Vähän ennen kyyneleitä

Mysteriet

Olin vähällä kirjoittaa
sateisista päivistä
ukonilmoista
ja siitä miten hiukset kastuvat
valuvat kasvoille
naamiot

Kuin sade

Olin vähällä sanoa
mene vain
ei sillä ole väliä

Ei millään ole

Mutta minä kirjoitin
kaikki lapsuuteni kesät

Ja pellonpientareilla kukkivat mansikat

32

1245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lindalinda1

      moni on ehtinyt kaipaamaan näitä runojasi, en ole
      lajissani ainut. Sinulla on sellainen taito ase-
      tella sanat järjestykseen, ettei lukijalle
      jää juuri mitään muuta sanottavaa, kuin ihailu
      ja kiitos lahjoillesi.

      Minäkin olen ollut monta päivää vähällä kirjoit-
      taa rakkausrunoa, mutta meinaamiseksi se on jää-
      nyt * huoks * Tummempaa kamaa on sitten tullut
      sitäkin enemmän toiseen kategoriaan kuuluvaa.

      Kirjoitit todellakin runoosi kesän kukkineen ja
      mansikoineen ja paljon muuta ennen noita.
      Sen myötä liitelin ajatuksissani
      Mikkelin lapsuudenkesiin.

      Kiitos kun kirvoitit ihania muistoja, runosi nap-
      paan talteen oitis.

      Ihanaa lukea Sinua jälleen !

      • Mysteriet

        Tuhannet kiitokset kauniista sanoistasi!

        Minulla on ollut sanat ihan hukassa viimeäivinä... ja on osin vieläkin :/
        Sydämen kohdalla on sellainen solmu joka ei ota auetakseen - ei sitten millään.

        Tummaa tekstiä olen pyöritellyt mielessäni, mutta en halua ketään "vaivata" itkuvirsillä, joten oon sitten ollut hiljaa vain =)

        Kyllä kai tää tästä...

        Sinulle sinne koskenpartaille oikein lämpöisiä päiviä toivottelen =)


    • tomppa2006

      ...oikein tuntemuksia runostasi...

      Surullinen?

      "Älä sinä huoli tyttö nuori, paljonkos kyyneleet hyödyttää..."

      • Mysteriet

        Joo, hieman alakuloinen tuo taitaa olla...

        Sinulle kiitos lohdusta !


    • Flaika

      Jos siellä lukijapuolella on jollain älliä katsella hieman sanojen ympäristöön, niin voisin ottaa toisen stoben.

      Katsos, kun tuo fantsu monimuotoisuus on niin järjettömän kaunista - enemmän kuin runo.

      Mä meen ostaan raksabyysat, hinkuun habaa ja tuun kelkkaan :D

      Jeesus (jesse deletoitu) mä rakastan su....n sanoja.

      • Mysteriet

        Heeeiii - toi on mun juttu, mä dikkaan lappuhaalareita ;D

        Kippis, Flaa - rakkaudelle!


    • ...No just joo...
      Ne mansikat parhaat muistot,
      ai että sä osaat.
      Niiaa hymy=)

      • Mysteriet

        Kiitos - joskus on hyvästä kirjoitella ihanista muistoista ja kesistä jolloin paistoi aina... =)


    • Ukonilman sade kastoi kasvot
      kaikki tuntui yhdentekevältä
      mutta…
      onneksi mielessä olivat
      kaikki kauniit lapsuuden muistot

      ihanat, kenties pellonpientareen metsämansikat
      ja kaikki muu ihanuus, niin kuin runosi kauneus, kiitos!

      • Mysteriet

        Oi - miljoonittain kiitoksia!

        Sinulla on hihassa kauniita sanoja =)


    • pups

      ja luulen, että vielä kirjoitatkin, kun on sen aika...
      ja kirjoitikin...tähän runoosi jotain hyvin herkkää ja kaunista, niitä muistoja, jotka eivät mene pois.
      Jumankekka, tämä on selviytymisruno!

      • Mysteriet

        Minä jaksan aina hämmästellä tuota Sinun tarkkanäköisyyttäsi!
        On kuin näkisit syvemmälle kuin muut...

        Minä tarvitsen Sinua näihin runoihini - ethän koskaan mene pois!!

        Kiitos (hyvin nöyrä) !


    • padme_amidala

      ..minutkin paljasjaloin juoksemaan pellonpientareelle keräämään heinänkorteen mansikoita : )

      Ja vielä polvilleen ihailusta runosi edessä : )

      • Mysteriet

        Sinun sanasi ovat kuin kirjoitettu lääke - ne parantavat sieluja =)

        Kiitos, ihanuus!


    • Miekko

      Hämmentävä! Tämä runo pyörii vinhasti silmissäni. Tässä on niin monta suuntaa johon katsoa. Minä tulkitsin joka tapauksessa niin, että tässä on kuitenkin paha olla. On kuvattu vivahteikkaasti. Kaunis ja älykäs kuin mikä.

      • Mysteriet

        Olen pahoillani jos hämmensin - no enkä oo =)

        Tässä vain on sattunut kaikenlaita ikävää... oli tosissaan vaikea kirjoittaa ensinkään :/

        Kiitos kun luit ja ymmärsit!


    • Minanoita

      En tiiä mutta jotenkin
      surumielistä sinua.....

      Noita arasti ojentaa nessua
      Mystikselle?!

      Kaunis runosi!

      • Mysteriet

        Niin tuo taitaa olla...
        Surumieli iskee joskus - tämänkertainen iski kunnolla kanveesiin.

        Mie arast ota nessun vastaa - kiitos =)


    • *MURUKULTA*

      Kirjoita ne johki toiseen runoon, ne kuulostaa hyvältä,
      Vesihän (missä muodossa tahansa) puhdistaa, hetket seuraa toisiaan,
      eikä ukkonen ainaan kestä,,,jos et halua.
      *Tarjoo nessua* Joo, eiku pidä vain..
      'Murukulta istuu vieressä ja heiluttelee jankaloita',,

      • Mysteriet

        Kyllä minä vielä kirjoitankin =)
        Joskus kun on sellainen aika....

        Kiitos Sinulle!!


    • vergeet-mij-niet

      on kirjoittamasi runo luopumisesta. Tästä runostasi pidin todella paljon.

      • Mysteriet

        Kyllä vain - luopumisesta tässä tosiaan oli kysymys!

        Kiitos Sinulle!


    • Laudi

      Mysiä jälleen, mutta...
      jotain siinä nyt on
      muutakin...:/
      ....:/...
      surullista?...:(

      Juu. Sade on ihan hyvä.
      Välillä..
      mutta aurinko on parasta:)))))))))
      ja keväthanget..:))))))))))

      • Mysteriet

        Sinun käyntisi on aina kultaa!

        ...ja paljon enemmän kuin aurinko =)

        Kiitos!


    • kerppulintu

      joitakin sanoja, joilla kuvata ihastustani. lovely, fantastic ! -kerppuli-

      • Mysteriet

        Sinä keksit aina - kadehdittava taito =)


    • ..kun kirjoitan tälle palstalle..
      Lukemassa käyn silloin tällöin, tuttuja nickejä;
      kaunista/koskettavaa, taitavasti erilaista.


      Tässä sun runossa nyt oli jotain.. Viimeisen
      lauseen kohdalla nielaisin ne kyyneleet..

      Kiitos :)

      • Mysteriet

        Miljoonat kiitokset kauniista kommentistasi!!!

        Sinä toit päivänpaisteen aamuuni =)


    • ..pääsi poispäin käännä, etten niitä nää...
      ..nielaisu..olen puhunut..! Kiitos
      Tarkkis

      • Mysteriet

        Kiitos Sinulle =)


    • tee.

      Kuinka vaikea on sanoa mitään viisasta,
      kun näkee toisen kärsivän. Vain katselee ja kärsii itsekin, edes syytä tietämättä.

      • Mysteriet

        Ei tarvitse sanoa mitää viisasta... riittää kun olet siinä!

        Kiitos!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      21
      786
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      712
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      117
      530
    Aihe