Tietokilpailu

*kyllästynyt*

50 -kakkoshuoneen on muutamat henkilöt *vallanneet* pitämällä joka ilta siellä tietokilpailua. Teitä osallistujia siihen on vain muutama tietty, ettekö voi mennä punaisille ja pitää sen siellä *komerossa*, saisimme me muut jutella mitä haluamme.
Ymmärrän tietenkin sen, että edes näin saatte kaipaamaanne huomiota, mutta pitää ottaa muutkin huomioon. Asiasta on teille huomautettu, mutta kiukkuisena vain *nakkaatte* takaisin.
Toinen vaihtoehtohan on myös se, vaihtakaa huonetta, eiköhän se teidän ihailemanne mies tule mukana ellei ole retkiluistimia ostamassa.
Retkiluistelu on myös varmaan jo puhkipuhuttu asia?
Toivottavasti ainakin.
Kohtahan teille nauraa ykköshuoneen lisäksi myös naurismaan aidanseipäätkin.

37

2795

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietokilpailut ovat chatissa sallittuja ja jopa mukavaa ajanvietettä. Tuonkaltaiseen tapahtumaan helposti osallistuvat "sätin hiljaiset" eli sellaisetkin henkilöt, jotka ovat normaalisti hiljaa eivätkä uskalla ottaa osaa tavalliseen keskusteluun ylellä. Näin hekin mahdollisesti jatkossa rohkaistuvat ylekeskusteluun helpommin ensin julkiesiintymistä harjoiteltuaan..

      Monimuotoisen jutustelun sallivuus on sätin suola ja sokeri.

      Huomattavasti harmillisempia juttuja sätissä ovat henkilöt jotka haluavat pilata huoneen hyvän hengen. Osa tahallaan ja osa varmasti ymmärtämöttömyyttään..häiriköistä nyt puhumattakaan.

      Suosittelen tämän nk. harmittoman tietokilpailun alettua ruksaamaan osallistujat, näin tietokilpailu ei häiritse niitä, jotka sen tavallista keskustelua häiritsevämmäksi kokevat..ja tämä porukka voi jutella rauhassa muista asioista.

      Annetaan tilaa kaikille, jotka pitävät yllä kivaa henkeä ja tuuletetaan häiriköt pois mukavasta huoneestamme.

      Eiks je :)

      • öönälaidalla

        te sefut neuvotte aina käyttämään sitä ruksia ?


        Pitäisi noiden *tietoviisaiden* tajuta jo itsekkin, kun heitä ei halua lukea niin menisivät todella sinne *komeroon*.
        Kun huoneessa nämä muutamat, nikkiä mainitsematta, alkavat sen tietokilpailun, muu porukka joko poistuu tai istuu *kellarissa* ja osa juttelee punaisilla. Onhan se jo nähty, harvoin siellä enää nämä ns. *vakisättärit* enää edes käyvät, ainakaan viikolla, viikonloppuisin heitä onneksi siellä näkyy ja silloin on hauskaa, saa nauraa vatsansa kipeäksi. Jopa minäkin, hiljaisena, voin osallistua keskusteluun, ilmapiiri on silloin niin välitön.


      • sefun...

        vastausta, että tietokilpailuun osallistuu myös hiljaiset. Minä olen seurannut noita kilpailuja kummallakin puolella, ja niiden hiljaisten osa on tosi pieni. Mustalla nikillä joku vastaaja voi olla aivan hyvin joku rekattu sekä puheliaskin, koska jos hän vastaa väärin, hän ei halua leimaa rekattuu nikkiinsä. Me emme voi tätä tietää, voidaan vain oletettaa.)

        Lähdetään siitä, että samat nikit pitävät niitä tietokilpailuja ja illasta toiseen osallistuvat samat nikit, muutama musta nikki välistä huutelee vastauksia. Kyllä valtaosa sättääjistä on kuitenkin heitä, jotka tulevat sinne tulevat keskustelemaan ja haluavat sitä.

        Minusta tuntuu kovin ristiriitaiselta sanontasi, että ruksatkaa, kun ruksit jo häiriköt ja kuitenkin tietovisailijat eivät sitä ole, niin en minä ainakaan ruksaa heitä. Kunnioitan heitä nikkeinä kuitenkin. Minusta ei kuitenkaan tietovisailu ole häiriköintiä.
        Vastauksien ollessa sanan tai jonkun luvun, ja moni kun vastaa, niin se ylen tila menee aika äkkiä suurimmalta osin niihin vastauksiin.

        Ketään ei kiinnosta kirjoittaa sinne lausetta väliin, ja tämä on tosiasia. Minulle on monikin nikki valittanut asiasta, ja aikoinaan jo Enirolle laittoivat postia siitä eri huoneestakin.

        Tuolla huonelistassa on tyhjiä huoneita vaikka kuinka paljon, onko se niin kamalan vaikeaa jos järjestäisi yhden huoneen todellakin sitä tietokilpailua varten, joka antaisi sitten mahdollisuuden tulla muistakin huoneista sinne.
        Minä oletan jos sellainen huone olisi, sinne varmasti ajan kanssa tulisi visailijoita ja eri kysyjijä. Silloin se antaisi paljon enemmän kaikille osallistujille ja luulen, että enemmän tiedotkin karttuisivat. Siellä voisi käydä sellaisiakin, jotka vain haluavat osallistua tietokilpailuun.

        Sinä kirjoitat, että säännöissä ei ole kielletty, no eihän se olekkaan , mutta ei siellä säännöissä ole kielletetty niin monta muutakaan asiaa kuten esim. seksikeskustelut, nekin ohjataan eri huoneseen. Miksi sitten pitää joku osa alue, joka korostuu tuolla ja siitä valitetaan kuitenkin, ja salaa purpastaan kaapeissa antaa sen olla siellä, kyllä se ohjaus voi tapahtua tietovisan osaltakin siihen osoitettuun huoneseen.

        Kyllä moni lähtee pois juuri tuonkin takia, ja sillä ja sen vuoksi nämä huoneet menevät osaltaan sen viihtyvyydenkin, tämä on pienen pieni tosiasia. Sinä sefuna kannatat asiaa, mutta et toisaalta katso valtaosan mielipidettä asialle, ja kannattaisi miettiä sitäkin, tuleeko tämä jatkossa aiheuttamaan niitä ristiriita tilanteita tuolla chatissakin.

        Toivoisin, että tätä keskustelua käytäisiin rakentavasti ja hyviä ehdotuksia tulisi, niistä voisi koota Enirolle kirjelmän ja ehdottaa, että asia järjestyisi parhainpäin.


      • sefun... kirjoitti:

        vastausta, että tietokilpailuun osallistuu myös hiljaiset. Minä olen seurannut noita kilpailuja kummallakin puolella, ja niiden hiljaisten osa on tosi pieni. Mustalla nikillä joku vastaaja voi olla aivan hyvin joku rekattu sekä puheliaskin, koska jos hän vastaa väärin, hän ei halua leimaa rekattuu nikkiinsä. Me emme voi tätä tietää, voidaan vain oletettaa.)

        Lähdetään siitä, että samat nikit pitävät niitä tietokilpailuja ja illasta toiseen osallistuvat samat nikit, muutama musta nikki välistä huutelee vastauksia. Kyllä valtaosa sättääjistä on kuitenkin heitä, jotka tulevat sinne tulevat keskustelemaan ja haluavat sitä.

        Minusta tuntuu kovin ristiriitaiselta sanontasi, että ruksatkaa, kun ruksit jo häiriköt ja kuitenkin tietovisailijat eivät sitä ole, niin en minä ainakaan ruksaa heitä. Kunnioitan heitä nikkeinä kuitenkin. Minusta ei kuitenkaan tietovisailu ole häiriköintiä.
        Vastauksien ollessa sanan tai jonkun luvun, ja moni kun vastaa, niin se ylen tila menee aika äkkiä suurimmalta osin niihin vastauksiin.

        Ketään ei kiinnosta kirjoittaa sinne lausetta väliin, ja tämä on tosiasia. Minulle on monikin nikki valittanut asiasta, ja aikoinaan jo Enirolle laittoivat postia siitä eri huoneestakin.

        Tuolla huonelistassa on tyhjiä huoneita vaikka kuinka paljon, onko se niin kamalan vaikeaa jos järjestäisi yhden huoneen todellakin sitä tietokilpailua varten, joka antaisi sitten mahdollisuuden tulla muistakin huoneista sinne.
        Minä oletan jos sellainen huone olisi, sinne varmasti ajan kanssa tulisi visailijoita ja eri kysyjijä. Silloin se antaisi paljon enemmän kaikille osallistujille ja luulen, että enemmän tiedotkin karttuisivat. Siellä voisi käydä sellaisiakin, jotka vain haluavat osallistua tietokilpailuun.

        Sinä kirjoitat, että säännöissä ei ole kielletty, no eihän se olekkaan , mutta ei siellä säännöissä ole kielletetty niin monta muutakaan asiaa kuten esim. seksikeskustelut, nekin ohjataan eri huoneseen. Miksi sitten pitää joku osa alue, joka korostuu tuolla ja siitä valitetaan kuitenkin, ja salaa purpastaan kaapeissa antaa sen olla siellä, kyllä se ohjaus voi tapahtua tietovisan osaltakin siihen osoitettuun huoneseen.

        Kyllä moni lähtee pois juuri tuonkin takia, ja sillä ja sen vuoksi nämä huoneet menevät osaltaan sen viihtyvyydenkin, tämä on pienen pieni tosiasia. Sinä sefuna kannatat asiaa, mutta et toisaalta katso valtaosan mielipidettä asialle, ja kannattaisi miettiä sitäkin, tuleeko tämä jatkossa aiheuttamaan niitä ristiriita tilanteita tuolla chatissakin.

        Toivoisin, että tätä keskustelua käytäisiin rakentavasti ja hyviä ehdotuksia tulisi, niistä voisi koota Enirolle kirjelmän ja ehdottaa, että asia järjestyisi parhainpäin.

        Noniin, tähän ketjuun sitten puolesta ja vastaan kommentit sekä hyvät perustelut miksi pitäisi tai ei pitäisi kieltää tietokilpailut chat huoneissa. Laitan ylläpidolle sitten tähän keskusteluun linkin, niin saamme virallisen vastauksen tähänkin kiistaan.

        Omasta mielestäni tietokilpailut ovat harmitonta hupia eikä todellakaan mitään tahallista ja ilkeää häiriköintiä. Sopu huoneissa on kuitenkin erittäin tärkeää, mutta viivaa ei pidä vetää liian ankarasti, koska meitä on siellä 80 ja joku tykkää ja joku ei taas pidä näistä aiheista. Jokaista seksi, uskonto tai muuta keskustelijaakaan ei häädetä pois, vaikka niitä juttuja varten on jo olemassa omat huoneensa..asiallinen käytös ja siisti keskustelu kuuluu näissäkin tapauksissa ikäryhmähuoneisiin. Monimuotoinen jutustelu, mihin kuulunevat myös tietokilpailut, ovat rikkaus riidan sijaan.

        Huonetta tietokilpailuille tuskin saamme ja on aika hankalaa siirtyä johonkin toiseen huoneeseen omasta tutusta huoneesta pelkästään tällaista suht. lyhytaikaista visailua varten. Kilpailujen ideahan on myös, että ne pidetään ylellä, että jokainen saa halutessaan osallistua, siksi neuvon tuota ruksaamista.

        Ohessa kuitenkin vielä ylläpidon oma ohje miten toimia, jos ja kun joku keskustelunaihe chatissa häiritsee:

        ------
        Älä vastaanota häiritsevän keskustelijan viestejä

        Vaikka useimmat chattailijat ovat mukavaa porukkaa, voi joukkoon aina sattua tyyppi, joka häiritsee viesteillään. HELPOIN tapa päästä eroon tällaisistä häiritsijöistä on estää käyttäjää lähettämästä viestejä sinulle.

        Napsauta pukkimerkkiä nimimerkin vieressä. Merkki muuttuu silloin stop-merkiksi. Toimenpide aiheuttaa sen, että et näe enää valitsemasi henkilön kirjoittamia viestejä. Voit estää useamman henkilön viestit samaan aikaan. Estämäsi henkilö saa viestin: "Keskustelija X ei halua vastaanottaa viestejäsi".
        ------

        Zamio


      • harmiton kärpänen

        Olen samaa mieltä,puhut täyttä asiaa.Harmittomasta asiasta,joka ei loukkaa ketään,tehty iso härkänen.


      • sinulle..
        Zamio kirjoitti:

        Noniin, tähän ketjuun sitten puolesta ja vastaan kommentit sekä hyvät perustelut miksi pitäisi tai ei pitäisi kieltää tietokilpailut chat huoneissa. Laitan ylläpidolle sitten tähän keskusteluun linkin, niin saamme virallisen vastauksen tähänkin kiistaan.

        Omasta mielestäni tietokilpailut ovat harmitonta hupia eikä todellakaan mitään tahallista ja ilkeää häiriköintiä. Sopu huoneissa on kuitenkin erittäin tärkeää, mutta viivaa ei pidä vetää liian ankarasti, koska meitä on siellä 80 ja joku tykkää ja joku ei taas pidä näistä aiheista. Jokaista seksi, uskonto tai muuta keskustelijaakaan ei häädetä pois, vaikka niitä juttuja varten on jo olemassa omat huoneensa..asiallinen käytös ja siisti keskustelu kuuluu näissäkin tapauksissa ikäryhmähuoneisiin. Monimuotoinen jutustelu, mihin kuulunevat myös tietokilpailut, ovat rikkaus riidan sijaan.

        Huonetta tietokilpailuille tuskin saamme ja on aika hankalaa siirtyä johonkin toiseen huoneeseen omasta tutusta huoneesta pelkästään tällaista suht. lyhytaikaista visailua varten. Kilpailujen ideahan on myös, että ne pidetään ylellä, että jokainen saa halutessaan osallistua, siksi neuvon tuota ruksaamista.

        Ohessa kuitenkin vielä ylläpidon oma ohje miten toimia, jos ja kun joku keskustelunaihe chatissa häiritsee:

        ------
        Älä vastaanota häiritsevän keskustelijan viestejä

        Vaikka useimmat chattailijat ovat mukavaa porukkaa, voi joukkoon aina sattua tyyppi, joka häiritsee viesteillään. HELPOIN tapa päästä eroon tällaisistä häiritsijöistä on estää käyttäjää lähettämästä viestejä sinulle.

        Napsauta pukkimerkkiä nimimerkin vieressä. Merkki muuttuu silloin stop-merkiksi. Toimenpide aiheuttaa sen, että et näe enää valitsemasi henkilön kirjoittamia viestejä. Voit estää useamman henkilön viestit samaan aikaan. Estämäsi henkilö saa viestin: "Keskustelija X ei halua vastaanottaa viestejäsi".
        ------

        Zamio

        Näkökulmia on monia asiaan, ja tämän sinä tiedätkin. Kirjoitukseni, johon olet vastannut antaa vaan puitteet pohtia asiaa siellä ylemmälläkin taholla.

        Enirolla on näitä huoneitakin, jotka ovat määrättynä aikana vain auki, miksi ei voisi sellaista miettiä..esim...aika olisi 21-24. Minusta ei pidä poissulkea vaihtoehtoja, joita varmasti palveluntarjoalla on, koska hekin haluavat pitää asiakkaansa.

        Meidän kaikkien pitäisi viihtyä siellä chatissa, ja kyllä ne negatiiviset asiat tulevat tuolla kaapeissa julki noista tietokilpailuista. Niitä ihmisiä on paljon, jotka eivät todella pidä siitä.
        He kuuluvat niihin hiljaisempiinkin ryhmiin, jotka kertoilevat. Ikuisesti tulee olemaan ongelmana chatissa nämä asiat, ketä miellytää toinen asia toinen mielyttää toista taasen.

        Minun ehdotus on , että erillinen huone, joka toimii vaikka kellonajan perusteella ja perusteluni ovat sille:

        1) Huoneissa ei tule kinaa tietokilpailuista.

        2) Se voi tuoda uusia visailijoita myös .

        3) Kaikista ikäryhmistä voisi osallistua.

        4) Kaikista ikäryhmistä voisi olla kysyjätkin.

        5) Tieto karttuu paremmin jokaiselle.

        6) Tämä sulkisi pois myös sen, että jotakin pidetään *viisaana*, vaikka viisaus ei tule tietokilpailuista kuitenkaan, se on vaan tietoa. Minusta, tulisi enemmän sitä tasavertaisuutta tuonne chattiin, jos näin toimittaisin.

        Kiittäen...osaamaton..


      • luettuani

        10 vastausta , joista kaksi sinun ja yksi puolesta,
        voisin soveltaa tilastomatikan kaavaan ja laskea, mitkä ovat prosentit puolesta ja vastaan kirjoittajilla=)))).

        Mutta 50 on hyvä mies, joka osaa matikkaa, jospa hän kävisi laskemassa asian=).

        Itse vastustan tietokilpailuja.


      • vai harmiton.
        harmiton kärpänen kirjoitti:

        Olen samaa mieltä,puhut täyttä asiaa.Harmittomasta asiasta,joka ei loukkaa ketään,tehty iso härkänen.

        kun pyydetään vapaata tilaa keskustelulle, niin nakellaan mitä rumpipia sanoja. Ihan oikein tuo keskustelunaloittelija kirjoittaa!!!!!


      • chattaajä
        luettuani kirjoitti:

        10 vastausta , joista kaksi sinun ja yksi puolesta,
        voisin soveltaa tilastomatikan kaavaan ja laskea, mitkä ovat prosentit puolesta ja vastaan kirjoittajilla=)))).

        Mutta 50 on hyvä mies, joka osaa matikkaa, jospa hän kävisi laskemassa asian=).

        Itse vastustan tietokilpailuja.

        Uskoisin näin, että useimmat kannattavat tietokilpailuja ja eivät tiedä tätä keskustelua olevan edes.
        Odotelkaamme myös niitä kannanottoja, ennenkuin alamme laskemaan kuinka iso prosentti on puolesta tai vastaan!
        Itse en niihin osallistu koska en halua tuoda julki tietämättömyyttäni, mutta olen sen kannalla, koska minusta sekin parempi kuin ainainen eripura jota huoneessa on nyt ollut jo pitemmän aikaa.


      • *lue tarkoin*
        chattaajä kirjoitti:

        Uskoisin näin, että useimmat kannattavat tietokilpailuja ja eivät tiedä tätä keskustelua olevan edes.
        Odotelkaamme myös niitä kannanottoja, ennenkuin alamme laskemaan kuinka iso prosentti on puolesta tai vastaan!
        Itse en niihin osallistu koska en halua tuoda julki tietämättömyyttäni, mutta olen sen kannalla, koska minusta sekin parempi kuin ainainen eripura jota huoneessa on nyt ollut jo pitemmän aikaa.

        Kyseessähän EI ole 50 -ykköshuone. Aloittaja kirjoittaa kakkoshuoneesta ja siellä on tosi harvoin riitaa, tottakai on se yksi nikki, joka sinne tulee ja on etenkin sen yhden naisen kimpussa.


      • harmiton kärpänen
        vai harmiton. kirjoitti:

        kun pyydetään vapaata tilaa keskustelulle, niin nakellaan mitä rumpipia sanoja. Ihan oikein tuo keskustelunaloittelija kirjoittaa!!!!!

        Minun nähdäkseni kuka vaan on saanut/voinut jutella ihan vapaasti vaikka pieni tietokisa olisikin ollut sillä hetkellä menossa. Rumien sanojen nakkelusta tässä yhteydessä, niin kuin mainitsit, siitä olen eri mieltä.


      • ei "vakisättäri"
        öönälaidalla kirjoitti:

        te sefut neuvotte aina käyttämään sitä ruksia ?


        Pitäisi noiden *tietoviisaiden* tajuta jo itsekkin, kun heitä ei halua lukea niin menisivät todella sinne *komeroon*.
        Kun huoneessa nämä muutamat, nikkiä mainitsematta, alkavat sen tietokilpailun, muu porukka joko poistuu tai istuu *kellarissa* ja osa juttelee punaisilla. Onhan se jo nähty, harvoin siellä enää nämä ns. *vakisättärit* enää edes käyvät, ainakaan viikolla, viikonloppuisin heitä onneksi siellä näkyy ja silloin on hauskaa, saa nauraa vatsansa kipeäksi. Jopa minäkin, hiljaisena, voin osallistua keskusteluun, ilmapiiri on silloin niin välitön.

        Minusta sinä eksyit nyt hieman alkuperäisestä aiheesta vedoten pääosissa vain mainitsemiisi ns."vakisättäreihin",joiden seurassa sinä itse tunnet olosi viihtyisäksi. Mutta suokaamme kaikille tilaa siinäkin.


      • rumia sanoja vielä
        vai harmiton. kirjoitti:

        kun pyydetään vapaata tilaa keskustelulle, niin nakellaan mitä rumpipia sanoja. Ihan oikein tuo keskustelunaloittelija kirjoittaa!!!!!

        mitä edellinen kirjoittaja mahtaa tarkoittaa mitä ' nakellaan mitä rumpipia sanoja. ' kommentillaan. en mä ainakaan näe ylläolevissa kommenteissa rumia sanoja


      • senSuurille
        sinulle.. kirjoitti:

        Näkökulmia on monia asiaan, ja tämän sinä tiedätkin. Kirjoitukseni, johon olet vastannut antaa vaan puitteet pohtia asiaa siellä ylemmälläkin taholla.

        Enirolla on näitä huoneitakin, jotka ovat määrättynä aikana vain auki, miksi ei voisi sellaista miettiä..esim...aika olisi 21-24. Minusta ei pidä poissulkea vaihtoehtoja, joita varmasti palveluntarjoalla on, koska hekin haluavat pitää asiakkaansa.

        Meidän kaikkien pitäisi viihtyä siellä chatissa, ja kyllä ne negatiiviset asiat tulevat tuolla kaapeissa julki noista tietokilpailuista. Niitä ihmisiä on paljon, jotka eivät todella pidä siitä.
        He kuuluvat niihin hiljaisempiinkin ryhmiin, jotka kertoilevat. Ikuisesti tulee olemaan ongelmana chatissa nämä asiat, ketä miellytää toinen asia toinen mielyttää toista taasen.

        Minun ehdotus on , että erillinen huone, joka toimii vaikka kellonajan perusteella ja perusteluni ovat sille:

        1) Huoneissa ei tule kinaa tietokilpailuista.

        2) Se voi tuoda uusia visailijoita myös .

        3) Kaikista ikäryhmistä voisi osallistua.

        4) Kaikista ikäryhmistä voisi olla kysyjätkin.

        5) Tieto karttuu paremmin jokaiselle.

        6) Tämä sulkisi pois myös sen, että jotakin pidetään *viisaana*, vaikka viisaus ei tule tietokilpailuista kuitenkaan, se on vaan tietoa. Minusta, tulisi enemmän sitä tasavertaisuutta tuonne chattiin, jos näin toimittaisin.

        Kiittäen...osaamaton..

        rajata pois keskusteluista.

        Tässä kiellettyjä:

        - oman elämän selostaminen, esim. "nyt mun pitää mennä suihkuun"

        - Jatkuvat moikkaamiset; tehdään erillinen huone niille jotka kokoajan moikkailee, siellä huoneessa voivat moikkailla vaikka koko illan

        - ja kaikki muukin mikä ei minua miellytä piäisi kieltää


      • lisäksi..
        senSuurille kirjoitti:

        rajata pois keskusteluista.

        Tässä kiellettyjä:

        - oman elämän selostaminen, esim. "nyt mun pitää mennä suihkuun"

        - Jatkuvat moikkaamiset; tehdään erillinen huone niille jotka kokoajan moikkailee, siellä huoneessa voivat moikkailla vaikka koko illan

        - ja kaikki muukin mikä ei minua miellytä piäisi kieltää

        -parisuhde asiat pois yleltä, ääliötä katsoa, kun kaksi rakastavaista kertovat kaikkensa ylellä-

        -yleenssäkin mikä on henkilökohtaista ne asiat kaapissa, pitäs kyllä älyttäkin-

        -yksi moikkaus kun tulee sisälle, eikä jokaista tuttua erikseen-

        -liian pitkät nikit pois, koska ne vie sitä keskustelutilaa-

        -siinäpä muutama osaltani-


      • hah
        senSuurille kirjoitti:

        rajata pois keskusteluista.

        Tässä kiellettyjä:

        - oman elämän selostaminen, esim. "nyt mun pitää mennä suihkuun"

        - Jatkuvat moikkaamiset; tehdään erillinen huone niille jotka kokoajan moikkailee, siellä huoneessa voivat moikkailla vaikka koko illan

        - ja kaikki muukin mikä ei minua miellytä piäisi kieltää

        .....kaikki pois mikä ei Sinua miellytä.....Oletpa itsekeskeinen ihminen jos ton tosissasi sanoit....Kun tulet huoneeseen muista aina, että siellä usein on noin 80 muutakin ihmistä keskustelemassa....ethän yksin voi keskustella....vai voitko???..halooo...Otappa nyt muitakin huomiooon kuin itsesi!!!!


      • onko..
        hah kirjoitti:

        .....kaikki pois mikä ei Sinua miellytä.....Oletpa itsekeskeinen ihminen jos ton tosissasi sanoit....Kun tulet huoneeseen muista aina, että siellä usein on noin 80 muutakin ihmistä keskustelemassa....ethän yksin voi keskustella....vai voitko???..halooo...Otappa nyt muitakin huomiooon kuin itsesi!!!!

        tietokilpailut KESKUSTELUA, kysyn vaan!!!!!!!!


      • chattääjä
        onko.. kirjoitti:

        tietokilpailut KESKUSTELUA, kysyn vaan!!!!!!!!

        Saimme tietoomme Ylläpidon vastauksen ja siihen meidän on tyytyminen....Sinunkin!


    • kakkos...

      huoneessakin on nyt tietokilpailu, jotenkin järjetöntä kun kummassakin huoneessa. Kyllähän heille voisi järjestää yhteisen huoneen jonne menevät, vaikka sefujen opastuksella.

      Sinnehän voisi tulla muistakin huoneista sitten tietonikkareita. Minäkin olen kyllästynyt, kun ei nyt kummassakaan huoneessa voi oikein keskustella , kun tietäjät vievät tilan. Tietääkseni nuo palstat ovat keskusteluja varten eikä tietokilpailua varten.
      Näillä suositaan vain niitä tietokilpailupitäjiä ja he saavat itsensä esille, ja samoin ne samaiset vastaajat, jotka niihin osallistuvat.

      Yrittäkää viisaat tietonikkarit ymmärtää tavan sättäjääjiäkin, mekin olemme ihmisiä ja meidänkin pitäisi sopia joukkoon!!!!!!

      • Minä vain.

        ..kun mahdutetaan. Muistakaa ruksi, se auttaa moneen ongelmaan. :)


      • tietovisasta

        Uskon, että siihen on kyllästynyt valtaosa sättiläisistä. Joskus olisi mukava jutella niitänäitä, mutta pois on aina mentävä tietovisailun alettua (lähes päivittäin).
        samaa mieltä siitä, että visailut voisi olla jossakin niille tarkoitetussa huoneessa, sinne voisi mennä kaikki ne, jotka siihen haluaa osalistua, ei kä niin, että muut joko hiljenee, tai lähtee pois huoneesta.


      • Ruksaaja
        tietovisasta kirjoitti:

        Uskon, että siihen on kyllästynyt valtaosa sättiläisistä. Joskus olisi mukava jutella niitänäitä, mutta pois on aina mentävä tietovisailun alettua (lähes päivittäin).
        samaa mieltä siitä, että visailut voisi olla jossakin niille tarkoitetussa huoneessa, sinne voisi mennä kaikki ne, jotka siihen haluaa osalistua, ei kä niin, että muut joko hiljenee, tai lähtee pois huoneesta.

        Kärpäsestä taas härkänen! Jos se visailu ärsyttää niin laita nyt ihmeessä visailijoille ruksi! ei ole vaikeeta eikä kiellettyä, päinvastoin, häiritsevän keskustelijan ruksaamista suositellaan Enironkin toimesta.
        Siitä ruksaamisesta on sekin hyöty että tekstit sivulla alkavat vaihtua hivenen hitaampaan tahtiin.
        Jos taas joku mieleisesi keskustelija osallistuu kisaan ja joutuu ruksatuksi, niin laita hänet valitsemaan haluaako keskustella kanssasi vai kisailla.

        Yleensäkin vierastetaan ruksaamista vaikka se poistaisi valtaosan kaikesta epäviihtyisyydestä. On kai mukavampaa saada rutista ja valittaa kuin tehdä se äärettömän pieni toimenpide itse, jolla viihtyisyys paranisi välittömästi???

        Ymmärrän sefun kannan. Jo nyt on riittävästi rajoituksia joita seuraillaan: seksinvonkaajat, rasismi, mainostus, tyhmät nikit, jne. jne. jne.. eli ei kyllä pliis enempää turhia hommia sefuillekaan! TOIMITAAN JOSKUS ITSEKIN OMAN VIIHTYISYYTEMME ETEEN!!


    • sopuisa

      sopu sijaa antaa. Oletko itse valmis allekirjoittamaan omalta osaltasi? Seuraavat kommenttisi : "saisimme me muut jutella mitä haluamme" , "Ymmärrän tietenkin sen, että edes näin saatte kaipaamaanne huomiota" , "eiköhän se teidän ihailemanne mies tule mukana ellei ole retkiluistimia ostamassa" , eivät ainakaan minua ihan heti vakuuta. Pieni harkinta ehkä olisi ollut paikallaan viestin sisällössä, nyt se minun mielestäni loppua kohden menettää merkityksensä. Ja p.s. mainitsemasi mies on huoneen parhaimpia keskustelijoita.

      • kirjoituksessasi..

        *että, mies on huoneen parhaita keskustelijoita*, mutta hänen kelkkasaan pyörivät naiset eivät ole sitä.

        Tämä on tietokilpailuija koskeva kirjoitus, joten täällä on ihan tyhjä sotkea henkilökemioita, jotka eivät toimi chatissa, se ei ota jos ei annakkaan.

        Minulle juuri soitettiin ja pyydettiin avamaan keskustelu 50 2 huoneen *keskustelutilasta*, joskin sen tekoni jätän huomiseen. Mietin, ensin mitä siihen kirjoitan, kun todella vähän käyn nykyään juuri sen muodon muutoksen vuoksi.


      • sopuisa
        kirjoituksessasi.. kirjoitti:

        *että, mies on huoneen parhaita keskustelijoita*, mutta hänen kelkkasaan pyörivät naiset eivät ole sitä.

        Tämä on tietokilpailuija koskeva kirjoitus, joten täällä on ihan tyhjä sotkea henkilökemioita, jotka eivät toimi chatissa, se ei ota jos ei annakkaan.

        Minulle juuri soitettiin ja pyydettiin avamaan keskustelu 50 2 huoneen *keskustelutilasta*, joskin sen tekoni jätän huomiseen. Mietin, ensin mitä siihen kirjoitan, kun todella vähän käyn nykyään juuri sen muodon muutoksen vuoksi.

        tietokilpailuja koskeva kirjoitus ja sen vuoksi olisi ollut suotavaa aloittajalta pysyä kirjotuksessaan vain siinä aiheessa niin kuin sinunkin.


      • viilataan..
        sopuisa kirjoitti:

        tietokilpailuja koskeva kirjoitus ja sen vuoksi olisi ollut suotavaa aloittajalta pysyä kirjotuksessaan vain siinä aiheessa niin kuin sinunkin.

        pilkkua viimoseen asti, hyv siit tullee, hah.


    • Melkein vetää sanattomaksi

      Että voikin chat olla vaikeaa.

    • Rohkenen ihan omalla nikilläni ottaa tähän kantaa.
      Yleensä olen 50 huoneessa, siellä joskus huomaan tietokilpailuita, ja joskus jopa otan osaa niihin.
      Minua ei häiritse se tietokilpailu yhtään kyllä siinä pystyy juttelemaan jonkun kanssa ylellä ihan hyvin, kohdista hänelle kelle puhut niin homma pelaa ihan hyvin.
      Onhan noita 50 huoneita peräti kolme, voihan niissä kahdessa muussakin keskustella, jos tietokilpailu meneillään voi siirtyä toiseen huoneeseen, eiköhän perässä tule ne kaikki jotka eivät tykkää tietokilpailusta, ainakin niin luulisin.
      Olen vain huomannut että juuri se 50 huone on suosituin, ja kaikki haluaisivat olla juuri siellä.
      Sopu sijaa antaa meille kaikille, opetelkaamme suvaitsevaisuutta jokainen.

      • Olen jonkin verran pitänyt tietokisoja 50 huoneessa. Kaksi kertaa olen pitänyt gallup-kyselyn siellä olevilta, kuka haluaa ja kuka ei. Molemmilla kerroilla ovat tietokisan haluajat voittaneet ylivoimaisesti..jotain 25 -5, tai sinnepäin. Ymmärrän täysin vastustuksen, sillä kisailu voi olla niin tiivistä että se näyttäisi vievän kaiken mielenkiinnon muulta keskustelulta. Kisalussa voidaan mennä - ja on myös menty - liiallisuuksiin. Tulee liian monta kyselijää yhtaikaa ja kisa jatkuu tunnista toiseen. Olenkin nykyään koittanut katsoa etten pidä liian pitkää kisaa ja liian usein.
        Kisan kysymykset ovat aivan olennaisen tärkeitä. Toki mukana voi olla aivan yleistietoon perustuvaa, mutta kysymyksien tulee olla ajankohtaisia, joista saattaa olla hyötyä ihan käytännön elämässä. Vastausten tulisi olla myös yllättäviä. Kysymysten/vastausten tulisi olla myös hauskoja ja myös kompakysymyksiä tulisi olla mukana. Kysehän on vain ihmisten viihdyttämisestä. Hauskuuttamisen mahdollisuus onkin eräs chatin parhaita puolia.

        Kun kisa pidetään riittävän pienimuotoisena, sekä mielenkiintoisena ja hauskana, kovin harva varmaa sitä sittenkään vastustaisi. Hyvin pidetty tietokista voi olla hyvin pidetty. Kun muistamme säilyttää kohtuuden..kisailussakin.

        Juhoney

        .


    • "seurakunta"

      Eikö teillä todellakaan ole mitään muuta murhetta/miettimistä, kuin shatin tietokilpailut?

      Ihmisiä lomutetaan/irtisanotaan ja täällä vain
      piiripieni pyörii. Säälittävää !

      • ¤kappalainen¤

        sätti onkin pakopaikka. Yritämme edes hetkiseksi unohtaa kaikki ikävät asiat, kuten lomautukset, irtisanomiset, erot, jne.
        Hyvää päivänjatkoa vaan.


      • *seurakuntalainen*
        ¤kappalainen¤ kirjoitti:

        sätti onkin pakopaikka. Yritämme edes hetkiseksi unohtaa kaikki ikävät asiat, kuten lomautukset, irtisanomiset, erot, jne.
        Hyvää päivänjatkoa vaan.

        "Hetkeksi" unohtaa ikävät asiat ja pientä eripuraa
        siitä, mistä shatissa voi jutella.

        Jokainenhan valitsee tietenkin tavan, millä pääsee eroon ns.ikävistä asioista, että ei muuta kuin tsemppiä vain shat keskusteluihin, toivottavasti ei riitoihin ja haukkumisiin.

        Oikein antoisaa viikonloppua.


    • Waka Wanha

      Muistan joskus, taisi olla 40 - huoneessa, jotkut "pelasivat" räsypokkaa! Kortit "jakoon" ja peli käyntiin. Vaikken itse osallistunut peliin, nauroin vedet silmissä monet kerrat. Niin hulvattoman hauskaa se sanailu pelin tiimellyksessä oli.

      Muistaako kukaan tätä? Ketä pelissä oli mukana?

    • ökh09hjh

      Onhan se tavallaan ärsyttävää luettavaa ja käytännössä sama asia kuin floodaaminen.

      Toki ne voi ruksia, tuleepahan ruutu siistimmäksi.

      Eniten vaikuttaa se, että huoneet tulee täyteen, eikä kaikki halukkaat välttämättä mahdu sisälle. Samalla kaista alkaa tukkeutumaan kun liikkuu enemmän dataa, hitailla yhteyksillä ja vanhalla koneella tai jollin mokkulalla chattiminen vaikeutuu, ellei peräti käy mahdottomaksi.

      Sefuille on turha valittaa, ne keskittyvät lähinnä puutumaan mielipiteisiin, puheenaiheisiin sekä patsastelemaan.

      Laita aloitetta tietokilpailu chatistä ylläpitoon, tai sitten suoraa palautetta sinne, osoite on piilotettu jonnekin chatin sääntöihin.

      Niin, floodaaminen on kielletty kaikissa chateissa, häiritsevä tietokilpailu kuuluu ihan samaan kategoriaan.

    • Noniin..tässä Suomi24 ylläpidon vastaus tietokilpailukiistaan.


      Hei,

      Kiitos yhteydenotostasi ja pahoittelumme vastauksen viivästymisestä. Emme näe pienimuotoisten tietokilpailujen järjestämistä chatissa ongelmaksi, sillä kyseinen toiminta ei suuresti normaalista keskustelusta eroa, ja mikäli tekstin määrä ruudulla muita käyttäjiä häiritsee, voivat he aina ruksia osallistujat. Mikäli toiminnasta tulee kovinkin suosittua, voimme harkita oman huoneen perustamista tähän käyttöön, mutta toistaiseksi emme näe siihen tarvetta, sillä todennäköisesti huoneelle olisi nykyisellään liian vähän käyttöä.

      Ystävällisin terveisin,
      Suomi24:n ylläpito

      • Rocke

        Tietokilpailijoille löytyy kyllä omiakin varsin hyviä sivuja. Esim www.visakisa.com, siellä voi visailla reaaliajassa. Ja samalla chatata. Siellä on pikemminkin purnausta jos joku chattailee liikaa, eikä pelaa visoja...


      • ja pelata tietovisaa
        Rocke kirjoitti:

        Tietokilpailijoille löytyy kyllä omiakin varsin hyviä sivuja. Esim www.visakisa.com, siellä voi visailla reaaliajassa. Ja samalla chatata. Siellä on pikemminkin purnausta jos joku chattailee liikaa, eikä pelaa visoja...

        Älypokka on tietovisa, jota voi pelata muita vastaan ilmaiseksi tai oikealla rahallakin jos haluaa. Samalla voi chattailla niin paljon kuin sielu sietää, eikä valituksia tule.

        http://www.alypokka.com


    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      328
      3906
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      253
      3701
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      146
      2693
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      114
      2268
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      23
      2210
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      23
      2142
    7. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      45
      1862
    8. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1855
    9. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      319
      1603
    10. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      123
      1432
    Aihe