Päivitys

T.Pulliainen

Miten päivittää mint kde uuteen kde 4.2 versioon

20

704

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Miten päivittää mint kde uuteen kde 4.2 versioon"

      Se joko tulee itsestään päivityksiin jos on tullakseen tai sitten odotetaan, että Mintistä tulee uusi julkaisu missä se on. Todennäköisesti jälkimmäinen.

      • mintiin..

        http://www.kubuntu.org/news/kde-4.2

        ihan tolla lähteellä se päivityy mintiinkin hienosti.

        miksi m-kar muuten aina haluaa vastata joka viestiin, vaikkei ole hajuakaan asiasta mihin on vastaamassa saati mitään ratkaisua.
        jos ei ole mitään järkevää sanottavaa, niin ei sitä tarvitse tuoda julki.


      • mintiin.. kirjoitti:

        http://www.kubuntu.org/news/kde-4.2

        ihan tolla lähteellä se päivityy mintiinkin hienosti.

        miksi m-kar muuten aina haluaa vastata joka viestiin, vaikkei ole hajuakaan asiasta mihin on vastaamassa saati mitään ratkaisua.
        jos ei ole mitään järkevää sanottavaa, niin ei sitä tarvitse tuoda julki.

        "miksi m-kar muuten aina haluaa vastata joka viestiin, vaikkei ole hajuakaan asiasta mihin on vastaamassa saati mitään ratkaisua."

        Minö ainakin neuvon oikein enkä neuvo mitään toisen käyttiksen paketteja. Kannattaisi miettiä vähän sitäkin että noissa voi mahdollisesti olla yhteensopivuusongelmia. Kyllä Ubuntukin on johdettu Debianista mutta ei nyt helvetissä pidä mitään Debianin lähteitä käydä lisäämään siihen!

        Jos ei kerran tunne tekniikkaa tarpeeksi niin kannattaa pitää koneen sotkemisneuvot omana tietonaan.


      • perehtyminen?
        M-Kar kirjoitti:

        "miksi m-kar muuten aina haluaa vastata joka viestiin, vaikkei ole hajuakaan asiasta mihin on vastaamassa saati mitään ratkaisua."

        Minö ainakin neuvon oikein enkä neuvo mitään toisen käyttiksen paketteja. Kannattaisi miettiä vähän sitäkin että noissa voi mahdollisesti olla yhteensopivuusongelmia. Kyllä Ubuntukin on johdettu Debianista mutta ei nyt helvetissä pidä mitään Debianin lähteitä käydä lisäämään siihen!

        Jos ei kerran tunne tekniikkaa tarpeeksi niin kannattaa pitää koneen sotkemisneuvot omana tietonaan.

        Et ole sitten taaskaan käsiteltävään asiaan mitenkään perehtynyt, vaan lauot ajatuksiasi faktana.
        Tämä Mint nyt kuitenkin käyttää ihan oletuksenakin noita Ubuntun repoja, joten se siitä :)


      • perehtyminen? kirjoitti:

        Et ole sitten taaskaan käsiteltävään asiaan mitenkään perehtynyt, vaan lauot ajatuksiasi faktana.
        Tämä Mint nyt kuitenkin käyttää ihan oletuksenakin noita Ubuntun repoja, joten se siitä :)

        "Tämä Mint nyt kuitenkin käyttää ihan oletuksenakin noita Ubuntun repoja, joten se siitä :)"

        Siinä tapauksessa se oletuksena päivittää sen myös itse.


      • lukea..
        M-Kar kirjoitti:

        "Tämä Mint nyt kuitenkin käyttää ihan oletuksenakin noita Ubuntun repoja, joten se siitä :)"

        Siinä tapauksessa se oletuksena päivittää sen myös itse.

        kannattaisiko kuitenkin lukea tuo kubuntun ohje tähän asiaan:
        http://www.kubuntu.org/news/kde-4.2

        se ei sitä ilman repon lisäämistä päivitä.

        mutta alkuperäinen kysyjä kysyi miten kde päivitetään 4.2-versioon, niin miksi sinun mielestäsi hänelle pitäisi vastata jotain epämääräistä kun voi neuvoa miten se päivitys tehdään.
        kysyjä voi sitten itse päätellä kannattaako niin tehdä vai jättää tekemättä.
        ei ole minun eikä sinun tehtävä yrittää holhota tosia käyttäjiä, vaikka itse syyllistyt siihen jatkuvasti esim hokemalla sitä LTS-mantraasi.
        onko se sinulta pois jos jotkut tekevät mielensä mukaan?
        miksi erilaiset mielipiteet on sinulle niin kovin pelottavia?


      • lukea.. kirjoitti:

        kannattaisiko kuitenkin lukea tuo kubuntun ohje tähän asiaan:
        http://www.kubuntu.org/news/kde-4.2

        se ei sitä ilman repon lisäämistä päivitä.

        mutta alkuperäinen kysyjä kysyi miten kde päivitetään 4.2-versioon, niin miksi sinun mielestäsi hänelle pitäisi vastata jotain epämääräistä kun voi neuvoa miten se päivitys tehdään.
        kysyjä voi sitten itse päätellä kannattaako niin tehdä vai jättää tekemättä.
        ei ole minun eikä sinun tehtävä yrittää holhota tosia käyttäjiä, vaikka itse syyllistyt siihen jatkuvasti esim hokemalla sitä LTS-mantraasi.
        onko se sinulta pois jos jotkut tekevät mielensä mukaan?
        miksi erilaiset mielipiteet on sinulle niin kovin pelottavia?

        "mutta alkuperäinen kysyjä kysyi miten kde päivitetään 4.2-versioon, niin miksi sinun mielestäsi hänelle pitäisi vastata jotain epämääräistä kun voi neuvoa miten se päivitys tehdään."

        Haluatko ottaa vastuuta siitä jos tulee ongelmia?

        Niinpä niin, kun ei sulle kukaan ole maksanut siitä että neuvot mitä sattuu niin voit sitten sanoa "voi voi" jos tulee ongelmia kun et edes ole rekisteröitynyt palveluun omalla nimelläsi.

        Minä ainakin neuvon varmaa tapaa ja vaikka nettineuvoissa toimitaan omalla vastuulla niin en nyt käy mitään hazardeja ohjeita antamaan.


      • aina..
        M-Kar kirjoitti:

        "mutta alkuperäinen kysyjä kysyi miten kde päivitetään 4.2-versioon, niin miksi sinun mielestäsi hänelle pitäisi vastata jotain epämääräistä kun voi neuvoa miten se päivitys tehdään."

        Haluatko ottaa vastuuta siitä jos tulee ongelmia?

        Niinpä niin, kun ei sulle kukaan ole maksanut siitä että neuvot mitä sattuu niin voit sitten sanoa "voi voi" jos tulee ongelmia kun et edes ole rekisteröitynyt palveluun omalla nimelläsi.

        Minä ainakin neuvon varmaa tapaa ja vaikka nettineuvoissa toimitaan omalla vastuulla niin en nyt käy mitään hazardeja ohjeita antamaan.

        no kaikkihan tässä maailmassa tapahtuu omalla vastuulla. ja varmaan jokainen voi itse miettiä tuonkin päivittääkö kde:n vai ei. tosiasia on se. että kde 4.1 ei toimi kunnolla ja kde 4.2 toimii. eli käytännön valinnanvara on juuri se että käyttääkö kde:tä vai ei.
        ja tos tuo päivitys ei syystä tai toisesta omalla koneella toimi, niin eipä se nyt vaikea ole siihen edelliseen versioon palata.

        sulla on joku automaattinen oletus että kaikki käyttäjät olisi yksinkertaisia eikä kukaan osaisi ajatella itse.

        mikset mieluummin anna neuvoja ja kerro neuvojen yhteydessä että homma tapahtuu omalla vastuulla.
        tee vaikka itsellesi oma legal-teksti ja liitä se jokaiseen viestiisi :D

        jos joku kysyy ubuntu jauntyn grub-listan päivittämistä niin sinä vastaat että kannattaa käyttää lts-versioita. miten se auttaa kysyjää?

        ja jos kadulla joku kysyy sulta ohjeita lidliin, niin sanotko sille ettei kannata mennä lidliin vaan cittariin. vaikket tiedä kumpaankaan reittiä.


      • aina.. kirjoitti:

        no kaikkihan tässä maailmassa tapahtuu omalla vastuulla. ja varmaan jokainen voi itse miettiä tuonkin päivittääkö kde:n vai ei. tosiasia on se. että kde 4.1 ei toimi kunnolla ja kde 4.2 toimii. eli käytännön valinnanvara on juuri se että käyttääkö kde:tä vai ei.
        ja tos tuo päivitys ei syystä tai toisesta omalla koneella toimi, niin eipä se nyt vaikea ole siihen edelliseen versioon palata.

        sulla on joku automaattinen oletus että kaikki käyttäjät olisi yksinkertaisia eikä kukaan osaisi ajatella itse.

        mikset mieluummin anna neuvoja ja kerro neuvojen yhteydessä että homma tapahtuu omalla vastuulla.
        tee vaikka itsellesi oma legal-teksti ja liitä se jokaiseen viestiisi :D

        jos joku kysyy ubuntu jauntyn grub-listan päivittämistä niin sinä vastaat että kannattaa käyttää lts-versioita. miten se auttaa kysyjää?

        ja jos kadulla joku kysyy sulta ohjeita lidliin, niin sanotko sille ettei kannata mennä lidliin vaan cittariin. vaikket tiedä kumpaankaan reittiä.

        "jos joku kysyy ubuntu jauntyn grub-listan päivittämistä niin sinä vastaat että kannattaa käyttää lts-versioita. miten se auttaa kysyjää?"

        En sano mitään. Minä annoin kyllä ohjeet KDE:n päivitykseen mitkä toimii varmasti.


      • kalliit..
        M-Kar kirjoitti:

        "jos joku kysyy ubuntu jauntyn grub-listan päivittämistä niin sinä vastaat että kannattaa käyttää lts-versioita. miten se auttaa kysyjää?"

        En sano mitään. Minä annoin kyllä ohjeet KDE:n päivitykseen mitkä toimii varmasti.

        ethän sinä mitään ole neuvonut tässä(kään) ketjussa vaan leikkinyt ainoastaan papukaijaa.

        ai niin, naapurin mummeli kävi kysymässä miten sulake vaihdetaan kun oli lämmityksen sulake palanut.
        sanoin sille ettei sitä kannata vaihtaa kun kohta tulee kesä ja on muutenkin lämmin.


      • kalliit.. kirjoitti:

        ethän sinä mitään ole neuvonut tässä(kään) ketjussa vaan leikkinyt ainoastaan papukaijaa.

        ai niin, naapurin mummeli kävi kysymässä miten sulake vaihdetaan kun oli lämmityksen sulake palanut.
        sanoin sille ettei sitä kannata vaihtaa kun kohta tulee kesä ja on muutenkin lämmin.

        "ai niin, naapurin mummeli kävi kysymässä miten sulake vaihdetaan kun oli lämmityksen sulake palanut."

        KDE 4.1 vaan toimii edelleen. Ja ilmeisesti riittävän hyvin kun kerran on otettu käyttöön.


      • toimii..
        M-Kar kirjoitti:

        "ai niin, naapurin mummeli kävi kysymässä miten sulake vaihdetaan kun oli lämmityksen sulake palanut."

        KDE 4.1 vaan toimii edelleen. Ja ilmeisesti riittävän hyvin kun kerran on otettu käyttöön.

        itellä ei vain koko nelossarjan kde pyörinyt ollenkaan hyvin tai edes tyydyttävästi ennen tuota 4.2-julkaisua.
        itseasiassa se oli samanlaista takkuamista kuin windowsin kanssa, joten olin sitten suosiolla tuon ajan "gnome-pakolaisena".

        mutta ihan hyvä että kde4 on nyt vihdoin saatu toimimaan niin kuin pitääkin!


      • eetu kili
        M-Kar kirjoitti:

        "ai niin, naapurin mummeli kävi kysymässä miten sulake vaihdetaan kun oli lämmityksen sulake palanut."

        KDE 4.1 vaan toimii edelleen. Ja ilmeisesti riittävän hyvin kun kerran on otettu käyttöön.

        -kö se on?
        "Ja ilmeisesti riittävän hyvin kun kerran on otettu käyttöön."

        Vaikuttaa aikamoiselta betatestaukselta, no jos oikein ajatuksella miettii niin ubuntun käyttö on jatkuvaa betatestausta. Ei se mua haittaa mutta jotain aloittelijaa saattaa haitata. No ehkä seuraava kubuntu on jo toimiva että sitä voi harkita pääubuntuksi, 8.10 sai vielä vähät hiukset nousemaan pystyyn


      • Gay-Kar
        eetu kili kirjoitti:

        -kö se on?
        "Ja ilmeisesti riittävän hyvin kun kerran on otettu käyttöön."

        Vaikuttaa aikamoiselta betatestaukselta, no jos oikein ajatuksella miettii niin ubuntun käyttö on jatkuvaa betatestausta. Ei se mua haittaa mutta jotain aloittelijaa saattaa haitata. No ehkä seuraava kubuntu on jo toimiva että sitä voi harkita pääubuntuksi, 8.10 sai vielä vähät hiukset nousemaan pystyyn

        Mintti ihan sontaa...


    • Haluasinkäyttää

      Siis voi v***tu näitä linuxmiehiä. Joskus vuosia sitten asensin jonku linuxin ja koitin saada apua ihan perusasioihin mp3"ajurit", videoiden kodekit yms. Niin ei apua löytynyt mistään. Kun löysin ihmisen jolla oli sama ongelma, oli vastaus: "Kato googlesta" siis koitin lähinnä englanniksi. Nyt koita päivitellä KDE:tä ja taas samaa paskaa ja väittelyitä. Taitaa taas lentää vi*ttu linuxi seinään kun ei ohjeita saa mistään. Juuri edellinen linkki, jossa kysyttiin apua niin vastaus oli tyyliä, kysyt sitä nyt väärässä osiossa sinun pitäisi mennä plaa plaa plaa. Eli ei tästä kde:n päivittämisestä tule hevonpers*ttä taaskaan. Taitaa se olla pakko pistää kymppi sisään ja jakaa koko elämä jenkeille.

      Kiitos ja kumarrus linuxmiehet. Ei linux ikinä nouse suosta kun kaikki käyttäjät on joko mulkkuja, laiskoja tai muuten vaan pihtailee tietoa

      • kgjhjh

        Asenna vaan se windows 10.


      • Gay-Kar

        siinä sitä sontaa on sitten vvviiiielääkiin enneemmännn


      • Jos asennat "jonku linuxin" niin saat varmaan "jonku ohjeen". Ohje voi olla "jonku tarkkuuksinen" kuten se sinun "joku kysymyksesi".

        Ja tämä on 7v vanha viestiketju, joten vieläkö sitä KDE:tä päivität?


    • jatkoaedelliseen

      ja kyllä, suomi24 on viimeinen paikka josta etsin tietoa.......eli voitte uskoa, että yritystä on riittänyt


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1600
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe