksi paskan jauhamiseksi.
Kukin tosiaankin ajelee miten haluaa (vaikka munasillaan)
Taitaa olla selkeästi kaksi koulukuntaa ns.teinipojat (Nakkikipsan kiertäjät)ja motoristit tix texeissään(michelin ukot)
Itse en ainakaan viitsi kauppakäynnille lähteä mopolla autolla on paljon helpompaa.
Kukaan ei kuitenkaan voi kiistää suojien merkitystä mieluummin raahaudun pitkin asvalttia michelin ukkona ja saan pitää vanhan nahkani edes jotenkin koossa.
Sen verran itsesuojeluvaistoa tallella etten T-paidassa lähde ajelemaan.
Vahinko harvoin tulee niin että sen itse ennakkoon tiedät, niillä kun on tapana aina sattua silloin kuin sitä vähiten odottaa. - Turo--Inkeri
Sunnuntaikuski kirjoitti:
Kylläpä taas meni säälittäväksi paskan jauhamiseksi.
Kukin tosiaankin ajelee miten haluaa (vaikka munasillaan)
Taitaa olla selkeästi kaksi koulukuntaa ns.teinipojat (Nakkikipsan kiertäjät)ja motoristit tix texeissään(michelin ukot)
Itse en ainakaan viitsi kauppakäynnille lähteä mopolla autolla on paljon helpompaa.
Kukaan ei kuitenkaan voi kiistää suojien merkitystä mieluummin raahaudun pitkin asvalttia michelin ukkona ja saan pitää vanhan nahkani edes jotenkin koossa.
Sen verran itsesuojeluvaistoa tallella etten T-paidassa lähde ajelemaan.
Vahinko harvoin tulee niin että sen itse ennakkoon tiedät, niillä kun on tapana aina sattua silloin kuin sitä vähiten odottaa.mikähän prosentti pyörällä kaatuneista on joutunut täydellisesti yllätetyksi siinä hetkeä ennen kuin lipsahtivat turvalleen. Veikkaan prosentin olevan pirun likellä sataa.
Eli, jotain tapahtui, mitä en odottanut tapahtuvaksi, ja sitten mentiin nurin. Kuinkas siinä nyt niin kävi.
Olisi jännä tietää myös, mikä prosentti t-paitasillaan nurin menneistä vielä ajelee t-paitavarustuksessa. - oma asia
Turo--Inkeri kirjoitti:
mikähän prosentti pyörällä kaatuneista on joutunut täydellisesti yllätetyksi siinä hetkeä ennen kuin lipsahtivat turvalleen. Veikkaan prosentin olevan pirun likellä sataa.
Eli, jotain tapahtui, mitä en odottanut tapahtuvaksi, ja sitten mentiin nurin. Kuinkas siinä nyt niin kävi.
Olisi jännä tietää myös, mikä prosentti t-paitasillaan nurin menneistä vielä ajelee t-paitavarustuksessa.Turvalleen mennään yleensä silloin, kun riskitasoa nostetaan, lisätään liikaa vauhtia, pelleillään jne. Ei silloin voi sanoa tulleensa täydellisesti yllätetyksi.
Prosenteista en tiedä, mutta ajelen T-paidassa aina kun se on sopivaa ja nautittavaa (harvinaista herkkua). Eikä häiritse, vaikka joskus teininä kaatunut T-paidassa temppuilun seurauksena, arpikudos vain vahventaa kyynärvarren ihoa.
Sopivissa olosuhteissa riittää aurinkolasit, shortsit ja sandaalit, silloin ajellaan moponopeuksia alle 60km/h ja varotaan poliisia.
Kannattaa lopettaa moottoripyöräily, jos pelko on aina päällimmäisenä mielessä. - Turo--lnkeri
oma asia kirjoitti:
Turvalleen mennään yleensä silloin, kun riskitasoa nostetaan, lisätään liikaa vauhtia, pelleillään jne. Ei silloin voi sanoa tulleensa täydellisesti yllätetyksi.
Prosenteista en tiedä, mutta ajelen T-paidassa aina kun se on sopivaa ja nautittavaa (harvinaista herkkua). Eikä häiritse, vaikka joskus teininä kaatunut T-paidassa temppuilun seurauksena, arpikudos vain vahventaa kyynärvarren ihoa.
Sopivissa olosuhteissa riittää aurinkolasit, shortsit ja sandaalit, silloin ajellaan moponopeuksia alle 60km/h ja varotaan poliisia.
Kannattaa lopettaa moottoripyöräily, jos pelko on aina päällimmäisenä mielessä.Kun te kohellatte siellä tee-paidoissanne ja joudutte lasarettiin, niin kaikkien meidän turoinkereiden vakuutusmaksut nousee.
Jos me turoinkerit saataisiin päättää, niin kaikilla olisi diidiilukollinen umpikypärä, tiukat seksikkäät nahkavaatteet, roudreising saappaat, nahkakäsineet, niskatuki, sekä turvaliivi yllä ai na kun a je taan ! Lisaksi strömmien tulisi olla kuristettuja alle 25 kw ja niissä olisi oltava tunnistinsiru, jotta poliisi, tuo ystävämme, voisi kontroloida meitä.
Enka ala kanssasi enempaa asiasta vankaamaan, vaan asia saa osaltani jaada tahan....kaak..kaaaaakk... - matula
oma asia kirjoitti:
Turvalleen mennään yleensä silloin, kun riskitasoa nostetaan, lisätään liikaa vauhtia, pelleillään jne. Ei silloin voi sanoa tulleensa täydellisesti yllätetyksi.
Prosenteista en tiedä, mutta ajelen T-paidassa aina kun se on sopivaa ja nautittavaa (harvinaista herkkua). Eikä häiritse, vaikka joskus teininä kaatunut T-paidassa temppuilun seurauksena, arpikudos vain vahventaa kyynärvarren ihoa.
Sopivissa olosuhteissa riittää aurinkolasit, shortsit ja sandaalit, silloin ajellaan moponopeuksia alle 60km/h ja varotaan poliisia.
Kannattaa lopettaa moottoripyöräily, jos pelko on aina päällimmäisenä mielessä.Ne joilla on se pelko päällimmäisenä eivät ajakaan mp:llä. Ja eipä ole ollut vauhdin hurmaa mukana niissä teinileikeissä, nissä Olet kudoksesi hankkinut. Sillä...
Polkupyörällä päässee kova kaveri kai 30km/h? Vai pääseekö sitäkään?
Siitäkin kaatuessaan liukuu jo monta metriä pitkin tietä ja nekään vammat eivät katoa koskaan.
Piikin Zundapilla kaaduin 70-luvulla risteyksessä nurin ja ensimmäistä ajomatkaa Navan integraalilla. Viiden metrin liuku siitäkin varmaan 30 km/h vauhdista. Leukasuoja oli kuin rälläkällä vedetty. Ei harmittanut uuden kypärän rikkoontuminen. Opin kerrasta varusteiden merkityksen.
Tuollaiset kaltaisesi nostavat sitten muiden motoristien vakuutusmaksuja. Niin ettei se ole ihan oma asia...onnea matkaan! - kerroit kaatuneesi
matula kirjoitti:
Ne joilla on se pelko päällimmäisenä eivät ajakaan mp:llä. Ja eipä ole ollut vauhdin hurmaa mukana niissä teinileikeissä, nissä Olet kudoksesi hankkinut. Sillä...
Polkupyörällä päässee kova kaveri kai 30km/h? Vai pääseekö sitäkään?
Siitäkin kaatuessaan liukuu jo monta metriä pitkin tietä ja nekään vammat eivät katoa koskaan.
Piikin Zundapilla kaaduin 70-luvulla risteyksessä nurin ja ensimmäistä ajomatkaa Navan integraalilla. Viiden metrin liuku siitäkin varmaan 30 km/h vauhdista. Leukasuoja oli kuin rälläkällä vedetty. Ei harmittanut uuden kypärän rikkoontuminen. Opin kerrasta varusteiden merkityksen.
Tuollaiset kaltaisesi nostavat sitten muiden motoristien vakuutusmaksuja. Niin ettei se ole ihan oma asia...onnea matkaan!pahemmin, taisit saada ainakin pahan päävamman, tekstistäsi päätellen. Mainittakoon etten ole aiheuttanut ainuttakaan vahinkoa jossa olisi tarvittu vakuutusyhtiötä.
Onnea matkaan, vaikka se ei kaltaistasi tunaria autakkaan. - Turo--Inkeri
matula kirjoitti:
Ne joilla on se pelko päällimmäisenä eivät ajakaan mp:llä. Ja eipä ole ollut vauhdin hurmaa mukana niissä teinileikeissä, nissä Olet kudoksesi hankkinut. Sillä...
Polkupyörällä päässee kova kaveri kai 30km/h? Vai pääseekö sitäkään?
Siitäkin kaatuessaan liukuu jo monta metriä pitkin tietä ja nekään vammat eivät katoa koskaan.
Piikin Zundapilla kaaduin 70-luvulla risteyksessä nurin ja ensimmäistä ajomatkaa Navan integraalilla. Viiden metrin liuku siitäkin varmaan 30 km/h vauhdista. Leukasuoja oli kuin rälläkällä vedetty. Ei harmittanut uuden kypärän rikkoontuminen. Opin kerrasta varusteiden merkityksen.
Tuollaiset kaltaisesi nostavat sitten muiden motoristien vakuutusmaksuja. Niin ettei se ole ihan oma asia...onnea matkaan!tälle yhdelle savipäälle mitään järkeä puhua kaaliin. Ei se kannettu vesi kaivossa pysy. Annetaan sankarin ottaa ihan itse asioista selkoa, kun hän niin haluaa.
- "itse"
kerroit kaatuneesi kirjoitti:
pahemmin, taisit saada ainakin pahan päävamman, tekstistäsi päätellen. Mainittakoon etten ole aiheuttanut ainuttakaan vahinkoa jossa olisi tarvittu vakuutusyhtiötä.
Onnea matkaan, vaikka se ei kaltaistasi tunaria autakkaan.Se Nava oli naarmuilla,siksi ei päävammaa tullutkaan......
- on siitä ikävä
"itse" kirjoitti:
Se Nava oli naarmuilla,siksi ei päävammaa tullutkaan......
ettet sitä itse välttämättä huomaa. heh heh.....
- Turo--lnkeri
Turo--Inkeri kirjoitti:
tälle yhdelle savipäälle mitään järkeä puhua kaaliin. Ei se kannettu vesi kaivossa pysy. Annetaan sankarin ottaa ihan itse asioista selkoa, kun hän niin haluaa.
tuo -savipää-
Se oli halvennushistoriassasi vielä käyttämättä. - Turo--Inkeri
Turo--lnkeri kirjoitti:
tuo -savipää-
Se oli halvennushistoriassasi vielä käyttämättä.omassa halvennushistoriassasi sensijaan vilisevät lähinnä kaikenlaiset homofoobiset ilmaukset, mitä kuulee kai jossain yläasteella.
Ja sen kyllä uskon, että hyvien harrastustesi joukkoon kuuluu pitää kirjaa siitä, mitä jotkut toiset kirjoittelevat nettiin. - sinä osaat
Turo--Inkeri kirjoitti:
omassa halvennushistoriassasi sensijaan vilisevät lähinnä kaikenlaiset homofoobiset ilmaukset, mitä kuulee kai jossain yläasteella.
Ja sen kyllä uskon, että hyvien harrastustesi joukkoon kuuluu pitää kirjaa siitä, mitä jotkut toiset kirjoittelevat nettiin.päättää kumpaa sukupuolta edustat? Toivottavasti mahdollisimman pian saat oikean lääkityksen ja pääset operaatioon.
- aalto-syndrooma
sinä osaat kirjoitti:
päättää kumpaa sukupuolta edustat? Toivottavasti mahdollisimman pian saat oikean lääkityksen ja pääset operaatioon.
Hermis mikä hermis.
- Alpo Kurkinen
Turo--lnkeri kirjoitti:
tuo -savipää-
Se oli halvennushistoriassasi vielä käyttämättä.No nythän on hyvinkin pitkälti niin, että savipää puolustaa hyvin paikkaansa t-paitarohkelikolle lausuttuna. Nimittäin todennäköinen kypärävarustus sandaalien seuraksi moisella ajurilla on venäläinen hopeahohtoinen sinkkivati (samanlainen johonka Saappin öljyt lasketaan Jarskin kanssa).
Sitä on ollut kaikki nämä vuodet Kekkosen ajoista alkaen vain ja ainoastaan 78cm kokona joten kyllä sinne on joutunut savea väliin sivelemään, että 53 saadaan tiukasti istumaan 78 kokoon. Toki maalarinteippi leukahihnana varmistaa sinkkikypärän toiminnan onnettomuudessa jos vaikka ei ehtisi heittää arpien runtelemaa kyynärvartta kasvojen suojaksi päävammoja välttääkseen taas kerran.
Nyt pitää mennä soittamaan Jarskille, että päästään ajopäiväkirjan täyttöön ja tien päälle. Siellä on 54-kantatiellä kuulemma Sokotan Kombi pelti pystyssä. Hei vaan.
Taitaa muuten se vaan olla T-I taas kerran oikeassa.
- Sopperi mies
Siinäkö oli kaikki vaihtoehdot. Hyvältä näyttäminen tai aneeminen Micehlin ukko, joka on ainut mukava vaihtoehto.
Jos tavoitteeksi asetetaan kuivana, lämpimänä ja mahdollisimman turvallisesti liikkuminen, paras vaihtoehto taitaa olla se farmari volvo :)
Entä, jos se "michelin" ei tunnukaan mukavimmalta. Ite kokeilin joskus noita muoviasuja, vaan kyllä ne oli hiostavat ja ikävän tuntuiset pitää päällä verrattuna nahkavarusteisiin. Ja prätkällä ajaessa tuppaa aina tulemaan enemmän tai vähemmän viileämpi ja vetoisampi kuin auton kuorien sisällä.
Ai että mikä nautinto, kun saa ajaa avokypärässä ilman pleksejä lempeän tuulen pyyhkiessä kasvoja, sitä ei kyllä vapaaehtoisesti vaihda "sisätiloihin" umpikypärän ja hiostavan muovipuvun sisälle..- Sunnuntaikuski
Kyllä ne nahkaisetkin ajovarusteet hakkaavat mennen tullen nuo shortsit ja T-paidat.
Kaikenlisäksi muutamat nahkaiset asusteet ovat hyvän näköisiä eikä niistä kaikista sentään suojatkaan puutu.
Pelkkä tukeva nahka on jo suojaavaa, mutta rajansa silläkin on.
Noista shortseista tulikin eräs vuosi mieleen kun isoveli oli mopo ikäinen ja muotifarkut oli silloin sellaiset "repaleiset"lähes joka paikasta.
Poika ajeli mopollaan hurmiossa kauniina kesäpäivänä mutta yhtäkkiä helvetinmoinen taiteilu mopon päällä ihan kuin poika olisi saanut sähköiskuja sarjassa.
Meni nääs niistä muoti reijistä haaroväliin ampiainen joka pisti poikaa palleihin ei muuten hymyillyttänyt pariin päivään.
Sen jälkeen oli aina ehyet housut jalassa kun mopoili.
Kannattais harkita vähän enste, ennen kuin ajaa shortseissa. - Selesmar
Sunnuntaikuski kirjoitti:
Kyllä ne nahkaisetkin ajovarusteet hakkaavat mennen tullen nuo shortsit ja T-paidat.
Kaikenlisäksi muutamat nahkaiset asusteet ovat hyvän näköisiä eikä niistä kaikista sentään suojatkaan puutu.
Pelkkä tukeva nahka on jo suojaavaa, mutta rajansa silläkin on.
Noista shortseista tulikin eräs vuosi mieleen kun isoveli oli mopo ikäinen ja muotifarkut oli silloin sellaiset "repaleiset"lähes joka paikasta.
Poika ajeli mopollaan hurmiossa kauniina kesäpäivänä mutta yhtäkkiä helvetinmoinen taiteilu mopon päällä ihan kuin poika olisi saanut sähköiskuja sarjassa.
Meni nääs niistä muoti reijistä haaroväliin ampiainen joka pisti poikaa palleihin ei muuten hymyillyttänyt pariin päivään.
Sen jälkeen oli aina ehyet housut jalassa kun mopoili.
Kannattais harkita vähän enste, ennen kuin ajaa shortseissa.tässäkin keskustelussa.
Kuten jo kirjoitin, niin pukeudun ihan tilanteen mukaan, mutta pääsääntöisesti nahkavarusteisiin. Sateen yllättäessä sadepuku lisäksi. Ulkonäöstä en piittaa pätkääkään vaan tarkoituksen mukaisuudesta.
Mitä shortseihin tulee, ajan niilläkin, kuten joku tuossa aikaisemmin kirjoitti.
Myös T-paita päällä, mutta ne ovat niin harvassa ne kerrat, kun täällä rakkaassa koto Suomessa kelit niin harvoin antaa siihen myötä. Tällöinkin on kyseessä vaan muutaman kilometrin, joko kioskissa taikka kaupassa käynti. Tällöin ihan mopo vauhtia, jopa hitaamminkin.
Olenhan itsekin kuin Michelin-ukko, kun lämpötila laskee. Kuten jo sanoin: ulkonäöllä ei ole mitään väliä.
Ulkonäkö kysymykset kuuluvat niille, joilla on itsetunto- tai potenssiongelmia taikka kuuluvat sukupuoliseen vähemmistöön.
Ja lopuksi, kuten tuossa jo joku kirjoittikin: se on jokaisen oma asia miten, minkälaiseen ja minkä näköiseen pukeutuu.
Turvallista tulevaa ajokautta kaikille tasapuolisesti. - Sopperi mies
Selesmar kirjoitti:
tässäkin keskustelussa.
Kuten jo kirjoitin, niin pukeudun ihan tilanteen mukaan, mutta pääsääntöisesti nahkavarusteisiin. Sateen yllättäessä sadepuku lisäksi. Ulkonäöstä en piittaa pätkääkään vaan tarkoituksen mukaisuudesta.
Mitä shortseihin tulee, ajan niilläkin, kuten joku tuossa aikaisemmin kirjoitti.
Myös T-paita päällä, mutta ne ovat niin harvassa ne kerrat, kun täällä rakkaassa koto Suomessa kelit niin harvoin antaa siihen myötä. Tällöinkin on kyseessä vaan muutaman kilometrin, joko kioskissa taikka kaupassa käynti. Tällöin ihan mopo vauhtia, jopa hitaamminkin.
Olenhan itsekin kuin Michelin-ukko, kun lämpötila laskee. Kuten jo sanoin: ulkonäöllä ei ole mitään väliä.
Ulkonäkö kysymykset kuuluvat niille, joilla on itsetunto- tai potenssiongelmia taikka kuuluvat sukupuoliseen vähemmistöön.
Ja lopuksi, kuten tuossa jo joku kirjoittikin: se on jokaisen oma asia miten, minkälaiseen ja minkä näköiseen pukeutuu.
Turvallista tulevaa ajokautta kaikille tasapuolisesti.Hassua puhetta. Monesti juuri esim. masentunut, joka kärsii samalla sairauteen kuuluvasta itsetunnon laskusta, ei välitä ulkonäöstään mitään.
Ulkonäöstä huolehtiminen ja välittäminen ei ole mikään itsetuntokysymys, sellainen juttu on heppoista "psykologiaa". Jos nyt pitäisi psykologisoida, niin melkeinpä väittäisin ennemmin niin, että kun ihminen voi henkisesti hyvin ja hänen itsetuntonsa sekä itsetuntemuksensa on kohdallaan, ulkonäkö merkitsee hänelle jotain, hän haluaa huolehtia siisteydestään, mutta hänellä on myös tyyli, jonka hän tiedostaa ja jaota ylläpitää.
Useimmat ihmiset välittävät ulkonäöstään, heille on tärkeää näyttää siltä, minkä kokee omasta mielestään hyväksi. Toiset tosin korostavat sitäkin, etteivät välitä mukamas ulkonäöstään mitään, itsetunto-ongelmako, kun siitä pitää erikseen kertoa, ettei ulkonäöllä ole ITSELLE merkitystä?
Ulkonäöllä on väliä. - tärkeä..
Selesmar kirjoitti:
tässäkin keskustelussa.
Kuten jo kirjoitin, niin pukeudun ihan tilanteen mukaan, mutta pääsääntöisesti nahkavarusteisiin. Sateen yllättäessä sadepuku lisäksi. Ulkonäöstä en piittaa pätkääkään vaan tarkoituksen mukaisuudesta.
Mitä shortseihin tulee, ajan niilläkin, kuten joku tuossa aikaisemmin kirjoitti.
Myös T-paita päällä, mutta ne ovat niin harvassa ne kerrat, kun täällä rakkaassa koto Suomessa kelit niin harvoin antaa siihen myötä. Tällöinkin on kyseessä vaan muutaman kilometrin, joko kioskissa taikka kaupassa käynti. Tällöin ihan mopo vauhtia, jopa hitaamminkin.
Olenhan itsekin kuin Michelin-ukko, kun lämpötila laskee. Kuten jo sanoin: ulkonäöllä ei ole mitään väliä.
Ulkonäkö kysymykset kuuluvat niille, joilla on itsetunto- tai potenssiongelmia taikka kuuluvat sukupuoliseen vähemmistöön.
Ja lopuksi, kuten tuossa jo joku kirjoittikin: se on jokaisen oma asia miten, minkälaiseen ja minkä näköiseen pukeutuu.
Turvallista tulevaa ajokautta kaikille tasapuolisesti.Tyyli on tärkeä ihmiselle, joka arvostaa itseään. Hän tiedostaa luonteensa ja tyylinsä ja pitää huolta itsestään. Epävarmat haluavat sulautua massaan.
- Leather in all weather
Minä pukeudun nahkaan lähes joka kelillä. Pusakoita ja takkeja, chapseja ja housuja on eri keleille. Samaten nahkahanskoja. Ja nahkaisia ajosaappaita. Kypärä ei ole nahkaa (sivuhuomautus) mutta kunnollinen.
Esim HD:n nahkavaatteet, USAssa ovat hyvälaatuisia, toiminnallisia ja hyvännäköisiä- ökyäky
OLEn kaatunut nahkavaateet yllä ja ne ovat olleet sen jälkeen täysin käyttökelpoiset...samaa ei voi sanoa muista aineista.
- LongbayLadybiker
ökyäky kirjoitti:
OLEn kaatunut nahkavaateet yllä ja ne ovat olleet sen jälkeen täysin käyttökelpoiset...samaa ei voi sanoa muista aineista.
reissullani USAssa, kaveri veti penkkaan autoa väistäessään ja pyörä meni siinä rytäkässä lunastuskuntoon.
Meno oli niin hurjaa, että siinä olis voinu käydä miten vaan.
Ajajan housuihin tuli repeämä mutta muuten vaatteet ja kuski selvisivät yhdellä naarmulla. Mukana ollut nuori vaimo sai pari mustelmaa ja takki nihraantui pinnasta.
Heillä molemmilla oli hyvin laadukkaat nahka-asut.
Sen nähtyäni en hevin vaihda nahka-asujani mihinkään öljyjalosteeseen.
- TimoEv
Olen pitkään ihmetellyt kaatumisen teoriaa. Kevään ja syksyn viileillä ilmoilla kaatuminen on paljon vakavampaa ja aiheuttaa enemmän vahinkoa kuin keskikesän lämpimillä.
Tähän tulokseen olen tullut syystä siitä, että osa motoristeista ajaa lämpimällä jopa t-paidassa ja shortseissa, jalassaan lenkkarit.
On kaiketi ihan turhaa täällä(kään) kertoa, mitä seuraa vaikkapa 50km/h vauhdissa kaatuu jostain syystä ja liukuu pitkin asfalttia tai nupukivikatua.
Me muut sitten maksamme näitä kohoavina vakuutusmaksuina.
No...masokistien kuoro laulaa ihan miten sattuu!- rankkaa.....
Näinhän se menee "nuoret" ja miksei eräät vanhemmatkin ei ole käsittäneet että vakuutuksethan siinä nousee ja muut kulut kun saadaan suurempia vammoja ilman suojia tehdyissä kaadoissa.
Mutta kukahan meistä on täydellinen?
Pitäis tehdä niin kuin me sanotaan, eikä niin kuin me tehtiin.
Kantapään kautta vaan niin se menee paremmin perille vaikka se joskus hiukan sattuukin ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282577- 1272263
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1111941- 1281926
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.121653Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161461220Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901095Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu261085Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891051Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno36999