Kuohuksissaan oleva rva Mikkonen taitaa pyrkiä politiikkaan.

Tilja

Kiljunut äänensäkin pahki. Varmaan joku dorka häntäkin äänestää.

36

1315

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anja1

Olen itse akateeminen kotiäiti ja saan jatkuvasti kuulla naljailua siitä, miksi jäin pysyvästi hoitamaan kotiin lapsiani ja luovuin kodin ulkopuolisesta työstä.

Paljon helpommalla olisin kyllä päässyt, jos olisin vienyt lapseni päiväkotiin. Lasten täysipäiväinen hoitaminen on rankkaa.

Kyseistä ohjelmaa en ole valitettavasti katsonut, mutta se on kyllä tallennettuna.

• Niin, uranaisethan ne ensimmäisenä teilaa semmoiset puheet, että työaikaa pitäisi lyhentää pienten lasten äideille, ja tai jos julkisuudessa puhutaan pidennetystä vanhempainlomasta, tai muuten korostetaan kotihoidon tärkeyttä..

P.s. tämä ei ole kritiikkiä Sinua kohtaan..

• Nimetön
        Pirrejuupas kirjoitti:

Niin, uranaisethan ne ensimmäisenä teilaa semmoiset puheet, että työaikaa pitäisi lyhentää pienten lasten äideille, ja tai jos julkisuudessa puhutaan pidennetystä vanhempainlomasta, tai muuten korostetaan kotihoidon tärkeyttä..

P.s. tämä ei ole kritiikkiä Sinua kohtaan..

Nuoremman ovat kotiäidin kasvattamia. Heillä ei ole minkäänlaisia tapoja. Itsekeskeisiä ja epäsosiaalisia öykkäreitä. Huutavat kunnes saavat tahtonsa läpi. En tykkää.

Vanhemman lapset ovat olleet tarhassa. Kilttejä. Vain väsyessään alkavat riuhtoa. Ovat melko pienestä osanneet itse pukeutua ulkovaatteisiin. Pidämme heitä mielellämme täällä Mummolassa josku yökylässä.

Toivon, että Mikkonen löytää vielä edestään kaiken.

-Tilja-

• Anja1
        Nimetön kirjoitti:

Nuoremman ovat kotiäidin kasvattamia. Heillä ei ole minkäänlaisia tapoja. Itsekeskeisiä ja epäsosiaalisia öykkäreitä. Huutavat kunnes saavat tahtonsa läpi. En tykkää.

Vanhemman lapset ovat olleet tarhassa. Kilttejä. Vain väsyessään alkavat riuhtoa. Ovat melko pienestä osanneet itse pukeutua ulkovaatteisiin. Pidämme heitä mielellämme täällä Mummolassa josku yökylässä.

-Tilja-

Opettaja kertoi jo ala-asteen ensimmäisellä, että nykyisin koulussa on käytöksen osalta oletusarvona numero 8. Hyvin käyttäytyvä oppilas saa numeron 8, kun sen ennen oli 10 ilman käytöksen alennusta. :)

Oppilaalla täytyy olla extraa käyttäytymisen osalta, jotta hän saisi kiitettävän numeron todistukseensa. (Esim. kohteliaisuus, muiden huomioiminen, suvaitsevaisuus, empaattisuus...)

Yläastekin on jo pian ohi ja koko ajan on käytökssessä komeillut kymppi molemmilla tytöillä ja molemmissa kouluissa.

Se siitä mummosein. :D

• melkein heti lapsen syntymän jälkeen, enkä halunnut lähteä joka aamu riepottamaan lasta hoitoon. (Siinä olisi tullut stressi molemmille.) Sovin työnantajani kanssa, että vastuualueeni puolitettiin ja minä aloin työskennellä osapäiväisesti. Kun onnistuimme vielä saamaan hoitajan kotiin, tunsin tosiaan nauttivani elämästä, vaikka jouduimmekin monenlaisista ylellisyyksistä tinkimään. Muuton jälkeen tilanne muuttui ja jäin kotiin. Myöhemmin avautui mahdollisuuksia harrastaa vähän työntekoakin kotiäidin roolin ohella.

Monet naiset muistivat usein kertoa minullekin, kuinka hirveän rikoksen tein lastamme kohtaan hoitaessani häntä itse. Väittivät, että tarhassa lapsi saisi tilaisuuden kasvaa sosiaalisemmaksi. Olen vähän ylpeäkin siitä, että onnistuimme mieheni kanssa osoittamaan väitteen vääräksi. Kasvatustavoitteemme itsenäiseen ajatteluun ja päätöksen tekoon kykenevästä, sosiaalisesta aikuisesta toteutuivat.

Lapsi omaksuu perheen arvot ja käyttäytymismallit hoitopaikasta riippumatta. Päiväkotejakin on monenlaisia ja niiden toimintaa kehitetään jatkuvasti. En kuitenkaan suostu uskomaan, että kukaan pystyisi todistamaan minkäänlaista ryhmähoitoa paremmaksi kuin ilomielin kotiäidiksi tai -isäksi ryhtyneen vanhemman hoiva kotona. Harrastuksista ja kerhoistakaan ei tänä päivänä ole puutetta.

Jokainen vanhempi joutuu tekemään valintoja.
        On kuitenkin vaikea ymmärtää, miksi ihminen haluaa lapsia, jos hän h a l u a a mieluummin viettää suuremman osan valveillaoloajastaan jossain ihan muualla kuin omien lastensa kanssa niiden ollessa pieniä. Ehkä maailma muuttuisi paremmaksi ja ihmisten pahoinvointi vähenisi, jos ihmisistä kasvaisi vähemmän itsekkäitä.;))

• peiliin ja miettiä
        Nimetön kirjoitti:

-Tilja-

Sinun kannattaisi itse katsoa peiliin ja miettiä omia tekojasi. Ehkä olet jättänyt kasvattamatta omat lapsesi, koska he eivät ilmeisesti kykene kasvattamaan omiaan. Eivät edes osaa hakea tietoa tai apua kasvatusongelmiinsa. Supernannyä tarvittaisiin teilläkin. Kunnon mummo saa kauhukakaratkin järjestykseen ja pystyy määräämään lapsille säännöt omassa kodissaan. Kun jättää kasvatuksen vieraille, ei hallitse konsteja mummoiässäkään. Sinä olet jo löytänyt oman "kaikkesi" edestäsi ja kehtaat vielä ylpeillä sillä toisia arvostellen.

• pojan isä
        peiliin ja miettiä kirjoitti:

Sinun kannattaisi itse katsoa peiliin ja miettiä omia tekojasi. Ehkä olet jättänyt kasvattamatta omat lapsesi, koska he eivät ilmeisesti kykene kasvattamaan omiaan. Eivät edes osaa hakea tietoa tai apua kasvatusongelmiinsa. Supernannyä tarvittaisiin teilläkin. Kunnon mummo saa kauhukakaratkin järjestykseen ja pystyy määräämään lapsille säännöt omassa kodissaan. Kun jättää kasvatuksen vieraille, ei hallitse konsteja mummoiässäkään. Sinä olet jo löytänyt oman "kaikkesi" edestäsi ja kehtaat vielä ylpeillä sillä toisia arvostellen.

Hyvä että joku alkoi pistää ämmää järjestykseen!
        t. verditti

• vaikeaa ollutkaan

Olin 22-vuotias, kun jäin parikuukautisten kaksosten yksinhuoltajaksi. Vein lapset päiväkotiin 9 kk:n ikäisinä ja siellä he viettivät päivät, kunnes koulu alkoi. Matkaa tarhan ja kodin välillä oli päivässä neljä kilometriä ja se taitettiin rattailla ja talvella pulkalla. Kotona odotti toinen työpäivä.(kotityöt on työssäkäyvälläkin äidillä)

Koulutin itseni ammattiin työn ohella ja lastenikin koulutuksesta huolehdin taloudellisesti ylioppilaaksi asti.(sen jälkeen he opiskelivat lainan turvin) Lapseni ovat menestyneet erinomaisesti siitä huolimatta, että olen ollut työsä kodin ulkopuolella. Ihmettelen suuresti tätä työssäkäyvien äitien mollaamista. Mikähän toinen vaihtoehto tässä meidän tapauksessa olisi tullut kysymykseen?

• Nimetön kirjoitti:

-Tilja-

tavathan ne oisi opetettava kotonakin..

• Nimetön
        peiliin ja miettiä kirjoitti:

-Tilja-

• ensin kannattaisi
        Nimetön kirjoitti:

-Tilja-

panna kätösensä omaan poveen, kuin muitten?!

• Nimetön
        ensin kannattaisi kirjoitti:

panna kätösensä omaan poveen, kuin muitten?!

...ehkä. Ehkä ei?

-Tilja-

• kenpä tietäis
        Nimetön kirjoitti:

...ehkä. Ehkä ei?

-Tilja-

sen, ken arvaisi huomisen?

Pane tai ole panematta kättäsi omälle sydämellesi, aina oikeus tapahtuu.

• tiedän sen

Olen itsekin ollut kotiäiti mutta se oli ihan luonnollista 70- 80 luvuilla.

Mahdoittekohan tarkoittaa aamuteeveen lauantain ohjelmaa jossa rva Mikkonen oli vai onko ollut muuallakin? Järkyttävä esitys!!! Muka sivistynyt ihminen ja kiljuu kurkku suorana eikä anna toiselle suunvuoroa. Hyvä asia saa ihan toisenlaisen olemuksen kuin on ollut tarkoitus.
        Vähän käytöstapoja.

• Luxusrouva?

Minä sain kuulla naljailua luxusrouvasta ollessani 5-vuotta lasten kanssa kotona.

Tenavilla on ikäeroa 1v 9kk, tyttö ja poika.
        Kävivät neljänä päivänä viikossa iltapäiväkerhossa.

Tappelivat ja leikkivät keskenään ja naapureiden muksujen kanssa.

Jälkeenkin päin tarkasteltuna oli hyvä ratkaisu.
        Tuli vastuuntuntoisia, arkiset askareet tekeviä ihmisiä.

• ,.,.,.,.,.,.asdasdf.

valitettavasti. Toivottavasti asettuisi ehdolle pauhaamaan eduskuntaan. Jos lain saisi määrittää tässä ja nyt niin pienten lasten kohdalla se olisi tämä: § -alle 3 v lasta ei saa viedä suuriryhmäisiin päiväkoteihin, hänet on hoidettava lähimmäistensä hoivissa. 3 v aamupäiväkerhoon oppimaan sosiaalista olemista, 4 v leikinomainen eskarivuosi ja koulunkäynti alkaisi 5 vuotiaana. Ei turhaa pyöritystä tarhoissa vaan leikinlomassa lukemisen ja laskennon opetusta- §

Systeemit uusiksi. Pienet lapset oppivat aakkoset ja numerot aivan erinomaisesti, mutta opetus on asetettava lapsen tasolle, leikkeihin ja lauluihin. Miksi muuten aikaisempaa koulunalkamisjärjestelmää vastustetaan ja niidenkin mielestä, jotka ovat vieneet lapsensa vaippaikäisinä päiväkoteihin ja jatkavat tätä rumbaa lapsen 7. nen ikävuoteen asti? Päiväkotien suurissa ryhmissä hiljaiset lapset jäävät huomiotta, kovaäänisemmät vievät hoitajien huomion. Ja KURIA sitä enemmän, kodissa että koulussa.

• kawe

mutta eikö nämä nyt kuitenkin ole äitien (perheiden)yksityisiä asioita. Yritetäänkö luoda jotain vastakkainasettelua hyvät (kotiäiti)
        pahat (työssäkäyvät)Eihän se toimi, koska kaikki eivät ammattinsa takia (yrittäjät)tai taloudellisten syiden vuoksi voi jäädä kotiin vuosiksi.
        Mikkosen mielipiteet ovat hänen näkemyksensä, mutta kovasti provosoivasti hän puhui, eikä juurikaan huomioinut toisen mielipiteitä.
        Hyvä että keskustellaan vakavasta aiheesta, parannettavaa aina on.

• korpikirjailija

Minulla ei ole tapana lukea lööppilehtiä enkä katso juurikaan tv:tä. Joten en siis tiedä asiasta yhtään mitään muuta kuin mitä ketjun läpi luettuani ymmärsin. Tälläinen ajatus heräsi harmaissa tyhmissä aivosoluissani.

Lapset ovat yksilöitä. Yksi tykkää peuhata kavereiden kanssa ja toinen kihnata mamin kainalossa. Eiköhän meidän pitäisi ottaa nuo pienokaisetkin yksilöinä ja viisas äiti osaa varmasti lukea lapsen tarpeet.

Mennäänpäs takaisin lapsuuteemme. Kotiin tultiin koulusta ja äiti puuhasteli pullantuoksuisessa keittiössään. Lasi maitoa ja äidin tuoreet pullat ne olivat jotain jota ei korvaa mikään.

Omat lapseni kasvoivat toinen mummon hoivissa kouluikään ja toinen aloitti päiväkodista 2,5 - vuotiaana. Ei valittamista, hyvää vuosikertaa molemmat.

• kawe
        korpikirjailija kirjoitti:

Minulla ei ole tapana lukea lööppilehtiä enkä katso juurikaan tv:tä. Joten en siis tiedä asiasta yhtään mitään muuta kuin mitä ketjun läpi luettuani ymmärsin. Tälläinen ajatus heräsi harmaissa tyhmissä aivosoluissani.

Lapset ovat yksilöitä. Yksi tykkää peuhata kavereiden kanssa ja toinen kihnata mamin kainalossa. Eiköhän meidän pitäisi ottaa nuo pienokaisetkin yksilöinä ja viisas äiti osaa varmasti lukea lapsen tarpeet.

Mennäänpäs takaisin lapsuuteemme. Kotiin tultiin koulusta ja äiti puuhasteli pullantuoksuisessa keittiössään. Lasi maitoa ja äidin tuoreet pullat ne olivat jotain jota ei korvaa mikään.

Omat lapseni kasvoivat toinen mummon hoivissa kouluikään ja toinen aloitti päiväkodista 2,5 - vuotiaana. Ei valittamista, hyvää vuosikertaa molemmat.

kokemukseni ovat juuri niitä pullantuoksuisia kotiintuloja ym. Kaverieni äidit olivat työssä ja minä kun olin maalaistalosta niin aina joku oli kotona. Kadehdin kavereiltani kesäisin vapautta kun me hääräsimme talon töissä mutta he taas sitä pullantuoksua ja tohinaa. Työtä emme pelkää, eikä raha kasva puissa, sen saimme perinnöksi.
        Olen omista lapsistani oikein ylpeä, olin kotona osittain siihen asti kun toinen meni kouluun.
        Lapset ovat yksilöitä ihan vauvasta asti ja seurailen noiden kahden pikkumiehen elämää ihmetellen 3.5 ja 1.5v ovat nyt.

• mikkonen?
      ja mitä se on tehnyt?

• tipahtanut ajan hermolta :)

• Pirrejuupas kirjoitti:

tipahtanut ajan hermolta :)

ollutkaan ajan hermolla mut monen muun kyllä :=)

• Nimetön

-Hitleri!-

• Nimetön kirjoitti:

-Hitleri!-

-mussuliini-

• Mikkoska on

Kyl Mikkoska on ihan oikeas , kusipäitä kurittomia mukuloist tulee . Tuollaaset teho kanaloita muistuttavat kasvattamot pitääs lopettaa.

• MAMI 50+

TULEE JOIDEN ÄITI LEIKKII NIIDEN KANSSA SOTAA NIINKUN ROUVA MIKKONEN?

• Perho tuli taloon
        MAMI 50+ kirjoitti:

TULEE JOIDEN ÄITI LEIKKII NIIDEN KANSSA SOTAA NIINKUN ROUVA MIKKONEN?

Siis tänään 30.1 klo 15,55 tulee TV 3 "Perho tuli taloon" ohjelma, joka on rva Mikkosen kodista. Siellä näkyy heidän poikansa ja kieltämättä hyvin reippaita.

Yle Areenalta ehtii viellä katsoa myös tuon Arto Nybergin ohjelman, jossa rva Mikkonen esiintyy.

• jo eilisiltana
        Perho tuli taloon kirjoitti:

Siis tänään 30.1 klo 15,55 tulee TV 3 "Perho tuli taloon" ohjelma, joka on rva Mikkosen kodista. Siellä näkyy heidän poikansa ja kieltämättä hyvin reippaita.

Yle Areenalta ehtii viellä katsoa myös tuon Arto Nybergin ohjelman, jossa rva Mikkonen esiintyy.

Oikein harmooninen henki oli esityksessä ja ihan liikkis ihana kissanpentukin mukana. Ympäristö kuin postikortissa.

Lapset olivat hyvin esiintymistaitoisia, mutta kenellä toisella lapsella olisi mahdollisuus tuohon harjoitteluun. Upea kotistudio, vaikka itse en tekniikasta mitään ymmärräkään.

Moniko aikuinen meistä osaisi luontevasti esiintyä uutisankkurina tai säätieteilijänä?

• mummi jo 60+
        jo eilisiltana kirjoitti:

Oikein harmooninen henki oli esityksessä ja ihan liikkis ihana kissanpentukin mukana. Ympäristö kuin postikortissa.

Lapset olivat hyvin esiintymistaitoisia, mutta kenellä toisella lapsella olisi mahdollisuus tuohon harjoitteluun. Upea kotistudio, vaikka itse en tekniikasta mitään ymmärräkään.

Moniko aikuinen meistä osaisi luontevasti esiintyä uutisankkurina tai säätieteilijänä?

Kyllä olen nyt ja jo aikaisemminkin miettinyt tätä "lasten parasta" hoitoa.

Itse, kun sain kasvaa vanhempieni hoivassa, ei missään pullantuoksussa, kuin lauantaina. Lähemminkin lehmänpaskassa.

Minusta oli tosi mukava mennä alle 10-v navettaan päivällä loikoilemaan oljille ja nauttia siitä rauhasta, kun navetassa oli lehmiä, lampaita, kanoja, sikoja ja ne ihanat navettakissat.

Omat lapsenikin ehtivät nauttia mummilassa näistä eläimistä, mutta nyt lapsenlapseni käyvät vain harvakseltaan vierailulla eläintilalla.

Lapseni jouduin viemään hoitoon. Nuorimmaisen kanssa yritin olla kotona, mutta meillä ei ollut luxuskotia ja rahatilannekkin vaati myös toisen tuloja.

Lapsenlapseni ovat steinertarhassa, jossa viihtyvät, mutta mummin käydessä nauttivat paljon, koska äiti ja isä ei ehdi paneutua heidän leikkeihinsä ja mummi on mukamas hassu, kun se suuttuu! (Käy nauramaan aika pian!)

Onhan tuo sinänsä vaikea juttu, kun varakas uusioperheen äiti käy noin kovasanaisesti heikompi osaisia kohtaan hyökkäämään.

Olisikin hyvä vastavuoroisuuden nimissä kuulla, kuinka hänen moraalinsa salli rikkoa toisen perheen.

Mitähän mahtaa olla se RAKKAUS (ei huuto)miestä kohtaan, kun siihen ei näytä soveltuvan nämä toiset rakkaus asiat entistä vaimoa kohtaan.

Kirjoittamatta enempää nyt, sillä nyt tulisi liikaa anteeksipyydettävää tekstiä, palaan asiaan ensiviikolla, mikäli keskustelu on vireillä silloinkin.

• ei mitään ihailtavaa
        jo eilisiltana kirjoitti:

Mikkosen kodissa Perho-ohjelmassa.
        Oispas Perho ollut tänään meillä, kun iltapäivällä lapset tulivat lapsineen "maailmalta" isovanhempien luo syömään perunamuusia ja possunkylkeä.
        Taitaa rva Mikkonen huutaa omaa pahaa oloaan.

Terveisin
        aikoinaan 8 vuotta kotiäitinä ollut mamma

• Asian olisi voinut esittää toisellakin tavalla eikä "tyhmällä" tavalla päällepuhuen. Mutta sisältö sanomassa oli hyvä! Nyt jos koskaan vanhemmuutta tarvitaan eli lapsille oikea koti ja omat vanhemmat. Muuten voi jättää lapset sitten tekemättä.

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että mahdollisuukisien mukaan paras paikka lapselle on NOIN 3 vuotiaaksi saakka kotona. Sen jälkeen pikkuhiljaa reviiri laajenee ja pienryhmissä opitaan sosiaalisia asioita (esim. perhepäivähoito). Kunnes taas ollaan valmiita siirtymään päiväkoteihin, esikouluihin jne.

Miksi tehdä lapsia, jos heille ei ole aikaa? Kyllähän arjalaiseen rodun jalostamiseen viittaa se, että lapset viedään alle vuoden ikäisiä laitoksiin laitostumaan aamuaikaisesta iltamyöhään.
      Kuka oppii vanhemmuutta, kuka kasvattaa ketä perheen sisällä. Tämän päivän kokemuksien mukaan ei kukaan!

P

• tenavien teettäminen

Kun katselee esim , jotain Afrikkalaista dokkaria tulee miettineeksi miten turhilla
        vekottimilla tenavia maailmaan tehdään.
        Suomessa se koetaan jonain erikois juttuna,
        sitähän se ei ole , joten järki mukaan täkkien
        väliin.

• lapsen hermostolle tapahtuu, kun hänet revitään viitenä aamuna kesken unien ylös, ja roikotetaan kiireen vilkkaa vieraille ihmisille hoitoon..illalla vanhemmat ovat töistä puolikuolleita, ja lapsikin jo työpäivänsä jälkeen valmis potilas nukkumaan, - missä se lapsen rauhainen olo ja lököttely vanhempien kanssa on..ja suhteettoman pitkä työura lapselle ainakin tulee, - ei ihme jos lasten pinna palaa koulussa..

• Rehellisesti
        Pirrejuupas kirjoitti:

lapsen hermostolle tapahtuu, kun hänet revitään viitenä aamuna kesken unien ylös, ja roikotetaan kiireen vilkkaa vieraille ihmisille hoitoon..illalla vanhemmat ovat töistä puolikuolleita, ja lapsikin jo työpäivänsä jälkeen valmis potilas nukkumaan, - missä se lapsen rauhainen olo ja lököttely vanhempien kanssa on..ja suhteettoman pitkä työura lapselle ainakin tulee, - ei ihme jos lasten pinna palaa koulussa..

Usein lasten ollessa pieniä uranaiset ja työssä käyvät äidit käyttävät mahdollisuutta lyhempiin työpäiviin tai jopa käyvät vain viikonloppuisin esim kaupallisella alalla. Ja nykyajan isäthän ottavat aika aktiivisesti osaa lastenkasvatukseen, mikä on hienoa. - Mutta valitettavasti onnellisenakin alkanut avioliitto voi päättyä eroon ja eipä ole äidilläkään vaihtoehtoa kuin mennä työhon ja viedä lapset hoitoon. (Ja avioeroistahan ei N.Mikkonen puhunut mitään, sattuneesta syystä muistamme T.A.Mikkosen ja 1. vaimonsa Tuiren äkkieron, koska kuvioissa oli jo vaimo nr 2. eli N.Mikkonen)

• Pirre*
        Rehellisesti kirjoitti:

Usein lasten ollessa pieniä uranaiset ja työssä käyvät äidit käyttävät mahdollisuutta lyhempiin työpäiviin tai jopa käyvät vain viikonloppuisin esim kaupallisella alalla. Ja nykyajan isäthän ottavat aika aktiivisesti osaa lastenkasvatukseen, mikä on hienoa. - Mutta valitettavasti onnellisenakin alkanut avioliitto voi päättyä eroon ja eipä ole äidilläkään vaihtoehtoa kuin mennä työhon ja viedä lapset hoitoon. (Ja avioeroistahan ei N.Mikkonen puhunut mitään, sattuneesta syystä muistamme T.A.Mikkosen ja 1. vaimonsa Tuiren äkkieron, koska kuvioissa oli jo vaimo nr 2. eli N.Mikkonen)

yksinhuoltajien tilanne on siinä suhteessa vaikeampi, eikä aina itse aiheutettukaan.

Ja muistan T.A Mikkosen/kin lova stoorin, olihan siitä lööpeissä..

• olen ollut

tarhassa, kuten silloin sanottiin, jo 50-luvulla, melkein vaahtosammuttajan kokoisena.

Eipä ole kukaan ainakaan kehdannut kertoa, että siitä olisin kovin suuria vahinkoja sieluuni saanut.

Kaikki ei sovi kaikille, yksilöiden väliset erot ovat kovinkin suuret. Toivon mukaan voitaisiin jaotella, kelle mikäkin vaihtoehto olisi paras, ja, ennen kaikkea, että se lapsen paras olisi mahdollista toteuttaa.

Hienoa, että näitä ääniä erämaasta kantaa, nostan olematonta pipoani rva Mikkoselle.
      Vaihtoehdot rikastuttavat, varsinkin lasten maailmaa, joka lienee meille kaikille maailman tärkein asia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      28
      2741
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      140
      2597
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      134
      2164
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      116
      2133
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      13
      1850
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      159
      1384
    7. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      31
      1216
    8. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      95
      1204
    9. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      89
      1162
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      38
      1118
    Aihe