onko pomolla oikeus ?

uusi alalla

Käydä valokuvaamassa töittesi jäljet?

Olen aloittanut firmassa, missä tehdään kaikenlaisia siivoustöitä eri paikoissa itsenäisesti. Ohjeistus hommiin ei ole ollut kehuttavaa, mutta jotain yleispätevää kuitenkin.

Ollessani taas eräässä paikassa hän tuli paikalle
kun tuulispää kameran kanssa, oli näpsinyt kuvia niistä paikoista jotka oli huonosti (?) tehty.
Kyselin onko asiakas antanut palutetta näistä;
ei ole; mutta nämä ja nämä olet tehnyt väärin.

Minulta melkein moppi putosi kädestä, en siis
tajunnut että ko kohteessa, jossa on useita
satoja neliöitä, kymmeniä työntekijöitä ja aikaa vain muutama tunti, pitäisi
suurinpiirtein pumpulipuikon kanssa käydä halli
läpi. Ei riitä kädet eikä jalat, vaikka olisi
buddha.

Virheet olivat exit-valon päällisen pyyhkimättä
jättäminen,palo-oven pinttymien poistamatta jättäminen, taukotilan roskiksen takaseinän
likaisuus, soraa rappusissa ja henkilökunnan pihatuhkisen likaisuus. (näitä 2 viimeistä käytetään koko ajan)

Misä siis menee raja, mitä pitää sietää ?

Tarkistus-soitot vielä jotenkuten ymmärrän, samoin työlistan jatkuvan muuttumisen mutta
tämä alkaa olla jo liikaa.

Isommissa firmoissa on valvontakamerat ja tiedän hänen käyneen tutkimassa niiden nauhoja.

13

1617

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkat ja kunnolliset

työohjeet kohteeseen ja esimiestäsi näyttämään kuinka siivous tapahtuu. Siis perehdyttämään sinut. Perehdytys on annettava.
      Jos tuo v..tuilu jatkuu niin lähde ihmeessä litomaan koko p..ska firmasta.
      Kyllä siivoustöitä riittää...
      Tsemppiä ja pidä puolesi! :)

• Anniheluna

Esimies suoritti laadunvalvontaa, joka kuuluu hänen työhänsä. Ei ole tarkoitus odottaa, että asiakas ehtii valittaa huonosta siivouksesta. Laadunvalvonta ei kuulu asiakkaalle vaan esimiehelle.

Valokuvaus on sinänsä ihan hyvä apuväline laadun tarkkailuun. Pitää muistaa, että tarkoitus ei ole kytätä sinun työsi jälkeä vaan valvoa asiakkaalle luvatun palvelutason toteutumista.

Sinulla varmaan on kirjalliset työohjeet? Onko niissä mainittu esim. tuo valon päällisen pyyhintä tai yleensä yläpölyjen pyyhintä? Onko kaikki muut ns. tekemättömät työt mainittu työohjeessa ja millä taajuudella? Jos olit noudattanut työohjeita, kerroitko sen esimiehellesi?

• lukee?

Kuinka kauan olit ollut töissä kohteessa?

Mitä työlistassa lukee, miten usein exit valon päältä pitää pyyhkiä? Yleensä yläpölyt on kerran kuukaudessa.

Pinttymien poisto on tietääkseni kerran kuukaudessa, mutta kaikki pinttymät eivät todellakaan lähde vaikka kuinka yrittäisi. Ja roskiksien takaliat kuuluu samaan kategoriaan.

Soraa tulee koko ajan ja tuhkikset ovat yleensä aina likaiset. Ihan ymmärrettävää.

Minulla olisi kyllä tullut raja jo tuossa. Missäpäin asut ja työskentelet? Jos asut pk-seudulla, niin suosittelisin seure-keikkatöitä. Palkka on ihan siedettävä, ja töitä riittää ammattitaitoisille siivoojille.

• uusi alalla

Käytännön elämässä menee niin että menen vaan
        paikasta toiseen yleensä tietämättä mitä ylipäätään pitää tehdä.

Nyt olen ollut kuukauden verran töissä, päivät
        vaihtelee 5-10 tunnin välillä, vaihtoväli 15-30
        riippuen siitä minne mennään.

Ruokatunnit, kahvitauot, ne on vaan unelmaa...

• olen
        uusi alalla kirjoitti:

Käytännön elämässä menee niin että menen vaan
        paikasta toiseen yleensä tietämättä mitä ylipäätään pitää tehdä.

Nyt olen ollut kuukauden verran töissä, päivät
        vaihtelee 5-10 tunnin välillä, vaihtoväli 15-30
        riippuen siitä minne mennään.

Ruokatunnit, kahvitauot, ne on vaan unelmaa...

Onneksi olen kotisiivousalalla! Mukava esimies ja mukavat asiakkaat, asiat kunnossa!

• ....

Tuollainen toiminta ei ole oikein. Ota yhteys ammattiliitto Pam.iin. Jos et ole Pam.in liity liittoon,se kannattaa.

• eivoiolla totta..

Lähde ihmeessä menemään ennenkö menee pahemmaksi!
      Varmasti saat parempaa työtä.
      Mikä on firma jos saan kysyä?

• uusi alalla

tuohon vastailemaan , voi olla että hänkin pyörii
        tällä palstalla. Sitten on taattu että kalossin kuva löytyy takamuksesta...Oudolta kyllä tuntuu
        homma minustakin, näyttää siltä että en enää jatka työsopimusta...

• todistearvo

Miten hän vaadittaessa osoittaa onko kuvat ennen vai jälkeen siivouksen eli ajan täsmälleen. Ja miksi kuvata eikö sanallinen palaute riitä työntekijälle, asiakas tuskin kuvista piittaa. oikeus valokuvata sinänsä hänellä on niin on sullakin, jos ei asiakas kieltänyt. Mut lieneekö oikeus tutkia asiakkaan nauhoituksia, siellähän näkyy muitakin ihmisiä varmaan.

• uusi alalla

Niissä kuvissa näkyy kellonaika millon on otettu.. Sitä ihmettelen itekkin että eikö voisi vaan sanoa / neuvoa jos teen jonkun väärin ?
        Tosin nuo oli sen luokan "mokia" että meni vähän jo nipottamisen puolelle.
        En tiiä kuin tarkkoja sietten muissa paikoissa
        ollaan, ja mitenkä sitä työn laatua valvotaan ?

• exit valojen

pölyjen pyyhkimistä ei lueta ylläpitosiivoukseen.
      Yleensä kun mitoituksia tehdään niin tulee tietoon alueet ja tehtävät eli itselläni ei kuulu perussiivoukset ollenkaan vaan teen pelkkää ylläpitosiivousta.

• ex-esimies

hei.jos esimies on ammattilainen ja tekee työnsä oikein.tulee hänen opastaa ja neuvoa työntekijää.tulee esimiehen tarvittaessa osallistua työntekijän kanssa itse työntekoon.auttaen ja opastaen.
      valokuvaus:ei ole laissa kiellettyä,mutta on kyllä tapahtunut tälläisiäkin asioita(kuvattu työntekijän ns:työnjälkiä)kuvat vääristetty ja käytetty zoomia kohdistaen johonkin pienehköön likaan josta kasvoi kuvassa iso lika!tämä mm.siksi kun itse Työnjohto oli saannut satikutia omien töidensä laiminlyönneistä!syytä haettiin ja laitettiin sitten TOIVOTTOMIEN LUUSERI SIIVOOJIEN SYIKSI.eli usein esimiehen käyttäytyessä noin,löytyy taustalta jotain joka on joko olen POMO sairautta)tai omaa ammattitaidottomuutta,tai joku tuttu haluaisi työalueesi.
      kehotan sinua:ota ja lähde pois.ei ole tervettä tuollainen.

• Jari-75

Minulla oli aikoinaan firmaan tullessani koulutustilaisuus asioista.
        Siivooja tai esimies ei saa missään tapauksessa kuvata siivouskohdetta ilman asiakkaan lupaa.
        Asiakkaan tilat ovat heidän yksityisiä tilojaan joten tuollainen esimies rikkoo lakia.
        Asia on eri, jos asiakaskohteesta on annettu lupa sille että esimies tai kuka tahansa saa käydä kuvaamassa siivoojan työnjälkeä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      342
      14121
    2. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      243
      5662
    3. Tänään olisn uskaltanut

Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny
      Ikävä
      11
      3208
    4. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      186
      2395
    5. Kirjoita jotain kivaa

ja positiivista ikäväsi kohteesta. 🫠
      Ikävä
      137
      2159
    6. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      13
      1838
    7. Tiistaina nähdään.

Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos
      Ikävä
      98
      1479
    8. Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva

Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon
      Ikävä
      46
      1286
    9. Rattoisaa lauantai iltaa

Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      241
      1186
    10. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      89
      1130
    Aihe