Turun ja Helsingin välinen moottoritie on viimeistä silausta vaille valmis.
Ja miten hieno se onkaan!
Uusavuttomalle kuljettajalle on, matkan edistyessä, tarjolla vaikka minkälaista apua ja helpotusta, niin kuin esimerkiksi opasteet kun ajetaan tunneliin ja tunnelista pois =)
Selkee juttu - mistä muuten voisi kansalainen tietää että kas tunnelihan se siinä ja kas nytpä tuo loppui - saa hengittää ja laittaa sen paperipussin pois!
Sillä...
Ei suinkaan niitä kylttejä sinne ole turhan takia laitettu(?)
Voihan joukossamme kulkea autoileva kansalainen joka sairastaa klaustrofobiaa... tai jotain salaperäistä tunnelisairautta vaikka.
Voi olla vaikka kuinkakin vakavaa, ei sitä tiedä...
Mutta että tunnelille oma merkki - voi ristus tätä elämänmenoa!
Mitäköhän muuta voisi kyltein merkitä?
Ukkokullalle voisi ainakin ostaa sellaisen T-paidan, jossa lukisi etupuolella että tästä alkaa 100 kg miestä - takapuolella vastaavasti, että tähän se sitten loppui!
Turha hapuilla ja räpeltää enää, loppu mikä loppu!
Ehdotuksia ;D
Arvatkaas mitä...
45
1708
Vastaukset
- gg-10
Tielaitos on nerokkuudessaan lyömätön.
- Mysteriet
Ymmärrän vähäsanaisuutesi...
Aika sanaton minäkin olen! - valopää.
entäs ne kyltit, joissa lukee kuinka monta minuuttia on lentoasemalle, satamaan jne. Ne on rekoille kai tarkoitettu, jotta osaavat painaa kaasua. Elämä on kaupantekoa ja minuuttipeliä. Elämän tarkoitus ei ole eläminen vaan hulluna kaahaus kohti päätepistettä. Painetaan elämässä eteenpäin kuin hevoset, joilla on mustat laput silmien sivuille eikä koeta mitään muuta kuin stressiä.
- Rattus sp.
Sä et sitten käsittänyt. Jos podet hetkittäistä klaustrofobiaa, niin sinulla on aina mahdollisuus tehdä u-käännös ennen tunnelia. Tämä oli tällainen oma ehdotus.
Psst.. Oletko tarkistanut, jos nuo kyltit on laitettu vain Turun suunnasta tuleville? Toisesta suunnasta tulleille riittäisi tavanomainen opastus..- Mysteriet
Meinaan tehdä U-käännöksiä...
Juu, muuten tarkistin tämän seikan *nauraa* - molempiin suuntiin ovat nämä kyltit !!!
Toisaalta voidan pohtia, onko hesalaisilla asiaa Turkuun - jos ne kyltit ovat tarkoitettu kotiinpalaaville turkulaisille...
Voi kamala! - Rattus sp.
Mysteriet kirjoitti:
Meinaan tehdä U-käännöksiä...
Juu, muuten tarkistin tämän seikan *nauraa* - molempiin suuntiin ovat nämä kyltit !!!
Toisaalta voidan pohtia, onko hesalaisilla asiaa Turkuun - jos ne kyltit ovat tarkoitettu kotiinpalaaville turkulaisille...
Voi kamala!Ajattelin, että tuolla tiellä u-käännökset olisivat sallittuja :D. Vähän jännitystä elämään.
Jos hesalaiset tarkistavat, että turkulaiset osaavat kotiin. Ootko tarkistanut, että eivät ole lisänneet Turun tielle johtavia kylttejä? - Mysteriet
Rattus sp. kirjoitti:
Ajattelin, että tuolla tiellä u-käännökset olisivat sallittuja :D. Vähän jännitystä elämään.
Jos hesalaiset tarkistavat, että turkulaiset osaavat kotiin. Ootko tarkistanut, että eivät ole lisänneet Turun tielle johtavia kylttejä?Niitä kylttejä kyllä on kumman vähän...
Toiseen suuntaan taas - no eipä ainakaan eksy matkalla Helsinkiin =)
Poliisilla on muuten ihme kanta tuohon U-käännösten tekemiseen - antavat herkästi pikavoittoja moisesta!!!
Ihme väkeä - gg-10
Mysteriet kirjoitti:
Niitä kylttejä kyllä on kumman vähän...
Toiseen suuntaan taas - no eipä ainakaan eksy matkalla Helsinkiin =)
Poliisilla on muuten ihme kanta tuohon U-käännösten tekemiseen - antavat herkästi pikavoittoja moisesta!!!
Ihme väkeäKerran tehtyä päätöstä ei muuteta. Jos lähdet niin lähdet. Joku rasvamainos aikoinaan: jos olet päättänyt.
Se on se kahden metropolin välinen syvä kuilu? :))) - Mysteriet
gg-10 kirjoitti:
Kerran tehtyä päätöstä ei muuteta. Jos lähdet niin lähdet. Joku rasvamainos aikoinaan: jos olet päättänyt.
Se on se kahden metropolin välinen syvä kuilu? :)))Miksiköhän Tampereelle on niin paljon mukavampi matkustaa..??
Muuten, se uusi osa siitä moottoritiestä... ei ole ollenkaan niin upea kuin Turusta Saloon asti oleva - karseita betonisia meluvalleja oli tienpenkat piukassa.
Mitään maisemia nää.. :/ - Rattus sp.
gg-10 kirjoitti:
Kerran tehtyä päätöstä ei muuteta. Jos lähdet niin lähdet. Joku rasvamainos aikoinaan: jos olet päättänyt.
Se on se kahden metropolin välinen syvä kuilu? :)))Kun turkulaiset eivät taida tulla toimeen porilaisten, tamperelaisten ja helsinkiläisten kanssa, niin voitaisiinko moottoriteiden sijaan miettiä barrikadeja teiden sijaan?
- gg-10
Rattus sp. kirjoitti:
Kun turkulaiset eivät taida tulla toimeen porilaisten, tamperelaisten ja helsinkiläisten kanssa, niin voitaisiinko moottoriteiden sijaan miettiä barrikadeja teiden sijaan?
Ehkä ehkä.
Muistakko muuten Stingin alkuperäisen tästä?
http://www.youtube.com/watch?v=DdsOELJRjVE - Mysteriet
Rattus sp. kirjoitti:
Kun turkulaiset eivät taida tulla toimeen porilaisten, tamperelaisten ja helsinkiläisten kanssa, niin voitaisiinko moottoriteiden sijaan miettiä barrikadeja teiden sijaan?
Äläs ny - kyllä täällä tykätään kaikenlaisista ihmisistä!
Onhan täällä (siis siellä) Halinenkin ja siellä asuu ainakin 75 eri kansallisuuden omaavaa ihmistä =)
Kansainvälistä sakkia täällä (siis siellä) ollaan =) - Rattus sp.
gg-10 kirjoitti:
Ehkä ehkä.
Muistakko muuten Stingin alkuperäisen tästä?
http://www.youtube.com/watch?v=DdsOELJRjVEMuistin myös tämän. Nyt pitäisi jatkaa iltaa tuolla koirien parissa :).
- Rattus sp.
Mysteriet kirjoitti:
Äläs ny - kyllä täällä tykätään kaikenlaisista ihmisistä!
Onhan täällä (siis siellä) Halinenkin ja siellä asuu ainakin 75 eri kansallisuuden omaavaa ihmistä =)
Kansainvälistä sakkia täällä (siis siellä) ollaan =)Kuules Mysse. Sun persoonas on kahtia jakautunut :). Et enää tiedä, missä sä oot. Mutta en mä oo ikinä mieltänyt sua turkulaiseksi, sellaiseksi oikeaksi.
- Mysteriet
Rattus sp. kirjoitti:
Kuules Mysse. Sun persoonas on kahtia jakautunut :). Et enää tiedä, missä sä oot. Mutta en mä oo ikinä mieltänyt sua turkulaiseksi, sellaiseksi oikeaksi.
Kun en ole ihan varma olenko nyt töissä vai en... :/
Jäseniä kolottaa ja väsyttää - siis töissä
Toisaalta litkin lonkkua - siis kotona
Potuttaa säätila - siis töissä
Pussailen jotain miestä välillä - siis töi... siis kotona =)
Huh =) - gg-10
Mysteriet kirjoitti:
Huh =)Vaikka se linkki, ei mitään turkulaisia vastaan.
- Mysteriet
gg-10 kirjoitti:
Vaikka se linkki, ei mitään turkulaisia vastaan.
Elähä hättäile sielä, minoon kuule kansaiväline tyyppi =)
Rauha - jiweXXX
gg-10 kirjoitti:
Vaikka se linkki, ei mitään turkulaisia vastaan.
et turkulaisille oma liikennemerkki liikenneympyräs jossa lukee turkulaiset wain yksi kierros :=)
ei mysse olis siitä mieltään pahoittanu :=)
"uskoo" - Rattus sp.
Mysteriet kirjoitti:
Huh =)Eniten mää oon huolissani siitä, että olet koneella ja välillä pussailemassa. Koeta nyt hyvä ihminen päättää, mitä oot oikein tekemässä. Kuulostat tuolta dementoituneelta koiravanhukselta. Mä oon huolissani :).
- Mysteriet
Rattus sp. kirjoitti:
Eniten mää oon huolissani siitä, että olet koneella ja välillä pussailemassa. Koeta nyt hyvä ihminen päättää, mitä oot oikein tekemässä. Kuulostat tuolta dementoituneelta koiravanhukselta. Mä oon huolissani :).
Tekeekö se koiruus sitä samaa??
Eläkä oo huolissas - huomenissa taas olen rosvojahdissa (ei tarkota mitää paattia sitten) ja pussailut unohtuu... ;D - Mysteriet
jiweXXX kirjoitti:
et turkulaisille oma liikennemerkki liikenneympyräs jossa lukee turkulaiset wain yksi kierros :=)
"uskoo"Mikä hitto on liikenneympyrä?
*virnuaa* - gg-10
jiweXXX kirjoitti:
"uskoo"Joo. Mysse on hyvä tyyppi, tiedetään. Eikä laulele mattia ja tepaa. :))
- jiweXXX
Mysteriet kirjoitti:
Mikä hitto on liikenneympyrä?
*virnuaa*et se on sallainen mistä ei turkkulaiset meinaa päästä pois ollenkaaan :=)
ps en taia päästä kesäl mopoilemaan minnekkään :=( - Mysteriet
jiweXXX kirjoitti:
et se on sallainen mistä ei turkkulaiset meinaa päästä pois ollenkaaan :=)
ps en taia päästä kesäl mopoilemaan minnekkään :=(Hesalaisille Korkeasaari ja manselaisille Lenin-museo???
Ku et muka pääse ?? - jiweXXX
Mysteriet kirjoitti:
Hesalaisille Korkeasaari ja manselaisille Lenin-museo???
Ku et muka pääse ??käymään tääl lcitys :=)
ja muista waroa jalankulkijoita :=)
ne ei pelkää autoilijoita tjn
jääwät ulkopaikkakuntalaisen alle hämmästynyt ilme kaswoilla...............
se ajoi yli waik mää olin oikees "ryntäs suojatielle"
neuwottelee työpaikasta :=( - Mysteriet
jiweXXX kirjoitti:
käymään tääl lcitys :=)
ja muista waroa jalankulkijoita :=)
ne ei pelkää autoilijoita tjn
jääwät ulkopaikkakuntalaisen alle hämmästynyt ilme kaswoilla...............
se ajoi yli waik mää olin oikees "ryntäs suojatielle"
neuwottelee työpaikasta :=(Pitää poiketa - muistan varoa kaikkia koiria ja kissojakin =)
Paska juttu - tuosta saa lukea yhtenään, näinä päivinä =(
Lippu korkeelle veli - jiweXXX
Mysteriet kirjoitti:
Pitää poiketa - muistan varoa kaikkia koiria ja kissojakin =)
Paska juttu - tuosta saa lukea yhtenään, näinä päivinä =(
Lippu korkeelle velihttp://keit.vuodatus.net/blog/1586084
jos et jo käynyt kattoo mut oli wastaawa ja mun paras kaweri mirrin jälkeen :=)
pelkäs wain mirrejä ja olisin saanut sammua minne waan niin olisin saanut nukkua rauhassa :=)
juh ajan ennemmin mettään kuin ihmisen yli tjn
hywää wiikonloppua sisko :=)
- jiweXXX
mitä ne woisikaan ihmiselle tehdä :=)
ei mutta autoilu yleensäkin :=)
kohta yksi
Japanilaiset autot ovat perseestä. Ostaisitko sinä pokemonin näköisen auton? Miten kansa joka rankentaa talonsa paperista, voi tehdä kestäviä autoja. Kottikärrylläkin on parempi ajettavuus kuin näillä japanilaisilla tuulipusseilla. Japanilaisilla on pitkät perinteet leijojen lennätyksessä ja paperin taittelussa. Nyt he käyttävät tätä osaamista autojen suunnittelussa. Kun japanilaiseen autoon on tungettu koko perhe, niin kenelläkään ei ole varaa pieraista, etteivät ovet lennähtäisi auki. Täyteen lastattu japanilaisauto on viihtuisä kuin käynnyt piimäpurkki. Avatessa sisältö pursuaa karkuun ja alkaa kauhea vaahtoaminen. Miksi asentaa auto täyteen turvatyynyjä, jos ne eivät mahdu täyttymään ilman, että kaikki autossa olijat puristuvat hengiltä. Kesäisin näkee rantaleijonia, joilla on punoittava toyota-logo painuneena vatsanahkaan, alla lukee airbag. On taas istuttu koko kesä corollassa.- Mysteriet
Kokeile tarjota tuota tekstiä mainospuheeksi jollekin saksalaiselle autofirmalle (jos semmosia enää on) =)
*pyyhkii naurunkyyneliä*
Kauhee kohtalo rantajellonalla! - gg-10
Totta joka sana. Mut ne kaikki jaappanilaiset kootaan kuitenkin euroopassa.
Huom. mulla ei oo jaappanilaista autoa. - Rattus sp.
I LOVE MY TOYOTA COROLLA.
- jiweXXX
Rattus sp. kirjoitti:
I LOVE MY TOYOTA COROLLA.
wolkkari ja honda :=)
- saman....
havainnon oon tehnyt,ja siitä muistuikin mieleeni että Norjassa on käytössä aivan samanlaiset kyltit.
Tosin siellä tunneleissa on hiukan enemmän mittaa,pisin n. 25 km!Näistä tän uuden Salon alueella olevistahan näkee läpi;).Siellä Lohjan suunnalla on sit kai yks vähän pitempi jos se saadaan valmiiksi joskus:D.
Ai niin ja vielä yks juttu niistä Norjan tunneleista,siellä päin kun ajeltiin ja vastaan tuli tunnelin kyltti,pojat 8 ja 5 vuotta tutesivat takapenkiltä:-Taas leivinuuni! :))))- Mysteriet
Tottapuhuen siltä se kyltti kyllä näyttääkin =)
Joo, jotenkin sen ymmärtää että on kyltti jos tunnelillakin on mittaa niinkin paljon...
Muistaisin että siellä niitä kylttejä olis ollut vaan aika lailla aiemmin, kuin ihan siinä tunnelin suulla - voi olla että muistan väärinkin, onhan tuosta 25 vuotta aikaa kun olen niillä nurkin ollut =)
Leivinuuni *nauraa*
- Oltsu.L
Kauniille naiselle kaunista matkaa tiellä..... moottorin :)
- Mysteriet
Sinä kanssa varovasti siellä!!
Ja ihanaista viikonloppua =)
- Hilima von..
Se ois ainakkii egologinen kulkuneuvo, sinne etelän ruuhkiin..
Siis,,miä oon vähä pihalla näistä Teille avattavista teistä,,,,,mie oon totunna että tie vuan on siinä ja sitä ajetaan..
..................................
Ogellmiinhan on sitte leikkuupuimuri.ööö tosi tyhmä veto, (viddu, mitä seksikästä on leikkuupuimurissa HÄH 9 ...uuups JÄI iSOT kIRJAIMENT PÄÄLLE, HUH,
Pahimpiin keli-rospuutoihin mie oon käättänä tota nuapurin vene-spoileria,,niin ko lanana....
Anteeks ko mie en oikeesti ymmärrä teijän kiireitä..
..kauhistuksen kanahäkKI,,,jos pitäs männä vielä tunneliin...kääkkkkkkkkkkkkkkk - fobia..EI..
Hiltsu von-talvi-keli-friikki--oikeesti-- Mysteriet
Tääl ei ol ruuhkia ko lintupöntöl =)
Paitti nyy voi ollakki ko viimeyän satos lunt nii helvatiste - yäk :/
Täält ei pääse pois ko suksil - ja Säähä tiät kui mun taitoni suksimises o jääny pahase koululaitokse liikuntatunnil :(
Mut noit tunnelit - mää tykkää tunneleist =)
Arvaa ko viimeks ajeli Tukholmas ja sin olti rakennettu simmonen iso tunneli ko mene koko kaupunki alitte...
Jestas, vähäks see oli hiano!!!
Mul ei olisis mikkä kiiru ko tääl mää vaa makkaisi ja poimisi kesäsi faarelmi ja tikkerperipuskast kaik marja ja laittelisi kotivinetto käymä - ah, see olisis elämä see =)
*vippa lumipallol* - Niisku-myy 50-1
Outhan sinä elossa ;) Jopa vuan on mahottoman mukava, ku sinustakkii kuuloo jottaen :))
- A-E, you know...
Tuo meidän isäntä (F) näki Rovaniemellä myös kyltin, jossa tunnelin päässä lukee TUNNELI PÄÄTTYY.
Ne on katsos niitä kuurosokeita autokuskeja varten jotka ei ehkä muuten huomaa tunneliosuuden päättyvän....- Mysteriet
Voi itku =)
Ehtii siinä nanosekunnin sitten miettiä, että; Mitäs nyt???
Ja toivoa että edes tie jatkuisi =)
Niin - liian vaikeeta maalikon ymmärtää !! - Niisku-myy 50-1
A.DONIS kirjoitti:
alkais hirwittää jos siellä lukee "tunneli päättyy"
eikun uukkaria peliin :=)Voi kun kiva "nähdä". Mitä kuuluu?
- Niisku-myy 50-1
Sinä! Hetkinen, Catherine Zeta-Jones - kopio :) En minä tuosta moottoritiestä osaa sanoa, mutta kiva nähdä, että olet hengissä :))
Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2201496- 961296
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle181200Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan61177Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9968Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86930Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.66905- 32880
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43851Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii57813