Solusuojaukset ja leikkaa-liimaa

Mitämitä?

Käytössä on Excel 2003 ja olen tehnyt taulukkopohjan, joka laskee automaattisesti liitettävien tietojen perusteella tietyt laskutoimitukset.
Eli: Tarkoitus on muualta nettitilastosta tms copy-paste tyylillä liittää lukuja excel-taulukkoon ja sitten viereisissä soluissa olevat kaavat laskevat tietyt jutut.
Jotta tiedot tulisivat siististi, joudun liittämään ne html-muodossa - tekstimuodossa liittämällä ei rivit mene oikein.

Haaste on tämä:

jos haluan suojata laskentakaavan solut lukitsemalla ne ja suojaamalla taulukko, html-muotoinen liittäminen tarkoitetulle alueelle onnistuu tasan yhden kerran, koska se muuttaa solut lukituiksi.

Voiko sen estää?

3

330

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A.O.

... 'allow users to edit ranges' -tyyppisessä suojauksessa paste toimii enemmän kuin kerran. Kokeile sillä!

Sorry mulla on englannin kielinen Excel, mutta vastaava komento löytyy sieltä samasta paikasta josta asetetaan taulukolle suojaus.

• mulla...

Tuo allow users to edit ranges kai on sama kuin "Salli käyttäjien muokata alueita"? ja siellä voi maalata alueen, jota on tarkoitus muokata.

Kokeilin sitä kyllä, mutta ei vaikuta kun liittää HTML-muotoista dataa, se näyttää voittavan Excelin asetukset ja muuttaa suojauksista huolimatta solut lukituiksi, jonka jälkeen niihin soluihin en tosiaan enää pääse klikkaamaan enkä uudestaan liittämään ellen poista suojausta.

Tekstinä uudestaan liittäminenkin kyllä näyttää onnistuvan, mutta ei siis html:nä. Tekstinä liittämisessä vaan on se, että taulukoiden rakenne hajoaa: vaakarivin otsikko ja sillä olevat luvut menevät eri riveille.

• mulla... kirjoitti:

Tuo allow users to edit ranges kai on sama kuin "Salli käyttäjien muokata alueita"? ja siellä voi maalata alueen, jota on tarkoitus muokata.

Kokeilin sitä kyllä, mutta ei vaikuta kun liittää HTML-muotoista dataa, se näyttää voittavan Excelin asetukset ja muuttaa suojauksista huolimatta solut lukituiksi, jonka jälkeen niihin soluihin en tosiaan enää pääse klikkaamaan enkä uudestaan liittämään ellen poista suojausta.

Tekstinä uudestaan liittäminenkin kyllä näyttää onnistuvan, mutta ei siis html:nä. Tekstinä liittämisessä vaan on se, että taulukoiden rakenne hajoaa: vaakarivin otsikko ja sillä olevat luvut menevät eri riveille.

taulukon moduuliin ...
        muuta alue ja salasana sopivaksi

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
        If Not Intersect(Target, Range("A1:A10")) Is Nothing Then
        ActiveSheet.Unprotect Password = "kunde"
        Range("A1:A10").Locked = False
        ActiveSheet.Protect Password = "kunde"
        End If
        End Sub

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko vassarin lääkkeet(mt) jääneet taas ottamatta

Sen verran järjetöntä persuhuutoa taa näkyville. Tuo yksi häiriintynyt ei osaa kuin "huutaa" isoilla kirjaimilla, se on
      Maailman menoa
      47
      1482
    2. Mies, kumman ottaisit mieluummin

176 cm vai 154 cm naisen, jos molemmat muuten yhtä viehättäviä? Mikä on oma pituutesi?
      Sinkut
      183
      1229
    3. Kuinkahan monen

Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran
      Ikävä
      105
      1147
    4. Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että

Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.
      Ikävä
      59
      850
    5. Kauan mökötetään toisillemme?

Loppuelämäkö? Vai oisko jo pussailutreffit?
      Ikävä
      69
      845
    6. Tekisi mieli vetäistä kunnon jurrit sinun kanssasi

Ja keskustella asiat, ei tästä tule hevonvttua.
      Ikävä
      51
      781
    7. Anteeksi mies

En jaksa tätä…, en halua, että sinulla on paha mieli tämän takia. Viestiä Sinulle.
      Ikävä
      49
      770
    8. Pettymys TTK-parketilla! Anna Hanski tippui - Sami-opelta erikoinen heitto: "Nyt sä pääset..."

Toisena parina Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta tippuivat Anna Hanski ja Sami Helenius. Pettymys oli käsinkosketeltava y
      Tanssii tähtien kanssa
      28
      751
    9. Venäjä häviämässä 30 vuoden sodan

Ukraina vapautti kolme aluetta, operaatio Vivaldi laajenee
      Maailman menoa
      681
      704
    10. Eikö olisi mukavaa

Jakaa arki yhdessä mies. Tämmöisin aatoksin.
      Ikävä
      51
      689
    11. Mieti oikeasti

Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.
      Ikävä
      30
      647
    12. Poliisi etsii kadonnutta henkilöä Lapualla

Henkilö on kadonnut 18-19.9.2026 välisenä yönä. Henkilö on hoikka,n 185 cm pitkä. Kadonneella on ollut katoamishetkellä
      Lapua
      32
      632
    13. Jonkun mussukka ajanu rallia

S- Marketilla. Vautsi vau.
      Hyrynsalmi
      10
      627
    14. Taasko sä vedit

Suojamoodin päälle? Miehelle
      Ikävä
      87
      617
    15. Oot komea

etkä näytä vanhenevan. Mieskarkki. Mä en yritä mitään, mä oon sulle liian vanha. Olis kuitenkin kiva tutustua suhun. n
      Ikävä
      20
      603
    16. kene ajoi "kolarin"?

"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl
      Savonlinna
      14
      585
    17. Tiedoksi yhdelle naiselle

että mies lähestyy kaikin tavoin jos on kiinnostunut! 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      43
      563
    18. Laittaisit viestin suoraan!!

Haluaisin...
      Ikävä
      31
      561
    19. Pahin tapa satuttaa toista

On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.
      Ikävä
      56
      554
    20. On upeaa olla

PerusSuomalainen 👍 ja tehdä töitä Suomen ja Suomalaisten hyväksi 👍
      Pyhäjärvi
      227
      550
    Aihe