Olemmeko me +50 :set vanhuksia?

Juro-Ukko

Itselläni ystävyyssuhteet ja harrastukset toimivat enemmänkin alle 50:ten, kuin ikäisteni kanssa. Asia voi olla myöskin niin, että nykyisessä elämässani, tässä kyläyhteisössä ei ole ikäryhmäni edustajia, taidan olla ainoa.
Lapseni äiti, kuka on huomattavasti minua nuorempi väittää minun olevan nuori henki ajatuksiltani ja myös teoiltani, mutta tiedä häntä.

18

744

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uk-ko

toiselta palstalta täsmävastauksen ikäkysymyksiin:
      Ihminen on aikuinen, jos se on 17, mutta täyttää muutaman kuukauden päästä 18. Ja ihminen on vanha kun se on 45.

Mitä muuta haluut tietää :-)

• ent.tehtaantyttö

se on vaan niin, että ihminen tässä 50 v.iässä pikkuhiljaa vähän hidastuu...väsähtää helpommin kuin ennen. Sitä muutosta kun itse ei aina huomaa..salakavala tuo fyysinen ja henkinen muutos...45vuodesta eteenpäin..., otat elämän vaan vähän rauhallisemmin...älä vaadi itseltäsi samaa jaksamista kun nuorempana...ajattelepa niinkin kuinka pitkän matkan sydämesi on lyönyt...kilometreinä vaikka...noin mielessäsi..mielikuvana. Isot muutokset elämässä, vaikkapa vain muutto myös kuluttuvat tässä iässä, toisin kun aikaisemmin...ja jos vielä isoja projekteja siinä sivussa..rakennus tai muuta...

t.friidu

• Sipisiipi

Mitähän tuokin pitää sisällään??
        Musta tuntuu, että aloin vasta elämään kun täytin 40 v.
        Mutta kukinhan elää elämänsä miten haluaa.

Sipisiipi

• Juro-Ukko
        ent.tehtaantyttö kirjoitti:

se on vaan niin, että ihminen tässä 50 v.iässä pikkuhiljaa vähän hidastuu...väsähtää helpommin kuin ennen. Sitä muutosta kun itse ei aina huomaa..salakavala tuo fyysinen ja henkinen muutos...45vuodesta eteenpäin..., otat elämän vaan vähän rauhallisemmin...älä vaadi itseltäsi samaa jaksamista kun nuorempana...ajattelepa niinkin kuinka pitkän matkan sydämesi on lyönyt...kilometreinä vaikka...noin mielessäsi..mielikuvana. Isot muutokset elämässä, vaikkapa vain muutto myös kuluttuvat tässä iässä, toisin kun aikaisemmin...ja jos vielä isoja projekteja siinä sivussa..rakennus tai muuta...

t.friidu

mutta henkinen puoli herää tavallaan uuteen kukoistukseen. Hyväksyttävien asioiden määrä laajenee, entisen putkinäön tilalla on nyt laajakaista.
        Maalle ja tänne saarenmuuton jälkeen
        on fyysinen kuntoni kasvanut roimasti, kiitos jatkuvalle hyötyliikunnalle.

• uk-ko (ei rek.)
        Sipisiipi kirjoitti:

Mitähän tuokin pitää sisällään??
        Musta tuntuu, että aloin vasta elämään kun täytin 40 v.
        Mutta kukinhan elää elämänsä miten haluaa.

Sipisiipi

sisällään mitään vihjeitä. Mua vain huvitti nuoren henkilön toisella palstalla esittämä käsitys asiasta. Toin sen tänne.
        Oma mielipiteeni on toki jotain muuta. Olen 49, enkä pidä itseäni vanhana.

• ent.tehtaantyttö
        Juro-Ukko kirjoitti:

mutta henkinen puoli herää tavallaan uuteen kukoistukseen. Hyväksyttävien asioiden määrä laajenee, entisen putkinäön tilalla on nyt laajakaista.
        Maalle ja tänne saarenmuuton jälkeen
        on fyysinen kuntoni kasvanut roimasti, kiitos jatkuvalle hyötyliikunnalle.

siten, tuo henkinen puoli jaksaa..nooh, me olemme mieheni kanssa vähän ehkä liikaakin iän myötä fyysisesti laiskiintuneet, mutta tuosta henkistä kapiseettia kyllä on tullut ajan saatossa kummasti lisää..ei enää kovin pikku jutuista hätkähdä ja kärsivällisyyskin on ainakin minulla ja myös tuolla miehelläni huomattavasti lisääntynyt...ymmärtää noita omia nuoriakin ja heidän elämäänsä jotenkin paremmin. Elämään tullut suvaitsevuutta roimasti lisää...

Meihin tuolla Virossa tuo Käsmu teki sellaisen vaikutuksen, että, "haave" jäi molemmille päälle, jospa sieltä oman talon saisi vaikka vuokraksi näin aluksi...tuo Viron kulttuuri kun on niin monisäkeinen ja kiinnostava...no, ensikesänä JOS, kaikki hyvin niin reissuun lähdemme taas...yhdellä kertaa kun voi omaksua sieltä vain hiukkasen pintaa...

Voimia sinne rakennuspuuhin ja Hyvää Kevään Odotusta sinulle ja perheellesi omalle kauniille saarellenne;

t.friidu

• Dilja

Kiäh-kiäh.

• Schicksal

1. Olet tosikko > olet vanha, kukaan ei kaipaa seuraasi!

2. Olet huumorintajuinen > olet nuorekas ja seurassasi viihdytään.

Olen itse tuo nro. 2.

• ihan sama
        Schicksal kirjoitti:

Olen itse tuo nro. 2.

EVVK

• mie vaan
        Schicksal kirjoitti:

Olen itse tuo nro. 2.

Kyllä ihmettelen tällaisten viestien laittajien egon suuruutta. Vaan niinhän se on, että jokainen saa jossain vaiheessa takaisin kaiken mitä on elämänpyörään antanut. Ihan vaan huumorilla, lieber Schicksal?

• ???
        ihan sama kirjoitti:

EVVK

KOSKA VASTASIT TAAS TÄHÄNKIN??

• Putkivalo

jos asiaa tarkastaa 24 vee, olet kai vanha ja viisas, elät seesteistä ja tylsää elämää ;)

80 vuotiaan silmissä taas olet nuori kloppi, elämäsi huipulla, vetreä poikanen joka omaa jo jotain elämän viisauttakin.

Luulisin.

Ja kun olen 80 voin sanoa ettei se nyt ihan noinkaan ollut ;)

• tretori

Uskon, että olet nuorekas niin ajatuksiltasi kuin teoiltasi. Nykyisin ikä on vain numeroita... Ja 50-vuotias ei toki ole millään mittareilla vanhus - nykyisinhän 30-luvullakin syntyneet ovat elämänsä vedossa.
      Mutta tuo sinun nimimerkkisi "juro-ukko" saa kyllä varmasti erilaisiakin mielikuvia syntymään..;)

• sivupersooNaNa

Viinikin maistuu paremmalta kun on niitä vuosikertoja.
      Eli ikä on vain numeroita ,kun sisällä se ikuinen pikkupoika;=)

• gg-10

Emme ole vanhuksia. Etkä ainakaan sinä. Kun sinua katson, tuntuu, että oma elämäkin voi jatkua vielä pitkään nuorena.

• miljoonapulu

Hyvää pohdintaa sulla.

Ei tuonikäiset vielä vanhoja ole.
      Mielestäni nykyään iällä on todella vähän merkitystä. Se on ihmisen persoona joka ratkaisee minun mielestäni.

Toki me kaikki ihmiset olemme erilaisia.
      Miten sitten kukakin itsensä kokee.

Asenne ratkaisee.

Ja onhan se niin, että elämänhaluinen ja iloinen ihminen vaikuttaa nuoremmalta kuin tosikko samanikäinen. Olisko noin? Mitä luulet? :)

• ..vm -59, ja haahuilen tässä, että mitäs nytte ;)
      On ystäviä/tuttavia n. 40-60 , mulle "ikä on vain
      numeroita", ärsyttääkin tuo klishee.. Mutta kun
      on huomannu oikeesti, että ei sillä oo merkitystä.
      Jos joku pitää iän kuultuaan tai kuulemattaan 'vanhana',
      se on hänen asiansa.. :)

• Unreg.

olette 50:t vanhukset? Mikä on se plussa, jonka päälle tuon viisikymppisen lisäätte. Eikö se sittenkin olisi parempi olla 50 , niinkuin täällä palstallakin me kaikki ainakin pyrimme olemaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      50
      2244
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      25
      988
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      952
    4. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      873
    6. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      54
      853
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      121
      842
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      773
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      753
    10. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      749
    Aihe