....jos esim. DVD elokuvien katsominen tulisi siinä lailliseksi ja muutoinkin lopettetaisiin laittomien koodekien käyttö. Ihmiset karsastavat rikollista toimintaa:
Dvd:n katselu Linux-koneessa muuttui rikolliseksi:
http://www.digitoday.fi/yhteiskunta/2008/05/26/dvdn-katselu-linux-koneessa-muuttui-rikolliseksi/200814212/66
Keskustelua voisi herätellä myös siitä, kasvattaako avoimen koodin ohjelmat ihmisistä epärehellisiä, kun kaikki on yhteistä ja ilmaista niin siinä saattaa tottua ottamaan maksamatta silloinkin kun pitäisi.
Nousisiko linuxin suosio...
10
328
Vastaukset
Etkö idiootti tajua että tiedettä tehdään JAKAMALLA tietoa eikä suinkaan piilottelemalla sitä. Sama ajatus on myös Linuxissa, jakamalla käyttöjärjestelmää KETÄÄN EI SULJETA POIS vaan kaikilla halukkailla on mahdollisuus antaa panoksensa sille. Se johtaa väjäämättä siihen että Linux ja avoin koodi leviää kuin vesi huokoiseen kiveen, käyttäjämäärä kasvaa alati ja uusia innovaatioita on jokaisella mahdollisuus tehdä, sellaista joka ei vielä ole pälkähtänyt päähämme.
On hyväksyttävä tosiasia että joku jossakin muualla on paljon kekseliäämpi kuin kukaan meistä tqai kukaan microsoftilla, todennäköisesti nämä luovat nerot eivät ikinä tule työskentelemään esim. microsoftilla vaan paljon todennäköisemmin open source -kehittäjinä koska miljoonia ja taas miljoonia liittyy mukaan, todennäköisyys siile että luovia neroja tulee joukkoon kasvaa alati eikä mitään estettä minkään muokkaamiselle ole toisin kuin suljetussa koodissa jossa olet sinulle annetun pohjan päällä pystymättä vaikuttamaan itse perustaan.
Jos vertaa käyttöjärjestelmiä taloon niin Linuxjärjestelmät ovat puutaloja rossipohjalla, sekä talo itse mutta myös perustus on silloin purettavissa osiin ja osat korvattavissa uusilla osilla, sellaisilla kuin itse haluaa. Windows taas on betonivalun päällä, putket ja kaapeliviennit on valettu betoniin joten voit vaikuttaa vain seiniin ja kattorakenteisiin ja muokata niitä mutta et itse kivijalkaa.- Penguin
Tuolla on monta keskustelua asiasta taaempana. Ei se katselu mitenkään laitonta ole.
- ei ole rikollista
edelleenkään linuxissa. Kyse on siitä MILLÄ OHJELMALLA NIITÄ linuxissakin katsoo! Toiset softat on luvallisia, toiset ilmeisesti SUOMEN lakien mukaan ei. Linuxia itseään ei ole kriminalisoinut kukaan tai mikään, eikä sitäkään että siinä katsoisi dvd-leffoja.
Lisäksi ITSE TEHTYJÄ DVD-TALLENTEITA SAA KATSOA MILLÄ TAHANSA KOSKA NIITÄ EI OLE KOPIOSUOJATTU! Tallennan esim. dvd-tallentimellani telkkarista jonkun leffan ja katson sitä vaikka tietokoneessani, linuxissa...LAILLISTA!- --------------------
"DVD:n katselu ei ole rikollista edelleenkään linuxissa"
Taitaapa kuitenkin olla:
http://www.digitoday.fi/yhteiskunta/2008/05/26/dvdn-katselu-linux-koneessa-muuttui-rikolliseksi/200814212/66
"Lisäksi ITSE TEHTYJÄ DVD-TALLENTEITA SAA KATSOA MILLÄ TAHANSA KOSKA NIITÄ EI OLE KOPIOSUOJATTU"
Kyllä. Esimerkiksi itse kuvattuja videoita.
"Tallennan esim. dvd-tallentimellani telkkarista jonkun leffan ja katson sitä vaikka tietokoneessani, linuxissa...LAILLISTA!"
Laitonta! TV-ohjelma ei ole oma tallenne. TV ohjelman sisältö ei ole sinun, vaan TV-yhtiön omaisuutta. Oma tallenne on vain itse kuvattua materiaalia. Se on sinun omaisuuttasi. Sinulla on siis lupa katsoa linuxissa vain itse kuvaamaasi ja tuottamaasi materaalia. - et tiedä totuudesta
-------------------- kirjoitti:
Taitaapa kuitenkin olla:
"Lisäksi ITSE TEHTYJÄ DVD-TALLENTEITA SAA KATSOA MILLÄ TAHANSA KOSKA NIITÄ EI OLE KOPIOSUOJATTU"
"Tallennan esim. dvd-tallentimellani telkkarista jonkun leffan ja katson sitä vaikka tietokoneessani, linuxissa...LAILLISTA!"
Laitonta! TV-ohjelma ei ole oma tallenne. TV ohjelman sisältö ei ole sinun, vaan TV-yhtiön omaisuutta. Oma tallenne on vain itse kuvattua materiaalia. Se on sinun omaisuuttasi. Sinulla on siis lupa katsoa linuxissa vain itse kuvaamaasi ja tuottamaasi materaalia.> "DVD:n katselu ei ole rikollista edelleenkään linuxissa"
Taitaapa kuitenkin olla:
http://www.digitoday.fi/yhteiskunta/2008/05/26/dvdn-kat selu-linux-koneessa-muuttui-rikolliseksi/200814212/66<
Luetko sä kaikkea aina niinkuin piru raamattua?? Siis tuossa jutussa jossa tuomio tuli, EI TUOMITTU LINUXIN KÄYTÖSTÄ EIKÄ SINÄNSÄ SANOTTU ETTÄ DVD:N KATSELU OLISI LAITONTA VAAN SE ETTÄ ON KÄYTETTY VÄÄRÄNLAISIA LISENSOIMATTOMIA SOFTIA SIIHEN! Kyllä esim. kaupallisella katseluohjelmalla SAA katsoa dvd:tä, noi digitodayn, samoin kuin useimpien muidenkin nettilehtien uutisjutut nyt vaan on nykyään niin huonosti selostettu, vajaavaisesti ja siten että niistä saa väärän käsityksen!
KYSE ON SIIS SIITÄ MILLÄ MENETELMÄLLÄ JA OHJELMALLA LEFFAN KATSOMISEEN TARPEELLINEN KOPIOSUOJAUKSEN OHITUS TEHDÄÄN! Ei siitä että onko linux väärä ympäristö katsoa leffoja!
>"Lisäksi ITSE TEHTYJÄ DVD-TALLENTEITA SAA KATSOA MILLÄ TAHANSA KOSKA NIITÄ EI OLE KOPIOSUOJATTU"
Kyllä. Esimerkiksi itse kuvattuja videoita.<
Saa muutakin!
>"Tallennan esim. dvd-tallentimellani telkkarista jonkun leffan ja katson sitä vaikka tietokoneessani, linuxissa...LAILLISTA!"
Laitonta! TV-ohjelma ei ole oma tallenne. TV ohjelman sisältö ei ole sinun, vaan TV-yhtiön omaisuutta. Oma tallenne on vain itse kuvattua materiaalia. Se on sinun omaisuuttasi. Sinulla on siis lupa katsoa linuxissa vain itse kuvaamaasi ja tuottamaasi materaalia. <
Älä nyt viitsi valehdella! TV-ohjelmia SAA TALLENTAA ja niitä saa myös katsoa millä tahansa laitteella, koska niissä ei ole kopiosuojausta! Mikään laki EI KIELLÄ tv-ohjelmien kotitallennnusta! Et saa kylläkään myydä niitä eteenpäin, mutta saat tallentaa ja vaikka antaa kaverillekin ilmaiseksi!
Suositan sua ottamaan ensin laista selvää ennekuin tuut tänne paasaamaan asioista! Myös asenteellisuuttasi suositan sun korjamaan, tollasella fanaattisuudella ja "minä olen aina oikeassa vaikka olisinkin oikeasti väärässä"-asenteella et elämässä pärjää vaan tuut saamaan monet kerrat köniin (sanallisesti köniin ainakin). -------------------- kirjoitti:
Taitaapa kuitenkin olla:
Laitonta! TV-ohjelma ei ole oma tallenne. TV ohjelman sisältö ei ole sinun, vaan TV-yhtiön omaisuutta. Oma tallenne on vain itse kuvattua materiaalia. Se on sinun omaisuuttasi. Sinulla on siis lupa katsoa linuxissa vain itse kuvaamaasi ja tuottamaasi materaalia.Eli jos tallennan tv:stä digiboxin tai dvd-soittimen kiintolevylle ja poltan levylle sen niin olen rikollinen niinkö?
- tuo viivamies
exergy kirjoitti:
Eli jos tallennan tv:stä digiboxin tai dvd-soittimen kiintolevylle ja poltan levylle sen niin olen rikollinen niinkö?
tuntuu olevan pihalla kuin lumiukko noista lakiasioista. Ei tv-ohjelman tallentaminen ole laitonta, sitä vartenhan myydään kaupassa dvd-tallentimia ja digiboksejakin ja jos tallennus olisi laitonta, ei kyseisiä laitteitakaan saisi myydä. Toki voi olla että tuo viivamies on joku teostomafian tyyppi joka haluaisi kieltää kaiken ja tietenkin ottaa silti maksut moninkertaisena, Teostohan tiedetään mafiaksi.
- mihinkään nousisi.
kuka vittu viittii käyttää esikivikautista käyttistä.
- sellasta?
Kysyt kuka v viitsii käyttää esikivikautista käyttistä ja kumminkin käytät itse sellasta (nimittäin windowsia)..
sellasta? kirjoitti:
Kysyt kuka v viitsii käyttää esikivikautista käyttistä ja kumminkin käytät itse sellasta (nimittäin windowsia)..
tällaisestakin pitää vääntää, kun ihan oikeitakin asioita varmaan jokaisella riittää kuokittavaksi....höh, ihme jengiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445842
- 475338
- 483718
- 133663
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise953327- 313126
- 592884
- 572740
- 532400
- 381854