Eli mitä ruokalajeja valmistatte lähipäivinä eli pe la su ma?
Ajattelin, että saisin hyviä ideoita teidän muiden safka suunnitelmista.
Huomenna aion suunnistaa ruokaostoksille ajattelin jos teillä palstalaisilla olisi jotain hyviä ja edullisia ideoita.
Mitä ruokaa valmistatte pe la su ma ?
28
1445
Vastaukset
- Unreg.
vielä tiedä.
Yksin kun tällä hetkellä olen, vaimoni ollessa käymässä Moskovassa niin voi olla että turvaudun jopa pakastimessa olevaan, viime viikolla keittämääni kaalisoppaan.
Tai sitten loihdin jotain thaimaalaista, tom yamia, red currya tai muuta vastaavaa, jotka ovat nopeita valmistaa.
Voinhan myös päätyä spagettiin ja jauhelihakastikkeeseen, jota näkyykin olevan jääkaapissa senverran, että yhden ateriaksi riittänee.
Ai niin, ja onhan minulla pakastimessa ohutpohjaisia pitsoja, joita paistelin jokunen ilta sitten.
Valitse sitten noista.- miljoonapulu
Kaalisoppa kuulostaa ihan hyvältä. Tykkään kaalista muodossa kuin muodossa :) .
Taimaalainenkin ruoka kuulostaa hyvältä :) .
Vai Moskovaan vaimosi lähtenyt. - Putkivalo
kuinka epistä.. Toisilla on vaihtoehtoja vaikka muille jakaa, ja mä tyydyn purkkirokkaan.
Et viitti mulle vähän yamia lähettää kun autoin akun kanssa?
Ja jestus, nyt oon alkanut kerjäämäänkin.. x) - Unreg.
miljoonapulu kirjoitti:
Kaalisoppa kuulostaa ihan hyvältä. Tykkään kaalista muodossa kuin muodossa :) .
Taimaalainenkin ruoka kuulostaa hyvältä :) .
Vai Moskovaan vaimosi lähtenyt.thai-ruoka on todella hyvää; nopeaa valmistaa ja terveellistäkin, kookosmaitoineen kaikkineen.
- miljoonapulu
Unreg. kirjoitti:
thai-ruoka on todella hyvää; nopeaa valmistaa ja terveellistäkin, kookosmaitoineen kaikkineen.
Thai ruokaa en olekaan muuten vielä valmistanut.
Mutta kiinostaa kovasti. Olen avoin kaiken maalaisten keittiöiden suhteen. :)
- laitan kyllä
pe: kalaleikkeitä ja keitettyä maissia
la: pinaatti- tai porkkanalettuja, samalla paistan piirakat
su: vieraita tulee, kasslerpaistia, lämmintä papusalaattia ja mansikkakiisseliä
ma: jämiä !- miljoonapulu
Kuulostaapa hyviltä nuo ruoat mitä aiot valmistaa.
Oletko oikeen virtuoosi keittiössäsi?
(Virtuoosi tarkoittaa mestaria. Eikö? :) )
- pookionki
tehdä sellaista ruokaa, että laitan idiootista adjektiivia. Jos se täyttää vielä substantiivin kriteerit niin hyvä vain.Kun se on valmista ja vasen silmä näkee saman kuin oikea silmä, niin sen täytyy jo olla illuusiota tai jotakin harhaa kuitenkin. :)
- miljoonapulu
Jopas oli hauska kirjoitus sulla! Heh heh
- pookionki
miljoonapulu kirjoitti:
Jopas oli hauska kirjoitus sulla! Heh heh
niin mulla on ihan omat reseptit ja niitä ei ole keittokirjoissa. :)
- miljoonapulu
pookionki kirjoitti:
niin mulla on ihan omat reseptit ja niitä ei ole keittokirjoissa. :)
Joo, huomasin. Sulla hauskat ruokaohjeet.
Mitä jos kirjoittaisit keittokirjan omilla ohjeillasi? :) - pookionki
miljoonapulu kirjoitti:
Joo, huomasin. Sulla hauskat ruokaohjeet.
Mitä jos kirjoittaisit keittokirjan omilla ohjeillasi? :)ja tarkastettavana Oulun yliopistossa :)
- miljoonapulu
pookionki kirjoitti:
ja tarkastettavana Oulun yliopistossa :)
Milloin kaupoissa ja mitä maksaa?
Onko siinä paljonkin ohjeita?
Mä ainakin menen heti ostamaan kun ilmestyy.
Sä menet kai oikeen "kiertueelle" ympäri Suomen.
Ja kirjastasi tulee myyntimenestys ja rikastut ja pian siitä otetaan uusia painoksia ja käännetään vähintään viidelle eri kielelle.
Ennustan myyntimenestystä kirjallesi.
Mikä olisi jatko-osan aiheena? :) - pookionki
miljoonapulu kirjoitti:
Milloin kaupoissa ja mitä maksaa?
Onko siinä paljonkin ohjeita?
Mä ainakin menen heti ostamaan kun ilmestyy.
Sä menet kai oikeen "kiertueelle" ympäri Suomen.
Ja kirjastasi tulee myyntimenestys ja rikastut ja pian siitä otetaan uusia painoksia ja käännetään vähintään viidelle eri kielelle.
Ennustan myyntimenestystä kirjallesi.
Mikä olisi jatko-osan aiheena? :)ole myynnissä, koska siihen iski ennakko sensuuri. Sensuurilautakunta tarkistaa tuotteen ensi syksynä aikaisintaan, joten nyt täytyy odotella ihan rauhassa.
- miljoonapulu
pookionki kirjoitti:
ole myynnissä, koska siihen iski ennakko sensuuri. Sensuurilautakunta tarkistaa tuotteen ensi syksynä aikaisintaan, joten nyt täytyy odotella ihan rauhassa.
No voi voi. Vai niin käv teokselles. Harmillista.
Jaa, että ensi syksynä vasta tarkistetaan.
Pitkäx tuo aika käyp. Ei vieelä tuota aamukampaa sitte viitti ottaapi käyttöön ku missää kammassa ei ol nii pal piikei :)
- Kuutar..
Pihvipuolelle kallistuu viikonloppu vaikka itse olenkin kasvis syöjä. Muu perheeni kun on tuolla ravintoketjun huipulla.Lol..
Kyllähän tuo liha on kuitenkin suht edullista. Täyttä ruokaa.. Kasvispuolella on pakko tähän aikaan vuodesta pakko turvautua tuontitavaraan mikä ei kyllä ole niin hyvää kuin omassa maassa kasvatettu. No, kevättä odotellaan että taas saa niitä omia ja itsekasvatettuja... - tretori
pe: lihapullat ja perunamuusi, porkkanaraaste
la: hernekeitto, jälkkäriksi pannukakkua mansikkahillon ja kermavaahdon kera
su: kermaista broileripastaa ja kasviksia, jälkkäriksi laskiaspullia
ma: kinkkukiusausta
kaikkina päivinä ruokajuomana maito (1%), ja leipää saa ottaa oman maun mukaan lisäkkeeksi.
Lihapullien / santsilautasellisten määrää ei ole rajattu - nopeat syö hitaat:)- aattel8in
kokeilla munakoisoa juustolla.
Munakoiso viilletään pituus-suunassa noin puolentoista sentin siivuiksi ,ei pohjaaan asti
kauniisti, viiltojen väliin mielijuustoa Vuohenjuusto sopii hieman suolaa mustapippuria
pinnalle voi raastaa parmesaania.
Ja eiku uuniin :D Voi myös keksiä jauhelihatäytteitä,sieniä----kiinankaalikin on hyvää haudutettna,porkkanasiivujen kaa.siihen rakuunaa mausteeksi,ja liemikuutio!
- paksukaiNen..
oletko kokeillut tätä uunimunakas..helppo nopsa halpa ja hyvää..uunivuokaa nakin paloja ja sekavihannespussi sipulia pustapippuria, 5 munaa litra maitoa uuniin ja hyvää tulee
- miljoonapulu
Kuulostaa hyvältä. Tuota teen varmasti joku päivä!
- gitta5
me tehdään just sitä mitä tekee mieli :))) mut su on pihvi:P ja hyvä sellainen su on sellainen nautinnon päivä joka suhteessa:))) hyväää ruokaa ja jälkkäristä en viitsi sanoa mitään se vie voiton :) ...eikä se syömistä..mausta pitää nauttia:)
- Jermuxi tms.
No okei, okei, kyllä mä jotain aamupalaa värkkään sitten itsekkin, mutta varmaankin ravintola vetää viikonloppuna syömään.
- N-iCeFlower
toissapäivänä Canneloneja (sellaisia makarooniputkia), joiden sisälle laitoin paistettua jauheliha-tomaattimurska-homejuustosekoitusta. Päälle kolmen juuston -kermaa ja juustoraastetta. Tulloo tosi hyvää. :)
- miljoonapulu
Tein joskus yhden kaverini kanssa tuota samaa ruokaa ja hyväähän siitä tuli.
huomisesta wiel tiedä tjn
- miljoonapulu
Ohrapirtelö onpi olut. Sen verra mie tiijän tuost jaloost juomaast jolla monta nimee.
Rakkaal lapsel monta nimee. Ohrapirtelö tuota yx niist moniist lemppareist :)
Nyt menee pika- ja roska ruoan puolelle tämä viikonloppu...=)))) Piti jättää avokki ja mennä naimisiin duunipaikan kanssa...=))))
- miljoonapulu
Vai käv silviisii.
Kyl pika- ja roskaruoka o joskus niii hyvvää.
Hesen Kana-ateria on tuota suosikkini.
Mä taas oon taistellut hampurilaisen himoani vastaan. Nii hirmusti tek mielen mutta jotta tota noi selätin hampparihimoni enkä syöny Kana-ateriaa.
Annan ajaan kuluua vielä...
Juu Citymarketiis käytii siipan kaa. Mukaan tarttui possua, kanaa ja nautaakin erilaisina "versioina" ja ehkäpä lehmällinen maitoa siirtyi jääkaappiimme. Ja mitäs kaikkee muuta. Tulevan viikon aikan ei sit tartte ku maitoo käyd lypsämäs lissää se tuppaa ain ekax loppumaa ku juaraa sitä nii pal.
Ja monia eri vihaanneksia ja heteelmiäki tul mukkaha :)
Ketjusta on poistettu 46 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 30111652
- 1447146
- 1045952
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa425309- 534389
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta304269On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323611- 623608
- 833238
Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru223135