Kaikki kissanomistajat tietävät, miten nautinnollisesti päiväunilla makaileva kissa voi venytellä itseään. Koirillakin on tuo taito.
Pienillä lapsilla venyttely esimerkiksi nukkumasta noustua on aivan spontaania, mutta aikaihmisillä se näyttää jonnekin hukkuneen, vaikka esimerkiksi Erkki Tantun piirroskuvissa näkyy päiväunilta nurmilta herätettyjä, makeasti haukottelevia ja venytteleviä renkipoikia.
Pieni gallup tuttavapiirissäni paljasti, että olen itse tietämäni ainut aikuinen ihminen, joka venyttelee spontaanisti. En tarkoita siis näitä liikuntaohjeissa suositeltuja "tekovenytksiä".
Onko ketään muita?
Kuinka moni venyttelee?
17
657
Vastaukset
wenyttelen tjn
se on automaatti ja olen todennäköisesti paremmassa kunnossa kuin ikäiseni tjn :=)
http://www.kolumbus.fi/seigikai/luettavaa/tibetans.htm
siinä linkki josta kaikki itsestään huolta pitäwät woiwat ottaa waarin :=)- katsoen
venyttelen päivittäin ja se todennäköisesti on kuntoni salaisuus.
Venyttelyn aikana tulee tiedostamatta oiottua monia jumittuneita lihaksia.
Lisäksi olen huomannut, että kannattaa haukotella päivittäin ja samalla venytellä myös kurkunpään ja suun hengitys- ja puhelihakset.
Aina aamuisin ennenkuin nousen sängystä venyttelen muutaman minuutin, että "herään". Myös töistä tultua ennen kotiaskareita. Työni on suhteellisen raskasta ruumiillista työtä, jossa paljon nostamisia, niin aika jäykkä olo on aamuisin jos en venyttelisi.
Iltaa taas.
Ei taharoo tulla venyytellyyksi, tai venyytellähän täällä pohojanmaalla sanoja. Piisaako se,hih??
Joskuus harvoon mutta ei nua mun venyytykset kehuja taira kestää.
Tiitu kyllä teköö niin, Tiitu onki niin fiksu ja tietää asiat. Aina aamuusin se venyyttelöö ittiänsä. En mä oo tullu niin ajatelleeksikaan tuallaasta asiaa ennenmin.Kattonu kyllä oon Tiitun aamuvenyytyksiä.
Pitääs ottaa ittekki ohojelmahan tua asia.
terv. venyyttämättäki pitkä seppä ja Tiitu kulta pohojanmaalta.
- Pirre*
mopin varrella, melkein joka aamu.
Niskani on tällä hetkellä aivan juntturissa, enkä tiedä mitä sille tekisin :(
Hiihdin ilmeisesti liian keposissa vetimissä, ja tässä tulos..- Pirre*
vuoteessa venyttelen myös sitä semmoista kissavenyttelyä, vai koirako..
- pullo pyyhkeeseen ja
se hökötys sinne niskan alle!
Taatusti auttaa! - Pirre*
pullo pyyhkeeseen ja kirjoitti:
se hökötys sinne niskan alle!
Taatusti auttaa!Siis yöksikö kuumavesipullo niskan alle?
- RosaLiiin
Kauroja pussin ja pussi mikroon joksikin aikaa, sitten kuumana niskan alle.
Jos ei paranna niin ainakin helpottaa.
Kokkeileppas. RosaLiiin kirjoitti:
Kauroja pussin ja pussi mikroon joksikin aikaa, sitten kuumana niskan alle.
Jos ei paranna niin ainakin helpottaa.
Kokkeileppas.Kauroja ei ole kuin ryyneinä, mutta kiitos :)
P.s. kävisköhän kuuma kaurapuuro ? :)
- viivi-amaldiina
nyt huomasin sen, ihan se perus venettely aamulla sängyssä, sais kyllä lisätä sitä.
- annekatri
Kaikenlaista venyttelyä pitäis lisätä. Vaan kun ei huvita. Mistä sitä huvittamista vois hakea lisää? Millä nystyröillä - äly sellaislla tai mulla - sais itsestään enemmän irti?
- venyke
kun vain muistan, on yliliikkuvat nivelet, olen siis notkeista notkein.
Mun mummuni venytteli ja voimisteli aina aamuisin. Ehkäpä se oli yksi edellytys pitkään ikään?- Hanna
Minusta sauvakävely on kyllä aika kökksöstä. Erittäin epäesteettisen näköistä ja tokko tehonneen mihinkään. Monet siirtelee niitä sauvoja vain muodon vuoksi.
- viivi-amaldiina
Hanna kirjoitti:
Minusta sauvakävely on kyllä aika kökksöstä. Erittäin epäesteettisen näköistä ja tokko tehonneen mihinkään. Monet siirtelee niitä sauvoja vain muodon vuoksi.
asian, ei ole tehoa sellaisesta sauva-kävelystä jos kädet ei suoristu kokonaan taaksepäin rennosti, ei jännitystä hartioihin eikä niskaan.
Näin opetettiin minulle kuntoutuksessa.
Mutta olen toista mieltä tehokkuudesta, se on tehokas nimenomaan oikein tehtynä. - venyke
Hanna kirjoitti:
ei ole tullut mieleen, ainakaan aina. ;)
Tiedän, että oikein suoritettu sauvakävely on tosi tehokasta kunnon kohottajaa, ja vaivojen karkoittajaa.
Sen tekniikkaan vain pitää oppia ja syventyä.
Ei sauvojen perässävetäminen auta mihinkään.
Ikääntyville sauvat ovat oiva apu tasapainon ylläpitämiseen.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv312861- 1452732
- 1372237
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1162163Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.131920Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161821472Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu311256Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo961234Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891192Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno381148