teakin soolotehtävä

ihan vain kysäisen

Eli teatterikorkeakoulun näyttelijäntyön laitoksen hakuprosessin kakkosvaiheesta kyselen. Kun siinä on tämä SOOLO. Vaikka nyt kuulostaisin kuinka mielikuvituksettomalta ja epäpätevältä ja ties miltä niin kysyn silti kaikilta ketkä ovat kokeissa joskus olleet: millaisia performansseja on nähty? Minkätyyppisen kyhäsit itse?

En siis halua tietää mitään valmista mallia, jonka sitten kopioin itselleni. Haluaisin vaan saada jotain käsitystä siitä että millaista matskua siellä on esitetty.

6

913

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • soolo asiaa

      Itse olen jo valmistunut laitoksesta mutta suosittelen lämpimästi, ihana paikka!

      Sooloista sen verran että niitä tupataan oman kuulon mukaan muuttamaan joka vuosi ihan hieman juuri tiedonvuodon takia. Silloin kuin minä ja ystäväni haimme soolot kuitenkin tehtiin ihan yksin pelkkien "tuomareiden" valvonnassa eli en tiedä paljon muiden tekemiä mutta omani oli Shakespeare ollakko vai eikö olla -tyyppinen yhsinpuhelu jossa oli siis tavallaan mukana enemmänkin tyyppejä. Kaverillani oli mukana joitain erilaisia asusteita joiden mukaan hän vaihtoi persoonaansa. Me molemmat pääsimme mutta kolmas meistä esitti komiikka ja ei päässyt. Pari muuta koomikkoa pääsivät mutta olivat tosi taitavia. Tuomarit eivät lähde mielellään mukaan ja jos saat heidät nauramaan voit olla 100% varma että pääset. Käsinukkeja yms. näkyi kuitenkin olevan aika monella mukana, ja joku mainosti alkamispäivänä käytävillä esittäneensä Jeesusta ristillä tms. (?!) Vaikka esityksen laatu on tärkeä niin ehkä enemmän katsotaan omia kykyjä hettäytyä täysillä mukaan siinä tilanteessa ja persoonallisuutta. Juoni tulee vatsa näiden jälkeen; tottakai sekin tietty pitää olla kondiksessa.

      • vastauksesta!

        Mä jo pelästyin että minkälaatuisen vastauksen olen saanut, mutta tämähän oli ihan asiallista settiä! Kiitoksia vielä kerran, nyt on jotain tuntumaa asiaan etten ole ihan pihalla. Kiitoksia!


      • Luin valintaopasta
        vastauksesta! kirjoitti:

        Mä jo pelästyin että minkälaatuisen vastauksen olen saanut, mutta tämähän oli ihan asiallista settiä! Kiitoksia vielä kerran, nyt on jotain tuntumaa asiaan etten ole ihan pihalla. Kiitoksia!

        Paitsi pääsykokeessa ei saa käyttää rekvisiittaa, eli se kannattaa pitää mielessä tehtävää suunnitellessa.


    • oksiysjkuytggvbnm

      Oon miettiny kans et mitä sooloon voisi väsätä, mut mieleen ei tuu mitään muuta ku joku hyvin dramatisoitu yksinpuhelu tai sit pieni musikaali soolo tyyppinen juttu. Parempia ehdotuksia?

    • jooopppp

      Stand upista voi ottaa mallia. Siinä voi näyttää luovuutensa kirjoittamalla hauskaa settiä ja samalla kykyjään näyttelijänä tekemällä monenlaista roolihenkilöä ääninäyttelyä.

    • "Tuomarit eivät lähde mielellään mukaan ja jos saat heidät nauramaan voit olla 100% varma että pääset. "

      Toivotaan, että mun sooloni absurdius iskis. Tai sen henkilön ehm.. mielenkiintoinen persoona :D Kun sais ees yhen hymyilemään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 171
      5042
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4563
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2921
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1710
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe