Hiljaiset huudot

Olen saanut viime aikoina tietooni muutaman tutun
joutuvan lomautetuksi, mutta se, että tänään sain
kuulla lähikauppani kassan joutuneen irtisanotuk-
si työstään, masensi.

Omat vilpittömät kehut ja myötätunto tuntuivat
laihoilta hänen tutuiksi tulleilla kasvoillaan,
joissa heijastui epävarmuuden sävyttämä ontto
tunne.

Näen hänet viimeistä kertaa huomenna, jos aika
suo muilta velvollisuuksilta.

Ne kymmenen pörssipeluria, joista vain yksi otti
vastuunsa oman käden kautta, eivät näe aiheutta-
maansa hiljaisten huutojen armadaa ja siitä ai-
tuvaa harmageddonia.

10

441

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pientä ihmistä ei näe poliitikot ei pörssimeklarit
      he näkewät wain tuloksen?
      tuttu tunne............

• ent. A-E

Jotenkin tämän taantuman väitetty epätodennäköisyys vain muutamia kuukausia sitten tuntuu käsittämättömältä - olihan ne ylikuumenemisen merkit näkyvissä eipäjokelaisten peräkammaripojillekin! Ja varmaan sille kuuluisalle Pihtiputaan mummollekin.
        Voi ihmistä, ei se ota opiksi edellisvuosien kokemuksista.... :(

• ent. A-E kirjoitti:

Jotenkin tämän taantuman väitetty epätodennäköisyys vain muutamia kuukausia sitten tuntuu käsittämättömältä - olihan ne ylikuumenemisen merkit näkyvissä eipäjokelaisten peräkammaripojillekin! Ja varmaan sille kuuluisalle Pihtiputaan mummollekin.
        Voi ihmistä, ei se ota opiksi edellisvuosien kokemuksista.... :(

owat unohtaneet edellisen laman kokonaa ?
        ja sen miten pieni ihminen siitä kärsi ja kärsii tänäpäiwänäkin :=(
        juh tuetaan taas pankkeja jotka pistiwät nurin monia pienyrityksiä :=)

kissa on hywä esimerkki miten muisti pelaa :=)
        jos kissa istuu kuumalle hellalle se ei istu jatkossa kylmällekään :=)

• ent. A-E

...taantuma ei enää katoakaan? Ja meidän kaikkien vaan tulee oppia elämään niukemmissa oloissa?

Ehkä sinäkin näit suuren päivälehden yleisönos.kirjoituksissa erään insinöörin kirjoituksen tuosta? Pisti se kirjoitus, muuten, ajattelemaan, että entä jos hän voisikin olla oikeassa? Entä jos ei mitään kasvua enää tulisikaan? Mitä voi enää myydä, kuka ostaa?

• Rattus sp,

Ihmisarvo on muutakin kuin kuluttamista. Luulen myös, että maailma muuttuu. Toivottavasti inhimillisempään ja kestävämpään kehitykseen.

Elän jo niukoissa oloissa. 90-luvun lama saapui samoihin aikoihin kuin valmistuin. Se oli minun kannaltani pahin mahdollinen aika. Nyt kun itketään nykyisestä lamasta, mietin että kohdallani kuten monella muulla se on jatkunut parisenkymmentä vuotta. Jatkuvaa taistoa ja pinnistelyä..

Paljon vähemmälläkin tavaralla on mahdollista elää paremmin. Ehkä noista isoista tuotantolaitoksista pitäisi päästä pienempiin, joissa työn osuus on suurempi. Hintaa tulee lisää, mutta jos tuotteet olisivat kestävämpiä?

• ...ngg
        Rattus sp, kirjoitti:

Ihmisarvo on muutakin kuin kuluttamista. Luulen myös, että maailma muuttuu. Toivottavasti inhimillisempään ja kestävämpään kehitykseen.

Elän jo niukoissa oloissa. 90-luvun lama saapui samoihin aikoihin kuin valmistuin. Se oli minun kannaltani pahin mahdollinen aika. Nyt kun itketään nykyisestä lamasta, mietin että kohdallani kuten monella muulla se on jatkunut parisenkymmentä vuotta. Jatkuvaa taistoa ja pinnistelyä..

Paljon vähemmälläkin tavaralla on mahdollista elää paremmin. Ehkä noista isoista tuotantolaitoksista pitäisi päästä pienempiin, joissa työn osuus on suurempi. Hintaa tulee lisää, mutta jos tuotteet olisivat kestävämpiä?

syklit voivat saada tukevampaa jalansijaa. Nais-
        ten messuilla näin uuden joukossa ns. kestokier-
        totavaraa kankaista vauvanvaippoihin, jotka
        muistuttivat Pamperseja yms., mutta olivat
        kovaa pesua kestäviä kestotuotteita. Ehkä nyt on
        aika katsoa tuotteittensa perään, kuten valtiot
        tästä lähtien pankkilaitosten ja niitä valvovien
        instituutioiden perään.

Ehkäpä ns. kansantalouden kasvu tuleekin olemaan
        kierrätysvoittoisen uusiokäytön vuoksi tilastol-
        linen kestomiinus. Ehkäpä tilastojen laatijat
        joutuvat luomaan aivan uudet parametrit tulkitse-
        maan tuotannon arvoja.

Ehkäpä siirrymme takaisin hevostalouteen...

• ent. Alter -egoni
        ...ngg kirjoitti:

syklit voivat saada tukevampaa jalansijaa. Nais-
        ten messuilla näin uuden joukossa ns. kestokier-
        totavaraa kankaista vauvanvaippoihin, jotka
        muistuttivat Pamperseja yms., mutta olivat
        kovaa pesua kestäviä kestotuotteita. Ehkä nyt on
        aika katsoa tuotteittensa perään, kuten valtiot
        tästä lähtien pankkilaitosten ja niitä valvovien
        instituutioiden perään.

Ehkäpä ns. kansantalouden kasvu tuleekin olemaan
        kierrätysvoittoisen uusiokäytön vuoksi tilastol-
        linen kestomiinus. Ehkäpä tilastojen laatijat
        joutuvat luomaan aivan uudet parametrit tulkitse-
        maan tuotannon arvoja.

Ehkäpä siirrymme takaisin hevostalouteen...

Kyllä P.Linkola tykkäisi tuosta viimeisestä lauseestasi :)

Myönnän, että olen henk.koht. valmis aika radikaalisiinkin elämäntapamuutoksiin mikäli ne ovat selviytymisen tae.

Ehkäpä voisin toteuttaa nuoruudenhaaveenikin vaeltamisesta...Lähtisin vain vaeltamaan mukanani reppu tuiki tärkeitä tavaroita (kampa, tulentekovälineet, joitakin työkaluja, tjn) ja tekisin päivän töitä ruoka-annokseni eteen ja jatkaisin taas matkaa....
        Toki on mahdollista, että joku minut ryöstää ja tappaa kuin kapisen kulkurin mutta saatanhan tuota hukkua kotona kylpyveteenikin kun ammeessani likoan hajusuolojen sulotuoksuissa tanssiaisiltaan valmistautuneena...
        Elämäntapavalintaahan nuo vain ovat. Ja minä olen täällä vain käymässä. Minä, tuleva matojen ruokahan vain olen...Huoh* (menipäs filosofiseksi)

• ...ngg
        ent. Alter -egoni kirjoitti:

Kyllä P.Linkola tykkäisi tuosta viimeisestä lauseestasi :)

Myönnän, että olen henk.koht. valmis aika radikaalisiinkin elämäntapamuutoksiin mikäli ne ovat selviytymisen tae.

Ehkäpä voisin toteuttaa nuoruudenhaaveenikin vaeltamisesta...Lähtisin vain vaeltamaan mukanani reppu tuiki tärkeitä tavaroita (kampa, tulentekovälineet, joitakin työkaluja, tjn) ja tekisin päivän töitä ruoka-annokseni eteen ja jatkaisin taas matkaa....
        Toki on mahdollista, että joku minut ryöstää ja tappaa kuin kapisen kulkurin mutta saatanhan tuota hukkua kotona kylpyveteenikin kun ammeessani likoan hajusuolojen sulotuoksuissa tanssiaisiltaan valmistautuneena...
        Elämäntapavalintaahan nuo vain ovat. Ja minä olen täällä vain käymässä. Minä, tuleva matojen ruokahan vain olen...Huoh* (menipäs filosofiseksi)

voisi olla (pistän paremmaksi) joutua lieroksi,
        joka pistetään ruosteisen raudanpätkän lävistä-
        mäksi, jotta mörö tulisi ja minusta tulisi kier-
        rätyksen uhri ruokapöytään.

• ent. Alter-egoni
        ...ngg kirjoitti:

voisi olla (pistän paremmaksi) joutua lieroksi,
        joka pistetään ruosteisen raudanpätkän lävistä-
        mäksi, jotta mörö tulisi ja minusta tulisi kier-
        rätyksen uhri ruokapöytään.

Voi kauheaa! Se Linkolahan on kalastaja ammatiltaan nykyään. Olisihan tuo kohtalon ivaa jos hänen (Mörkö?) täkykseen joutuisit ja saaliskalan suussa viettäsiit elosi viimeiset sekunnit. Ai ai.

• ...ngg
        ent. Alter-egoni kirjoitti:

Voi kauheaa! Se Linkolahan on kalastaja ammatiltaan nykyään. Olisihan tuo kohtalon ivaa jos hänen (Mörkö?) täkykseen joutuisit ja saaliskalan suussa viettäsiit elosi viimeiset sekunnit. Ai ai.

(mörkö) on joidenkin kalatushullujen kielessä
        lihava ahven (muistuttaa piraijaa...).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      26
      2486
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      114
      2106
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      122
      1779
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      91
      1732
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1527
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      127
      1086
    7. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1085
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      89
      1001
    9. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      967
    10. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      959
    Aihe