auttamaan. Weppikamerani on Logitech QuickCam 9000 pro, oli paikallaan koneessa kun asensin Ubuntu 8.04, mitenkä toimitaan nyt että saataisiin kamera toimimaan, nyt ei näy mitään tietoa kamerasta, olen lukenut että, kyseiseen kameraan löytyy tiedot Ubuntusta, auttakaa minua, Kiitos etukäteen.
No niin auttajat
5
505
Vastaukset
- googlaus?
Oletko etsinyt ratkaisua ongelmaasi vähäisellä googletuksella?
http://linux-uvc.berlios.de/
Esim. http://linux-uvc.berlios.de/#footnote-6
Pieni omakohtainen vaivannäkö olisi suotavaa - jos ei välttämätöntä.- googlaus?
ThreeMice kirjoitti:
en ole tuota saanut pelittämään ei niin millään, stupid me, luulen!
Annettujen linkkisivujen mukaan kernel-2.6.26 ja uudemmat sisältänevät tuen ko. webbikameralle.
Tuki on käännettävissä vanhemmillekin kerneleille, mutta tuo onkin jo toinen tarina.
uname -a kertoo, mikä kernel-versio on käytössäsi.
Aina uudemmissa kerneleissä on tukea laajemmalle joukolle laitteita, joten vanhaa (kuten Ubuntu 8.04) ei kannata välttämättä oletuksena käyttää, jos tarjolla on tuoreempia kernel-versioita.
- roka
"mitenkä toimitaan nyt että saataisiin kamera toimimaan"
Tämä kamera toimii kun laitat sen kiinni usb porttiin. Se ei vaadi mitään muuta. Ongalmana on vain se OHJELMA, jossa sitä kameraa yrität käyttää. Eli mikähän ohjelma se on?- roka
Toimivuutta voi testata ohjelmalla cheese. Löytyy repoista. Sillä saat HD quality kuvan, mutta korkean resolution takia kuva voi olla hitaasti päivittyvä. Cheese kaatuu jos yrittää vaihtaaa resolutiota :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1651606
- 104931
- 75753
- 51635
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa17618ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m158486Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;188428- 26419