Naistenpäivänä Onnittelen

Eilen 7.3, oli naistenpäivä mutta tänään 8.3 kansainvälinen naistenpäivä. Noin ainakin olen ymmärtävinäni.

Lähtökohtaisesti päivä sai alkunsa USA:sta kun tekstiilitehtaan naiset menivät lakkoon tasa-arvon puolesta v. 1857.

Runo naisille

Ruusuni ojennan kaikille teille
maailmaan naisiksi syntyneille.

Muistella enää ei lainkaan sitä
mi tapahtui Paratiisissa, ai mitä?

No, kun Eeva puusta omenan otti,
Aatami söi ja kaiken sotki.

Jotain kai opimme erheestä tuosta,
Aatamihan ois voinut pakoon juosta.

8

3650

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinisirkku<

olo on niin kevyt kuin vain olla voi,
      täällä Espoon aamussa!

Terveisin sinisirkku ja hymyilevä haije.

• Oli hieno runo..Onhan se mukavaa,että naisia muistellaan tänään kukkasin..
      Oikein ihanaa päivää sinulle! t.Irkku

• Ruuneperi aina herrasmies!!

• Toimeliaita naisia se on vaatinut, että edes tähän on päästy. Eräs merkittävä yhteiskunnallinen vaikuttaja oli Miina Sillanpää, Suomen ensimmäinen naisministeri v.1926.

• Ruuneperille.
      Kivasti muistit meitä naisia.

• Jatta

lähetän suuret kiitokset onnitteluista ja kauniista runosta. Naisena, ihan henkilökohtaisesti otan onnittelut ja ruusun vastaan. Ei kuitenkaa ole liputuksen arvoinen päivä, sehän se jo olisikin jotakin.

Vilpun päivä, aika erikoinen nimi, en kyllä tunne yhtäkään Vilppua.

Hyvää päivän jatkoa Sinulle!

• 1943

runosta. Otan osani, vaikka kuulun naapuriin. Mieheni olisi täällä ja myös nykyinen miesystäväni. Omien kokemuksieni perusteella mainiota ikäluokkaa täällä.

• tästä päivästä

tehty kukkien markkinointi päivä. Täällä mennään kaikissa asioissa väärään suuntaan. St.Valintine
      päivästä tehtiin ystävänpäivä, joka muualla maailmassa on vain rakastuneinen lähettämien viestien päivä.
      Oli jännittävää nuorena ulkomailla kun sai joltain ihailijalta tuon nimettömän kortin. Huomaan Google:sta että Suomessa ystävänpäivä merkittiin kalenteriin vuonna 1987.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      119
      2365
    2. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      96
      1588
    3. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1185
    4. Pyhäjärvi -kuntaliiton LISTALLA - ajautuu kriisikunnaksi

”Vaaravyöhykkeessä” Kuntaliiton erityisasiantuntija Olli Riikonen nostaa esille Punakallion listalta todennäköisistä kri
      Pyhäjärvi
      174
      1109
    5. Vieläkään nainen ei mitään tunnistettavaa sinusta

ei minusta, ei meistä, eikä meidän historiasta. Voisit kyllä kirjoittaa jotain spesifistä mitä meidän välillä on tapahtu
      Ikävä
      77
      1037
    6. Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden

Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i
      Ikävä
      61
      927
    7. Miten menee omasta mielestä?

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f6e1e5b9-dd40-4eaf-ac96-036894307db5 Listan kärjessä Ähtäri
      Ähtäri
      28
      927
    8. Nainen, olet minun makuuni joka suhteessa

Siksi tämä on mennyt niin vaikeaksi, ja ei tahdo ajatukset millään pysyä arjessa, vaan ne karkaa koko ajan unelmiin sinu
      Ikävä
      24
      915
    9. Jos en enää

sinua näkisi, tekisinkö jotain toisin? Kertoisinko sinulle kaiken? Sen miten paljon minulle merkitset ja kuinka kaipaan
      Ikävä
      38
      840
    10. Ei mene kauaa että kaikki vedätykset

Selviää.. Moni täältä on syytteessä.. Mahdollisesti palsta menee kiinni.. Tällä hetkellä jokainen viesti kiertää sup
      Ikävä
      56
      800
    Aihe