Käperrytäänkö me kuuskymppiset kotikoloihimme? Mitä aktiviteetteja te harrastatte - vai käsitelläänkö nämä jutut kokonaan yksittäisten harrastuspalstojen sivuilla?
Minusta olisi mukava kuulla mitä te muut kuuskymppiset oikein harrastatte (lastenlasten ja metsänhoidon lisäksi): Matkailua? Retkeilyä? Sukututkimusta? Valokuvausta? Avantouintia? Mökkeilyä? Teatteria? Elokuvia? Senioritansseja? Hiihtoa? Pyöräilyä? Luistelua? Jumppaa? ...
Minä pidän kovasti mm. tanssimisesta. Käyn paikallisissa tanssiharjoituksissa (fiiliksen mukaan), ja joskus tanssimassa jopa vähän kauempana kuin kotipaikkakunnallani tai lähiympäristössä.
Saattaisiko teihin palstalaisiin törmätä missä päin?
Käyttekö vielä tanssimassa, ikätoverit?
8
453
Vastaukset
kyllä tansseissa täytyy käydä.se on liikuntaa parhaasta päästä.
Tanssi käy liiaksi nivelrikkoisiin polviini. Yritän liikkua muuten. Vesijuoksua, avantouintia, pyöräilyä. Kuntosalillekin pitäisi ehtiä, mutta työ vielä hieman häiritsee harrastuksia(olen osa-aikaeläkkeellä). Käyn työväenopistossa yrittämässä oppia venäjää. Luen, teen käsitöitä, sienestän ja marjastan kesällä. Lisäksi tiirailen lintuja.
Ikä ja eläkkeelle jääminen eivät ole yhtään karsineet harrastuksia, eipä uusiakaan ole kielten opiskelua lukuunottamatta tuonut.
Nyt on harrastuksille enemmän aikaa ja kuntokin on nyt parempi kuin ennen eläkeikää.
Kaikki kalastuksesta avaruuden ihmeisiin asti vetää mukaan vuodenaikojen mukaan.
Parasta on liikkuminen luonnossa, siihen ei koskaan kyllästy ja sitä voi harrastaa yksinkin.
Tanssihan nyt on ilman muuta sosiaalisin liikuntamuoto, sinne tänäänkin.- pikkumummukka
Tahdon joo. Kävin juuri keskustassa alen loppua katselemassa. Tarttui pitsinen tanssihame mukaani ja pillipökät. En malta vieläkään pitää näppejäni erossa kivoista vaatteista.
Olen aina tykännyt etsiä erikoisia vaatteita halpiskaupoista ja kirppiksiltä. Ennen jopa löytyi helposti. Nyt hiukan on vyötärö joutunut hukkateille.
Aikomus on sisareni kera lähteä helmikuun alkupuolella pyörähtämään risteilymatka. Olen myös hakenut Varkauteen Kuntorantaan tuetulle lomalle. Muutman vuoden tauon jälkeen alkaa taas menojalkaa vipattaa. Särkynyt sydän luultavasti eheytyy ja arpeutuu hyvää vauhtia. - 1943
käyn melko usein nykyään, viimeksi sunnuntaina. Miesystäväni pitää tanssimisesta ja tanssii ahkerasti, kun menemme. Parin viikon päästä on luvassa kaksi tanssi-iltaa peräkkäin. Autoilu, metsänhoito, kirjoittelu ja lukeminen ovat muita harrastuksiani. Kesällä myös suunnistus, ympäri vuoden vaeltelu. Matkailu kotimaassa ja Euroopan kaupungeissa kiinnostaa myös.
- ruusu se on seinäruusukin
Tänäänkin ajattelin lähteä,kun on hyvä orkesteri.
Mutta saa nähdä,hakeeko sitä kukaan mutta onneksi on välillä naistenhakukin ettei mene vaan katselun piikkiin koko ilta.Kun on ollut pois tansseista vuosia,saa alkaa melkein alusta.Miehetkin ovat nykyään käyneet niin nirsoiksi,ettei ne hae muita kuin kaikenmaailman tanssikurssin käyneitä. - 1943
ruusu se on seinäruusukin kirjoitti:
Tänäänkin ajattelin lähteä,kun on hyvä orkesteri.
Mutta saa nähdä,hakeeko sitä kukaan mutta onneksi on välillä naistenhakukin ettei mene vaan katselun piikkiin koko ilta.Kun on ollut pois tansseista vuosia,saa alkaa melkein alusta.Miehetkin ovat nykyään käyneet niin nirsoiksi,ettei ne hae muita kuin kaikenmaailman tanssikurssin käyneitä.meitä naisia tässä ikäluokassa on pilvin pimein tanssipaikoilla. Eläkeläisten riennoissa olen ollut vähän mukana, muuten en ole käynyt yksin tanssimassa. Joskus olen innostunut naisten haulla olemaan tosi aktiivinen ja olen hakenut siitä vaan järjestyksessä. Sekä mieheni, että nykyinen miesystäväni oli/on miehiä, jotka hakevat esim. kaikkia naisia, jotka ovat samalla kurssilla, istuvat samassa pöydässä jne. Silloin tutustuu useampaan ihmiseen.
- tykkäis yhtään
1943 kirjoitti:
meitä naisia tässä ikäluokassa on pilvin pimein tanssipaikoilla. Eläkeläisten riennoissa olen ollut vähän mukana, muuten en ole käynyt yksin tanssimassa. Joskus olen innostunut naisten haulla olemaan tosi aktiivinen ja olen hakenut siitä vaan järjestyksessä. Sekä mieheni, että nykyinen miesystäväni oli/on miehiä, jotka hakevat esim. kaikkia naisia, jotka ovat samalla kurssilla, istuvat samassa pöydässä jne. Silloin tutustuu useampaan ihmiseen.
Jos olisin miesystäväni kanssa ja hän tanssittais muita naisia.Onhan siellä paljon sellaisia yksinolevia.Vai onko se tätä nykytyyliä,että pitäis tanssia kaikkien tuttujen kanssa ja seuralaisen tyydyttävä siihen tai et ole kivaa seuraa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .17310121Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523395Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja493143- 642815
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2032179- 1162153
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251983Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä661600Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221376Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121346