Eilen 7.3, oli naistenpäivä mutta tänään 8.3 kansainvälinen naistenpäivä. Noin ainakin olen ymmärtävinäni.
Lähtökohtaisesti päivä sai alkunsa USA:sta kun tekstiilitehtaan naiset menivät lakkoon tasa-arvon puolesta v. 1857.
Runo naisille
Ruusuni ojennan kaikille teille
maailmaan naisiksi syntyneille.
Muistella enää ei lainkaan sitä
mi tapahtui Paratiisissa, ai mitä?
No, kun Eeva puusta omenan otti,
Aatami söi ja kaiken sotki.
Jotain kai opimme erheestä tuosta,
Aatamihan ois voinut pakoon juosta.
Naistenpäivänä Onnittelen
8
3650
Vastaukset
- Sinisirkku<
olo on niin kevyt kuin vain olla voi,
täällä Espoon aamussa!
Terveisin sinisirkku ja hymyilevä haije. Oli hieno runo..Onhan se mukavaa,että naisia muistellaan tänään kukkasin..
Oikein ihanaa päivää sinulle! t.IrkkuRuuneperi aina herrasmies!!
Toimeliaita naisia se on vaatinut, että edes tähän on päästy. Eräs merkittävä yhteiskunnallinen vaikuttaja oli Miina Sillanpää, Suomen ensimmäinen naisministeri v.1926.
Ruuneperille.
Kivasti muistit meitä naisia.- Jatta
lähetän suuret kiitokset onnitteluista ja kauniista runosta. Naisena, ihan henkilökohtaisesti otan onnittelut ja ruusun vastaan. Ei kuitenkaa ole liputuksen arvoinen päivä, sehän se jo olisikin jotakin.
Vilpun päivä, aika erikoinen nimi, en kyllä tunne yhtäkään Vilppua.
Hyvää päivän jatkoa Sinulle! - 1943
runosta. Otan osani, vaikka kuulun naapuriin. Mieheni olisi täällä ja myös nykyinen miesystäväni. Omien kokemuksieni perusteella mainiota ikäluokkaa täällä.
- tästä päivästä
tehty kukkien markkinointi päivä. Täällä mennään kaikissa asioissa väärään suuntaan. St.Valintine
päivästä tehtiin ystävänpäivä, joka muualla maailmassa on vain rakastuneinen lähettämien viestien päivä.
Oli jännittävää nuorena ulkomailla kun sai joltain ihailijalta tuon nimettömän kortin. Huomaan Google:sta että Suomessa ystävänpäivä merkittiin kalenteriin vuonna 1987.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1192365- 961588
- 421185
Pyhäjärvi -kuntaliiton LISTALLA - ajautuu kriisikunnaksi
”Vaaravyöhykkeessä” Kuntaliiton erityisasiantuntija Olli Riikonen nostaa esille Punakallion listalta todennäköisistä kri1741109Vieläkään nainen ei mitään tunnistettavaa sinusta
ei minusta, ei meistä, eikä meidän historiasta. Voisit kyllä kirjoittaa jotain spesifistä mitä meidän välillä on tapahtu771037Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden
Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i61927Miten menee omasta mielestä?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f6e1e5b9-dd40-4eaf-ac96-036894307db5 Listan kärjessä Ähtäri28927Nainen, olet minun makuuni joka suhteessa
Siksi tämä on mennyt niin vaikeaksi, ja ei tahdo ajatukset millään pysyä arjessa, vaan ne karkaa koko ajan unelmiin sinu24915Jos en enää
sinua näkisi, tekisinkö jotain toisin? Kertoisinko sinulle kaiken? Sen miten paljon minulle merkitset ja kuinka kaipaan38840Ei mene kauaa että kaikki vedätykset
Selviää.. Moni täältä on syytteessä.. Mahdollisesti palsta menee kiinni.. Tällä hetkellä jokainen viesti kiertää sup56800