Lopetan nyt ratkaisevasti palstojen valvontaa ja myös tämä palsta vapautuu jollekin joka on valmis ottamaan seriffin tehtävän.
Ilmoitin aikaisemmin lopettavani jos pääsen töihin ja työpaikkahakuni ei kuitenkaan tuottanut toivottua tulosta.
Siitä huolimatta vähennän nyt valvontaani ja keskityn vain yhteen palstaan eli Apua aloittelijoille.
Lopetan
49
1578
Vastaukset
- Asiaa kirjoitellut ja lukenut
juttu jos näin teet? silloin saattaa olla että entistä enemmän vain nuo häiriköt pääsee tänne kirjoittelemaan
- ..............
No toivottavasti tuleva sheriffi saa tietotekniikkapalstojen valehtelevat multinicktrollihörhöt exergyn ja m-karn kuriin.
.............. kirjoitti:
No toivottavasti tuleva sheriffi saa tietotekniikkapalstojen valehtelevat multinicktrollihörhöt exergyn ja m-karn kuriin.
En ole kirjoittanut viestejä kuin omalla nickillä. Exergystä en tiedä, Pentti Nelonen trollaa ainakin usealla nimellä apua aloittelijalle -palstalla.
- olet väärässä!
.............. kirjoitti:
M-Kar ja exergy kuuluvat palstan fiksuimpien tyyppien joukkoon eikä he todellakaan ole mitään valehtelevia ja multinikkailevia häirikkötrolleja. TOISIN KUIN SINÄ!
- nixnaxx
olet väärässä! kirjoitti:
M-Kar ja exergy kuuluvat palstan fiksuimpien tyyppien joukkoon eikä he todellakaan ole mitään valehtelevia ja multinikkailevia häirikkötrolleja. TOISIN KUIN SINÄ!
siinäpä se nick taas vaihtui ;)
- olet väärässä!
nixnaxx kirjoitti:
siinäpä se nick taas vaihtui ;)
Minä EN OLE KUMPIKAAN edellisessä mainituista nimimerkeistä joten suut suppuun! On se kumma juttu että jos joku epäilee Pentin olevan jonkun toisen nimimerkin takana, heti syytetään vainoharhaiseksi mutta sitten nämä syyttäjät ITSE epäilee muita!
- oosny
Minä EN OLE KUMPIKAAN edellisessä mainituista nimimerkeistä joten suut suppuun! On se kumma juttu että jos joku epäilee Pentin olevan jonkun toisen nimimerkin takana, heti syytetään vainoharhaiseksi mutta sitten nämä syyttäjät ITSE epäilee muita!
M-Karilla on myös tapana haukkua muita heti. Vai mitä.. =}
M-Kar kirjoitti:
En ole kirjoittanut viestejä kuin omalla nickillä. Exergystä en tiedä, Pentti Nelonen trollaa ainakin usealla nimellä apua aloittelijalle -palstalla.
Minäkin käytän VAIN omaa nimimerkkiäni kirjoittamiseen. Ja miksi ylipäänsä käyttäisin jotakin toista sillä sanon yhtälailla kauniit kuin törkeätkin jutut tällä samalla nimimerkillä, minkä takia edes haluaisin multinikkiä. Keskenäni en sentään viitsi kinata, jos täällä on hiljaista niin kyllä linux-puolelta löytyy aina neuvottavia tai muuta jutun aihetta. Silloin kun en ole paikalla niin olen muissa hommissa ja omakotitalossakin löytyy myös aina puuhaa. Juuri äsken muuten pesin painepesurilla molemmat autot, en saippualla mutta puhalsin rotojetilla enimmät savet irti, meni siinäkin tovi.
Pentti Nelonen sen sijaan kirjoittelee tosiaan eri nikeillä, Penttinä ensin keksii jonkun tyhmän valheen, toisella nikillä kiittelee itseään ja jos MINÄ Exergy annan vittuilua niin Pentti tulee vielä eri nikillä mun jäljilleni torumaan henkilökohtaisuuksista.. minkäs minä sille voin että Pentti nyt vaan on niin vitun tyhmä ettei sille kannata mitään asiaa edes puhua, pelkästään vittuilla, itepän aina aloittaa sen paskatrollaamisen.oosny kirjoitti:
M-Kar kyllä vastaa napakasti mutta mun mielestä pysyy asiassa ja asialinjalla hyvinkin sitkeästi ja pitkään. Jos muistatte niitä ketjuja jotka venyvät ja venyvät kun miehet väittelevät, silti M-Kar on pitänyt niissä varsin mallikkaasti asialinjaa. Itse olisin kyllä niissä ketjuissa gonahtanut jo puolivälierissä ;)
Ymmärrettävää ettei kukaan jaksa loputtomiin inttää esim. Pentin kanssa mitään asiallista. Minä en jaksa olla Pentin kanssa asiallinen riviäkään.- no joo
Parempi sata Pentin viestiä täällä kuin yksi aloittelijoiden palstalla.
- olet väärässä!
oosny kirjoitti:
Väität mitä väität! Niin ja kukas nyt onkaan vainoharhainen? Itse syyttelette toisia mutta itse syyllistytte samaan vainoharhaisuuteen!
- ..................
M-Kar kirjoitti:
"Pentti Nelonen trollaa ainakin usealla nimellä apua aloittelijalle -palstalla."
Miten niin? Olen satavarma että ne ovat linux trolleja eikä suinkaan Pentti. - ..........................
omalla nickilläsi.
- .................
oosny kirjoitti:
"M-Karilla on myös tapana haukkua muita heti"
Totta. Ja exergy:llä myös näyttää sama vika olevan. - .............
Väität mitä väität! Niin ja kukas nyt onkaan vainoharhainen? Itse syyttelette toisia mutta itse syyllistytte samaan vainoharhaisuuteen!
"Mutta kun minä EN OLE M-KAR!"
Niinhän sinä sanot. Mutta Mkar sinä olet siitäkin huolimatta.
- Vista_fani
Olen itse ajatellut niin, että tämä palsta on sitä varten että täällä voi ihan luvalla trollata, puhua p...kaa jne. koska palstan otsikko määrittää aika paljon sisältöä.
Esim. Pentti Nelosen jutut ovat tänne aivan onnen omiaan, tämä palsta näivettyisi ilman penttiä.
Aivan toinen juttu on muut palstat jotka eivät saisi mennä pilalle esim. tyyliin
Kysymys:
En saa mediaplayeria toimimaan Windowsissa, mitä teen?
Vastaus:
Windows on ihan paska, asenna linuks/ osta macci
Ei tällaista muilla palstoilla. Tällainen karkottaa kysyjät muualle tosi tehokkaasti."Kysymys:
En saa mediaplayeria toimimaan Windowsissa, mitä teen?"
"Vastaus:
Windows on ihan paska, asenna linuks/ osta macci"
Joo, pois tuollaiset. Kuitenkin, toimivaksi todettu yleisohje on aina se, että jos sovellus ei toimi niin käytetään toista sovellusta. Onhan noita playereitä.
Jos käyttöjärjestelmä on rikki, asennusmediasta ei haluaa maksaa tai menee muuten hankalaksi tai ei muuten vaan toimi niin tälläisissä tapauksissa on kyllä oikein sitten sanoa että toinen käyttis koneeseen. Jos kyse on uudelleen asennuksesta ja on oletettavissa, että se on hyvin vaativa asia kysyjälle niin on oikein sanoa että jättää sen jollekin kuka osaa ja Windows XP SP2:sta vanhempia ei VÄLTTÄMÄTTÄ kannata käydä asentamaan hankaluuden takia.
Ohjenuora on se, että mitään käyttistä ei käytetä pitempäään kuin on sillä on supporttia, että minusta mitään Windows 98/Me tai Ubuntu 7.04/6.10 jne. käyttäjiä joilla on kone verkossa ei tarvisi neuvoa ollenkaan ennen kuin ovat päivittäneet käyttöjärjestelmän uudempaan. Turhaa vaivaa vaan neuvojille ja onhan se nyt muutenkin arveluttavaa neuvoa kysyjiä käyttämään tietokonettaan turvattomasti. Ylipäivätyn käyttäminen Internetissä kun saattaa jopa rikkoa lakia. Onhan niitä pykäliä tietoliikenteen häirinnälle olemassa ja mitäs muuta sellainen matoimuri muutakaan on kuin tietoliikenteen häirintää.- mä epäilen
että jos tuollaisia viestejä on niin ne ovat melko varmasti Pentti Nelosen laittamia...siksi että hän saisi porukan vihat juuri linuxistien niskaan. Kiero ihminen tekee mitä vaan ja vielä kierompi ei vain tyydy itse taistelemaan vaan antaa myös vastapuoltenkin taistella keskenään. Oletteko nähneet elokuvan Peloista pahin, alkup. The sum of all fears, jossa yks uusnatsi räjäytti ydinlatauksen jalkapallokentällä ja sai Venäjän ja jenkit melkein sotaan keskenään koska jenkit luulivat Venäjän olevan sen räjäytyksen takana. Onneksi agentti Jack Ryan sai todisteita ettei Venäjä ollut sen takana ja näin sota vältettiin. Tämä on tietty vain elokuvaa mutta tuollaisia kieroja uusnatsin tyyppisiä on ihan oikeassa elämässäkin ja uskon Pentin olevan juuri sellainen.
- vai enemmän
mä epäilen kirjoitti:
että jos tuollaisia viestejä on niin ne ovat melko varmasti Pentti Nelosen laittamia...siksi että hän saisi porukan vihat juuri linuxistien niskaan. Kiero ihminen tekee mitä vaan ja vielä kierompi ei vain tyydy itse taistelemaan vaan antaa myös vastapuoltenkin taistella keskenään. Oletteko nähneet elokuvan Peloista pahin, alkup. The sum of all fears, jossa yks uusnatsi räjäytti ydinlatauksen jalkapallokentällä ja sai Venäjän ja jenkit melkein sotaan keskenään koska jenkit luulivat Venäjän olevan sen räjäytyksen takana. Onneksi agentti Jack Ryan sai todisteita ettei Venäjä ollut sen takana ja näin sota vältettiin. Tämä on tietty vain elokuvaa mutta tuollaisia kieroja uusnatsin tyyppisiä on ihan oikeassa elämässäkin ja uskon Pentin olevan juuri sellainen.
Kuinkahan moni mahtaa kirjottaa pentin nimimerkillä?
Epäilen että suurin osa heistä on linuxporukkaa. - c=3
Itsehän olet heti ensimmäisenä haukkumassa Linuxia jos siihen tulee pienikin mahdollisuus.
Onko se jotenkin sinulta pois jos joku viruksiin kyllästynyt Windowsin uudelleenasennuksen sijaan asentaisikin vaikka Ubuntun? mä epäilen kirjoitti:
Epäilen yhä että Nelonen on yrittänyt juonia niin että näyttäisi siltä että minä olen Nelonen. Muutamiin Nelosen kirjoituksiin on Wind-tiedottaja pistänyt perään "noh noh exergy" tms. eli käänteispsykologialla yrittää ujuttaa mulle Nelosen nimimerkkiä.
Itse olen puolestani satavarma että Nelonen ja Wind ovat sama henkilö ja se en ole minä.- Riiviönrauta
...noin, trollauksesta puheen ollen:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000301&posting=22000000041073373
-Rr - Vista_fani
Riiviönrauta kirjoitti:
...noin, trollauksesta puheen ollen:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000301&posting=22000000041073373
-Rrse leikin kestäköön.
Vastasin tähän:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000301&posting=22000000041068741
En ole koskaan ollut aloittajana mutta olen vastaillut samalla mitalla enemmänkin kuin vain tuon yhden kerran. - Riiviönrauta
Vista_fani kirjoitti:
se leikin kestäköön.
Vastasin tähän:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000301&posting=22000000041068741
En ole koskaan ollut aloittajana mutta olen vastaillut samalla mitalla enemmänkin kuin vain tuon yhden kerran....nimität noita roskalinkeiksi...
-Rr - .............
Riiviönrauta kirjoitti:
...nimität noita roskalinkeiksi...
-Rr"..nimität noita roskalinkeiksi..."
Ja niitähän ne ovat. Valheellista linux-propapagandaa, eli suomeksi sontaa. - lukea?
............. kirjoitti:
"..nimität noita roskalinkeiksi..."
Ja niitähän ne ovat. Valheellista linux-propapagandaa, eli suomeksi sontaa.>...eli suomeksi sontaa.
Saattaa tuntua siltä jos ei ymmärrä mitä siellä sanotaan. Pyydä vaikka äitiäsi lukemaan ne sinulle ääneen niin eiköhän asia siitä selkiä. ;) - ...Pentti...
............. kirjoitti:
"..nimität noita roskalinkeiksi..."
Ja niitähän ne ovat. Valheellista linux-propapagandaa, eli suomeksi sontaa....Pentti. Nuo linkit kertovat asialinjalla linuxista sen kummemmin muita käyttöjärjestelmiä dissaamatta.
Sinun kirjoituksesi taasen ovat vääristeltyjä ja pyrkivät antamaan huonon kuvan muista kuin mainostamastasi käyttöjärjestelmästä.
Ja sitten ne iänkaikkisen vanhat virus- ja milloin minkäkin särkemislinkit, ne ovat propagandaa. Fiksu kyllä erottaa propagandan ja asiatekstin toisistaan...
-Rr
Kiitos tekemästäsi työstä yhteiseksi hyväksi ja kiitos, että vaivaiduit etukäteen ilmoittamaan aikeestasi.
Hyvää jatkoa vaan!Harmi ettet saanut jobia mutta parempaa onnea seuraavaan kertaan.
Ymmärrän hyvin jos alat väsymään tähän palstaan ;D Tai sanotaanko niin että on elämässä varmaan muutakin tekemistä.
Hyvät jatkot vaan, eiköhän tämä perusporukka notku jollakin aktiviteetilla täällä hamaan tulevaisuuteen joten käy joskus morjestamassa.Sain tietää että kaikki haastatteluun valitut ovat atk-alalla jo aikaisemmin olleet työssä. Opiskelijoille sekä tutkinnot suorittaneelle ei mitään mahdollisuuksia edes haastatteluun.
Mutta se siitä ja kuten mainitsitkin tässä ketjussa niin omakotitalossa riittää aina hommia. Jahka saan emännän auton katsastettua niin aloittelen jo ensitalven puusavottaa.- Penguin
SagittariusM-61 kirjoitti:
Sain tietää että kaikki haastatteluun valitut ovat atk-alalla jo aikaisemmin olleet työssä. Opiskelijoille sekä tutkinnot suorittaneelle ei mitään mahdollisuuksia edes haastatteluun.
Mutta se siitä ja kuten mainitsitkin tässä ketjussa niin omakotitalossa riittää aina hommia. Jahka saan emännän auton katsastettua niin aloittelen jo ensitalven puusavottaa.Pykää firma pystyyn, auttelet naapureita ja tuttavia rahaa vastaan. Itse en yleensä ota tuosta rahaa, mutta sitä kyllä työnnettäisiin joka välistä.
Muista mainita, että kotitalousvähennyskelpoista hommaa ja silleesti. Pääset tutustumaan ihmisiin ja valistamaan heitä hieman myös.
Ei tarvitse tehdä kokopäiväisesti edes. Penguin kirjoitti:
Pykää firma pystyyn, auttelet naapureita ja tuttavia rahaa vastaan. Itse en yleensä ota tuosta rahaa, mutta sitä kyllä työnnettäisiin joka välistä.
Muista mainita, että kotitalousvähennyskelpoista hommaa ja silleesti. Pääset tutustumaan ihmisiin ja valistamaan heitä hieman myös.
Ei tarvitse tehdä kokopäiväisesti edes.On aikaisempaa kokemusta yrittäjänä olemisesta tosin eri alalla (autokorjaamo). Olen myös tutkinut atk-alankin yrittäjyysmahdollisuuksia ja ne ovat todella heikot. Toimin kuitenkin osuuskuntayrittäjänä samalla alalla mutta ilman yrittäjän riskiä.
Toimintani aloitin keväällä 2006 ja se on entisestään vahvistanut käsitystäni alan huonosta yrittäjyysmahdollisuudesta.- cnyyvannzn
Sain tietää että kaikki haastatteluun valitut ovat atk-alalla jo aikaisemmin olleet työssä. Opiskelijoille sekä tutkinnot suorittaneelle ei mitään mahdollisuuksia edes haastatteluun.
Mutta se siitä ja kuten mainitsitkin tässä ketjussa niin omakotitalossa riittää aina hommia. Jahka saan emännän auton katsastettua niin aloittelen jo ensitalven puusavottaa.Pitää olla kokemusta alalta. Milläs sitä sitten on, jos töihin ei pääse?
Eli tiivistettynä: jossain tietoenatorilla ollut tumpelo, joka ei tiedä mistään, mitään, saa työpaikan kun taas joku itse omaa aikaansa opiskeluun käyttänyt asioista oikeasti tietävä ei saa.
Mutta kiitos sulle forumien pitkäaikaisesta valvonnasta ja hyviä "eläkepäiviä" tämän asian suhteen! - Penguin
On aikaisempaa kokemusta yrittäjänä olemisesta tosin eri alalla (autokorjaamo). Olen myös tutkinut atk-alankin yrittäjyysmahdollisuuksia ja ne ovat todella heikot. Toimin kuitenkin osuuskuntayrittäjänä samalla alalla mutta ilman yrittäjän riskiä.
Toimintani aloitin keväällä 2006 ja se on entisestään vahvistanut käsitystäni alan huonosta yrittäjyysmahdollisuudesta.Itselläni on mielessä opiskelujen jälkeen laittaa ehkä pieni firma, on nyt aikaa ja mahdollisuus opetella kaikki tarvittavat jutut. Linux tulee tietenkin olemaan oma osansa firmaa, ainakin jos laitan jonkin tähän mennessä suunnittelemistani.
- cnyyvannzn
On aikaisempaa kokemusta yrittäjänä olemisesta tosin eri alalla (autokorjaamo). Olen myös tutkinut atk-alankin yrittäjyysmahdollisuuksia ja ne ovat todella heikot. Toimin kuitenkin osuuskuntayrittäjänä samalla alalla mutta ilman yrittäjän riskiä.
Toimintani aloitin keväällä 2006 ja se on entisestään vahvistanut käsitystäni alan huonosta yrittäjyysmahdollisuudesta.itse olen tietokoneliikkeessä ollut huollon puolella ja ei siinä työ koskaan loppunut.
hämeen alueella asustelin aikoinaan ja en sun firman ilmoituksia nähnyt missään lehdessä koskaan.
eli yrititkö myydä edes palveluitasi aktiivisesti?
pikku mainoksia vain paikallislehteen, niin luulisi hommia löytyvän.
tuo lamahan ei koske hirveän paljoa atk-alan paskaista työtä tekeviä kun koneita kuitenkin jokaisen kotona on.
"Tietokoneen talvihuolto 50€ sisältää huollon, uusimmat päivitykset ja virusten poistamisen.
Puh 03-xxxxxx http://www.sunosoite.com"
^ tollainen ilmoitus lehdessä ei maksa montaa kymmentä euroa ja se maksaa itsensä takaisin.
tohon pakettihintaan avaat koneen ja imuroit sen, skannaat ja poistat virukset ja haet uusimmat päivitykset.
Jos teet sen asiakkaan luona, niin varmaan menee paremmin kaupaksi. muista lisätä km-korvaukset.
ja ihan ykkös-markkinointikeino oli se kun pomo laittoi oman naamakuvansa lehden mainokseen.
se herätti varsinkin vanhemmissa asiakkaissa luottamusta. cnyyvannzn kirjoitti:
itse olen tietokoneliikkeessä ollut huollon puolella ja ei siinä työ koskaan loppunut.
hämeen alueella asustelin aikoinaan ja en sun firman ilmoituksia nähnyt missään lehdessä koskaan.
tuo lamahan ei koske hirveän paljoa atk-alan paskaista työtä tekeviä kun koneita kuitenkin jokaisen kotona on.
"Tietokoneen talvihuolto 50€ sisältää huollon, uusimmat päivitykset ja virusten poistamisen.
^ tollainen ilmoitus lehdessä ei maksa montaa kymmentä euroa ja se maksaa itsensä takaisin.
tohon pakettihintaan avaat koneen ja imuroit sen, skannaat ja poistat virukset ja haet uusimmat päivitykset.
Jos teet sen asiakkaan luona, niin varmaan menee paremmin kaupaksi. muista lisätä km-korvaukset.
ja ihan ykkös-markkinointikeino oli se kun pomo laittoi oman naamakuvansa lehden mainokseen.
se herätti varsinkin vanhemmissa asiakkaissa luottamusta.Autokorjaamoajoillani mainostin lehdissä usein. Yllätyin kuitenkin ilmoitusten tehottomuudesta vaikka kokeilin erilaisia ilmotustyylejä. Paras mainos oli puskaradio jonka kautta kaikki asiakkaanikin sain. Kerran kokeilin puolen sivun kokoista ilmoitusta joka ei poikinut yhtäkään uutta asiakasta. Ilmoitus maksoi 800 mk.
Yrittäjäksi en enään ala senkään takia että esimerkissäsi ansaitsemastasi 50€ itsellesi jää käteen palkkaa n 20€ ja tässä laskelmassa ei ole vielä mukana muita kuluja kuten esim. liiketiloja. Yrittäjyys ja palkkatyö ovat toisistaan hyvin kaukana ja usein yrittäjä väsyy menestyessään puuttuuvaan omaan aikaan. Autokorjaamoni menestyi erittäin hyvin parina vuonna mutta kostautui sitten lopulta loppuunpalamisena.
Liitän Exelin taulukon niille halukkaille jotka haluavat kokeilla kokeilla eri hintoja ja mitä lopulta jää käteen.
Tuo laskuri on siis täysin toimiva vaikka jo vanhentunut osittain mutta käytännössä sama kuin nykyinenkin käytössäni oleva.
http://koti.mbnet.fi/rauno2/todiste/laskuri.xls
Kokeilkaa tosiaankin tuota laskuria niin näette todellisuuden ja verratkaa vaikka sitä palkkatyössä olevat miten paljon teillä pitäisi olla laskutusta jotta saisitte edes saman kuin mitä nyt nettoatte työssänne.SagittariusM-61 kirjoitti:
Autokorjaamoajoillani mainostin lehdissä usein. Yllätyin kuitenkin ilmoitusten tehottomuudesta vaikka kokeilin erilaisia ilmotustyylejä. Paras mainos oli puskaradio jonka kautta kaikki asiakkaanikin sain. Kerran kokeilin puolen sivun kokoista ilmoitusta joka ei poikinut yhtäkään uutta asiakasta. Ilmoitus maksoi 800 mk.
Yrittäjäksi en enään ala senkään takia että esimerkissäsi ansaitsemastasi 50€ itsellesi jää käteen palkkaa n 20€ ja tässä laskelmassa ei ole vielä mukana muita kuluja kuten esim. liiketiloja. Yrittäjyys ja palkkatyö ovat toisistaan hyvin kaukana ja usein yrittäjä väsyy menestyessään puuttuuvaan omaan aikaan. Autokorjaamoni menestyi erittäin hyvin parina vuonna mutta kostautui sitten lopulta loppuunpalamisena.
Liitän Exelin taulukon niille halukkaille jotka haluavat kokeilla kokeilla eri hintoja ja mitä lopulta jää käteen.
Tuo laskuri on siis täysin toimiva vaikka jo vanhentunut osittain mutta käytännössä sama kuin nykyinenkin käytössäni oleva.
Kokeilkaa tosiaankin tuota laskuria niin näette todellisuuden ja verratkaa vaikka sitä palkkatyössä olevat miten paljon teillä pitäisi olla laskutusta jotta saisitte edes saman kuin mitä nyt nettoatte työssänne.Mullakin oli takavuosina toiminimi jonka suojissa korjailin tietokoneita, kaupparekisteriin oli lisäksi merkitty LVIS-automaatio, kerran soittivat jostakin sähköporukasta ja pyysivät mukaan, jotain osuustoimintaa sekin kai mutta ei mua kiinnostanut sisäjohtoasennukset joten kieltäydyin.
Tein hommaa lisäduunina vapaa-ajalla, emäntä kun jäi kotihoidontuelle niin ajattelin että saadaan paksumpi makkara leivän päälle jos teen vähän ylimääräistä. Mulla ei kyllä ollut alkuunkaan yrittäjän tarvitsemaa kovuutta, rupesin höpöttelemään asiakkaiden kanssa ja sillä välin kun kone skannaili tai eheytti niin juotiin pullakaffet ja lätistiin kaiken maailman asiat joten aikaa meni niin helvetisti per asiakas etten kehdannut laskuttaa mitään järkevää ;) Pari vuotta sitä siinä touhusin, koneet tuli kyllä kuntoon ja maailmakin kai parani mutta totesin ettei siitä oikein mitään jäänyt käteen. Siinä vaiheessa tuumasin että joko alan tekemään kokoaikaisena tätä tai jätän koko pelleilyn sikseen, koska tunnen itseni ja tiedän että olen liian pehmeä lyömään isoa laskua kenenkään nokan eteen niin jätin koko homman ja pitäydyin päiväduunissa.
Kyllä se yrittäjän homma on muutenkin aika kovaa ja mulle ei sovi ollenkaan kun en osaa laskuttaa asiakkaita riittävästi ;D Toisaalta soittoja ja kyselyjä on tullut jälkikäteen aika paljon, viidakkorumpu on jäänyt soimaan. Jos olisin pistänyt lapun nokan alle että se tekee 300€ kiitos niin tuskin kukaan kyselisi perään.SagittariusM-61 kirjoitti:
Autokorjaamoajoillani mainostin lehdissä usein. Yllätyin kuitenkin ilmoitusten tehottomuudesta vaikka kokeilin erilaisia ilmotustyylejä. Paras mainos oli puskaradio jonka kautta kaikki asiakkaanikin sain. Kerran kokeilin puolen sivun kokoista ilmoitusta joka ei poikinut yhtäkään uutta asiakasta. Ilmoitus maksoi 800 mk.
Kokeilkaa tosiaankin tuota laskuria niin näette todellisuuden ja verratkaa vaikka sitä palkkatyössä olevat miten paljon teillä pitäisi olla laskutusta jotta saisitte edes saman kuin mitä nyt nettoatte työssänne.Täytyy vielä mainita tuosta Exelistä että kohdassa "Osk:n palvelumaksu" 15% on pienempi kuin normaalisti kirjanpitäjän suorittamat palvelut. Mutta halutessasi sen voi muuttaa ja kaikki keltaisilla kohdilla värjätyt alueet on myös muutettavissa. Muista myös muuttaa ennakonpidätysprosenttisi.
exergy kirjoitti:
Mullakin oli takavuosina toiminimi jonka suojissa korjailin tietokoneita, kaupparekisteriin oli lisäksi merkitty LVIS-automaatio, kerran soittivat jostakin sähköporukasta ja pyysivät mukaan, jotain osuustoimintaa sekin kai mutta ei mua kiinnostanut sisäjohtoasennukset joten kieltäydyin.
Tein hommaa lisäduunina vapaa-ajalla, emäntä kun jäi kotihoidontuelle niin ajattelin että saadaan paksumpi makkara leivän päälle jos teen vähän ylimääräistä. Mulla ei kyllä ollut alkuunkaan yrittäjän tarvitsemaa kovuutta, rupesin höpöttelemään asiakkaiden kanssa ja sillä välin kun kone skannaili tai eheytti niin juotiin pullakaffet ja lätistiin kaiken maailman asiat joten aikaa meni niin helvetisti per asiakas etten kehdannut laskuttaa mitään järkevää ;) Pari vuotta sitä siinä touhusin, koneet tuli kyllä kuntoon ja maailmakin kai parani mutta totesin ettei siitä oikein mitään jäänyt käteen. Siinä vaiheessa tuumasin että joko alan tekemään kokoaikaisena tätä tai jätän koko pelleilyn sikseen, koska tunnen itseni ja tiedän että olen liian pehmeä lyömään isoa laskua kenenkään nokan eteen niin jätin koko homman ja pitäydyin päiväduunissa.
Kyllä se yrittäjän homma on muutenkin aika kovaa ja mulle ei sovi ollenkaan kun en osaa laskuttaa asiakkaita riittävästi ;D Toisaalta soittoja ja kyselyjä on tullut jälkikäteen aika paljon, viidakkorumpu on jäänyt soimaan. Jos olisin pistänyt lapun nokan alle että se tekee 300€ kiitos niin tuskin kukaan kyselisi perään.Olet siis kokenut asian käytännössä ja tiedät että homma ei yrittäjän ole niin ruusuista kuin usein kuvitellaan. Koitappa sinäkin tuota laskuria.
Tuon laskurin kokeilu antaa jo hyvän kuvan siitä paljon käytännössä on tienattava jotta saisi edes leivän saatika makkaran sen päälle.
50 euron asennusurakoita saa olla melkoisesti ennenkuin saa edes sen leivän.cnyyvannzn kirjoitti:
itse olen tietokoneliikkeessä ollut huollon puolella ja ei siinä työ koskaan loppunut.
se herätti varsinkin vanhemmissa asiakkaissa luottamusta.Tonni kuukaudessa käteen ei ole kovinkaan kummoinen tulo. Mutta pidetään sitä nyt välttävänä jolla pysyy hengissä ja saa laskut makseltua.
Laskurilla kokeilin tuota ja saadakseen tonnin käteen puhtaana on asiakaslaskutus oltava 2500€/kk.SagittariusM-61 kirjoitti:
Olet siis kokenut asian käytännössä ja tiedät että homma ei yrittäjän ole niin ruusuista kuin usein kuvitellaan. Koitappa sinäkin tuota laskuria.
Tuon laskurin kokeilu antaa jo hyvän kuvan siitä paljon käytännössä on tienattava jotta saisi edes leivän saatika makkaran sen päälle.
50 euron asennusurakoita saa olla melkoisesti ennenkuin saa edes sen leivän.Ilahduttavasti gnumeric avasi sen ihan oikein. Katselin sen kanssa juu että rahalle on reikiä siinä välissä ennenkuin asiakkaan setelin rippeet tippu hanskaan, ei ole hääviä.
- Penguin
Tonni kuukaudessa käteen ei ole kovinkaan kummoinen tulo. Mutta pidetään sitä nyt välttävänä jolla pysyy hengissä ja saa laskut makseltua.
Laskurilla kokeilin tuota ja saadakseen tonnin käteen puhtaana on asiakaslaskutus oltava 2500€/kk.Itse yritin vilkaista, Gnumericilla tosiaan avautui loistavasti, ja parit asennukset per päivä, niin olisi pärjännyt hengissä hyvinkin. Siitä voi sitten kehittää sen verran, että ajattelee tuntipalkkaa, kun pelkkä Windowsin uudelleenasennus on kestänyt tajuttoman kauan. Iltaa on istuttu...
exergy kirjoitti:
Mullakin oli takavuosina toiminimi jonka suojissa korjailin tietokoneita, kaupparekisteriin oli lisäksi merkitty LVIS-automaatio, kerran soittivat jostakin sähköporukasta ja pyysivät mukaan, jotain osuustoimintaa sekin kai mutta ei mua kiinnostanut sisäjohtoasennukset joten kieltäydyin.
Kyllä se yrittäjän homma on muutenkin aika kovaa ja mulle ei sovi ollenkaan kun en osaa laskuttaa asiakkaita riittävästi ;D Toisaalta soittoja ja kyselyjä on tullut jälkikäteen aika paljon, viidakkorumpu on jäänyt soimaan. Jos olisin pistänyt lapun nokan alle että se tekee 300€ kiitos niin tuskin kukaan kyselisi perään.Asiakkaan kanssa kommunikointi on kuitenkin aika tärkeä mutta silloin se on vaikeaa jos ongelma vaatii hyvää keskittymistä. Itselläni oli viime kesänä senioriasiakas joka halusi Vistaan käyttötukea ja sitä sitten saikin kerran viikossa. Eipä se kuitenkaan jaksanut koko aikaa koneella olla ja juotiin kahvia ja höpöteltiin muita asioita. Hän jopa tarjosi aina ruuat palvelutalon ruokalassa. Valitettavasti aika ei ollut hänelle enään suotuisa ja hän siirtyi toiseen ulottuuvuuteen.
Autokorjaamoajoilta muistan (1993-1997) myös asiakkailla olevan tarvetta kommunikointiin ja kyllä se minulle sopi. Jotkut jopa kutsui kotiinsa syömään tai tarjosivat jossain kuppilassa pullakahvit. Päivätkin kyllä venyi pitkiksi ja olin siinä hommassa kiinni ympäri vuorokauden joten seurustelu tuppas olemaan silloin vaakalaudalla.- Freightliner
Tonni kuukaudessa käteen ei ole kovinkaan kummoinen tulo. Mutta pidetään sitä nyt välttävänä jolla pysyy hengissä ja saa laskut makseltua.
Laskurilla kokeilin tuota ja saadakseen tonnin käteen puhtaana on asiakaslaskutus oltava 2500€/kk.Yrittäjä perheessä kasvaneena(isäni oli autoilija ja veljeni on myös)tiedän mitä yrittäjän elämä on.Aina ei pitkälle työpäivälle saa edes palkkaa ja vaikka joskus hyvin menisikin, silloin pitäisi muistaa laittaa sitä rahaa sukanvarteen.Kun on itse seurannut sitä touhua läheltä on viimeisetkin halut omaan yrityshommiin karisseet.Kyllä se monesti on että yrittäjän palkka jää monesti varsin pieneksi tehtyyn työmäärään nähden.
... valitsemallasi tiellä!
- sefua..
toinen mäsältä ja toinen linuxilta, pysyy tasapaino. mielellään sellainen joka jummartaa molempien päälle kiihkottamasti.
- herkästi..
kun toinen poistaa Linux ja toinen Windows vastaiset viestit, niin eipä jää paljon jäljelle;D
herkästi.. kirjoitti:
kun toinen poistaa Linux ja toinen Windows vastaiset viestit, niin eipä jää paljon jäljelle;D
viestit jotka on sitä tavallista suomi24 -tyylistä valheiden levitystä niin ei kyllä haittaisi.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .18010470Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523595Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja543361- 642885
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2152266- 1162213
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252053Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671648Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221476Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121396