On tullut seurattua tuota sarjaa ja vaikuttaa mielenkiintoiselta. Tuli siinä mieleen, että mitenköhän nämä eurooppalaiset kuorma-autot pärjäisivät niissä oloissa, kun jenkit näyttävät kärsivän jäätymisestä? Milloin on letkut jäässä, milloin lämppäri hajoaa, milloin mitäkin...
Mitäköhän ne jenkkikuskit tuumaisivat, jos heidät pantaisiin eurorekan rattiin? Voisivat tuumata "What the f#¤%kin' toy is this?!" Kun ovat niin polleaa poikaa niiden nuppi-vipu-kampi-vehkeittensä kanssa.
Rekkakuskit jäällä
17
3281
Vastaukset
- ne uudetkin
jenkkirekat ovat ihan pellevehkeitä. Jenkkien kehitystyö on pysähtynyt 60-luvulle
- suomipoika on 1
Kyllä varmaan aika hyvin!!! nykyäänhän talvet ei ole talvia täällä koto-suomessakaan (pl. lappi) mutta vielä muutama vuosi sitten oli keskisuomen ja pohjois-karjalan korkeudellakin n. 40 asteen pakkasia joka talvi ja kestivät se n. kuukauden ja hyvin kesti kalusto ja kylmäkoneet, toki ei niitä sammuteltu. Ja mitä tulee liukkailla ajamiseen niin nykyään ku vaihtelee -4 4 ja suolaus päälle niin välillä on tosi liukastakin joten veikkaan että suomipoika ois kovasana tuolla. (pois lukien nämä etelän vetelät = hesalaiset yms)
- ketjutettu
Se yks sankarihan meinais että ei oo vielä ikään ketjuttanu eikä ketjuta sen yhen mäin takia tälläkään kertaa, et kyllä kun tehtäs samalla paatoksella pölliautoista suomalaisissa metissä ohjelmaa niin ois paljon enemmänkin äksöniä.
Ei ne poijat paljon vaivaa nähny ku se auto jäi mäkeen vaan heti ootettiin hinaamista, oisivat laittaneet ketjut vielä toisiin vetosiin ja peruutelleeet vähä alaspäin niin jo ois vauhilla noussu ylös. - hyvä sarja
ketjutettu kirjoitti:
Se yks sankarihan meinais että ei oo vielä ikään ketjuttanu eikä ketjuta sen yhen mäin takia tälläkään kertaa, et kyllä kun tehtäs samalla paatoksella pölliautoista suomalaisissa metissä ohjelmaa niin ois paljon enemmänkin äksöniä.
Ei ne poijat paljon vaivaa nähny ku se auto jäi mäkeen vaan heti ootettiin hinaamista, oisivat laittaneet ketjut vielä toisiin vetosiin ja peruutelleeet vähä alaspäin niin jo ois vauhilla noussu ylös.Tosiaan se yks punaniska vielä vittuili siitä kuskista, joka jäi siihen mäkeen. Pantas sekin kaveri tänne suomen oloihin ajamaan, niin mitähän tuumais? Lähtis varmaan kiltisti takasin "zenkkeihin" purkkaa jauhamaan ja olis iha hiljaa.
Tuossapa oliskin suomalaisversion ideaa, kun otettais pöllikuskit päähenkilöiks. "Pöllikuskit metsässä" - <-.
Ei siellä sorvarit pärjää
kun piteli kuukauden päivät vähän rapsakampia kelejä, lähempänä neljääkymmentäkin useampana päivänä, niin ei auton tekniikassa ollut mitään murheita. Pari letkua vaihdettiin nosturiin, mutta liekö niidenkään päiviä pakkanen päättänyt... Ilmankuivaimen kun pitää kunnossa niin jo sillä pääsee kohtuu pitkälle - kirjaimellisesti.
- ja shittiä
oi voi voi voi
Kirjoittanut: Kalle Kommunisti 13.1.2009 klo 11.44
Helevitn tyhmät kauskit! Miksi ne tylsät ei lennä kesäkuukausina, kun paistaa ja on aikaa varastoida kunnolla? EI tänään ole 10 tonnin lentorahtikontti mikään ihme.
Venäläiset AN-potkuriturbiinikoneet lentää 27 tonnin kuormia Siperiassa parin kilometrin "jonkinlaisille" kentille.
Voi olla että Atlantin tuolla puolen ovat tumpeloita ja pelkkia purkanjauhajaa.
Vastaa tähän viestiin - on maailman napa!
Näinhän se asia esitetään ja opetetaan heikäläisille jo pienestä pitäen ja muut ei ole mitään. Tosiasiassa taitaa se jenkkien autokalusto olla hyvää neuvostoliittolaista tasoa. Hallintalaitteet kuin maasepän tekemiä, toki varmaan vahvoja. Kuormien painotkaan eivät heillä ole suomalaisella tasolla, taitaa puoliperäänkin saada 16tonnia kuormaa. 62 tonnin kokonaispainoista ei nähtäne edes unta..? Tietysti se jäätien kantavuus tuo omat rajoitteensa painoihin. Uhoaminen ja usko omaan kaikkivoipaisuuteen on kyllä omaa luokkaansa. Uskoisin että pohjoiseurooppalaiset automerkit ja kuskit varmaan pärjäis hyvinkin noissa ympyröissä, poislukien ehkä ne ikänsä asfaltilla rattia pyöritelleet puukenkäiset kuskit
- suomipoika on 1
tuossa edellisessä tekstissä asiaa...ainaki nuo sikaniska 130 kg äijjät tuolla luulee olevansa maailman parhaita rahtareita..noh en ole kateellinen kun tässä kirjoitan mutta tiedän että pystyisin itse ihan tasan tarkkaan samaan mihin hekin, he vaan eivät välttämättä suomessa pärjäis "kelirikkoaikaan" pöllin ajossa... tai vastaavassa...
- suomipoika on 1
suomipoika on 1 kirjoitti:
tuossa edellisessä tekstissä asiaa...ainaki nuo sikaniska 130 kg äijjät tuolla luulee olevansa maailman parhaita rahtareita..noh en ole kateellinen kun tässä kirjoitan mutta tiedän että pystyisin itse ihan tasan tarkkaan samaan mihin hekin, he vaan eivät välttämättä suomessa pärjäis "kelirikkoaikaan" pöllin ajossa... tai vastaavassa...
eikä sovi unohtaa norjaan ajajia..siellä otetaankin miehestä mittaa ja ajetaan ketjuilla ja ylämäkiä...ois ameriikan pojat helisemässä vuonon rinteellä ketjuja rikitellessä päälle....
niin tulipa mullakin mieleen jotta mitenköhän meikäläinen kalusto pärjäisi siellä. Luulisi menevän noin suunnilleen siinä missä paikallistenkin romiskot. Ratin ja selkänojan välistä ei ainakaan jäisi kiinni.
- Turvallista matkaa
Jos näissä oloissa tuo puuta metsästä niin kyllä tuolla jäähommissa varmasti homma hoituisi.
- hyvä sarja
Turvallista matkaa kirjoitti:
Jos näissä oloissa tuo puuta metsästä niin kyllä tuolla jäähommissa varmasti homma hoituisi.
Olisipa metka näky, kun sattuisi tuossa sarjassa vilahtamaan vanha kunnon SR-Sisu vetämässä jotai hiton tynnyriä sinne kaivokselle :D
Olikos se SR-Sisu, missä on Fullerin laatikko? Ainaki jenkit osais pykältää sitä ja eikös niissä ole "Pillarin" koneitakin vai Cumminsejako ne on kaikissa?
- Voi katsoa täältä
- vanha metsuri
..Koko sarja!! Huuhaata ku yks kovanaamakuski sanoo että ei osaa kettinkejä ees laittaa ja toine aasi sit laittaa teliakseliin vaik kui ois teliveto ja kehtaa kaivattaa akselia myöten 35 asteen pakkasella ittesä kiini ku ei ole ees mäkeä ja painoa! Saapi nauraa kyllä koko rahan edestä!!
- osaba
vanha metsuri kirjoitti:
..Koko sarja!! Huuhaata ku yks kovanaamakuski sanoo että ei osaa kettinkejä ees laittaa ja toine aasi sit laittaa teliakseliin vaik kui ois teliveto ja kehtaa kaivattaa akselia myöten 35 asteen pakkasella ittesä kiini ku ei ole ees mäkeä ja painoa! Saapi nauraa kyllä koko rahan edestä!!
ei oo taso kovin korkialla.Heh heh sanon.
- Ruuhkakivi
osaba kirjoitti:
ei oo taso kovin korkialla.Heh heh sanon.
Miten olis jos Suomessa joku maksaisi vastaavanlaisen tilin tollasesta hommasta? Taitaisi olla kaikenlaista yrittäjää sielläkin...Pitää muistaa että jäätiellä ajamiseen ei tarvita muuta kuin vanha parin kymppitonnin autonrohjo eikä paljon muuta, ei liikennelupaa, ei varmaan edes ajokorttia, ei edes järkeä. Siksi sinne menee koettamaan onneaan sellasta jengiä joka ei välttämättä täälläkään tien päällä pärjäisi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2772498Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3001344- 1081231
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831221Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n581175Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi821120- 441022
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi67917Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa22870- 33787