Kenelle kerrot salaisuuden?

Ystäviä ja salaisuuksia on monenlaisia.

Kuka on uskottusi, joka säilöö pelkosi ja unelmasi, salaisuutesi?

Ja kuka on hän, jolle kerrot salaisuuden siinä tarkoituksessa, että se leviää nopeasti ja tehokkaasti koko suvulle tai kaveripiirille?

"puskaradio on tehokas viestin. harmi vain, että sanoma voi muuttua matkalla paljonkin..."

25

592

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • _____-____ .

Jos on salaisuus, sitä ei kerrota kenellekään.

Kaikki muu on julkista, juoruämmät ei paljoa lotkauta.

=DW=

• Onhan niitä jaettujakin salaisuuksia?

*Minulla ja siskollani on monta yhteistä juttua... joista muut eivät saa kuulla, ei tietää"

• ))0......
        Mamutti kirjoitti:

Onhan niitä jaettujakin salaisuuksia?

*Minulla ja siskollani on monta yhteistä juttua... joista muut eivät saa kuulla, ei tietää"

Odottelepas kun tulee jokin riitaisa perinnönjako tai käyt bylsiin sun ukon kans ja käryät.

Se niistä salaisuuksista sitten.

=DW=

• ))0...... kirjoitti:

Odottelepas kun tulee jokin riitaisa perinnönjako tai käyt bylsiin sun ukon kans ja käryät.

Se niistä salaisuuksista sitten.

=DW=

Perinnöt on jaettu, ukot joko potkaisseet tyhjää tai muuten vaan exänä eri osoitteessa...
        Miesmakumme ei muutenkaan osu yksiin; kumpikaan ei pidä liian nuorista tai liian vanhoista. Ja mulla ja systerillä on ikäeroa liki 10 v.

Luottamus on punnittu moneen kertaan niin tärkeissä kuin vähemmän tärkeissä jutuissa. Ja voimme todellakin luottaa siskon kanssa toisiimme. Hyvä niin.

• tretori

Omia salaisuuksiani en kerro muille;) Julkistan asiat aina vasta sitten kun ne ovat valmiita kerrotaviksi...
      Minulle uskotut salaisuudet pidän omana tietonani.

• Olet ilmeisen luotettava ystävä.
        Et kuitenkaan luota omiin ystäviisi salaisuuden vertaa?

Tai ehkei kohdallesi vain ole osunut sellaista asiaa, jonka olisit halunnut jakaa tai johon olisit halunnut jonkun muun kommentin ennen asian julkistusta.

*kaikki asiat eivät ole julkisia koskaan... vain pinta on julkista. sisin näkyy vain läheisille ja itse valituille ystäville"

• Schicksal

..kenellekään KOSKAAN!!!!!!!!!

Ei oo sellasta frendiä jolle kertoisin, kun ei oo muitakaan frendejä...kun ei oo aikaa niille!!!

• jos ei ole aikaa ystäville.
        Paitsi jos se on oma valintasi.

• Betty´

Kaikkihan sen tietää.

• jos kerron muka-salaisuuden (lue: haluankin sen kaikkien tietoon), kerron asiasta serkulleni tai yhdelle tädilleni. Ei tarvitse itse vaivautua soittamaan koko sukua lävitse... Eli totta on otsikkosi tavallaan.

Mutta toisaalta, salaisuus se on jaettukin salaisuus!
        Monet salaisuuksistani ovat yhteisiä joko siskoni tai jonkun ystäväni/läheiseni kanssa.

• N-iCeFlower

on yksi ystävä, jolle kerron ihan kaiken. Olen tuntenut hänet jo vuosikausia ja tiedän, että voin luottaa häneen ihan täysillä, samoin hän minuun.

• on ystävyydessä tärkeää.

Vastauksia lukiessani mieleeni nousi pohdinta:
        Sanotaan, että lapsen tasapainoiseen kehitykseen riittää, että hänellä on edes yksi välittävä aikuinen.
        Olisiko vastaavasti niin, että aikuiselle on tärkeää, että hänellä olisi edes yksi luotettava ystävä?

• N-iCeFlower
        Mamutti kirjoitti:

on ystävyydessä tärkeää.

Vastauksia lukiessani mieleeni nousi pohdinta:
        Sanotaan, että lapsen tasapainoiseen kehitykseen riittää, että hänellä on edes yksi välittävä aikuinen.
        Olisiko vastaavasti niin, että aikuiselle on tärkeää, että hänellä olisi edes yksi luotettava ystävä?

uskon, että aikuiselle on tärkeää, kun on yksi luotettava ystävä. Olen tuosta äärettömän onnellinen, omalla kohdallani.

• N-iCeFlower kirjoitti:

uskon, että aikuiselle on tärkeää, kun on yksi luotettava ystävä. Olen tuosta äärettömän onnellinen, omalla kohdallani.

näyttää oikeille ystävillemme, että välitämme heistä.

Itse en perusta kaupallisesta ystävänpäivästä - muistan läheisiäni muina päivinä. Itse valitsemillani tavoilla, en kauppiaan tyrkyttämillä.

Onnekasta huomista päivää!

• gg-10

Sulle salaisuuden kertoa mä voisin.

En kerrokaan. :))

• On joskus ärsyttävää, kun joku joskus (yleensä lapset) aloittavat kertomaan jotain. Ja tulevatkin kesken kaiken katumapäälle ja lopettavat lauseen kesken...

Lopun tarinasta saa irti vain lypsämällä - jos on hyvä tuuri :)

• gg-10
        Mamutti kirjoitti:

On joskus ärsyttävää, kun joku joskus (yleensä lapset) aloittavat kertomaan jotain. Ja tulevatkin kesken kaiken katumapäälle ja lopettavat lauseen kesken...

Lopun tarinasta saa irti vain lypsämällä - jos on hyvä tuuri :)

Tuttu tilanne. Ensin mielenkiinto herää ja sit... :)

• gg-10 kirjoitti:

Tuttu tilanne. Ensin mielenkiinto herää ja sit... :)

ja kerro, kun aloititkin.

Niinhän se menee.

Hmmm, tuttu tilanne muualtakin kuin puheista. Mieleen hiipi muistikuvia mielenkiinnon herättämisestä yhdistettynä takavasemmalle poistumiseen...

• Putkivalo

Aika aulis olen jakamaan mun salaisuudet :) eli jos joku kertoo eteenpäin tietoja jotka olen luottamuksella kertonut, se ei hirveesti hetkauta. Kertoo vaan jotain ystävän ominaisuudesta, ja jos en häneen voi luottaa, se ei taida olla ystävä vaan tuttava. Sama pätee sukulaisiin.

Tietty joskus joutuu suodattamaan että mitä kukin ihminen kestää kuulla tai kantaa.

• Aiemmin viittasinkin tuohon, että eri ihmisten kanssa jaetaan erilaisia asioita. Myös tuossa mainitsemassasi kantokyky mielessä.

Jos siirrytään pois salaisuuksista, niin tänään törmäsi aiheeseen: joillekin ei vaan voi kertoa hassuista sattumuksista tai sanan muunnoksista. Olisit nähnyt sen pitkän ja hitaan katseen =))

*ei ihan avoin kirja, lukittuja sivuja siellä täällä. kannessa hymy.*

• Putkivalo
        Mamutti kirjoitti:

Aiemmin viittasinkin tuohon, että eri ihmisten kanssa jaetaan erilaisia asioita. Myös tuossa mainitsemassasi kantokyky mielessä.

Jos siirrytään pois salaisuuksista, niin tänään törmäsi aiheeseen: joillekin ei vaan voi kertoa hassuista sattumuksista tai sanan muunnoksista. Olisit nähnyt sen pitkän ja hitaan katseen =))

*ei ihan avoin kirja, lukittuja sivuja siellä täällä. kannessa hymy.*

että salaisuuksien säilyttäminen on kunnia-asia. Ei se kyllä kaikilla mene ihan niin :)

Heh, tuo hidas katsekin on tuttua :)) Onneksi niitä ei tarvi täällä nähdä :)))

Tuo oli hyvä, "kannessa hymy" :)

• Putkivalo kirjoitti:

että salaisuuksien säilyttäminen on kunnia-asia. Ei se kyllä kaikilla mene ihan niin :)

Heh, tuo hidas katsekin on tuttua :)) Onneksi niitä ei tarvi täällä nähdä :)))

Tuo oli hyvä, "kannessa hymy" :)

Ja niille, joille salaisuuksien säilyttäminen ei ole kunnia-asia, juoruilu on ilmeisesti elämäntehtävä =)

Vielä pahempia ovat ne, jotka kuvittelevat tietävänsä asioista ja levittävät niitä totena. Toisaalta - siinä on vastuunsa myös kuulijalla. Itse olen opetellut vaihtamaan sujuvasti puheenaihetta, koska minua ei kiinnosta muiden asiat. Omissakin tarpeeksi hoitamista ja järjesteltävää :)

• Conan Obrien

se enää salaisuus olisi, jos sen toiselle kertoisin

• taiwaan linnuille :=)
      puskat kun osaa kehittää salaisuuksia :=)

• Pikkulinnutko sinulle kertoivat?

Putkikselle noista tietäjistä jo kerroinkin. En viitsi toistaa itseäni...

Sen verran lisään, että naapureiden kyttäys lienee vanhaa kansanperinnettä. Ainakin Porvoon ja Naantalin vanhoissa kaupungeissa on juorupeilejä. Ovat toimineet kuin kaupunkilehdet tänään? Vai olisiko Seiska parempi vertauskohta?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      303
      11669
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      144
      7146
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      104
      5962
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      42
      5309
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      53
      4399
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      4289
    7. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3621
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      62
      3618
    9. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      83
      3238
    10. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      3145
    Aihe