obama alkoi selvittämään avoimen

etuja..

20

851

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos USA:n hallinto siirtyisi (avoimiin) standardeihin tiedostomuodoissa yms., niin sehän on aika iso paukku. EU:ssahän tuota suuntausta on jo ollutkin.

      Tilanne olisi silloin ehkä sellainen, että henkilöstön käyttämät ohjelmistot voisivat olla joko avoimia tai suljettuja, mutta tiedostot olisivat hallinnon tekemien tai valitsemien määrityksien mukaisia, eivätkä siis välttämättä yhden kaupallisen toimittajan määräämiä.

      Nimenomaan USA:ssa tuo päätös varmaan samalla söisi ohjelmistoyritysten voittoja ja henkilöstöä. EU:ssahan ei esim. kaupallisia käyttöjärjestelmiä tai toimisto-ohjelmistoja valmisteta samassa määrin. Näin valtion kannalta kokonaissäästö jäisi USA:ssa pienemmäksi kuin EU:ssa, jossa rahavirta kaupallisista ohjelmistoista on ulos EU:sta.

      Seurataanpa tilannetta, mutta tässä vaiheessa veikkaisin vielä, ettei vuonna 2012 ole yli 20% USA:n hallinnon henkilötöstä käyttämässä pääosin avointa ohjelmistoa, vaan tuo osuus on pienempi. (Pääosin avoin ohjemisto, esimerkiksi työasemassa Writer linux-alustalla ja harvemmin käytettävä Oracle-tietokanta palvelimella)

    • Obamalla

      Kukahan Suomen presidenttiehdokkaista olisi yhtä jämäkkä ja panisi vauhtia mikkimonopolista irtautumiseen. Veronmaksajien rahaa säästettäisiin rutkasti ja työtä jäisi suomalaisille, eikä rahoitettaisi amerikkalaista monopolia. Suomalaiset päättäjät vaan taitavat olla täysin kädettömiä näissä asioissa harvoja poikkeuksia lukuunottamatta, vai onko mikkiksen kosteat lounaat vaikuttamassa päätöksentekoon. Tarja Haloselle olisi nyt keskustelun avaajan paikka tarjolla siellä vallan kabineteissa.

      • --jiip--

        ...valtaoikeuksissa. USA:ssa presidentillä on paljon valtaa, liikaa. Sillä uusi voi tuhota kaikki edeltäjien teot. Obama vapauttaa ja seuraava muuttaa taas kaiken toisin.

        Suomessa presidentillä ei ole tuollista valtaa (onneksi, sillä meillä on demokratia) Suomessa tuollaisen päätöksen tulisi lähteä pääministeristä ja hallituksesta!


      • suomessa..

        obama on ahkera mies. pari päivää ollut duunissa ja jo saa aikaan.
        meillä on presidentti, joka on istunut 8 vuotta saamatta aikaan yhtikäs mitään.


      • edelliseen..
        suomessa.. kirjoitti:

        obama on ahkera mies. pari päivää ollut duunissa ja jo saa aikaan.
        meillä on presidentti, joka on istunut 8 vuotta saamatta aikaan yhtikäs mitään.

        juuri kun pääsin sanomaan ettei presidenttimme ole saanut kahdeksassa vuodessa mitään aikaan, niin iltalehti uutisoi hänen nähneen kanahaukan.
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/200901258976402_uu.shtml
        no on sekin nyt jotain sentään :)


      • Jospa Mäsä-Masa alkaisi lobbaamaan open sourcea ja linuxia? ehhehh...


      • edelliseen.. kirjoitti:

        juuri kun pääsin sanomaan ettei presidenttimme ole saanut kahdeksassa vuodessa mitään aikaan, niin iltalehti uutisoi hänen nähneen kanahaukan.
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/200901258976402_uu.shtml
        no on sekin nyt jotain sentään :)

        Ilmeisesti kampasi aamulla tukkaansa?


      • --juipsi-
        suomessa.. kirjoitti:

        obama on ahkera mies. pari päivää ollut duunissa ja jo saa aikaan.
        meillä on presidentti, joka on istunut 8 vuotta saamatta aikaan yhtikäs mitään.

        Miten voit verrata suomen ja amerikan presidenttiä kun valtaoikeudet ovat ihan erilaiset. Euroopassa pääministerillä ja hallituksella on ylin päätäntävalta. Suomessa presidentillä opn jotain nimitysoikeuksia, muuten pesti on lähinnä edustuksellinen.

        Sun pitää läksyttää istuvaa pääministeriä ja hallitusta koska eivät ole juuri avoimia ohjelmistoja suosineet.


      • eipä...
        suomessa.. kirjoitti:

        obama on ahkera mies. pari päivää ollut duunissa ja jo saa aikaan.
        meillä on presidentti, joka on istunut 8 vuotta saamatta aikaan yhtikäs mitään.

        ...presidentillämme ole juuri valtaakaan vaan se kuuluu eduskunnalle, joka taas on luovuttanut sen hallitukselle.


      • Obamalla
        --jiip-- kirjoitti:

        ...valtaoikeuksissa. USA:ssa presidentillä on paljon valtaa, liikaa. Sillä uusi voi tuhota kaikki edeltäjien teot. Obama vapauttaa ja seuraava muuttaa taas kaiken toisin.

        Suomessa presidentillä ei ole tuollista valtaa (onneksi, sillä meillä on demokratia) Suomessa tuollaisen päätöksen tulisi lähteä pääministeristä ja hallituksesta!

        Suomessakin presidentti voi herätellä päättäjiä, eduskunta, virkamieskunta, ministerit jne. jos katsoo asian tärkeäksi ja ymmärtää mistä puhuu. Ensimmäinen tehtävä olisi selvittää koulujen ATK opettajien ammattitaito ja käynnistää mahdollinen lisäkoulutus, että koululaiset oppisivat muutakin kuin pelaamaan mikkiksen matopelejä. Palstoilla on ollut viimeksi kouluja käyneiden kirjoituksia, että esim. Linuxia on käsitelty opetuksessa hyvin pintapuolisesti. Tästä jää epäilys että opettajat eivät hallitse tehtäviään.


    • Toivottavasti se McNealy osaa nyt hommansa niin sitten alkaa näyttää ERITTÄIN hyvältä tämä systeemi ;)

    • Pentti Nelonen

      Jos tämä sosialisti alkaa astua liikaa yritysten jaloille niin kausi loppuu salaluotiin ja nopeasti.

      "Suljetun koodin yritykset perustelevat omien ohjelmiensa hyötyjä muun muassa sillä, että ne pitävät rahan kiertämässä kansantaloudessa."

      Näin on ja ne työllistävät paljon ja jos noin isoa bisnestä presidentti alkaa sabotoimaan niin lobbaajat vaihtuvat salamurhaajiin vikkelästi. Veikkaan Obamalle lyhyttä kautta... Texasin miehet tulee ja....

      • Jumalauta jätkä nyt kannattaa varoa mitä suustaan päästää, tuo voidaan lukea uhkaukseksi!


      • tuomioita..

      • Pentti Nelonen

      • Pentti Nelonen kirjoitti:

        Ensinnäkin toteamuksella ja uhkauksella on suuri ero. Toisekseen minä olen suomen kanslainen ja Obama amerikkalainen.

        Katsoppa historiaa, amerikassa presidenttejä on murhattu tai yritetty murhata pienemmistäkin syistä. Eräs ampui Reagania vain saadakseen Julie Fosterin huomion.

        Ihan varmuuden vuoksi ilmoitin viestistäsi suojelupoliisille, eihän sitä koskaan tiedä. Kaipa supo osaa käsitellä tuollaiset viestit ja niiden sisällön piilomerkitykset paremmin kuin minä. Poliisihan tekee kansainvälistä yhteistyötä joten kyllä ne noteeraavat myös Obaman henkeen kohdistuvat uhkailut vaikka onkin ensisijaisesti oman valtion palveluksessa.

        http://www.poliisi.fi/poliisi/supo/home.nsf/pages/91A086CA97EA115FC2256F5500361801?opendocument


      • väliä?
        Pentti Nelonen kirjoitti:

        Ensinnäkin toteamuksella ja uhkauksella on suuri ero. Toisekseen minä olen suomen kanslainen ja Obama amerikkalainen.

        Katsoppa historiaa, amerikassa presidenttejä on murhattu tai yritetty murhata pienemmistäkin syistä. Eräs ampui Reagania vain saadakseen Julie Fosterin huomion.

        >...minä olen suomen kanslainen ja Obama amerikkalainen.

        Mitä luulet sen auttavan?

        Uskallatko klikata Windowsilla? ;)

        http://www.accelerated-promotions.com/consumer-electronics/usa-patriot-act-magic-lantern.htm


      • näkyviin

      • näkyviin kirjoitti:

        ...

        Julie Foster?


    • tähän!

      Obanan opetusministeriksi tulee Arne_Duncan

      http://en.wikipedia.org/wiki/Arne_Duncan

      Chicagon koulutoimenjohtajan paikalta.

      Jos ei tiedä mitä se merkitsee Microsoftin kannalta niin sopii googlettaa vaikka hakusanoilla Linux ja Chicago. Jos omistaisin Microsoftin osakkeita niin olisin ehkä HIEMAN huolestunut. ;)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1489
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      583
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe