Vaikka olen teknisesti neuvokas, ikinä en enää osta yhtään itse kasattavaa huonekalua..
Menee hermo..:/
Palapelit..
51
1278
Vastaukset
- Pirre*
kuinka teillä onnistuu vaatekaapin, sängyn, keinutuolin, jne..kasaus?
Löytyykö esim. tarvittavia työkaluja?- niissä
tarvitse juuri työkaluja kun kaikki ovat yleensä pakkauksissa mukana mutta todellakin on joskus meinannut mennä hermot.
Löytyy tarvittavat.
Olen joskus muuten nähnyt jutun ikean työhönhaastattelusta - hakijan on täytynyt kasata joku härveli. - torivahti*
Kasaushelat olivat todella erikoiset, mutta yllättävän hyvin toimivat. Pöytä oli helppo kasata, sitä voi käyttää ruokailuun, mutta ei sillä istua voi. Helat löystyy pienestäkin heiluttelusta.
Venäläiset ovat kekselisästä kansaa. Valitin (täällä Moskovassa) vuokraisännälleni, että pitäisi laittaa kylppäriin kuivausnarut pyykkiä varten. Hän neuvoi minua kädestä pitäen: levitä pesdyt pyykit keittiön ja eteisen lattialle ja säädä sen jälkeen lattialämmitys täysille... :) - Pirre*
torivahti* kirjoitti:
Kasaushelat olivat todella erikoiset, mutta yllättävän hyvin toimivat. Pöytä oli helppo kasata, sitä voi käyttää ruokailuun, mutta ei sillä istua voi. Helat löystyy pienestäkin heiluttelusta.
Venäläiset ovat kekselisästä kansaa. Valitin (täällä Moskovassa) vuokraisännälleni, että pitäisi laittaa kylppäriin kuivausnarut pyykkiä varten. Hän neuvoi minua kädestä pitäen: levitä pesdyt pyykit keittiön ja eteisen lattialle ja säädä sen jälkeen lattialämmitys täysille... :)Siperia opettanut :)
- RosaLiiin
miehiä, he hoitivat kaiken käden käänteessä.
Yksin olen joutunut opettelemaan jopa työkalujen nimiä.
Olen hankkinut työkalupakit tupaan ja autoon omansa.
Välillä olen saanut meisseleitä ja ristipäitä vahtia
kun nuoret miehet tuppaavat jättämään työkalut mihin sattuu.
Hyvin ovat kokoamiset nyt sujuneet ja apua saan naapurista jos pikapulmia tulee eteen.
Joskus hankin joitakin työkaluja ihan ulkonäön perusteella. Ostin niin söpön pienen jakoavaimen autoon,
että saan irroitella antennin kun satun joskus viemään auton pesuun. :) - Pirre*
RosaLiiin kirjoitti:
Hyvin ovat kokoamiset nyt sujuneet ja apua saan naapurista jos pikapulmia tulee eteen.
Joskus hankin joitakin työkaluja ihan ulkonäön perusteella. Ostin niin söpön pienen jakoavaimen autoon,
että saan irroitella antennin kun satun joskus viemään auton pesuun. :)olekin, miten sitä pitääkin kaikkea itsestään selvänä, kun on se käsikäs mies siinä...ei ymmärrä nainen mitä menettää kun se remonttireiska häviää huushollista...
Miunkin mies ollu ikäsä taita teknisissä asioissa, metallimies kun oli, ei tarvinnut multa neuvoa kysyä remonteissakaan, autot ja traktorit remontoi ihan tuosta vain ja isotkin remontit, rakensi monenlaisia koneita alusta juurin, - mutta niin on männy jo anhittomiin.. - HTZA
RosaLiiin kirjoitti:
että saan irroitella antennin kun satun joskus viemään auton pesuun. :)"söpön jakoavaimen" !!!!
Antennia varten!!!
Pese autosi t-paidassa, kyllä ne antennit siellä pysyy ja paranoo... - Pirre*
HTZA kirjoitti:
"söpön jakoavaimen" !!!!
Antennia varten!!!
Pese autosi t-paidassa, kyllä ne antennit siellä pysyy ja paranoo...ostin mieki kukallisen vasara - ruuvvimeisseli setin..sinisiä kauniita kukkia siinä vasaran päällä..:)
- HTZA
Pirre* kirjoitti:
ostin mieki kukallisen vasara - ruuvvimeisseli setin..sinisiä kauniita kukkia siinä vasaran päällä..:)
eikö teillä ole omaa remonttipalstaa, kukallinen vasara...hittu.
Minä muistan kyllä kun minä sain siihen, sellaisen pienen seppeleen, solmittu oli hennoilla sormilla ja asennettiin paikalleen varovasti. Ei auttanut, leka siitä tuli. - HTZA
HTZA kirjoitti:
eikö teillä ole omaa remonttipalstaa, kukallinen vasara...hittu.
Minä muistan kyllä kun minä sain siihen, sellaisen pienen seppeleen, solmittu oli hennoilla sormilla ja asennettiin paikalleen varovasti. Ei auttanut, leka siitä tuli.kerrankin näyttivät silmäni, kuulema, pieneltä.
- enm
Pirre* kirjoitti:
ostin mieki kukallisen vasara - ruuvvimeisseli setin..sinisiä kauniita kukkia siinä vasaran päällä..:)
- minäkin aika lailla moista vempainta... Yhden naisen saunan ovea piti korjailla... Kysyin vasaraa niin sanottiin että tässä "tyttövasara", siinä on kaikki... Ja totta tosiaan, varren päästä kun ruuvaili niin sieltä löytyi erilaisia meisseleitä... Mutta ei sillä naulaa raaskinut lyödä, minä ainakaan, olisi mennyt kukat lyttyyn.
- Pirre*
enm kirjoitti:
- minäkin aika lailla moista vempainta... Yhden naisen saunan ovea piti korjailla... Kysyin vasaraa niin sanottiin että tässä "tyttövasara", siinä on kaikki... Ja totta tosiaan, varren päästä kun ruuvaili niin sieltä löytyi erilaisia meisseleitä... Mutta ei sillä naulaa raaskinut lyödä, minä ainakaan, olisi mennyt kukat lyttyyn.
vähän harmittaa käyttää sitä vasarapäätä..:)
Koskahan tehään nasellisia mootorisahoja :)) - RosaLiiin
HTZA kirjoitti:
"söpön jakoavaimen" !!!!
Antennia varten!!!
Pese autosi t-paidassa, kyllä ne antennit siellä pysyy ja paranoo......no kun se oli niin söpö, minkäs sille voit.
Niin pieni ja, ja, ja vaikka mitä kauniita ilmaisuja keksisin sille.
Ostin sen Biltemasta.
olen mä ostanut sieltä kultaiselta näyttävän viilasarjankin joilla en sitten tehnyt yhtään mitään...
mutta kun nekin olivat niiiin söpöjä - HTZA
Pirre* kirjoitti:
vähän harmittaa käyttää sitä vasarapäätä..:)
Koskahan tehään nasellisia mootorisahoja :))teräketju jonka terät ovat kielenmuotoisia ja jotka liikkuvat ketjussa vilkkaasti.
HTZA kirjoitti:
teräketju jonka terät ovat kielenmuotoisia ja jotka liikkuvat ketjussa vilkkaasti.
niihinkin on maalattu kukkia, ja siellä on paikka meikkipussille, ja peili. :)
- kätöset
Kädet ovat kuluneet perinteisissä naisten töissä. Ei näillä käsillä kasata enää huonekaluja.
- Pirre*
tässäkin oisi ranteet uusissa, kuluneet ja kipeytyvät raskaita kappaleita pidellessä, niinkuin kalusteita kasatessa joutuu tekemään.
Oli kyllä viimenen kerta kun mie ostan netistä osina olevia kalusteita..:/
- torivahti*
...ja blondilla. No, kumpikin on helkkarin hyvän näköisiä, mutta heti kun viet sen kotiin, huomaat että useita ruuveja puuttuu.. :)
- Pirre*
onneksi ei ollut Ikeaa..ja ruuvitkin oli.
Mutta hyvä vitsinä, en ole telaketjufemmari..:) - palapeliään
hermorauniona.Hän soitti itku kurkussa aamu-yöllä
poikaystävälleen hädissään : tule auttamaan jne.
Hän meni ja lohdutti jo oven suussa:" Kulta,se on kelloks purkki,ei sitä kukon kuvaa saa ikinä noista.
- k/k
Ottaa rauhassa kyl ne palat paikkansa löytää.
Vanhan ajan sokkelisänky ,airosta lastulevystä oli paha koottava,mut menihän se kasaan kun piti päästä pötköttämään.- Pirre*
kasattu, eikä yhtään päreinä..
Vaikka on se Bossin porakonen ja kaksi kättä, silti puuttui käsiä.
- Meriläinen
mies on hyvä apuri jos oikeen vaikee paikka tulee.
Sen vaimo aina lainaa sitä mulle.
Mut viimenen vempele eli tää tietokone pöytä ja tuoli kasattiin systerin kanssa kahteen likkaan.- k/k
kaatuiko kone?
- Meriläinen
k/k kirjoitti:
kaatuiko kone?
iskenyt kyllä, mutta kone on pysynyt paikoillaan eikä edes horjunut vähään aikaan,,,,koputtaa päätään varoen tikkuja hän :)
- Pirre*
k/k kirjoitti:
kaatuiko kone?
k/koo kolli..:)
- Pirre*
lainasta :)
Muistan kun lapsena vietiin jotain lainaa pois, niin vanhemmat vakuuttivat että pitää muistaa sitten sanoa "Kiitos lainasta" :)
Tästälähin EN osta yhtään palapeliä, tämä täkäläinen huonekalukauppias kasaa kalusteet samaan hintaan (oletettavasti), eli lähiliikkeeseen käpsin ostoksille tästälähin.. - Pirre*
koti-kiusattu kirjoitti:
jatkos asialinjal.
elä ota toista tuota miun lausumaani, hitsi kun täällä ei nää naamataulua..:)
Pirre* kirjoitti:
elä ota toista tuota miun lausumaani, hitsi kun täällä ei nää naamataulua..:)
millanen ilme oli kun kirjotin.
- Meriläinen
Pirre* kirjoitti:
lainasta :)
Muistan kun lapsena vietiin jotain lainaa pois, niin vanhemmat vakuuttivat että pitää muistaa sitten sanoa "Kiitos lainasta" :)
Tästälähin EN osta yhtään palapeliä, tämä täkäläinen huonekalukauppias kasaa kalusteet samaan hintaan (oletettavasti), eli lähiliikkeeseen käpsin ostoksille tästälähin..kiitän että erään kerran tuli naapurin rouva kysymään että "lähdetkö mun ukkokultani kans elokuviin kun ite en viitti lähteä.
Ja niin me mentiin naapurin isännän kanssa elokuviin.
Hyvät on välit naapuriin. koti-kiusattu kirjoitti:
millanen ilme oli kun kirjotin.
säikähin jo tosissaan..hui helpotus :)
Meriläinen kirjoitti:
kiitän että erään kerran tuli naapurin rouva kysymään että "lähdetkö mun ukkokultani kans elokuviin kun ite en viitti lähteä.
Ja niin me mentiin naapurin isännän kanssa elokuviin.
Hyvät on välit naapuriin.mahoton, siepäs olet luotettu nuapuri :))
- viivi-amaldiina
olen joskus ostanut peräti kaksi laatikoilla olevaa ns, lipastoa. Voi elämän kevät sitä kasaamista.
- Blondiiina
Vaikka olen muuten fiksu ja vilmaattinen, on minullakin heikkouteni.
En koske kasattaviin huonekaluihin, tällaisia tilanteita varten on perheessä nuori tekniikan nero, joka hetkessä kokoaa tai asentaa härvelin kuin härvelin.
Arkipäivän pulmatilanne johon en voi kutsua häntä hätiin on kahviautomaatit ja vaihtelevin aukaisumekanismein varustetut termarit, joita lähestyn aina vähän korvat luimussa ja vilkuillen, onko ympäristössä katsojia.
Ylivoimainen minulle on myös yleisövessojen pitkulainen saippuanannostelulaite. Tunnustan; kaikkien näiden vuosien jälkeen en ole keksinyt, miten se toimii. - viivi-amaldiina
tietsikka pöytä, sen kyllä kasasi mieheni, kitisi ja ruuvasi.... :)
- Pirre*
ja oikein, mutku loppuu voimat niihen pitkien osien kanssa tapellessa, - pistin moottorisängyn piuhatkin ite paikoilleen he..eikä mies jääny litskuun..
Kun ostin sellaiset topatut kiikkustuolit, oli molemmissa sutastu samalta puolen ruuvi läpi justiisa siihen onteloon johon piti jalaksen pitkä pultti laittaa, arvaa kipinöikö Pirre* :)
Piti ensin viilata se ruuvvinpää pois ja käyvvä kierretappi ja tehä uudet kierteen molempiin stooleihin..onneksi miehellä on tuota työkalustetta joka lähtöön, - kun ensin löytää ne..:/ - Pirre*
Blondiiina kirjoitti:
Vaikka olen muuten fiksu ja vilmaattinen, on minullakin heikkouteni.
En koske kasattaviin huonekaluihin, tällaisia tilanteita varten on perheessä nuori tekniikan nero, joka hetkessä kokoaa tai asentaa härvelin kuin härvelin.
Arkipäivän pulmatilanne johon en voi kutsua häntä hätiin on kahviautomaatit ja vaihtelevin aukaisumekanismein varustetut termarit, joita lähestyn aina vähän korvat luimussa ja vilkuillen, onko ympäristössä katsojia.
Ylivoimainen minulle on myös yleisövessojen pitkulainen saippuanannostelulaite. Tunnustan; kaikkien näiden vuosien jälkeen en ole keksinyt, miten se toimii., mutta onneksi sulla on apua saatavilla.
- viivi-amaldiina
Pirre* kirjoitti:
ja oikein, mutku loppuu voimat niihen pitkien osien kanssa tapellessa, - pistin moottorisängyn piuhatkin ite paikoilleen he..eikä mies jääny litskuun..
Kun ostin sellaiset topatut kiikkustuolit, oli molemmissa sutastu samalta puolen ruuvi läpi justiisa siihen onteloon johon piti jalaksen pitkä pultti laittaa, arvaa kipinöikö Pirre* :)
Piti ensin viilata se ruuvvinpää pois ja käyvvä kierretappi ja tehä uudet kierteen molempiin stooleihin..onneksi miehellä on tuota työkalustetta joka lähtöön, - kun ensin löytää ne..:/et ihan pikku-asioiden kanssa sitten tapellutkaan. Kysäsin jo tuolla aikaisemmin, mitä ostit, utelias kun oon. :)
Onnea että sait ne kasaan.
Tuolit on varmaan ihanat. - Pirre*
viivi-amaldiina kirjoitti:
et ihan pikku-asioiden kanssa sitten tapellutkaan. Kysäsin jo tuolla aikaisemmin, mitä ostit, utelias kun oon. :)
Onnea että sait ne kasaan.
Tuolit on varmaan ihanat.mie ootan että jouvvan siinä omassani joskus istumaan ja lukemaan aamusta iltaan :)
Sänky oli pastempi kasata, painavia osia kun oli..
Mies sitten on olevinaan apuna, mutku meillä menee kinaksi, kun hän kasaa väärin, väittää vain vastaan..persk....ja sitten hänen kunnia ei meinaa antaa periksi miun kasata..eikä siitä tuu mittää..:( - viivi-amaldiina
Pirre* kirjoitti:
mie ootan että jouvvan siinä omassani joskus istumaan ja lukemaan aamusta iltaan :)
Sänky oli pastempi kasata, painavia osia kun oli..
Mies sitten on olevinaan apuna, mutku meillä menee kinaksi, kun hän kasaa väärin, väittää vain vastaan..persk....ja sitten hänen kunnia ei meinaa antaa periksi miun kasata..eikä siitä tuu mittää..:(hiukan verenpainetta, hetkellisesti. :)
Ei seoo heleppoa tämä elämä. - Pirre*
viivi-amaldiina kirjoitti:
hiukan verenpainetta, hetkellisesti. :)
Ei seoo heleppoa tämä elämä.alhainen verenpaine, muuten oisi revenny pääkopassa joku..:)
nähdä kokonaisuus ei se muuten onnistu :=)
ja siksi ne palapelit on tehty waikeeksi että saa ko liikkeen kokoamispalwelu töitä :=)- Pirre*
se fyysinen puoli, ei kasaustekniikka ole vaikeaa... minulle.
Pirre* kirjoitti:
se fyysinen puoli, ei kasaustekniikka ole vaikeaa... minulle.
raskaan kaluston oot ostannu :=)
tai sitten koko paketti painoi wallan mahdottomasti :=)
puukko piuhaa ja teippiä :=)
- ovat*
tehty rikottavaksi ja niin on joskus käynyt tälläkin saitilla.
- Pirre*
olipa arvoituksellista..
Huomenta..hieno päivä taas tulossa..
- on ostettavissa
vaan ihmiset pitävät itsekkäästi eurojaan taskuissaan.
Onneksi täällä "ruuhkasuomessa" on aviomiespalvelua 28 euroa/tunti, sitä käytän minä.- Pirre*
ole tietääkseni tuommoista yritystä, - ei siis ole kysymys ahneudesta..
- A.A.
...sellaisen ihmisen kasata huonekalujani, joka kehuu olevansa teknisesti neuvokas. :)
eli huonekalujen kasauksessa ei tarvia teknistä silmää, sitäkö meinaat?
P.s. en tehnyt osista lentokonetta...:)
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833278
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli342615- 612248
Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.702209Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512161Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1102143Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.191917- 611884
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv191763- 861622