Jos ei ole Win Capitaa, niin sitten huijataan parantumattomasti sairaiden lasten nimissä. Eihän tässä kohta tiedä antaako rahaa mihinkään keräykseen. Pistätkö sinä kukkarosi kiinni vai annatko sinisilmäisesti kaikille joka vain pyytää rahaa.
Huijareita riittää
25
1029
Vastaukset
- HTZA
Pelastusarmeijalle, ja vain kotimaan avustettaville.
Muunmaalaisia on ihan liikaa.- HTZA
että jos joku keksisi jonkun taudin ylikansoitettuihin maihin niin saattaisin tukea.
Ei ole rasismia, vaan siten saataisin tuo nälkään kuoleva porukka loppumaan.
Terveinähän ne lisääntyvät kuin kärpäset.
Ja nälkä jatkuu.
Elviksen kappale: In the ghetto, antaa asiasta aavistuksen. - HTZA
Nittaminax kirjoitti:
porukka jota tänään syytettiin Helsingin käräjäoikeudessa oli kerännyt suomalaislapsille.
ei tuntenut firmaa, Pelastusarmeijan tuntevat kaikki.
HTZA kirjoitti:
ei tuntenut firmaa, Pelastusarmeijan tuntevat kaikki.
toki tuntevat, mutta et antanut sellaista kuvaa että vain sille antaisit, kunhan vain on suomalainen kohde, käsitin.
HTZA kirjoitti:
että jos joku keksisi jonkun taudin ylikansoitettuihin maihin niin saattaisin tukea.
Ei ole rasismia, vaan siten saataisin tuo nälkään kuoleva porukka loppumaan.
Terveinähän ne lisääntyvät kuin kärpäset.
Ja nälkä jatkuu.
Elviksen kappale: In the ghetto, antaa asiasta aavistuksen.vastaus taisi olla aika asiaton. Kuka voi toivoa toisten kuolemaa vain sillä perusteella mitä sanoit.
- HTZA
Nittaminax kirjoitti:
vastaus taisi olla aika asiaton. Kuka voi toivoa toisten kuolemaa vain sillä perusteella mitä sanoit.
Keräyksillä voi saada paljon aikaan.
Mutta aina pitää miettiä, mitä, niillä saa aikaan.
Ei tolkuton lisääntyminen ja nälkä voi olla kenenkään tavoite?
Paitsi uskovaisilla.
Ja minä en ihan yhdistäisi järkeä ja uskontoa. HTZA kirjoitti:
Keräyksillä voi saada paljon aikaan.
Mutta aina pitää miettiä, mitä, niillä saa aikaan.
Ei tolkuton lisääntyminen ja nälkä voi olla kenenkään tavoite?
Paitsi uskovaisilla.
Ja minä en ihan yhdistäisi järkeä ja uskontoa.sitten vain ymmärtänyt pointiis.
- Meriläinen
joskus tapana heitellä avokätisesti, mutta niitä pyytäjiä on niin paljon etten enää juuri muualle anna kuin joulupataan.
Ja mulla on kummipoika egyptissä plan internationalin kautta.
Sieltä tulee säännöllisesti tietoa ja joka vuosi valokuva. Pari vuotta se vielä on ja sitten poika on täysi-ikäinen ja pitäis alkaa itse elättää itseään.kertaa olen miettinyt tuota Plan juttua, mutta se on tökkässyt tiedonpuutteeseen. Voiko sille lapselle kirjoittaa suomeksi ja tuleeko vastaukset myös niin. Ja jos kirjoittaa vastauksen suomeksi niin miten se lapsi ymmärtää mitä kirjoitin.
- HTZA
Nittaminax kirjoitti:
kertaa olen miettinyt tuota Plan juttua, mutta se on tökkässyt tiedonpuutteeseen. Voiko sille lapselle kirjoittaa suomeksi ja tuleeko vastaukset myös niin. Ja jos kirjoittaa vastauksen suomeksi niin miten se lapsi ymmärtää mitä kirjoitin.
puhuta Hänen äidinkieltään.
Jos ei osaa, niin pysyy sitten kaukana.
Se ei, ymmärtääkseni, ole ihan leikkiasia.
Helpommalla ja järkevällä tavalla pääset eteenpäin kun soitat Pelastusarmeijalle.
Kyllä heillä lapsia riittää, sinullekin, ja Suomenkielellä. HTZA kirjoitti:
puhuta Hänen äidinkieltään.
Jos ei osaa, niin pysyy sitten kaukana.
Se ei, ymmärtääkseni, ole ihan leikkiasia.
Helpommalla ja järkevällä tavalla pääset eteenpäin kun soitat Pelastusarmeijalle.
Kyllä heillä lapsia riittää, sinullekin, ja Suomenkielellä.sinä puhua egyptiä tai jotain afrikan eri murteita. Ajatteli että kääntääkö joku ne kirjeet jos kirjoittaa englanniksi niin tämän lapsen kielelle.
Tuskin kukaan rupeaa leikkimään jos kummilapsen vaivautuu etsimään.- Meriläinen
Nittaminax kirjoitti:
kertaa olen miettinyt tuota Plan juttua, mutta se on tökkässyt tiedonpuutteeseen. Voiko sille lapselle kirjoittaa suomeksi ja tuleeko vastaukset myös niin. Ja jos kirjoittaa vastauksen suomeksi niin miten se lapsi ymmärtää mitä kirjoitin.
suomeksi ja planintoimistolla ne kääntää englanniksi, Tai sitten ne kääntää suoraan arabiaksi.
Kuitenkin kirjeet jotka saan pojalta on arabian kieltä se alkuperäinen joka on käännetty suomeksi.
Ihanaa "lukea", lapsen kirjottamaa arabiaa.
Siinäkin vaikkei mitään ymmärrä siitä näkee lapsen kehityksen.
Minulla ei ole pahaa sanaa PLANista ja luultavasti, ehkä kun tämä side lakkaa otan toisen sitä kautta. Meriläinen kirjoitti:
suomeksi ja planintoimistolla ne kääntää englanniksi, Tai sitten ne kääntää suoraan arabiaksi.
Kuitenkin kirjeet jotka saan pojalta on arabian kieltä se alkuperäinen joka on käännetty suomeksi.
Minulla ei ole pahaa sanaa PLANista ja luultavasti, ehkä kun tämä side lakkaa otan toisen sitä kautta.hyvä kuulla, meinaan juuri tuo kieli askarrutti minua paljon. Jonain päivänä minä guukletan tuon ja luen tarkemmin ne ehdot sun muut. Kiitos vastauksesta. :)
- HTZA
Nittaminax kirjoitti:
sinä puhua egyptiä tai jotain afrikan eri murteita. Ajatteli että kääntääkö joku ne kirjeet jos kirjoittaa englanniksi niin tämän lapsen kielelle.
Tuskin kukaan rupeaa leikkimään jos kummilapsen vaivautuu etsimään.on suurta roskaa.
20€ kuussa riittää. Leikkimistä sellainen on, vähän kuin ostaisi muinaisia Aneita sielulleen.
Ja kuten sanoin, jos on kummilapsi, niin kieltä pitää osata.
Opettele siis.
Ja vaivaudu soittamaan Pelastusarmeijaan.
Siellä palaa lapsiin vähän enemmän fyrkkaa, joten katso mitä allekirjoitat.
Saattaa tulla suloisesta auttamislässytyksestä ihan taakka, tulee tunne että oliskin ihan oikea vastuullinen, ihan aikuinen.
Suomalaisen sielun hoitaminen ei ole halpa juttu.
Pleikkari pitää olla, puuhevonen ei riitä. - Meriläinen
HTZA kirjoitti:
on suurta roskaa.
20€ kuussa riittää. Leikkimistä sellainen on, vähän kuin ostaisi muinaisia Aneita sielulleen.
Opettele siis.
Saattaa tulla suloisesta auttamislässytyksestä ihan taakka, tulee tunne että oliskin ihan oikea vastuullinen, ihan aikuinen.
Pleikkari pitää olla, puuhevonen ei riitä.SULLE!
HTZA kirjoitti:
on suurta roskaa.
Opettele siis.
Pleikkari pitää olla, puuhevonen ei riitä.pelastusarmeijalaiset johonkin uskontokuntaan. Muistaakseni he ainakin joitan virsiä laulelevat, vai oliko jotain muuta uskonnollista juttua.
- inhimillisyyttä tästä maail...
Meriläinen kirjoitti:
Minulla ei ole pahaa sanaa PLANista ja luultavasti, ehkä kun tämä side lakkaa otan toisen sitä kautta.puuttuu ihan liian kanssa! terv, Se uneton Kotkan poika
- O - Orvokki
tunnettuihin järjestöihin. Samalla voin olla varma, etteivät roposeni ohjaudu hyväntahtoisten, ajattelemattomien sooloilijoiden kautta johonkin suorastaan vahingolliseen toimintaan tai ihan vääriin taskuihin kohdemaassa, olkoon se sitten Suomi tai joku muu maa. Tiedän, että osa varoista käytetään toiminnan organisoimiseen, tutkimus-, palkka- ja mainoskuluihin. Niin pitää ollakin, jos vastuullisesti toimitaan ja halutaan saada tuloksia aikaan.
Pelastusarmeijan patoja tai muutamien järjestöjen lipaskerääjiä ohitan harvoin huomiotta. Pelastusarmeijalaisten laulamisesta joku näkyi kirjoittaneen. Minä arvostan heidän ajatteluaan, että ensin pitää ravita ja suojata ruumis ja vasta sen jälkeen siirtyä hengelliseen puoleen - jos autettava niin haluaa. - Sitten pelastettiin kraatar...
Kiusatun rahat ei riitä ku Pelastus armeijal,tai sit jonkun käteen suoraan.
- viivi-amaldiina
laittanut nyörini.
- olette olemassa
Nitta ja hatsa, ihanaa.
- Jermuxi tms.
Just kuulin hyvän jutun. Jos kaikille maapallolla jaettaisiin tänään miljoona euroa, niin huomenna aamulla olisi ensimmäiset käsi ojossa kelan jonossa pyytämässä lisää, kun entiset on tuhlattu. Miksi siis antaisin jollekkin polvirukoilijalle tuolla kadulla rahaa. Menis sekin töihin..Ainiin, kun heidän ideologian mukaan he on jo töissä ja me ollaan tyhmiä kun käydään muualla töissä ja tienataan rahaa siellä.
No okei, jollekkin kummilapsijutulle on tullut piffattua jouluksi kalkkunat, vai mitä kanoja ne nyt oli ja sitten niitä rokotuksia.- Meriläinen
rahat jaettais tasapuolisesti ihmisten kesken, niin pian olis tilanne jossa ne jotka oli ennen köyhiä olis taas köyhiä ja ne jotka oli ennen rikkaita olis taas rikkaita. Joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta.
Koska useilla rikkailla on taito tehdä rahaa, koulutus ja sellainen elämäntapa.
Toiset ymmärtämättömät antais rahansa niille kun luulis että tekee lisää.
Mutta olishan ollut lähtökohtaisesti sama tilanne jokaisella.
suoraan lahjoitukseen tjn
esim useasti olen kaupankassalla antanut yhn puuttuwat sentit ettei hänen tarwi luopua lapsilleen ostamista tuotteista :=)
ei en anna mihinkään ns waltakunnalliseen keräykseen koska epäilen ettei ne mene suomalaisille tjn
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282741- 1402597
- 1342164
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1162133Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.131850Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161591384Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu311216Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo951204Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891162Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno381118