Onko liikaa pyydetty, että edes yksi ainokainen palsta voisi olla vapaamuotoinen?
Ilman ikä- ja aiherajoitteita? Missä kirjoittamisen ilo ja luovuuden riemu voisi rehottaa?
Minne olisi kiva mennä? Jossa verbaallisuudella, ja huumorilla voisi irrotella?
Ja jos sefua tarvittaisiin, niin valittu olisi puolueeton ja tehtävänsä tasalla?
Ihan aikuisen oikeasti kysyn.
Ihan oikeesti!
41
1893
Vastaukset
- Meriläinen
on 50 jonne saa kirjoittaa nuoremmat ja vanhemmat.
aiheethan on "melko vapaita", paitsi että runot lähtee runopalstalle ja hömppä toisinaan katoaa jonnekin svääreihin, mihin lie.
Musta on kiva olla täällä koska olen ja toisinaan jossain muualla...
Niin että ota tosta nyt sitten selvä, ihan aikuisen oikeesti.- Meriläinen
NainenKirjoittaa kirjoitti:
Eikös viisikymppiset saa runoilla enää?
mutta sitä varten on runopalsta, itse tykkään hömppäilystä ja usein kun hömppä iskee päälle lähden kyläilemään huuhaalle ja juon kupposet siellä kunnes taas palaan viisaana 50 ;ssana kotiin ;)
- Laitoin
Eikös viisikymppiset saa runoilla enää?
sinulle yksityisviestiä Nettikahvilaan.
- säästöliekillä
laittaa tuonne jonnekkin omalle palstalle. Tämä on kuitenkin plus 50 palsta, ja täällä mennään kai näillä kriteereillä.
- säästöliekillä
Mille omalle?
Kehitysideat ja tuki palstalle. Ei sillä välttämättä toivottua tulosta saa, mutta voi ehdotella ideoitaan.
- melkeen niin...
mikkä ne kriteerit on, että kelpaa 50 kirjoitella?
Jos kirjoitan omalla tyylilläni jotain, sehän voi vaikuttaa ihan kakskymppiseltä, tai kolmevitoselta, sekö ei sitten kelpaa tänne kirjoitella??
Onko ikä rajoite näillä ikäryhmäpalstoilla? Mistä kukaan tietää kuinka vanha oikeasti olen? melkeen niin... kirjoitti:
mikkä ne kriteerit on, että kelpaa 50 kirjoitella?
Jos kirjoitan omalla tyylilläni jotain, sehän voi vaikuttaa ihan kakskymppiseltä, tai kolmevitoselta, sekö ei sitten kelpaa tänne kirjoitella??
Onko ikä rajoite näillä ikäryhmäpalstoilla? Mistä kukaan tietää kuinka vanha oikeasti olen?Mutta miksi sitten tämä rajoite?
- se on rajoite?
Mutta miksi sitten tämä rajoite?
Itse olen kuvitellut sen olevan suositus, ei mikään pakkoasia.
se on rajoite? kirjoitti:
Itse olen kuvitellut sen olevan suositus, ei mikään pakkoasia.
Kiitos tarkennuksesta!
- T-muna
Mun puolesta aiheet olkoot vapaat ja kirjoittamisen ilo rehottakoot, mutta kun se ei vaan käy, niin se ei käy.
Toisaalta ymmärrän, ettei kiihkeä agilityn harrastaja ymmärrä ottaa kantaa museoautoista virinneeseen keskusteluun. - huuhaa ole
sitten oikea paikka ?
- NK ejk
koska siellä on sama hallitsija* niin kun näillä kolmella muullakin vaapaamuotoisella palstalla.
ja Kahvihuoneessa käyty juuri tarkoittamasi kaltaista ikärajoituksistakin vapaata kirjoittelua?
- NK ejk
kunnes luuta heilahti ja valta vaihtui:)
- Pirre*
NK ejk kirjoitti:
vai luuta...:)), taasko?
- Näkijä 111
Pirre* kirjoitti:
vai luuta...:)), taasko?
Luudan heiluttajalle ei riittänyt Kahvila, eikä laiffarit. Viimeinen valtaus oli Elämänilot ja kuten tunnettua väki kaikkosi. Jokunen hännysteliä jäi, mutte heitähän ei lasketa.
- Pirre*
Näkijä 111 kirjoitti:
Luudan heiluttajalle ei riittänyt Kahvila, eikä laiffarit. Viimeinen valtaus oli Elämänilot ja kuten tunnettua väki kaikkosi. Jokunen hännysteliä jäi, mutte heitähän ei lasketa.
se vaikeaa..
- huoli kukaan..
NK ejk kirjoitti:
Ihmettelen kovasti, et yleensä "reilulaiset" tulette edes suoli osastolle?
Halveksittehan te REILUT täällä kirjoittelevia.
Kun teillä on nyt ihana salakappakka miksi ette pysy siellä?
Eikö riitä jutustelua, kun hosutte sivulta toiselle?
Tungetaan pikkukerhoihin "ystävänä", oikeasti vain uteliaisuus saa sen aikaan.
En huolisi, jos kerta näkisin kuka kukin on.
Vedätys ei onnistunut, tiedoksi sinulle.... huoli kukaan.. kirjoitti:
Ihmettelen kovasti, et yleensä "reilulaiset" tulette edes suoli osastolle?
Halveksittehan te REILUT täällä kirjoittelevia.
Kun teillä on nyt ihana salakappakka miksi ette pysy siellä?
Eikö riitä jutustelua, kun hosutte sivulta toiselle?
Tungetaan pikkukerhoihin "ystävänä", oikeasti vain uteliaisuus saa sen aikaan.
En huolisi, jos kerta näkisin kuka kukin on.
Vedätys ei onnistunut, tiedoksi sinulle....väärää henkilöä. En ole koskaan, enkä missään kirjoittanut halveksivani toisia kirjoittajia.
Enkä myöskään tunne olevani vastuussa kenenkään muiden kirjoituksista, joten meneppäs vaan nyt oman ihokkaasi alle ja mieti seuraavalla kerralla tarkemmin sanomisesi.
Mutta puskastahan sinä kävitkin huutelemassa. Se siitä!
- tuolla sivummalla
jo ole tuo Huuhaa...
Ei silti, poistoja siellä tehdään ihan samaan tahtiin ja enemmänkin kuin palstoilla keskimäärin.- kawe
kukaan sellaista ohjelmaa, jossa keski-ikäinen toimittaja pohti ja kyseli asiantuntijoilta uskonnosta?
Ohjelmassa tehtiin juuri oikeat kysymykset, uskosta, Jumalasta, syistä seurauksista ja armosta sekä kysyttiin miksi.Varsin opettavaisena koin ohjelman annin ja päädyin omalta osaltani siihen että on monta näkökulmaa tarkastella ihmisen henkisen maailman monimuotoisuutta ja mahdollisuuksia.
(en ole uskovainen vaan utelias ajattelija) - HTZA
kawe kirjoitti:
kukaan sellaista ohjelmaa, jossa keski-ikäinen toimittaja pohti ja kyseli asiantuntijoilta uskonnosta?
Ohjelmassa tehtiin juuri oikeat kysymykset, uskosta, Jumalasta, syistä seurauksista ja armosta sekä kysyttiin miksi.Varsin opettavaisena koin ohjelman annin ja päädyin omalta osaltani siihen että on monta näkökulmaa tarkastella ihmisen henkisen maailman monimuotoisuutta ja mahdollisuuksia.
(en ole uskovainen vaan utelias ajattelija)kun ei ole, eikä tule, telkkaria.
Mutta tuo on tuttua, kirjoitin siitä, pariinkin otteeseen, joskus kesällä/syksyllä. - kawe
HTZA kirjoitti:
kun ei ole, eikä tule, telkkaria.
Mutta tuo on tuttua, kirjoitin siitä, pariinkin otteeseen, joskus kesällä/syksyllä.mutta, tarkoitan mahdollisimman laajaa tai syvällisempää katsantoa asioihin, jotain enemmän.
Light-näkemykset ei enää riitä, ymmärtänet, haastetta pitää aivoille olla. - kun uskonto
kawe kirjoitti:
(en ole uskovainen vaan utelias ajattelija)ei kiinnosta, ja sillekin löytyy netistä ihan riittävästi foorumeita, joko puolesta tai vastaan ja yleensä kovin riitaisia.
katsos kun walwojilla on suppea mielikuwitus :=)
enkä nyt tarkoita tän palstan walwojaa :=)
sillä on erittäin hywä huumorintaju tjn
jos poistaa kun toiwotetaa hywää wiikonloppua :=)
woi olla että poistaja oli ylläpitokin :=)
pyydetään oma rekkautuneiden palsta ja sinne äänestetään oma sewu?
tapawalittajille panni pelkästä olemassa olosta :=)
murrenleuat waihtaa os niin etten pysy perässä :=(- rekkautuneille
oma palsta, sinne ei muilla olisi asiaa, kannatan lämpimästi!
Menepäs tekemään ehdotus, kipin kapin:)) - on tuosta
riittänyt juttua, valmista ei.
Mistähän kiikastaa, ylläpito taitaa olla eri mieltä? on tuosta kirjoitti:
Mistähän kiikastaa, ylläpito taitaa olla eri mieltä?eri mieltä :=)
se mikä kiinostaa lukijaa on->
Muuan suomalaisturisti meni teksasilaiseen saluunaan. Saatuaan lasin viskiä hän katseli ympärilleen ja huomasi baaritiskillä tutun näköisen ikämiehen. Suomalainen silmäili ensin miestä kunnolla ja kysyi:
- Anteeksi, mutta te olette aivan Adolf Hitlerin näköinen. Mahdatteko olla sukua?
Mies siemaisi lasistaan ja vastasi:
- Minä olen Adolf Hitler!
- Mutta minä luulin, että te kuolitte jo vuonna 1945.
- Niin minä annoin maailman uskoa. Itse asiassa minä pakenin Etelä-Amerikkaan. Nyt minun täytyi kuitenkin tulla esiin, sillä minulla on uusia suunnitelmia. Aion tappaa 50 miljoonaa juutalaista ja kahdeksan Dallas Cowboysien cheerleaderia.
- Miksi ihmeessä te haluatte tappaa kahdeksan Dallas Cowboysien cheerleaderia? suomalaisturisti kysyi ihmeissään.
Adolf kääntyi toisella puolella istuvan vanhan herran puoleen ja sanoi:
- Siinäs kuulit Göbbels, kukaan ei välitä niistä 50 miljoonasta juutalaisesta!- se taisi
A.DONIS kirjoitti:
eri mieltä :=)
se mikä kiinostaa lukijaa on->
Muuan suomalaisturisti meni teksasilaiseen saluunaan. Saatuaan lasin viskiä hän katseli ympärilleen ja huomasi baaritiskillä tutun näköisen ikämiehen. Suomalainen silmäili ensin miestä kunnolla ja kysyi:
- Anteeksi, mutta te olette aivan Adolf Hitlerin näköinen. Mahdatteko olla sukua?
Mies siemaisi lasistaan ja vastasi:
- Minä olen Adolf Hitler!
- Mutta minä luulin, että te kuolitte jo vuonna 1945.
- Niin minä annoin maailman uskoa. Itse asiassa minä pakenin Etelä-Amerikkaan. Nyt minun täytyi kuitenkin tulla esiin, sillä minulla on uusia suunnitelmia. Aion tappaa 50 miljoonaa juutalaista ja kahdeksan Dallas Cowboysien cheerleaderia.
- Miksi ihmeessä te haluatte tappaa kahdeksan Dallas Cowboysien cheerleaderia? suomalaisturisti kysyi ihmeissään.
Adolf kääntyi toisella puolella istuvan vanhan herran puoleen ja sanoi:
- Siinäs kuulit Göbbels, kukaan ei välitä niistä 50 miljoonasta juutalaisesta!pitkälle olla aikanaan, ja nyt monet kieltävät loputkin.
Silmät ja korvat kiinni on helppo elää.
Tosin, suomalainen nauraa yleensä vitseissä viimeisenä, silloin, kun naurunaihetta ei ole. - suurinosa
on tuosta kirjoitti:
Mistähän kiikastaa, ylläpito taitaa olla eri mieltä?tänne kirjoittavista on nikki. Eivät rekatutkaan sitä halua, tai aniharva. Nikittömänä tuo sukupuolenvaihtokin käy näppärästi, sen olen huomannut.
Alkuinnostuksen jälkeen se palsta näivettyisi aika pieneksi. Ehkäpä sellaiselle aikuisten, mutta ikä -ja aiherajoitteista vapaalle palstalle olisi todella tilausta.
Jospa sen saisimme ja tuo yksi valtaaja sefu ei sinne pääsisi, eivätkä nämä tapavalittajat:-DDD- saletisti''
suurinosa kirjoitti:
tänne kirjoittavista on nikki. Eivät rekatutkaan sitä halua, tai aniharva. Nikittömänä tuo sukupuolenvaihtokin käy näppärästi, sen olen huomannut.
Alkuinnostuksen jälkeen se palsta näivettyisi aika pieneksi.tulisi puskia sangen ikävä.
Ei erinomaisuus elä ilman rikkaruohoja. NainenKirjoittaa kirjoitti:
Ehkäpä sellaiselle aikuisten, mutta ikä -ja aiherajoitteista vapaalle palstalle olisi todella tilausta.
Jospa sen saisimme ja tuo yksi valtaaja sefu ei sinne pääsisi, eivätkä nämä tapavalittajat:-DDDnoit wastauksia tjn
weikit ei haluu priwapalstaa :=)
mut jos sinne yks tai kaks weikkiä rekkautuis :=)
ja mää sewuksi?- HTZA
on tuosta kirjoitti:
Mistähän kiikastaa, ylläpito taitaa olla eri mieltä?tämän palstan ongelma.
Yksityisiä palstoja voi luoda minne haluaa.
Vähän fiksuutta vaan.
- O - O
Millaisia muutoksia haluaisit tälle palstalle?
Oletko kokeillut nettilehtiä, muita keskustelupalstoja ja tutustunut muihin Suomi24.fi-keskustelupalstoihin? Listalta näyttää löytyvän monenlaisia. Tämä palsta on tarkoitettu 50 -ikäisille ja heidän kanssaan vuorovaikutukseen haluaville. Monilla yhteisöillä on omat keskustelupalstansa, joiden sananvapaus näyttää vaihtelevan.
Estääkö mielestäsi joku tai jokin sinua käyttämästä täällä huumoria sekä luovuuden riemusta tuottamasta tänne sellaista tekstiä, että tuottaisit meille kaikille iloa?
Olen joskus todennut joitain aloituksia siirretyn aiheensa mukaiselle palstalle, vaikka tämä on tarkoitettu aikuisille ja monista asioista eri ikäluokilla on jo oman elämänkokemuksensa vuoksi todella erilaisia ajatuksia. Sitä vastaan koskevaan protestiin yhdyn mielelläni. Mielestäni kaikenlaiset keskustelunaiheet pitäisi sallia kaikkien eri ikäluokkien palstoilla.mistä 50 palstalaiset yleensä esim liwes keskustelee?
ja warma tieto :=)
nainenkirjoitaa osaa tuoda iloa tälle palstalle jos saa wapaasti kirjoittaa :=)Ettei tulisi väärinkäsitystä, niin tarkennettakoon, ettei tarkoitukseni ollut mitenkään teilata tätä viiskymppisten palstaa. Nyt kysymyksenä olivat nämä ns. vapaamuotoisemmat palstat, jotka näyttävät yksi toisensa jälkeen napsahtavan saman sefun hallintaan.
Ihmettelen kyllä, mikä on syynä tähän.?
Tätä aihetta ei juuri edes kannata keskustella, noilla palstoilla, koska sefu luutii jutun heti.
- uk-ko
tuonne Miehen Logiikkaan. Se on vapaamuotonen...
Se on myös kaoottinen, ärsyttävä, lapsellinen, tympäännyttävä...
Mutta toisaalta vapaa, hämmästyttävä, älykäs, nopea ja siellä ei oo sefua.
Outo paikka. Itse viihdyn siellä parhaiten. Siellä ei paljon koiraa karvoihin katsota. Paitsi tietysti koko ajan joku on räkyttämässä jostain, niinkuin kaikilla palstoilla.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282701- 1372496
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1162103- 1332101
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.121814Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161561344Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu291182Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt901130Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo911126Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno381078