paranormaalin ilmiön etsiminen

kuumatar

haluaisin tietää missä voisin nähdä jotain outoa(paranormaaleita ilmiöitä,henkiä,kummituksia)
paikkoja joissa kerrotaan kummittelevan on suomessakin useita, vanhat maatilat joissa kerrotaan tapahtuneen traagisia tapahtumia, linnat ja vanhat kirkot voisivat myös olla näitä kohteita?
olen avoin kaikille em. ilmiöille,koska uskon jos näen/koen itse. epäilijöitä ja naurajia tuntuu löytyvän joka lähtöön ne vain sekoittavat omat ajatuksesi!! haluaisin tietoa harrastuksesta ja paikoista joissa kummittelee? kertokaa paikoista tai miten voin ruveta harrastamaan etsimistä ja tutkimista näistä ilmiöistä? kertokaa myös omista kummittelu ja oudoista kokemuksista!?

141

15796

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cybo-ceronimo-cabriel-61

      //haluaisin tietää missä voisin nähdä jotain outoa//



      - Halusi toteutuu.
      Katso peiliin, mitä näet, "kuumattarenko",jaa, katsohan uudestaan oikein pitkään syvälle sielusi peileihin.

    • Virya

      Siellä liikennevaloissa on se valkoinen puutalo, kaupungin kuuluisin kummitustalo. Ja sieltähän voi saada muitakin elämyksiä...

      • kuumatar

        olen samaa mieltä, vanhat talot joissa kerrotaan kummitelleen luovat upean tunnelman sain ensi suudelmani tällaisessa paikassa lol..


      • Virya
        kuumatar kirjoitti:

        olen samaa mieltä, vanhat talot joissa kerrotaan kummitelleen luovat upean tunnelman sain ensi suudelmani tällaisessa paikassa lol..

        Pieni hirvitys saa heidät hakemaan turvaa...


      • kuumatar
        Virya kirjoitti:

        Pieni hirvitys saa heidät hakemaan turvaa...

        vanhat rakennukset(kunnossa olevat)ovat muutenkin upeita, puun tuoksu antiikki tyyli, kumpa saisi joskus viettää sellaisessa yön vaikka joskus syksy aikaan kun sataa ja tuulee!! se luo jännän tunnelman!!


      • Virya
        kuumatar kirjoitti:

        vanhat rakennukset(kunnossa olevat)ovat muutenkin upeita, puun tuoksu antiikki tyyli, kumpa saisi joskus viettää sellaisessa yön vaikka joskus syksy aikaan kun sataa ja tuulee!! se luo jännän tunnelman!!

        Nyt taas muistin miksi moni heteronainen kääntyy homoseksuaaliksi. Vain samanlaisuutta voi ymmärtää. Miehet eivät kertakaikkiaan vaan ole aistillisia. Mutta toisaalta... mitä olisi ying ilman yangia...?


      • niksivirkki
        Virya kirjoitti:

        Nyt taas muistin miksi moni heteronainen kääntyy homoseksuaaliksi. Vain samanlaisuutta voi ymmärtää. Miehet eivät kertakaikkiaan vaan ole aistillisia. Mutta toisaalta... mitä olisi ying ilman yangia...?

        saat kun kastelet kätesi, otat molemmin sormin rautanaulat ja työnnät ne pistorasiaan. Silloin koet kaiken sateenkaaren väreistä tutiseviin kummituksiin. Kun lennät persiillesi, tokaiset, olipas kikkaroiva kokemus.


      • Virya
        niksivirkki kirjoitti:

        saat kun kastelet kätesi, otat molemmin sormin rautanaulat ja työnnät ne pistorasiaan. Silloin koet kaiken sateenkaaren väreistä tutiseviin kummituksiin. Kun lennät persiillesi, tokaiset, olipas kikkaroiva kokemus.

        Olet siis mies.


      • kuumatar
        Virya kirjoitti:

        Olet siis mies.

        noissa vanhoissa kartanoissa olisi kiva kyllä olla yötä vaikka sinunkin kanssa..lol


      • Virya
        kuumatar kirjoitti:

        noissa vanhoissa kartanoissa olisi kiva kyllä olla yötä vaikka sinunkin kanssa..lol

        Mutta, vaikka jaettu ilo on kaksinkertainen ilo, niin mä olen silti kovasti uskollinen mun miehelle.


      • halinalle :D
        Virya kirjoitti:

        Nyt taas muistin miksi moni heteronainen kääntyy homoseksuaaliksi. Vain samanlaisuutta voi ymmärtää. Miehet eivät kertakaikkiaan vaan ole aistillisia. Mutta toisaalta... mitä olisi ying ilman yangia...?

        Siistä syystä tässä kirjottelen että itse tunnen joskus että asia olisikin toisinpäin. Kummallista mutta olen aistillinen vai olenko sitten erikoistapaus?(hihittää sarkastisesti). Ihmisillä tänäpäivänä on niin kiire ja stressi päällä, on nappia joka vaivaan ja oloon. Ihmisillä ehkäpä hiukan irralinen olo esim aistillisuudesta tai sitten luonnostaan/luonnosta. Itsekkään mikään terveyden perikuva ole mutta ymmärrän miten tärkeää huoltaa fyysistä puoltaan ja tukemaan myös henkistä puolta.

        Yksilöinä, itsemme ja kanssa ihmisemme täytyisi oppia näkemään. Erillaisuutta voi ymmärtää yhtä hyvin.
        Tämmöisiä ajatuksia tuli mieleen...


      • Virya
        halinalle :D kirjoitti:

        Siistä syystä tässä kirjottelen että itse tunnen joskus että asia olisikin toisinpäin. Kummallista mutta olen aistillinen vai olenko sitten erikoistapaus?(hihittää sarkastisesti). Ihmisillä tänäpäivänä on niin kiire ja stressi päällä, on nappia joka vaivaan ja oloon. Ihmisillä ehkäpä hiukan irralinen olo esim aistillisuudesta tai sitten luonnostaan/luonnosta. Itsekkään mikään terveyden perikuva ole mutta ymmärrän miten tärkeää huoltaa fyysistä puoltaan ja tukemaan myös henkistä puolta.

        Yksilöinä, itsemme ja kanssa ihmisemme täytyisi oppia näkemään. Erillaisuutta voi ymmärtää yhtä hyvin.
        Tämmöisiä ajatuksia tuli mieleen...

        Silloin on kyse omista piilevistä ominaisuuksistasi. Meistä kaikista löytyy hyvin pitkälti samoja piirteitä. Me eroamme toisistamme siinä, miten ja mitkä näistä piirteistä tuomme vahvimmin esiin. Ihminen on paljon muutakin, kuin se, minkä hän näyttää itsestään ulospäin. Sä olet varmaan ollut liikaa tekemisissä nykyaikaisten länsimaisten naisten kanssa. Monet heistä eivät edes ymmärrä mitä aistillisuus tarkoittaa. He alkavat olla jo miehiäkin maskuliinisempia. Ilmankos menettävät miehensä sitten idän kukkasille...


    • niin näet

      Vasta kohottamalla henkistä ajatteluaan ihminen voi "herkistyä" näkemään henkimaailman ilmiöitä..
      siellä suorastaan odotetaan että he voisivat ottaa yhteyttä..
      ei tarvitse etsiä mitään paikkoja, me elämme henkimaailman sisällä..
      oiva tie on lukea alan kirjallisuutta ja pohdiskella asioita ajan kanssa..
      netissäkin löytyy paljon tietoa..

    • parapahkinat ja panaani

      tuu mun luo juomaan spesiaalidrinksuja, joihin olen uuttanu pujon vartta, siin' on paranormaalin elokuvateatterin potentiaalia...

      • ..............

        Onnee valitsemallenne uralle, paranormaalien ilmiöiden tutkija. Ei sun tartte mennä tätä suomi24:ää pidemmälle... jo tääl on erinäisiä paranormaaleja ilmiöitä, ku ties millaset urpot vammailee ja yrittää saada aivonsa (jos sellaset omistaa) toimimaan... ;))

        Kiitos ja anteeksi.


    • Liikaa kokenut

      Olen kokenut paljon monenlaisia paranormaaleja ilmiöitä, eikä niissä ole mitään mielenkiintoista. Niiden takana on silkka pahuus ja siitä joutuu osalliseksi, saa kuin henkisen tartunnan, jos on paikalla. Paha on pahaa. Siinä ei mitään hyvää.

      Nämä kohtaamiset ovat usein myös TOSI traumatisoivia ja niistä puuttu turvallisuus kuten nojatuolikauhussa, videon äärellä.

      Näistä voimista on vaikea päästä irti, eikä niistä pääsekään muuten kuin Vapahtajaan; Jeesukseen Kristukseen, turvautumalla.


      Kehoittaisin sinua pysymään kaukana em. ilmiöistä. En usko sinun noudattavan kehoituksiani, joten kerroinpa ainakin tavan, millä pääset sitten mukaan tarttuneesta irti, kun sen aika tulee. Minulle se tuli muutaman vuoden jälkeen, enkö suo sitä kenellekään muulle.

      • kuumatar

        juuri tätä olen kyllä itsekin miettinyt, entä jos etsin näitä ilmöitä jonkun kokeneen porukan kanssa jolta saan neuvoja? haluaisin vain nähdä edes jotain paranormaalia, en välttämättä kumminkaan pahoja henkiä, kummituksia ym. kuten sanoit se voi aiheuttaa pahoja traumoja!!


      • Ainoa turvallinen tapa lienee
        kuumatar kirjoitti:

        juuri tätä olen kyllä itsekin miettinyt, entä jos etsin näitä ilmöitä jonkun kokeneen porukan kanssa jolta saan neuvoja? haluaisin vain nähdä edes jotain paranormaalia, en välttämättä kumminkaan pahoja henkiä, kummituksia ym. kuten sanoit se voi aiheuttaa pahoja traumoja!!

        ... se, että menet pokkana elävien, karismaattisten uskisten mukaan rukoukseen, jossa pääset itsekin - rauhassa, ajan kanssa - rukoilemaan ja saamaan osa esirukouksen
        lämmöstä ja voimasta.

        Jumala on yliluonnollinen ja VOIMAKAS, ja kaiken lisäksi HYVÄ, ehdottoman vapauttava henkilö, jonka voi kohdata! Sitä ei koskaan kadu, toisin kuin päsähtämällä suin päin paranormaalien ilmiöiden joukkoon.

        Pyydä vaikka, että saat nähdä Jumalan. Olen itse nähnyt Hänet ja se oli kaikkia pimeyden kohtaamisia EHDOTTOMASTI huimempi - ja parempi- kokemus!

        Sittemmin olen saanut olla päivittäin yhteydessä sekä Isä- Jumalaan, Pyhään Henkeen et Jeesukseen. Joskus se on kokovartalokohtaamista Jumalan Voiman kanssa, joskus vain lempeä, luja henkilö, kenen kanssa voi jakaa kaiken, siis kaiken.

        Olisihan ihan mielenkiintoista, jos olisi olemassa ns. "harmaa alue" hyvän ja pahan välillä, mutta taitaapi vain olla niin, että serllaista ei ole. Olin itse ensin pettynyt ja sittemmin lähes hengiltä säikähtänyt, kun lähdin avautumaan paranormaaleille ilmiöille - päästen niihin sisälle - ja kohdatessanikin pahan. Se oli minusta epäreilua, koska etsin omasta mielestäni vain sitä, "mikä on tuolla jossain", ja pohjimmaisena Jumalaa. En olisi päässyt silloin minuun päässeistä voimista koskaan eroon ilman, että annoin koko elämäni Jeesukselle. Edessä olivat kovat päivät kuin huumevieroituksessa, mutta selkeästi vain läsnäolevan Jlan avulla pääsin niistä irti.

        Niin... Miksei mennä suoraan perille, ilman että tarvitsee kahlata kaikki pimeyden onkalot ensin läpi? UFOt, noituus, kummitukset ja idän uskonnot perustuvat samoihin voimiin.

        Minua ovat paranormaalit ilmiöt kiinnostaneet aina. Enää eivät pimeyden ilmiöt sellaisinaan. Ne ovat enimmäkseen sitäpaitsi aika tylsiä ja aina epämääräisiä, koska pimeyden valtakunnassa ei ole järjestystä ja itse tarkoitus on kiinnittää huomio niihin itseensä. Vastauksia syvempiin kysymyksiin niiltä ja niitä tarkkailemalla ei saa.

        On tuhat kertaa mielenkiintoisempaa keskustella Luojan kanssa, joka juttelee takaisin ja joka osaa antaa fiksuja vastauksia. siihen tarvitsee aikaa.


      • Rynkky Raimo

        Referoitu mini biografiasi paljastaa henkisen trauman aiheuttaaneen pääkoppaasi jesse nimisen hanskin kokoisen reiän. Sama kuin yrittäisi paikata veneeseen tullutta reikää poraamalla reikää isommaksi. Ihmiset tuumaavat jos joku hanski haastelee yksinään olemattomille tontuille ja nöyristelee näkyjensä edessä, hän on hullu. Mutta kun tätä samaa kaavaa noudattaa miljoonat se on uskontoa. Miljoonien komema harha ei tule todeksi numeerisen massan perusteella. Jos kerron valheen jollekin ja hän uskoo sen, se on edelleen valhe. Kertoessani saman valheen miljoonille heidän uskoessaan siihen se on edelleen valhe, mutta vain merkittävästi suurempi sellainen.


      • Olisit edes keksinyt jotain...
        Rynkky Raimo kirjoitti:

        Referoitu mini biografiasi paljastaa henkisen trauman aiheuttaaneen pääkoppaasi jesse nimisen hanskin kokoisen reiän. Sama kuin yrittäisi paikata veneeseen tullutta reikää poraamalla reikää isommaksi. Ihmiset tuumaavat jos joku hanski haastelee yksinään olemattomille tontuille ja nöyristelee näkyjensä edessä, hän on hullu. Mutta kun tätä samaa kaavaa noudattaa miljoonat se on uskontoa. Miljoonien komema harha ei tule todeksi numeerisen massan perusteella. Jos kerron valheen jollekin ja hän uskoo sen, se on edelleen valhe. Kertoessani saman valheen miljoonille heidän uskoessaan siihen se on edelleen valhe, mutta vain merkittävästi suurempi sellainen.

        Totta on kuitenkin, ettei pelkällä uskon teorialla, hyvälläkään teologialla, ole todellista merkitystä, ellei se tule todeksi arkipäivässä ja toimi. Jollei kohtaa itse Jumalaa ja ala elää suhteessa Häneen.

        Usko ja uskonto ovat, muuten, toistensa vastakohtia.
        Uskon saa lahjana ja ase vapauttaa, uskonto sitoo (lat. religion = sitoa).


      • Rynkky Raimo
        Olisit edes keksinyt jotain... kirjoitti:

        Totta on kuitenkin, ettei pelkällä uskon teorialla, hyvälläkään teologialla, ole todellista merkitystä, ellei se tule todeksi arkipäivässä ja toimi. Jollei kohtaa itse Jumalaa ja ala elää suhteessa Häneen.

        Usko ja uskonto ovat, muuten, toistensa vastakohtia.
        Uskon saa lahjana ja ase vapauttaa, uskonto sitoo (lat. religion = sitoa).

        Voipi olla että noihin fiktiivisiin ylikakkiaisiin törmää kättäpäivää, kemiallisesti varautuneena tahi mentaalisesti horjahtaneena. Eikö se joku mainoslausekin sanonu että: "Hyvät myrkyt, parempi mieli." tai jotain sen suuntaista. Itseäni kiinnostaa fiktiiviset jumalolennot noin myyttisessä mielessä tarinoina. Mihin jumaliin olet itse törmännyt ja onko se sattunut? Oletko tavannut esim Thoria? Vai puhutko siitä perusristiriippujasta ja/tai hänen isukista sikäli mikäli ovat yhtä tai ei? Tuo ristillinen lokkiikka tämän ilmatilanhallitsijan suhteen on itsensä näköinen: skitsofrenia on ikävä harrastus. Otan osaa mutta koita jaksaa. Otsa eteenpäin asetettuna auttaa eteenpäin mentäessä, muistapa se.


      • Rynkky Raimo
        Ainoa turvallinen tapa lienee kirjoitti:

        ... se, että menet pokkana elävien, karismaattisten uskisten mukaan rukoukseen, jossa pääset itsekin - rauhassa, ajan kanssa - rukoilemaan ja saamaan osa esirukouksen
        lämmöstä ja voimasta.

        Jumala on yliluonnollinen ja VOIMAKAS, ja kaiken lisäksi HYVÄ, ehdottoman vapauttava henkilö, jonka voi kohdata! Sitä ei koskaan kadu, toisin kuin päsähtämällä suin päin paranormaalien ilmiöiden joukkoon.

        Pyydä vaikka, että saat nähdä Jumalan. Olen itse nähnyt Hänet ja se oli kaikkia pimeyden kohtaamisia EHDOTTOMASTI huimempi - ja parempi- kokemus!

        Sittemmin olen saanut olla päivittäin yhteydessä sekä Isä- Jumalaan, Pyhään Henkeen et Jeesukseen. Joskus se on kokovartalokohtaamista Jumalan Voiman kanssa, joskus vain lempeä, luja henkilö, kenen kanssa voi jakaa kaiken, siis kaiken.

        Olisihan ihan mielenkiintoista, jos olisi olemassa ns. "harmaa alue" hyvän ja pahan välillä, mutta taitaapi vain olla niin, että serllaista ei ole. Olin itse ensin pettynyt ja sittemmin lähes hengiltä säikähtänyt, kun lähdin avautumaan paranormaaleille ilmiöille - päästen niihin sisälle - ja kohdatessanikin pahan. Se oli minusta epäreilua, koska etsin omasta mielestäni vain sitä, "mikä on tuolla jossain", ja pohjimmaisena Jumalaa. En olisi päässyt silloin minuun päässeistä voimista koskaan eroon ilman, että annoin koko elämäni Jeesukselle. Edessä olivat kovat päivät kuin huumevieroituksessa, mutta selkeästi vain läsnäolevan Jlan avulla pääsin niistä irti.

        Niin... Miksei mennä suoraan perille, ilman että tarvitsee kahlata kaikki pimeyden onkalot ensin läpi? UFOt, noituus, kummitukset ja idän uskonnot perustuvat samoihin voimiin.

        Minua ovat paranormaalit ilmiöt kiinnostaneet aina. Enää eivät pimeyden ilmiöt sellaisinaan. Ne ovat enimmäkseen sitäpaitsi aika tylsiä ja aina epämääräisiä, koska pimeyden valtakunnassa ei ole järjestystä ja itse tarkoitus on kiinnittää huomio niihin itseensä. Vastauksia syvempiin kysymyksiin niiltä ja niitä tarkkailemalla ei saa.

        On tuhat kertaa mielenkiintoisempaa keskustella Luojan kanssa, joka juttelee takaisin ja joka osaa antaa fiksuja vastauksia. siihen tarvitsee aikaa.

        Taas tällainen yksi hallunisoiva saarnaaja. Uskominen rajoittaa solidaarisuutta ja oikeudenmukaisuutta, koska uskonnon staattisuus ja ehdottomuus ovat tarjoavat usein jäsenilleen kielteisen, tuomitsevan asenteen. Tämä asenne ilmenee moraalisena ylimielisyytenä, koetaan olevansa oikessa kun "syntiset" ovat väärässä. mitä tulee hyvä-paha dualismiin se on naivistista, musta-valkoista. Maailma ei ole musta-valkoinen vaan loputon määrä harmaan sävyjä, kaikilla ihmisillä on vaikuttimensa ja tavoitgeensa jotka menevät keskenään ristiin ja aiheuttavat konfliktien turbulenssin. Lisäksi uskominen kuoleman jälkeiseen elämään aiheuttaa konkreetisen, maallisen elämän inflaation, koska on toinen mahdollisuus. Jos eletään jatkuvasti katse horisontissa ei nähdä maata jalkoje alla eikä mitään lähipiirissä. Elämän kunnioittaminen ja eläminen hetkessä ovat antoisampaa kuin fiktiiviset kuvitelmat sen jälkeisistä ajoista. Saarnaa vaikka itsellesi tai seurakunnallessi tai muille kaltaisillesi. Raimo vetää nyt treenit ja toivoo sinulle hyvää mielenterveyttä, mutta uskon että tajuat sarkasmia. Eiköhön se ollut siinä jannu/jannutar?


      • hyväEmma

        Ei ne yliluonnolliset kokemukset kaikilla ole pahoja, päinvastoin. Meillä oli Haminan lähellä metsämökillä kummitus Emma jota ei koskaan nähty, mutta kuultiin kyllä. Hän kävi myös varoittamassa jostain vaarallisesta tapahtumasta, joten hän oli niin sanottu hyvä kummitus.

        Emma-nimen hän sai siitä, kun äänestä päätellen hänella oli navettasaappaat jalassa, ja hän ilmestyi vanhan navetan purkamisen jälkeen. Ajattelimme siksi, että hän oli asustanut siellä navetassa aiemmin. Myös alussa kuului lehmänkellojen soitto, joka ei tullut...mistään.

        Hän tuli usein - kerrankin jopa ruokapöytään.
        Iso koiramme pelkäsi häntä.
        Emme tiedä, mitä talossa oli tapahtunut joskus. Meillä se oli vuokralla 5 vuotta.

        Sen kummemmitta puheitta, emme juopotelleet emmekä olleet höyrähtäneitä, emmekä koskaan olleet uskoneet kummituksiin. Tämä tapaus sai hieman ajattelemaan, ja vastausta emme saaneet. Emme sitä kovasti etsineetkään, mitä nyt koko talo alustoineen ja ympäristöineen tutkittiin.


      • "Hyvä ruoka, parempi m...
        Rynkky Raimo kirjoitti:

        Voipi olla että noihin fiktiivisiin ylikakkiaisiin törmää kättäpäivää, kemiallisesti varautuneena tahi mentaalisesti horjahtaneena. Eikö se joku mainoslausekin sanonu että: "Hyvät myrkyt, parempi mieli." tai jotain sen suuntaista. Itseäni kiinnostaa fiktiiviset jumalolennot noin myyttisessä mielessä tarinoina. Mihin jumaliin olet itse törmännyt ja onko se sattunut? Oletko tavannut esim Thoria? Vai puhutko siitä perusristiriippujasta ja/tai hänen isukista sikäli mikäli ovat yhtä tai ei? Tuo ristillinen lokkiikka tämän ilmatilanhallitsijan suhteen on itsensä näköinen: skitsofrenia on ikävä harrastus. Otan osaa mutta koita jaksaa. Otsa eteenpäin asetettuna auttaa eteenpäin mentäessä, muistapa se.

        ymmärsit siis jutusta oleellisen: että opit eivät auta, jolleivat ne vie sellaisenaan elämään niitä tosiksi. Minua eivät pelkät opit sinänsä kiinnosta, vaikka olen niihin vuosien varrella perehtynytkin.

        Thor on kiinnostanut myös minua vuosikymmenet. Samoin viikingit, heidän retkensä, elämän tyylinsä yms. yleensäkin.

        Kysyit, olenko nähnyt Thoria. En tiedä. Yhden erittäin massiivisen sarvipään olen nähnyt. Hän olisi muinoin hyvinkin nvoinut edustaa Thoria.

        Myös kerran olen erittäin voimakkaasti tavannut Kolminaisuuden, eikä siinä ole mitään ristiriitaista, päinvastoin. Pohtimalla se ei pelkästään aukea. Niin uskon. Jos aukeaa, ihan jess. Minulle se ei olisi koskaan riittänyt.

        En ole


      • Piti todeta
        hyväEmma kirjoitti:

        Ei ne yliluonnolliset kokemukset kaikilla ole pahoja, päinvastoin. Meillä oli Haminan lähellä metsämökillä kummitus Emma jota ei koskaan nähty, mutta kuultiin kyllä. Hän kävi myös varoittamassa jostain vaarallisesta tapahtumasta, joten hän oli niin sanottu hyvä kummitus.

        Emma-nimen hän sai siitä, kun äänestä päätellen hänella oli navettasaappaat jalassa, ja hän ilmestyi vanhan navetan purkamisen jälkeen. Ajattelimme siksi, että hän oli asustanut siellä navetassa aiemmin. Myös alussa kuului lehmänkellojen soitto, joka ei tullut...mistään.

        Hän tuli usein - kerrankin jopa ruokapöytään.
        Iso koiramme pelkäsi häntä.
        Emme tiedä, mitä talossa oli tapahtunut joskus. Meillä se oli vuokralla 5 vuotta.

        Sen kummemmitta puheitta, emme juopotelleet emmekä olleet höyrähtäneitä, emmekä koskaan olleet uskoneet kummituksiin. Tämä tapaus sai hieman ajattelemaan, ja vastausta emme saaneet. Emme sitä kovasti etsineetkään, mitä nyt koko talo alustoineen ja ympäristöineen tutkittiin.

        Minua ei kiinnosta pelotella kummajaisilla tai muillakaan asioilla. Uskon, ettei tämä kummitus häikännyt teitä sen enempää kuin kerroit. Se on ok. Minunkin kokemukseni henkivaltojen kohtaamisista olivat niin kauan hyviä, kun en varsinaisesti koettanut päästä niihin sisälle.

        Se sittemmin onnistui hämmästyttävänkin helposti - ja vastassa oli kaikkea muuta kuin kaunista ja miellyttävää katseltavaa. En pelottele ketään, mutten myöskään kehoita leikkimään näillä asioilla ja varsinkaan ryntäämään suinpäin niihin kiinni.

        Raamatun mukaan kummitukset eivät ole kuolleiden ihmisten henkiä, jotka ovat jääneet tänne jonkinlaiseen välitilaan killumaan, vaan saatanan henkiä - asiat suoraan - jotka ottavat milloin minkälaisen hahmon tahansa.

        Raamattu mm. kertoo "vainaja- ja tietäjähengistä, jotka uikuttavat ja mumisevat maasta". Niiden kanssa seurustelu oli VT:ssä ehdottomasti kielletty. Miksi? Koska ihminen voi joutua niistä osalliseksi. Niistä pääsee vapaaksi vasta kirjaimellisesti -nimi on tärkeä -Jeesuksen Kristuksen kautta.

        Rukouksen avulla voi varjeltua niiden toiminnalta ainakin jossain määrin, vaikkei uskova olisikaan. (Uskovalla on valta käskeä näitä poistumaan ja ne tottelevat). Mutta se siitä. hyvä, kun kirjoitit kokemuksesi!


      • hyväEmma
        Piti todeta kirjoitti:

        Minua ei kiinnosta pelotella kummajaisilla tai muillakaan asioilla. Uskon, ettei tämä kummitus häikännyt teitä sen enempää kuin kerroit. Se on ok. Minunkin kokemukseni henkivaltojen kohtaamisista olivat niin kauan hyviä, kun en varsinaisesti koettanut päästä niihin sisälle.

        Se sittemmin onnistui hämmästyttävänkin helposti - ja vastassa oli kaikkea muuta kuin kaunista ja miellyttävää katseltavaa. En pelottele ketään, mutten myöskään kehoita leikkimään näillä asioilla ja varsinkaan ryntäämään suinpäin niihin kiinni.

        Raamatun mukaan kummitukset eivät ole kuolleiden ihmisten henkiä, jotka ovat jääneet tänne jonkinlaiseen välitilaan killumaan, vaan saatanan henkiä - asiat suoraan - jotka ottavat milloin minkälaisen hahmon tahansa.

        Raamattu mm. kertoo "vainaja- ja tietäjähengistä, jotka uikuttavat ja mumisevat maasta". Niiden kanssa seurustelu oli VT:ssä ehdottomasti kielletty. Miksi? Koska ihminen voi joutua niistä osalliseksi. Niistä pääsee vapaaksi vasta kirjaimellisesti -nimi on tärkeä -Jeesuksen Kristuksen kautta.

        Rukouksen avulla voi varjeltua niiden toiminnalta ainakin jossain määrin, vaikkei uskova olisikaan. (Uskovalla on valta käskeä näitä poistumaan ja ne tottelevat). Mutta se siitä. hyvä, kun kirjoitit kokemuksesi!

        Olet tutkinut Mooseksen kirjoja, joissa on kaikenlaista mustaa magiaa. Omistat varmaan ns. mustan raamatunkin.
        On Satanistit ja sen palvojat, mutta kyllä se pahuus tulee ihan ihmisestä itsestään.Ihminen voi suggeroida itsensä tekemään melkein mitä vaan, ja sitten syytetään pahoja henkiä, kun niitä ensin kutsutaan.
        Meissä kaikissa asuu pieni piru, ja pieni enkeli, itse päätämme, kumman kaa leikitään...


      • hyväEmma
        Rynkky Raimo kirjoitti:

        Voipi olla että noihin fiktiivisiin ylikakkiaisiin törmää kättäpäivää, kemiallisesti varautuneena tahi mentaalisesti horjahtaneena. Eikö se joku mainoslausekin sanonu että: "Hyvät myrkyt, parempi mieli." tai jotain sen suuntaista. Itseäni kiinnostaa fiktiiviset jumalolennot noin myyttisessä mielessä tarinoina. Mihin jumaliin olet itse törmännyt ja onko se sattunut? Oletko tavannut esim Thoria? Vai puhutko siitä perusristiriippujasta ja/tai hänen isukista sikäli mikäli ovat yhtä tai ei? Tuo ristillinen lokkiikka tämän ilmatilanhallitsijan suhteen on itsensä näköinen: skitsofrenia on ikävä harrastus. Otan osaa mutta koita jaksaa. Otsa eteenpäin asetettuna auttaa eteenpäin mentäessä, muistapa se.

        Sinua ärsyttää nämä jutut, huomaan. Mut miksi osallistut tähän juttuun? Taidat olla niitä "äly hoi älä jätä" -miehiä. Mene pois palstalta ja anna muitten jutella. Mene kakkimaan ylitsesi...


      • Rynkky Raimo
        "Hyvä ruoka, parempi m... kirjoitti:

        ymmärsit siis jutusta oleellisen: että opit eivät auta, jolleivat ne vie sellaisenaan elämään niitä tosiksi. Minua eivät pelkät opit sinänsä kiinnosta, vaikka olen niihin vuosien varrella perehtynytkin.

        Thor on kiinnostanut myös minua vuosikymmenet. Samoin viikingit, heidän retkensä, elämän tyylinsä yms. yleensäkin.

        Kysyit, olenko nähnyt Thoria. En tiedä. Yhden erittäin massiivisen sarvipään olen nähnyt. Hän olisi muinoin hyvinkin nvoinut edustaa Thoria.

        Myös kerran olen erittäin voimakkaasti tavannut Kolminaisuuden, eikä siinä ole mitään ristiriitaista, päinvastoin. Pohtimalla se ei pelkästään aukea. Niin uskon. Jos aukeaa, ihan jess. Minulle se ei olisi koskaan riittänyt.

        En ole

        Melko kliseinen ja historiallisesti väärä imago Thorilla ottaen huomioon että julli edustaa skandinaavista mytologiaa mannergermaanisella mausteella sillä viikingit eivät käyttäneet sarvikypäriä. Kyseessä varmaankin tämä paljon puhuttu bibliaaninen sarvipää, maanpiirin villitsijä numero yksi. Ei kai tuo kolminaisuus koostu isästä, pojasta ja pullon hengestä? Nimittäin puollo vie hengen isukilta ja pojulta ennen ennakoitavaa aikaa mikäli tarpeeksi nauttii pullon suomista kyydeistä liikaa nautiskelee. Hauduta itseäsi ties missä tahansa kemiallisessa tahi spirituaalisessa liemessä, minä en siihen hommaan ala.


      • Rynkky Raimo
        hyväEmma kirjoitti:

        Sinua ärsyttää nämä jutut, huomaan. Mut miksi osallistut tähän juttuun? Taidat olla niitä "äly hoi älä jätä" -miehiä. Mene pois palstalta ja anna muitten jutella. Mene kakkimaan ylitsesi...

        Tottakai jokaista terveellä järjellä ja valistavalla mielenlaadulla varustettua kansalaistoveria kiinnosta vouhojen edesottamukset. Pakko on ainakin yrittää laimentaa järkipuheilla vahvoja kemiallisia liemiä vouhon craniumin sisässä. Olet osittain oikeassa että älystäni pidän sentään huolen ettei karkaa, teidänkaltaisilla älyn jolla on karannut valtamerivirtojen vietäväksi. Ja mitä kakkimiseen tulee se lienee sujuu teitiltä paremmin kun suollat tuonkaltaista kirjallista jätöstä bittiavaruuteen. Jos et kestä kriittistä ilmaisua pysyttele itse pois näiltä kulmilta silloin kun Rynkky Raimo partioi vöyhöjen ghetossa. Vouhot ovat aina hätää kärsimässä kun ovat joutuneet retoriseen junttaan. Taikauskoiset loitsut ja mantrat ei auta vastassa on teräksistä faktaa ja näyttöä.


      • mievain999

        Aatellu itsekkin joskus että ois mukava ihan omin silmin nähä jotakin yliluonnollista. Saada se vielä kameralla talteen. Vaan eihän sitä kukaan kuitenkaan uskois jos näkis. Pahimmassa tapauksessa joutuis hullujen huoneelle. Toisaalta on niin paljon asioita joita ei paljaalla silmällä näe, että mistäs sitä tietää vaikka näitä henkimaaliman olentojakin olis. Ei vaan ihmisellä ole semmoista härveliä millä niitä vois 100% nähdä.


      • ihan itse noita
        hyväEmma kirjoitti:

        Olet tutkinut Mooseksen kirjoja, joissa on kaikenlaista mustaa magiaa. Omistat varmaan ns. mustan raamatunkin.
        On Satanistit ja sen palvojat, mutta kyllä se pahuus tulee ihan ihmisestä itsestään.Ihminen voi suggeroida itsensä tekemään melkein mitä vaan, ja sitten syytetään pahoja henkiä, kun niitä ensin kutsutaan.
        Meissä kaikissa asuu pieni piru, ja pieni enkeli, itse päätämme, kumman kaa leikitään...

        asioita ellet usko, tai uskot "hyviin henkiin", tai "ihmisen itsensä pahuuteen".

        Sellaisia "hyviä henkiä" ei ole olemassakaan. Demonit, eli pahat henget osaavat valehdella ihmisille ja ne tekevät sen todella hyvin. Meediot jotka väittävät kanavoivansa vainajien henkiä, ovat todellisuudessa demonien hyväksikäyttämiä ihmisiä. Meediot eivät kehota "vainajahenkeä" menemään taivaaseen Jumalan luokse, vaan aina vaan jonnekin "valoon". Syykin on selvä, jos meedio kehottaisi demonia menemään taivaaseen syntyisi melkoinen hulabaloo ja siinä leikissä ei käy hyvin.

        Toisin kuin sinulla, minulla on tästä asiasta omakohtaista kokemusta jo 30 vuoden ajalta. Minä en ole tuo sinulle edellä vastannut henkilö, vaan ihan toinen.

        Ihminen on sellainen ettei se usko ennenkuin on itse tehnyt virheensä. Minä olin ihan samanlainen kuin sinä ja minä tein virheeni, en tee enää toiste enkä todellakaan kehota muitakaan ihmisiä tekemään samaa virhettä kuin minä. Siis, en kehota niitä jotka vielä jollain järkevällä tavalla näihin asioihin suhtautuvat. Sinä et suhtaudu, ja et opi kuin omista virheistäsi ja täysin tietämättömänä levität täyttä hevonpaskaa että "pahuus on ihmisestä itsestä". Millä helvetin tietotaidolla sinä tuollaista levität kun kokemusta on pelkästä "Emmasta"? Kokeile pois vain ja katsotaan sitten mitä mieltä olet ja kumpi meistä oli oikeassa. Toisin kuin tuo edeltävä, minä en edes ole kristitty, mutta suosittelen todellakin kääntymään Kristuksen puoleen sen jälkeen kun olet kokeillut ja nähnyt mitä todellisuus on ja kuinka väärässä oletkaan ollut noissa mielipiteissäsi. Sinun sanoissasi kuultaa myös selvääkin selvemmin se valhe mitä demonit levittävät.


      • Nuo tulevat ensin mieleen j...
        hyväEmma kirjoitti:

        Olet tutkinut Mooseksen kirjoja, joissa on kaikenlaista mustaa magiaa. Omistat varmaan ns. mustan raamatunkin.
        On Satanistit ja sen palvojat, mutta kyllä se pahuus tulee ihan ihmisestä itsestään.Ihminen voi suggeroida itsensä tekemään melkein mitä vaan, ja sitten syytetään pahoja henkiä, kun niitä ensin kutsutaan.
        Meissä kaikissa asuu pieni piru, ja pieni enkeli, itse päätämme, kumman kaa leikitään...

        ...mutta totuus on paljon laajempi. Ihmisessä on kyvykkyys - ja lahjoja - sekä hyvään että pahaan. Pahuus itsellisenä Olemuksen tahtona ja voimina, on eri asia.
        Ihmisen luontainen minuus yhtyy tähän ja tekee mielellään kaupat sen kanssa. Vasta tällöin ihmisen pahuus yltää demonisiin mittasuhteisiin. Ihminen ei enää tällöin ole itse varsinaisesti ohjaksissa.

        Olet sekoittanut Mustan raamatun ja sen Mooseksen kirjat, joihin se perustuu. Jos lukisti tarkemmin, huomaisit selkeän ja täydellisen eron näiden kahden välillä.

        Niiden henki on eri. Mooseksen kirjoissa pääpaino on Jumalassa ja Hänen suhteessaan ihmiseen. Mustassa raamatussa pääpaino on magiassa, riiteissä ja taikamenoissa. huomio kiintyy niihin ja niiden takana olevien voimien tavoitelemiseen. Raamattu varoittaa tästä VT:ssä ja kieltää sen ehdottomasti.

        Minulla ei luonnollisestikaan ole mustaa raamattua. Mieluumin luen käytettyä WC-paperia kuin sitä.


      • kuin viikinkien kypärät
        Rynkky Raimo kirjoitti:

        Melko kliseinen ja historiallisesti väärä imago Thorilla ottaen huomioon että julli edustaa skandinaavista mytologiaa mannergermaanisella mausteella sillä viikingit eivät käyttäneet sarvikypäriä. Kyseessä varmaankin tämä paljon puhuttu bibliaaninen sarvipää, maanpiirin villitsijä numero yksi. Ei kai tuo kolminaisuus koostu isästä, pojasta ja pullon hengestä? Nimittäin puollo vie hengen isukilta ja pojulta ennen ennakoitavaa aikaa mikäli tarpeeksi nauttii pullon suomista kyydeistä liikaa nautiskelee. Hauduta itseäsi ties missä tahansa kemiallisessa tahi spirituaalisessa liemessä, minä en siihen hommaan ala.

        " Kyseessä varmaankin tämä paljon puhuttu bibliaaninen sarvipää, maanpiirin villitsijä numero yksi."
        Tätähän minä olen kirjoituksissani koettanut sanoa. Sama sälli monessa eri muodossa.

        Ai niin: ei elävään uskoon "noin vain aleta".
        Kukaan ei tule uskoon, jollei jumala itse häntä vedä. Se eiu tapahdu vahingossa, pakosta eikä aina helposti. Joillekin se tietää vuosien etsimistä. Minä tulin uskoon kiitollisuudesta.

        " Nimittäin puollo vie hengen isukilta ja pojulta ennen ennakoitavaa aikaa mikäli tarpeeksi nauttii pullon suomista kyydeistä liikaa nautiskelee."

        Hmm... Mitähän tämä tarkoittaa?


      • enkelistä, mutta
        mievain999 kirjoitti:

        Aatellu itsekkin joskus että ois mukava ihan omin silmin nähä jotakin yliluonnollista. Saada se vielä kameralla talteen. Vaan eihän sitä kukaan kuitenkaan uskois jos näkis. Pahimmassa tapauksessa joutuis hullujen huoneelle. Toisaalta on niin paljon asioita joita ei paljaalla silmällä näe, että mistäs sitä tietää vaikka näitä henkimaaliman olentojakin olis. Ei vaan ihmisellä ole semmoista härveliä millä niitä vois 100% nähdä.

        se oli yksinkertaisesti tylsä. Hahmon saattoi selvästi erottaa.. ja mitä sitten? Se ei hyödyttänyt mitään.


      • Rynkky Raimo
        kuin viikinkien kypärät kirjoitti:

        " Kyseessä varmaankin tämä paljon puhuttu bibliaaninen sarvipää, maanpiirin villitsijä numero yksi."
        Tätähän minä olen kirjoituksissani koettanut sanoa. Sama sälli monessa eri muodossa.

        Ai niin: ei elävään uskoon "noin vain aleta".
        Kukaan ei tule uskoon, jollei jumala itse häntä vedä. Se eiu tapahdu vahingossa, pakosta eikä aina helposti. Joillekin se tietää vuosien etsimistä. Minä tulin uskoon kiitollisuudesta.

        " Nimittäin puollo vie hengen isukilta ja pojulta ennen ennakoitavaa aikaa mikäli tarpeeksi nauttii pullon suomista kyydeistä liikaa nautiskelee."

        Hmm... Mitähän tämä tarkoittaa?

        Älä ota höpötarinoita todesta ettei tule kova pudotus uskon hypyn myötä. Se on kuule painovoimalla tässä keississä viimone sana, PLÄTS.

        Tulkitse tekstejäni miten tohit kuten olet tulkinnut kokemuksiasi ja myyttejä tähänkin asti, eli anna virran viedä sillä rationaliset rannat on jo jäänet lukemttomien horisonttien taakse, hei hei.


      • selkein ratkaisu hengellis...
        Rynkky Raimo kirjoitti:

        Älä ota höpötarinoita todesta ettei tule kova pudotus uskon hypyn myötä. Se on kuule painovoimalla tässä keississä viimone sana, PLÄTS.

        Tulkitse tekstejäni miten tohit kuten olet tulkinnut kokemuksiasi ja myyttejä tähänkin asti, eli anna virran viedä sillä rationaliset rannat on jo jäänet lukemttomien horisonttien taakse, hei hei.

        Onko Jeesusta olemassa? Mikä ja kuka olen maailmankaikkeuteen nähden? Tiedänkö jo kaiken, vai onko minulla vielä oppimista? Aarggggggggh! Omena putosi puusta! Painovoima!Siis vastaus edellisiin on: ei.
        Hei hei!


      • Rynkky Raimo
        selkein ratkaisu hengellis... kirjoitti:

        Onko Jeesusta olemassa? Mikä ja kuka olen maailmankaikkeuteen nähden? Tiedänkö jo kaiken, vai onko minulla vielä oppimista? Aarggggggggh! Omena putosi puusta! Painovoima!Siis vastaus edellisiin on: ei.
        Hei hei!

        Sinäpä kysyt paljon nopeasti. Yritän vastata kysymyksiisi.
        1) Ei ole mikäli tarkoitat historiallisesti kuuluisinta nimen haltijaa. Kyseessä hype josta väänneetty kaikkea legendaa ja liimailtu päälle muita legendoja. Eli jumalallisena olentona täyttä paskaa, koska sellaisia emme tunne.
        2) Minä, sinä ja muut olemme vain hiukkaskasaantumia, joiden henk. koht. teoilla on kosmoksen toimivuuden kannalta lähes olematon vaikutus. Psyko-fyysis-sosiaalinen määritys osaltasi on vaiakeaa koska en tunne tapaustasi.
        3) Kukaan ei tiedä kaikkia mistään ja kaikilla on opittavaa koko ajan.
        4) Hmmm...Eihän tuo ole kysymys vaan kliseinen sarjakuva kuolonkorahdus.
        5) Omena putoaa puusta sen ollessa kypsä tai jonkin ulkoisen voiman irrottaessa sen. Suomessa ympärivuotiset omenasadot eivät ole mahdollisia ilmastollisten tekijöiden vuoksi, joten tämän vuoksi sanoin vain että omena ei oli suomalainen ellei kyseessä ole viime syksyinen johon viittasit imperfekti muodolla.
        6) Ei tuokaan ole kysymys. Gravitaatio on olemassa halusit tai et.
        7) Vastaan olemattomaan kysykseesi että kyllä huumorin kukka kukkii jos sitä ravitsee älyllä ja sen puutteella. Tä?

        No heipä hei vaan. Näillä eväillä kolmanteen erään.


      • Et esittä nyt kuitenkaan pa...
        Rynkky Raimo kirjoitti:

        Sinäpä kysyt paljon nopeasti. Yritän vastata kysymyksiisi.
        1) Ei ole mikäli tarkoitat historiallisesti kuuluisinta nimen haltijaa. Kyseessä hype josta väänneetty kaikkea legendaa ja liimailtu päälle muita legendoja. Eli jumalallisena olentona täyttä paskaa, koska sellaisia emme tunne.
        2) Minä, sinä ja muut olemme vain hiukkaskasaantumia, joiden henk. koht. teoilla on kosmoksen toimivuuden kannalta lähes olematon vaikutus. Psyko-fyysis-sosiaalinen määritys osaltasi on vaiakeaa koska en tunne tapaustasi.
        3) Kukaan ei tiedä kaikkia mistään ja kaikilla on opittavaa koko ajan.
        4) Hmmm...Eihän tuo ole kysymys vaan kliseinen sarjakuva kuolonkorahdus.
        5) Omena putoaa puusta sen ollessa kypsä tai jonkin ulkoisen voiman irrottaessa sen. Suomessa ympärivuotiset omenasadot eivät ole mahdollisia ilmastollisten tekijöiden vuoksi, joten tämän vuoksi sanoin vain että omena ei oli suomalainen ellei kyseessä ole viime syksyinen johon viittasit imperfekti muodolla.
        6) Ei tuokaan ole kysymys. Gravitaatio on olemassa halusit tai et.
        7) Vastaan olemattomaan kysykseesi että kyllä huumorin kukka kukkii jos sitä ravitsee älyllä ja sen puutteella. Tä?

        No heipä hei vaan. Näillä eväillä kolmanteen erään.

        1,2)Kristus on minulle erittäin elävä ja todellinen jokapäiväinen kumppani. Raamattu avautuu ja puhuu, puhuttelee minua. Samoin kymmeniä miljoonia muita.

        2,1)Ennen ajattelin itse samoin. Usko avasi minulle uudet näkymät. Jokainen on tärkeä. Jokaisen tekemiset merkitsevät. KANNATTAA pyrkiä
        oikeudenmukaisuuteen ja elämään muidenkin kuin itsensä hyväksi. Elämä on elämää vasta, kun voi ja saa antaa. Tämä ei ole hengellisillä lässyttelyä, vaan nykyään tosi haaste minulle.
        En aio elää loppuelämääni "vain itselleni" ja omille asioilleni, vaan suunnata sitä muiden hyväksi parhaani mukaan. Aktiivisia tapoja siihen löytyy.

        3,3,) Hienoa!Olemme samaa mieltä.

        5) Hyvä, että olet perehtynyt omenoiden toimiin syyskauden aikana. Ainakin tuon syksyisen omenan, olipa hän sitten missä tahansa. Lohdutontahan olisi, jollei kukaan panisi lätsähtelyä merkille. Nyt, muuten, ymmärrän LÄTS! -ideologiasi perimmäisen, havainnolliseen lähestymistapaan perustuvan tuskasi siitä, että
        uskoni "lopahtaessa" pudotus olisi pitkä ja kivulloinen.

        Se olisi sitä epäilemättä, jos jalat olisivat maasta irti. On kuitenkin harvinaisen totta, että kun kohtaa Jumalan, joka on harvinaisen transkendentti (tuonpuoleinen), kaikki immanentti (tämänpuoleinen)saa aivan erilaisen ja erityisen painoarvon kuin ennen elämässä. Pienet ja suuret asiat ovat merkityksellisiä. Elämä on rikkaampaa. Tämä hetki tässä ja nyt on tärkeä. Mieli EI haahuile epämääräisissä hengen maailmoissa, vaan elää uskoa todeksi nimenomaan tässä maailmassa. Tilipom.


      • Rynkky Raimo
        Et esittä nyt kuitenkaan pa... kirjoitti:

        1,2)Kristus on minulle erittäin elävä ja todellinen jokapäiväinen kumppani. Raamattu avautuu ja puhuu, puhuttelee minua. Samoin kymmeniä miljoonia muita.

        2,1)Ennen ajattelin itse samoin. Usko avasi minulle uudet näkymät. Jokainen on tärkeä. Jokaisen tekemiset merkitsevät. KANNATTAA pyrkiä
        oikeudenmukaisuuteen ja elämään muidenkin kuin itsensä hyväksi. Elämä on elämää vasta, kun voi ja saa antaa. Tämä ei ole hengellisillä lässyttelyä, vaan nykyään tosi haaste minulle.
        En aio elää loppuelämääni "vain itselleni" ja omille asioilleni, vaan suunnata sitä muiden hyväksi parhaani mukaan. Aktiivisia tapoja siihen löytyy.

        3,3,) Hienoa!Olemme samaa mieltä.

        5) Hyvä, että olet perehtynyt omenoiden toimiin syyskauden aikana. Ainakin tuon syksyisen omenan, olipa hän sitten missä tahansa. Lohdutontahan olisi, jollei kukaan panisi lätsähtelyä merkille. Nyt, muuten, ymmärrän LÄTS! -ideologiasi perimmäisen, havainnolliseen lähestymistapaan perustuvan tuskasi siitä, että
        uskoni "lopahtaessa" pudotus olisi pitkä ja kivulloinen.

        Se olisi sitä epäilemättä, jos jalat olisivat maasta irti. On kuitenkin harvinaisen totta, että kun kohtaa Jumalan, joka on harvinaisen transkendentti (tuonpuoleinen), kaikki immanentti (tämänpuoleinen)saa aivan erilaisen ja erityisen painoarvon kuin ennen elämässä. Pienet ja suuret asiat ovat merkityksellisiä. Elämä on rikkaampaa. Tämä hetki tässä ja nyt on tärkeä. Mieli EI haahuile epämääräisissä hengen maailmoissa, vaan elää uskoa todeksi nimenomaan tässä maailmassa. Tilipom.

        Piä vaan se ristiriippujasi mentaalisena riippakivenäsi veneessäsi. Jos tuo biblia maistuu ja avautuu kokeile muitakin myyttiteoksia (Mahabharata, Gilgames eepos, Antiikin mytologia, Kalevala, Silmarillion...) sillä myytit vain myytejä ja usein hienoja tarinoita sellaisenaan.

        Arvostan universaalia moraalia, joka on kehittynyt uskonnoista huolimatta. Uskonnot oikeuttavat liikaa dogmaattisesti epäoikeudenmukaisuutta, uskonto ilmentää vain ajan henkeä ja käsitteitä, ja luo pelotteellaan pohjan vallankäytölle. Pelko on hallitsemisen peruskiviä, koska pelko on kuin näkymätön koura joka puristaa sydämestä myötätunnon ja aivoista järjen. Uskonto on kuin kahleet joka rajoittaa moraalista ja älyllistä liikkumavaraa. Uskonto on kuin liekanaru joka rajaa kokemukset tunkkaiselle sisäpihalle. Uskonto on kuin side silmillä estäen näkemästä maailmaa sellaisenaan kuin se on. Uskonto on kuin ohjelmoitu kollektiivisuus joka tappaa yhteisön linjasta poikkeavan ajattelun.

        Luulen että kantani on tullut sinulle erittäin selväksi uskonnollisen huuhaan suhteen. Minä en perkeleen ristiä/kuun sirppiä/tähteä ala kantamaan koska se taittaa henkisen ja moraalisen ryhdin. Uskalla kyseenalaistaa, uskalla olla kriittinen. Cogito ergo sum.


      • mikä laajentaa juttuvalikoimaa
        Rynkky Raimo kirjoitti:

        Piä vaan se ristiriippujasi mentaalisena riippakivenäsi veneessäsi. Jos tuo biblia maistuu ja avautuu kokeile muitakin myyttiteoksia (Mahabharata, Gilgames eepos, Antiikin mytologia, Kalevala, Silmarillion...) sillä myytit vain myytejä ja usein hienoja tarinoita sellaisenaan.

        Arvostan universaalia moraalia, joka on kehittynyt uskonnoista huolimatta. Uskonnot oikeuttavat liikaa dogmaattisesti epäoikeudenmukaisuutta, uskonto ilmentää vain ajan henkeä ja käsitteitä, ja luo pelotteellaan pohjan vallankäytölle. Pelko on hallitsemisen peruskiviä, koska pelko on kuin näkymätön koura joka puristaa sydämestä myötätunnon ja aivoista järjen. Uskonto on kuin kahleet joka rajoittaa moraalista ja älyllistä liikkumavaraa. Uskonto on kuin liekanaru joka rajaa kokemukset tunkkaiselle sisäpihalle. Uskonto on kuin side silmillä estäen näkemästä maailmaa sellaisenaan kuin se on. Uskonto on kuin ohjelmoitu kollektiivisuus joka tappaa yhteisön linjasta poikkeavan ajattelun.

        Luulen että kantani on tullut sinulle erittäin selväksi uskonnollisen huuhaan suhteen. Minä en perkeleen ristiä/kuun sirppiä/tähteä ala kantamaan koska se taittaa henkisen ja moraalisen ryhdin. Uskalla kyseenalaistaa, uskalla olla kriittinen. Cogito ergo sum.

        Maailman myyttikokoelma ja muut uskonnot ovat tulleet viimeisten vuosikymmenien aikana tutuiksi.

        Arvostan universaalia moraalia, joka on kehittynyt uskonnoista huolimatta.

        Samoin. Moraali ja etiikka eivät liity välttämättä suoraan uskoon tai uskontoon, eikä minkään uskon harjoittajaa tai uskonnon tunnistajaa pelkkä teologia pyhitä. Uskon tulee näkyä teoissa. Se on uskon tunnustamisen eräs keskeisin kohta: elänkö sen mukaan, mihin sydämessäni uskon. Jollen, miksen? Mitä on tehtävissä korjatakseni asian?

        Vastaukset ovat usein ilmeisiä ja nopeasti asennemuutoksella korjattavissa, joidenkin ongelmiensa kanssa joutuu painimaan vuosikaudet, jotkin asiat jäävät vain tunnistetuksi ja tunnustetuksi tosiasiaksi, jolle ei itse voi mitään, mutta joka on sentään "valossa" ja siten paremmin hallittavissa.

        Uskonnot oikeuttavat liikaa dogmaattisesti epäoikeudenmukaisuutta,

        Totta. Kun elävä usko muuttuu sitovaksi uskonnoksi, se on orjuutta monella tasolla
        -ja välittömästi. Tästä paavali kirjoittaa raamatussa kokonaisen kirjeen
        galatalaisille. Kirje alkaa kuvaavasti
        "Oi te älyttömät galatalaiset!"

        Uskovan on liian helppo muokata elävä lahjausko omien tapojensa, uskomustensa ja elämäntottumustensa mukaiseksi, niin, että siitä tulee häntä itseään ja siten helposti muitakin sitova elämisen malli.
        Mitä vaadin itseltäni, sitä vaadin muiltakin. Minkä hyväksyn itsessäni, sen hyväksyn muissakin. Totuuden ja itsemme tuntemisen kautta voi kasvaa hyväksyvään armollisuuteen, mutta yks-kaks se ei käy ja jokainen on aina omassa vaiheessaan matkalla finaaliin. Se on vaan näin. Uskon perusteita tämä ei muuta. Päinvastoin: yksinkertaiseen evankeliumiin - "armosta te olette pelastetut, ette itsenne kautta" -palaamalla kasvu pyrähtää aina uudelleen käyntiin.

        uskonto ilmentää vain ajan henkeä ja käsitteitä, ja luo pelotteellaan pohjan vallankäytölle.

        Pelotteillaan, maailmankuvan ja todellisuuskäsitteitten määritelmillään, esim. moraalin ja etiikan nimissä tiukalla raamatun tulkinnalla syyllistämisellä.

        Sanan tulee tulla lihaksi, elämäksi. jos vapauden evankeliumi alkaa ahdistaa, sitoa, pakottaa, tuottaa pelkoja ja ihmisorjuutta, se ei ole enää evankeliumi.

        Pidettäköön selkeä ymmärrettävä Sana sellaisenaan. Ihmisten tulkinnat on aina asetettava arvioinnin kohteeksi. Paavali velvoittaa tähän. Raamatussa ei kuitenkaan vaikeaa ole se, mitä ei voi millään ymmärtää, vaan se mitä ei millään voi ymmärtää väärin.

        Pelko on hallitsemisen peruskiviä, koska pelko on kuin näkymätön koura joka puristaa sydämestä myötätunnon ja aivoista järjen.

        Niin on. Mieleenpainuvaa on Jlan lähestyminen ihmistä VT:stä UT:hen ja lähes poikkeuksetta sanat: " Älkää pelätkö!" Se ei koske vain yliluonnollista kokemusta, vaan ihmisen tilaa. Ihminen pelkää aina jotain. Jos siihen lisätään uskonnollisuuden taakka, se on liian raskas kantaa. Jeesuksen sanoin " Tulkaa minun tyköni te työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon".

        Mitä itseeni tulee, pyrin itseäni pyrin työn ja perheen ohella lukemaan säännöllisesti monenlaista eri tyyppistä filosofiaa, psykologiaa ja ateistien kirjoituksia. Omasta mielenkiinnostani luen myös kvanttifysiikkaa ja
        historiaa ja kirjoitan paljon.

        Kaikki hyvin määritellyt maailmankatsomukset kiinnostavat minua.

        Uskonto on kuin kahleet joka rajoittaa moraalista ja älyllistä liikkumavaraa. Uskonto on kuin liekanaru joka rajaa kokemukset tunkkaiselle sisäpihalle.

        Hyvin tiivistetty. Kuten muistaakseni joskus kirjoitin, uskonto tulee latinan sanasta religion, joka tarkoittaa sitomista. Se E ole sama asia kuin elvä usko. Itse asiassa se ne ovat toistensa vastakohtia.

        Uskonto on kuin side silmillä estäen näkemästä maailmaa sellaisenaan kuin se on.

        Uskosta puhuttaessa se antaa minulle selkeän, yhtenäisen pohjan, johon voi vertailla muita käsityksiä maailmasta ja sen asioista. Olen avoin eri näkemyksille, myös nimenomaan niille, jotka eivät ole omieni mukaisia. Ne pitävät hereillä.

        Uskonto on kuin ohjelmoitu kollektiivisuus joka tappaa yhteisön linjasta poikkeavan ajattelun.

        Luulen että kantani on tullut sinulle erittäin selväksi uskonnollisen huuhaan suhteen. Minä en perkeleen ristiä/kuun sirppiä/tähteä ala kantamaan koska se taittaa henkisen ja moraalisen ryhdin.

        Tuntuu ehkä sinusta uskonnolliselta, mutta minulle selkein ryhdistäytymisen paikka on AINA avoimena raamatun ääressä oleminen. Se suoristaa henkisen ja hengellisen ryhdin joskus nii, että sen tuntee fyysisenäkin ojentautumisena. Se vapauttaa ja tuo aina yhtä yllättävän ilon mukanaan. Samalla myös jotain uutta raamatusta: mitä se todella sanoo ja mitä musitaa sen sanovan.

        Uskalla kyseenalaistaa, uskalla olla kriittinen.

        Erinomainen kehotus! Kyseenalaistan melkein kaiken. Uskoni ei pysy hengissä ilman vähän väliä perusteellisesti läpikäytyä ravistelua ja kaiken omaksumanai koettelemista. Teen jatkuvaa pesäeroa omaan farisealaiseen uskonnollisuuteeni ja pieksän sitä lukemalla yhä uudestaan evankeliumin armosanomaa, joka tekee oman - psykologisen ja uskonnollisen - suorittamisen eli itsensä parantelemisen turhaksi.

        Parempi ainakin ensin myöntää se mitä on, niin saattaa joskus päästä siihen, mitä pitäisi.

        Cogito ergo sum.

        Anno Domini 2009


      • Rynkky Raimo
        mikä laajentaa juttuvalikoimaa kirjoitti:

        Maailman myyttikokoelma ja muut uskonnot ovat tulleet viimeisten vuosikymmenien aikana tutuiksi.

        Arvostan universaalia moraalia, joka on kehittynyt uskonnoista huolimatta.

        Samoin. Moraali ja etiikka eivät liity välttämättä suoraan uskoon tai uskontoon, eikä minkään uskon harjoittajaa tai uskonnon tunnistajaa pelkkä teologia pyhitä. Uskon tulee näkyä teoissa. Se on uskon tunnustamisen eräs keskeisin kohta: elänkö sen mukaan, mihin sydämessäni uskon. Jollen, miksen? Mitä on tehtävissä korjatakseni asian?

        Vastaukset ovat usein ilmeisiä ja nopeasti asennemuutoksella korjattavissa, joidenkin ongelmiensa kanssa joutuu painimaan vuosikaudet, jotkin asiat jäävät vain tunnistetuksi ja tunnustetuksi tosiasiaksi, jolle ei itse voi mitään, mutta joka on sentään "valossa" ja siten paremmin hallittavissa.

        Uskonnot oikeuttavat liikaa dogmaattisesti epäoikeudenmukaisuutta,

        Totta. Kun elävä usko muuttuu sitovaksi uskonnoksi, se on orjuutta monella tasolla
        -ja välittömästi. Tästä paavali kirjoittaa raamatussa kokonaisen kirjeen
        galatalaisille. Kirje alkaa kuvaavasti
        "Oi te älyttömät galatalaiset!"

        Uskovan on liian helppo muokata elävä lahjausko omien tapojensa, uskomustensa ja elämäntottumustensa mukaiseksi, niin, että siitä tulee häntä itseään ja siten helposti muitakin sitova elämisen malli.
        Mitä vaadin itseltäni, sitä vaadin muiltakin. Minkä hyväksyn itsessäni, sen hyväksyn muissakin. Totuuden ja itsemme tuntemisen kautta voi kasvaa hyväksyvään armollisuuteen, mutta yks-kaks se ei käy ja jokainen on aina omassa vaiheessaan matkalla finaaliin. Se on vaan näin. Uskon perusteita tämä ei muuta. Päinvastoin: yksinkertaiseen evankeliumiin - "armosta te olette pelastetut, ette itsenne kautta" -palaamalla kasvu pyrähtää aina uudelleen käyntiin.

        uskonto ilmentää vain ajan henkeä ja käsitteitä, ja luo pelotteellaan pohjan vallankäytölle.

        Pelotteillaan, maailmankuvan ja todellisuuskäsitteitten määritelmillään, esim. moraalin ja etiikan nimissä tiukalla raamatun tulkinnalla syyllistämisellä.

        Sanan tulee tulla lihaksi, elämäksi. jos vapauden evankeliumi alkaa ahdistaa, sitoa, pakottaa, tuottaa pelkoja ja ihmisorjuutta, se ei ole enää evankeliumi.

        Pidettäköön selkeä ymmärrettävä Sana sellaisenaan. Ihmisten tulkinnat on aina asetettava arvioinnin kohteeksi. Paavali velvoittaa tähän. Raamatussa ei kuitenkaan vaikeaa ole se, mitä ei voi millään ymmärtää, vaan se mitä ei millään voi ymmärtää väärin.

        Pelko on hallitsemisen peruskiviä, koska pelko on kuin näkymätön koura joka puristaa sydämestä myötätunnon ja aivoista järjen.

        Niin on. Mieleenpainuvaa on Jlan lähestyminen ihmistä VT:stä UT:hen ja lähes poikkeuksetta sanat: " Älkää pelätkö!" Se ei koske vain yliluonnollista kokemusta, vaan ihmisen tilaa. Ihminen pelkää aina jotain. Jos siihen lisätään uskonnollisuuden taakka, se on liian raskas kantaa. Jeesuksen sanoin " Tulkaa minun tyköni te työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon".

        Mitä itseeni tulee, pyrin itseäni pyrin työn ja perheen ohella lukemaan säännöllisesti monenlaista eri tyyppistä filosofiaa, psykologiaa ja ateistien kirjoituksia. Omasta mielenkiinnostani luen myös kvanttifysiikkaa ja
        historiaa ja kirjoitan paljon.

        Kaikki hyvin määritellyt maailmankatsomukset kiinnostavat minua.

        Uskonto on kuin kahleet joka rajoittaa moraalista ja älyllistä liikkumavaraa. Uskonto on kuin liekanaru joka rajaa kokemukset tunkkaiselle sisäpihalle.

        Hyvin tiivistetty. Kuten muistaakseni joskus kirjoitin, uskonto tulee latinan sanasta religion, joka tarkoittaa sitomista. Se E ole sama asia kuin elvä usko. Itse asiassa se ne ovat toistensa vastakohtia.

        Uskonto on kuin side silmillä estäen näkemästä maailmaa sellaisenaan kuin se on.

        Uskosta puhuttaessa se antaa minulle selkeän, yhtenäisen pohjan, johon voi vertailla muita käsityksiä maailmasta ja sen asioista. Olen avoin eri näkemyksille, myös nimenomaan niille, jotka eivät ole omieni mukaisia. Ne pitävät hereillä.

        Uskonto on kuin ohjelmoitu kollektiivisuus joka tappaa yhteisön linjasta poikkeavan ajattelun.

        Luulen että kantani on tullut sinulle erittäin selväksi uskonnollisen huuhaan suhteen. Minä en perkeleen ristiä/kuun sirppiä/tähteä ala kantamaan koska se taittaa henkisen ja moraalisen ryhdin.

        Tuntuu ehkä sinusta uskonnolliselta, mutta minulle selkein ryhdistäytymisen paikka on AINA avoimena raamatun ääressä oleminen. Se suoristaa henkisen ja hengellisen ryhdin joskus nii, että sen tuntee fyysisenäkin ojentautumisena. Se vapauttaa ja tuo aina yhtä yllättävän ilon mukanaan. Samalla myös jotain uutta raamatusta: mitä se todella sanoo ja mitä musitaa sen sanovan.

        Uskalla kyseenalaistaa, uskalla olla kriittinen.

        Erinomainen kehotus! Kyseenalaistan melkein kaiken. Uskoni ei pysy hengissä ilman vähän väliä perusteellisesti läpikäytyä ravistelua ja kaiken omaksumanai koettelemista. Teen jatkuvaa pesäeroa omaan farisealaiseen uskonnollisuuteeni ja pieksän sitä lukemalla yhä uudestaan evankeliumin armosanomaa, joka tekee oman - psykologisen ja uskonnollisen - suorittamisen eli itsensä parantelemisen turhaksi.

        Parempi ainakin ensin myöntää se mitä on, niin saattaa joskus päästä siihen, mitä pitäisi.

        Cogito ergo sum.

        Anno Domini 2009

        Itse vältän ajatumista hengellisyyden syövereihin enkä nojaudu spirituaaliseen myyttissaarnaamiseen, joka perustuu fiktiiviseen bibliografiaan, "todistaakseni" mitään. Verbaalikaan merkitys on tärkeä mutta se ei konkretisoi uskonnollisia kokemuksia reaalitodellisuudeksi. "Pyhien kirjojen" poeettiset tai moraalisesti hienolta kalskahvat lainaukset ovat vain universaalia myyttistä folkloristiikkaa joiden totuusarvo tapahtumien suhteen liki nolla. Viikossa kylän läpi kiertävät huhut saavat jonkin asian suhteen saavat epärealistiset mittasuhteet ja sisällön joten miten käy kun huhut muokkautuvat tarinaksi, tai moniksi sellaisiksi: halki vuosisatojen, läpi vuosituhansien ja poikki kymmenien sukupolvien. Uskonnolliset tarinat ovat muuttuvia joihin sukupolvien vyöryessä ihmiset lisäävät uusia tapahtumia ja poistavat vanhoja. Piirroksen kopion kopio sadannessa sukupolvessa ei ole enää kuin kalpea ja usvainen muisto alkuperäisestä: liki täysin valkoinen paperi. Valkoinen paperi ei kerro mitään joten joku ihminen kuvittelee pystyvänsä näkemään alkuperäisen piirroksen ja piirtää oman versionsa jolloin viimeinenkin alkuperäisen piirroksen vedos on kadonnut ajan muurin taakse.


      • verbaLIIKKA on koetun likiarvo
        Rynkky Raimo kirjoitti:

        Itse vältän ajatumista hengellisyyden syövereihin enkä nojaudu spirituaaliseen myyttissaarnaamiseen, joka perustuu fiktiiviseen bibliografiaan, "todistaakseni" mitään. Verbaalikaan merkitys on tärkeä mutta se ei konkretisoi uskonnollisia kokemuksia reaalitodellisuudeksi. "Pyhien kirjojen" poeettiset tai moraalisesti hienolta kalskahvat lainaukset ovat vain universaalia myyttistä folkloristiikkaa joiden totuusarvo tapahtumien suhteen liki nolla. Viikossa kylän läpi kiertävät huhut saavat jonkin asian suhteen saavat epärealistiset mittasuhteet ja sisällön joten miten käy kun huhut muokkautuvat tarinaksi, tai moniksi sellaisiksi: halki vuosisatojen, läpi vuosituhansien ja poikki kymmenien sukupolvien. Uskonnolliset tarinat ovat muuttuvia joihin sukupolvien vyöryessä ihmiset lisäävät uusia tapahtumia ja poistavat vanhoja. Piirroksen kopion kopio sadannessa sukupolvessa ei ole enää kuin kalpea ja usvainen muisto alkuperäisestä: liki täysin valkoinen paperi. Valkoinen paperi ei kerro mitään joten joku ihminen kuvittelee pystyvänsä näkemään alkuperäisen piirroksen ja piirtää oman versionsa jolloin viimeinenkin alkuperäisen piirroksen vedos on kadonnut ajan muurin taakse.

        Minusta tuo yhteenkasattujen, suusta suuhun kiertävien vakiojuttujen kokoelma haiskahtaa pölylle. Uskon, että NE ainakin ovat säilyneet vuosituhansia muuttumattomina, sen verran unettavia ne ovat.
        Mr. Rynnäkkökivääri: kehoitit minua koettelemaan ja tutkimaan asioita useammasta näkökulmasta. Olen tehnyt näin ja teen vastakin. Se on mielenkiintyoista.
        Tunnut olevan ajattelemaan kykenevä kaverii. Siksi kehoitan sinua samaan journalistiseen tutkimustyöhön vaikkapa jonkun perusteologisen, nykyaikaisen ja lyhyen kirjasen kautta.
        Ärise vain. Moni kirjoittamistasi
        "itsestäänselvyyksistä" ropsahtaa näin helpoiten pihalle. Se on myös nopein tapa ymmärtää esim. raamatullista teologiaa. Mitä enemmän itsestäänselvyyksiä, sitä vähemmän ajattelua.

        Sanoja ja kuvia voi lähestyä monelta taholta.
        Sanat eivät kykene koskaan ilmaisemaan sitä, mikä on hengellinen kokemus, olipa kokemus pimeyden henkiolentojen tai kirkkauden Jumalan, kanssa. Nämä ovat ilmiöissä aina perimmäisinä kyseessä.

        Kuva kuusta luolapiirroksissa 6000v. sitten, nahkakäärössä 2000 eKr ja netissä 2000 jKr ilmaisevat yllättävän selkeästi saman ilmiön.
        Ne eivät kuitenkaan OLE tuo ilmiö. Ne saattavat kuitenkin osoittaa suunnan, missä ilmiön voi havaita, kohottamaan päänsä.

        Ainahan "höpötyksille" voi huitaista kädellään, mutta näkemättä jää kaunis luonnonilmiö. Jumalasta puhuttaessa paljon enemmän. Omakohtainen asioista selvän ottaminen- niin ettei tarvitse jäädä huhupuheiden varaan - ei ole kummassakaan tapauksessa ylivoimaisen vaikeaa.


      • Rynkky Raimo
        verbaLIIKKA on koetun likiarvo kirjoitti:

        Minusta tuo yhteenkasattujen, suusta suuhun kiertävien vakiojuttujen kokoelma haiskahtaa pölylle. Uskon, että NE ainakin ovat säilyneet vuosituhansia muuttumattomina, sen verran unettavia ne ovat.
        Mr. Rynnäkkökivääri: kehoitit minua koettelemaan ja tutkimaan asioita useammasta näkökulmasta. Olen tehnyt näin ja teen vastakin. Se on mielenkiintyoista.
        Tunnut olevan ajattelemaan kykenevä kaverii. Siksi kehoitan sinua samaan journalistiseen tutkimustyöhön vaikkapa jonkun perusteologisen, nykyaikaisen ja lyhyen kirjasen kautta.
        Ärise vain. Moni kirjoittamistasi
        "itsestäänselvyyksistä" ropsahtaa näin helpoiten pihalle. Se on myös nopein tapa ymmärtää esim. raamatullista teologiaa. Mitä enemmän itsestäänselvyyksiä, sitä vähemmän ajattelua.

        Sanoja ja kuvia voi lähestyä monelta taholta.
        Sanat eivät kykene koskaan ilmaisemaan sitä, mikä on hengellinen kokemus, olipa kokemus pimeyden henkiolentojen tai kirkkauden Jumalan, kanssa. Nämä ovat ilmiöissä aina perimmäisinä kyseessä.

        Kuva kuusta luolapiirroksissa 6000v. sitten, nahkakäärössä 2000 eKr ja netissä 2000 jKr ilmaisevat yllättävän selkeästi saman ilmiön.
        Ne eivät kuitenkaan OLE tuo ilmiö. Ne saattavat kuitenkin osoittaa suunnan, missä ilmiön voi havaita, kohottamaan päänsä.

        Ainahan "höpötyksille" voi huitaista kädellään, mutta näkemättä jää kaunis luonnonilmiö. Jumalasta puhuttaessa paljon enemmän. Omakohtainen asioista selvän ottaminen- niin ettei tarvitse jäädä huhupuheiden varaan - ei ole kummassakaan tapauksessa ylivoimaisen vaikeaa.

        Luonnon mystifioiminen persoonallisen jumalan luomaksi tai olomuodoksi on tarve kokea ja elää satua jota eivät kahlitse fysiikan lait. Joillekin tietäminen vaatii liikaa tutkimista joten on helpompi uskoa, sammuttaa mielensä ja aistinsa suuren illuusion edessä. Luonnon monimuotoisuus ja laajuus ylittää ihmismielen käsityskyvyn joka saatta pelottaa ja tätä on helpompi käsitellä inhmillistämällä sen olemassaolo ja näennäinen tarkoitus.

        On ylimielistä, jopa naiivia, olettaa ja uskoa että jokin luova voima, näkymätön ja ihmismäinen jumala, olisi luonut tämän kaiken ihmistä varten ilman mitään näyttöä. Kuka tahansa voi keksiä vaihtoehtoisia luomisoppeja ja sanoa niiden olevan totta koska niitä ei voida muka todistaa vääräksi, samaanaikaan hänen itsensä ollessa kyvytön todistamaan niiden oikeellisuuudesta. Pelko ja tietämättömyys eivät saa sumentaa objektiivisia havaintoja ja niihin pohjautuvaa rationaalista tutkimusta.


      • Se ei sulje niitä
        Rynkky Raimo kirjoitti:

        Luonnon mystifioiminen persoonallisen jumalan luomaksi tai olomuodoksi on tarve kokea ja elää satua jota eivät kahlitse fysiikan lait. Joillekin tietäminen vaatii liikaa tutkimista joten on helpompi uskoa, sammuttaa mielensä ja aistinsa suuren illuusion edessä. Luonnon monimuotoisuus ja laajuus ylittää ihmismielen käsityskyvyn joka saatta pelottaa ja tätä on helpompi käsitellä inhmillistämällä sen olemassaolo ja näennäinen tarkoitus.

        On ylimielistä, jopa naiivia, olettaa ja uskoa että jokin luova voima, näkymätön ja ihmismäinen jumala, olisi luonut tämän kaiken ihmistä varten ilman mitään näyttöä. Kuka tahansa voi keksiä vaihtoehtoisia luomisoppeja ja sanoa niiden olevan totta koska niitä ei voida muka todistaa vääräksi, samaanaikaan hänen itsensä ollessa kyvytön todistamaan niiden oikeellisuuudesta. Pelko ja tietämättömyys eivät saa sumentaa objektiivisia havaintoja ja niihin pohjautuvaa rationaalista tutkimusta.

        "Luonnon mystifioiminen persoonallisen jumalan luomaksi tai olomuodoksi"

        Mikä on tämä vaihtoehtoinen... "olomuoto"?

        Mikäli viittaat "luonnon mystifioimisella" edelliseen kirjoitukseeni, jossa esitin luonnon ilmiöiden havainnoinnin vertauskuvana ilmiöstä, joka
        a) ei ole eri kehitys- ja aikakausista kiinni ja joka ilmenee olemuksensa mukaan samanlaisena sukupolvesta toiseen (kuu)
        b)sopii hyvin myös hengellisten asioitten kuvaamiseen ja niiden kohtaamiseen, olet käsittänyt kirjoitukseni väärin.

        "on tarve kokea ja elää satua jota eivät kahlitse fysiikan lait."
        Fysiikan lait eivät kahlitse ylipäänsä MITÄÄN satuja. Mm. satukirjat eivät ole opetuskirjallisuutta.

        Itse en koe "tarvetta kokea ja elää satua", vaan reaalitodellisuutta - myös hengellisissä asioissa.

        " Joillekin tietäminen vaatii liikaa tutkimista joten on helpompi uskoa, sammuttaa mielensä ja aistinsa suuren illuusion edessä."
        Niin. Joko luit perustietoja esim. raamatuntutkimuksen perusteista? Tietäminen vaatii tietoa. Se suorastaan edellyttää sitä.

        "…sammuttaa mielensä ja aistinsa suuren illuusion edessä"

        Elämä ja maailmankaikkeus eivät ole illuusioita, vaan totta. Siksi ne ovat usein hätkähdyttäviä, haltioitioittavia ilmiöitä. Sekä makro- , että mikromaailmankaikkeus ovat täynnä käsityskyvyn rajoilla olevia ihmeitä. Sitä samaa on myös elämä itsessään.

        "…sammuttaa mielensä ja aistinsa”
        Käsityksesi ilmeisesti on, että usko "käskee" sulkemaan mielensä näiltä ihmeiltä. Se ei ole raamatun mukaista uskoa, jos olet sellaiseen törmännyt.

        Raamattu kehottaa avaamaan silmänsä ja korvansa. Se koskee niin Jumalaa, luonnon ilmiöitä kuin niiden lainalaisuuksiakin,avartumista ”antamaan verran verrasta” muille ihmisille.

        Mm. Newtonille ja Eisteinille usko yhteen Suureen Luojajumalaan oli heidän tutkimustyötään innoittava ja kannustava tekijä. Se ei sulkenut heidän silmiään.

        "On ylimielistä, jopa naiivia, olettaa ja uskoa että jokin luova voima, näkymätön ja ihmismäinen jumala, olisi luonut tämän kaiken ihmistä varten ilman mitään näyttöä. "

        Olisiko parempi, jos Jumala olisi luonut tämän kaiken jonkin erillisen "näytön" kanssa? Millainenhan sellainen näyttö olisi? Minusta luomistyö on juuri itsessään suuri ”näyttö”, käden jälki maailmassa. Se kertoo Luojansa kyvyistä ja kekseliäästä luonteesta. Siinä näkyy kuinka Hän on iloinnut tätä tehdessään. Se on majesteettinen ja kaunis voimannäyttö. Riittää minulle.

        "On ylimielistä, jopa naiivia, olettaa ja uskoa että jokin luova voima, näkymätön ja ihmismäinen jumala..."

        Minusta on ylimielistä ja omahyväisen naiivia on kieltää Luoja.

        Jumala olisi näkyvä, uskoa ei tarvittaisi.
        Uskon, että Jumala loi meidät omaksi kuvakseen - monella tasolla. Me koetamme luoda hänestä omamme kuvamme - varsin yksiulotteisesti.

        Raamattu kieltää Jumalan kuvien tekemisen.
        Se koskee myös mielikuviamme Hänestä. Itse Elämää on mahdoton kuvata yhdellä tavalla. Mielikuvamme ovat aina jäykkiä, riittämättömiä ja lopulta helposti väkivaltaisia kuvia Hänestä.

        Me olemme ne, jotka potevat tajunnan ahtautta Hänen suhteensa. Jollei Jla olisi itse ilmaissut itseään - ja tekisi niin jatkuvasti mm. Sanansa kautta - meillä ei olisi toivoakaan löytää häntä omilla ponnisteluillamme. Hän on ja tulee aina säilymään mysteerinä, siitä huolimatta, etä Hän on kohdattavissa oleva, ihmisen kanssa vuorovaikutusta tahtova persoona.

        Seurakseen Hän meidät alunperin loikin. Se, kenellä on kaikki, hänelle kallisarvoisinta on aito, syvä kommunikaatio toisen persoonan kanssa. Sellaista ei voi vaatia eikä pakottaa, koska sellaisena se menettäisi merkityksensä.

        Jos yhteydenpito on ihmisen kannalta aitoa, vilpitöntä ja suoraa, se tekee jopa jumalaan vaikutuksen. Vapauden säilyminen ja siinä kasvaminen on oleellista suhteessa. Se tuo mukanaan paljon hyvää muillekin.

        "Kuka tahansa voi keksiä vaihtoehtoisia luomisoppeja"

        Niin voi. Ja on niitä kehiteltykin.

        " Ja sanoa niiden olevan totta koska niitä ei voida muka todistaa vääräksi, samaanaikaan hänen itsensä ollessa kyvytön todistamaan niiden oikeellisuuudesta."

        Tiiviisti ilmaistu. Olen samaa mieltä. Näistä ei kannata väitellä.

        Pelastusoppeja voi myös kehitellä minkälaisia tahansa. Oletko miettinyt sitä? Niitäkin on kehitelty ahkerasti. Onko niistä mikään totta? Asia on helppo itse todeta: aito tavara toimii. Se kestää ankaran, jatkuvan koettelemisen, eikä sillä ole mitään tekemistä totena pitämisen tai itsensä psyykkaamisen kanssa.

        Kuka tahansa kykenisi kehittämään paljon fiksummalta tuntuvan ja järkeenkäyvemmän tavan pelastukseen kuin minkä kristinusko tarjoaa. Evankeliumi on jäjelle hulluutta. " Se on hullutus, jonka kautta Hän katsoi hyväksi pelastaa ne, jotka eivät viisauden avulla voineet oppia Jumalaa tuntemaan."


      • Rynkky Raimo
        Se ei sulje niitä kirjoitti:

        "Luonnon mystifioiminen persoonallisen jumalan luomaksi tai olomuodoksi"

        Mikä on tämä vaihtoehtoinen... "olomuoto"?

        Mikäli viittaat "luonnon mystifioimisella" edelliseen kirjoitukseeni, jossa esitin luonnon ilmiöiden havainnoinnin vertauskuvana ilmiöstä, joka
        a) ei ole eri kehitys- ja aikakausista kiinni ja joka ilmenee olemuksensa mukaan samanlaisena sukupolvesta toiseen (kuu)
        b)sopii hyvin myös hengellisten asioitten kuvaamiseen ja niiden kohtaamiseen, olet käsittänyt kirjoitukseni väärin.

        "on tarve kokea ja elää satua jota eivät kahlitse fysiikan lait."
        Fysiikan lait eivät kahlitse ylipäänsä MITÄÄN satuja. Mm. satukirjat eivät ole opetuskirjallisuutta.

        Itse en koe "tarvetta kokea ja elää satua", vaan reaalitodellisuutta - myös hengellisissä asioissa.

        " Joillekin tietäminen vaatii liikaa tutkimista joten on helpompi uskoa, sammuttaa mielensä ja aistinsa suuren illuusion edessä."
        Niin. Joko luit perustietoja esim. raamatuntutkimuksen perusteista? Tietäminen vaatii tietoa. Se suorastaan edellyttää sitä.

        "…sammuttaa mielensä ja aistinsa suuren illuusion edessä"

        Elämä ja maailmankaikkeus eivät ole illuusioita, vaan totta. Siksi ne ovat usein hätkähdyttäviä, haltioitioittavia ilmiöitä. Sekä makro- , että mikromaailmankaikkeus ovat täynnä käsityskyvyn rajoilla olevia ihmeitä. Sitä samaa on myös elämä itsessään.

        "…sammuttaa mielensä ja aistinsa”
        Käsityksesi ilmeisesti on, että usko "käskee" sulkemaan mielensä näiltä ihmeiltä. Se ei ole raamatun mukaista uskoa, jos olet sellaiseen törmännyt.

        Raamattu kehottaa avaamaan silmänsä ja korvansa. Se koskee niin Jumalaa, luonnon ilmiöitä kuin niiden lainalaisuuksiakin,avartumista ”antamaan verran verrasta” muille ihmisille.

        Mm. Newtonille ja Eisteinille usko yhteen Suureen Luojajumalaan oli heidän tutkimustyötään innoittava ja kannustava tekijä. Se ei sulkenut heidän silmiään.

        "On ylimielistä, jopa naiivia, olettaa ja uskoa että jokin luova voima, näkymätön ja ihmismäinen jumala, olisi luonut tämän kaiken ihmistä varten ilman mitään näyttöä. "

        Olisiko parempi, jos Jumala olisi luonut tämän kaiken jonkin erillisen "näytön" kanssa? Millainenhan sellainen näyttö olisi? Minusta luomistyö on juuri itsessään suuri ”näyttö”, käden jälki maailmassa. Se kertoo Luojansa kyvyistä ja kekseliäästä luonteesta. Siinä näkyy kuinka Hän on iloinnut tätä tehdessään. Se on majesteettinen ja kaunis voimannäyttö. Riittää minulle.

        "On ylimielistä, jopa naiivia, olettaa ja uskoa että jokin luova voima, näkymätön ja ihmismäinen jumala..."

        Minusta on ylimielistä ja omahyväisen naiivia on kieltää Luoja.

        Jumala olisi näkyvä, uskoa ei tarvittaisi.
        Uskon, että Jumala loi meidät omaksi kuvakseen - monella tasolla. Me koetamme luoda hänestä omamme kuvamme - varsin yksiulotteisesti.

        Raamattu kieltää Jumalan kuvien tekemisen.
        Se koskee myös mielikuviamme Hänestä. Itse Elämää on mahdoton kuvata yhdellä tavalla. Mielikuvamme ovat aina jäykkiä, riittämättömiä ja lopulta helposti väkivaltaisia kuvia Hänestä.

        Me olemme ne, jotka potevat tajunnan ahtautta Hänen suhteensa. Jollei Jla olisi itse ilmaissut itseään - ja tekisi niin jatkuvasti mm. Sanansa kautta - meillä ei olisi toivoakaan löytää häntä omilla ponnisteluillamme. Hän on ja tulee aina säilymään mysteerinä, siitä huolimatta, etä Hän on kohdattavissa oleva, ihmisen kanssa vuorovaikutusta tahtova persoona.

        Seurakseen Hän meidät alunperin loikin. Se, kenellä on kaikki, hänelle kallisarvoisinta on aito, syvä kommunikaatio toisen persoonan kanssa. Sellaista ei voi vaatia eikä pakottaa, koska sellaisena se menettäisi merkityksensä.

        Jos yhteydenpito on ihmisen kannalta aitoa, vilpitöntä ja suoraa, se tekee jopa jumalaan vaikutuksen. Vapauden säilyminen ja siinä kasvaminen on oleellista suhteessa. Se tuo mukanaan paljon hyvää muillekin.

        "Kuka tahansa voi keksiä vaihtoehtoisia luomisoppeja"

        Niin voi. Ja on niitä kehiteltykin.

        " Ja sanoa niiden olevan totta koska niitä ei voida muka todistaa vääräksi, samaanaikaan hänen itsensä ollessa kyvytön todistamaan niiden oikeellisuuudesta."

        Tiiviisti ilmaistu. Olen samaa mieltä. Näistä ei kannata väitellä.

        Pelastusoppeja voi myös kehitellä minkälaisia tahansa. Oletko miettinyt sitä? Niitäkin on kehitelty ahkerasti. Onko niistä mikään totta? Asia on helppo itse todeta: aito tavara toimii. Se kestää ankaran, jatkuvan koettelemisen, eikä sillä ole mitään tekemistä totena pitämisen tai itsensä psyykkaamisen kanssa.

        Kuka tahansa kykenisi kehittämään paljon fiksummalta tuntuvan ja järkeenkäyvemmän tavan pelastukseen kuin minkä kristinusko tarjoaa. Evankeliumi on jäjelle hulluutta. " Se on hullutus, jonka kautta Hän katsoi hyväksi pelastaa ne, jotka eivät viisauden avulla voineet oppia Jumalaa tuntemaan."

        Errata: "Luonnon mystifioiminen persoonallisen jumalan luomaksi tai olomuodoksi"-lauseessa jäi erehdyksessä tai-sana lauseeseen. Kiitoksia huomautuksesta sillä tämä johti asian oikaisemiseen ja sen selventämiseen.

        Mitä tulee tähän kristikunnan johtavaan painettuun sanaan, Raamattuun, olen täysin eri mieltä. Retorisesti ja tieteellisesti ainoa heikko kohtasi on Raamattuun tukeutuminen. Biblian rakentama sekava ja monimuotoinen henkilökuva tästä divinaalisesta piällysmiehestä on äärimmäisen skitsofreeninen ja psykoottinen.

        Raamattu on multigeneraatio tuote ja sen historiallinen tarkkuus ja objektiivisuus ovat sangen olemattomat. Raamatun Uusi testamentti koottin sangen myöhään, nykyiseksi väitetty kaanon sai muotonsa vasta 367 jaa. Ensimmäiset kirjoitukset Iudean Jeesuksesta (Iudea = Rooman provinssi Juudea) ovat vuosikymmeniä hänen väitetyn kuoliaikansa jälkeen. Uuden testamentin "kivijalat", evankeliumit ovat kirjoitettu n. 50-100 jaa. Tämän ajallisen hajonnan suhteen lisäksi kirjoitukset ovat keskenään poikkevia ja ristiriitaisiakin.

        Kuvittelepa tilanne esimerkiksi koskien John F. Kennedyn murhaa ilman TV-teknologiaa ja muuta mediaa. Joku alkaisi kokoamaan tänä vuonna 2009, murhapäivän tapahtumia ja sitä edeltäneitä viikkoja, haastattelemalla silminnäkijöitä ja tuolloin eläneitä. Tämä kaikki siis tapahtuisi lisäksi ilman kirjanpainotaitoa ja nykyistä lukutaito astetta, vastaten täten tilannetta antiikin aikana. Mitä tuo tiedon kokoaminen sisältäisi? Luuletko että historiallinen tarkkuus ja objektiivisuus olisi tarkkoja? Kuinka moni silminnäkijä kertoisi saman tarinan? Kuinka moni väittäisi olevansa silminäkijä vaikkei olisikaan asiaa nähnyt, vaan kuullut joitain tarinoita? Kuinka moni unohtaisi tarkkoja vuosikymmenien takaisia tapahtumia? Kuinka moni lisäisi omia uskomuksiaan ja kuulemiansa huhuja tarinaansa?

        Raamattuun tukeutussa tukeutuu myyttikokoelmaan jossa pienen pieni historiallinen ydin on saanut ympärilleen myyttien kerrostumat, kuin lumipallon vieriessä alas rinnettä. Ajallisesti takana olevat tapahtumat loittonevat meistä, pienentyen silmissämme ja lopulta kadoten aikahorisontin taakse ikuisesti.


    • tietoa

      suosittelisin että aloitat lukemalla dokumentteja näistä ilmöistä(suomessa tapahtuneista paranormaaleista ilmiöistä)näin voit myös löytää mieleisesi kohteet joista ilmöitä voisi havaita, mutta paljon on myös sellaisia paikkoja joka on vain harvan ihmisen tiedossa esim: suvun vanhat tilat ja toisaalta kohteet joihin on pääsy kielletty
      yksityisalue lain nojalla. kirjallisuutta löydät helposti vaikka paikallis kirjastostasi, täytyy sanoa että tämä on todella laaja aihe jonka opiskeluun kannattaa käyttää vähän aikaa, kuten sanoit ole avoin, kuuntele ihmisiä joilla on oma kohtaisia kokemuksia heillä on varmasti paljon kerrottavaa.

      • OSITutkimusseura

        Melkein täydellinen esimerkki paikallishistorian hankkimisesta ja mahdollisten kohteiden löytämisestä.
        Mutta kannattaa pitää mielessä se, että jos yksin menee kohteeseen jossa tapahtuu outoja asioita ja myöhemmin selität niistä muille ilman minkään valtakunnan todisteita, sinulle lähinnä nauretaan. Eli yritä saada enemmän kuin yksi tallennusmedia mukaan reissuun ja kerätä niiden kanssa mahdollisimman paljon todisteita asioista.
        Kaikilla riittää juttuja, mutta harvemmalla on todisteita asioista.


      • kuumatar
        OSITutkimusseura kirjoitti:

        Melkein täydellinen esimerkki paikallishistorian hankkimisesta ja mahdollisten kohteiden löytämisestä.
        Mutta kannattaa pitää mielessä se, että jos yksin menee kohteeseen jossa tapahtuu outoja asioita ja myöhemmin selität niistä muille ilman minkään valtakunnan todisteita, sinulle lähinnä nauretaan. Eli yritä saada enemmän kuin yksi tallennusmedia mukaan reissuun ja kerätä niiden kanssa mahdollisimman paljon todisteita asioista.
        Kaikilla riittää juttuja, mutta harvemmalla on todisteita asioista.

        olen juuri hankkinut uuden videokameran tämä on kai jo hyvä alku? myös paikallishistoriaa sisältäviä kirjoja aion hakea tänään kirjastosta.
        tässä lähellä on eräs kreivin kartano jossa itse kreivi aikoinaan (1890-1930) surmasi oman perheensä(vaimon ja kaksi tytärtä jonka jälkeen hirttäytyi)tästä on varma tieto joka on kirjattuna paikalliseen historian kirjaan(laukaan historia1) kartanossa on kerrottu tapahtuneen outoja ilmiöitä jo parin sukupolven ajalta, mikä lisää huomattavasti mielenkiintoa tutkia tätä kartanoa ja sen historiaa. laukaan historia 1-4 kirjoissa mainitaan paljon varhaisemmalta ajalta (noin 1700 luvulta) kohteita joissa on raaka surma työ on tehty esim: laukaan,tarvaala jossa äiti surmasi 2 lastansa, jonka jälkeen yritti piilottaa niitä tarvaalassa sijaisevalle hirvikivien alueelle.paikallinen virkamies kuitenkin löysi paikan ja surma työn jäljet mutta lapsia ei löynyt koskaan, nainen kuitenkin tuomittiin paikallisessa käräjäoikeudessa kuolemaan. paikalliset ovat kertoneet kuulleensa lapsen itkua näiden kivien läheltä öisin.. onko kukaan tutkinut tätä kunnolla? tuskinpa, aion ottaa tästä selville mitä irti saan!!


      • OSITutkimusseura
        kuumatar kirjoitti:

        olen juuri hankkinut uuden videokameran tämä on kai jo hyvä alku? myös paikallishistoriaa sisältäviä kirjoja aion hakea tänään kirjastosta.
        tässä lähellä on eräs kreivin kartano jossa itse kreivi aikoinaan (1890-1930) surmasi oman perheensä(vaimon ja kaksi tytärtä jonka jälkeen hirttäytyi)tästä on varma tieto joka on kirjattuna paikalliseen historian kirjaan(laukaan historia1) kartanossa on kerrottu tapahtuneen outoja ilmiöitä jo parin sukupolven ajalta, mikä lisää huomattavasti mielenkiintoa tutkia tätä kartanoa ja sen historiaa. laukaan historia 1-4 kirjoissa mainitaan paljon varhaisemmalta ajalta (noin 1700 luvulta) kohteita joissa on raaka surma työ on tehty esim: laukaan,tarvaala jossa äiti surmasi 2 lastansa, jonka jälkeen yritti piilottaa niitä tarvaalassa sijaisevalle hirvikivien alueelle.paikallinen virkamies kuitenkin löysi paikan ja surma työn jäljet mutta lapsia ei löynyt koskaan, nainen kuitenkin tuomittiin paikallisessa käräjäoikeudessa kuolemaan. paikalliset ovat kertoneet kuulleensa lapsen itkua näiden kivien läheltä öisin.. onko kukaan tutkinut tätä kunnolla? tuskinpa, aion ottaa tästä selville mitä irti saan!!

        Jos mahdollista, niin yritä hankkia lisää välineistöä ja kaveri mukaan tutkimuksiin.
        Kahdella todistajalla on enemmän painoarvoa, kuin yksinäisellä ja jos kummallakin on välineitä käytössä, tulosten saaminen tuplaantuu (Puhun tuloksista, en todisteista).
        Kun tunnet olevasi valmis tutkimuksiin, kysy siihen lupa kohteen omistajalta (mikä ei hirveän helposti suomessa onnistu kun kyseessä on tällaista toimintaa).
        Jos/kun pääset tutkimaan, pidä mieli avoimena, mutta kuitenkin kriittisenä. Kaikki narahdukset ja asiat eivät ole aina paranormaalia toimintaa.
        Varaudu myös pettymyksiin, eli selittämättömiä ilmiöitä ilmestyy harvoin joten "turhaa" työtä tulee tehtyä todella paljon ja se voi helposti turhauttaa.


      • yenoB
        kuumatar kirjoitti:

        olen juuri hankkinut uuden videokameran tämä on kai jo hyvä alku? myös paikallishistoriaa sisältäviä kirjoja aion hakea tänään kirjastosta.
        tässä lähellä on eräs kreivin kartano jossa itse kreivi aikoinaan (1890-1930) surmasi oman perheensä(vaimon ja kaksi tytärtä jonka jälkeen hirttäytyi)tästä on varma tieto joka on kirjattuna paikalliseen historian kirjaan(laukaan historia1) kartanossa on kerrottu tapahtuneen outoja ilmiöitä jo parin sukupolven ajalta, mikä lisää huomattavasti mielenkiintoa tutkia tätä kartanoa ja sen historiaa. laukaan historia 1-4 kirjoissa mainitaan paljon varhaisemmalta ajalta (noin 1700 luvulta) kohteita joissa on raaka surma työ on tehty esim: laukaan,tarvaala jossa äiti surmasi 2 lastansa, jonka jälkeen yritti piilottaa niitä tarvaalassa sijaisevalle hirvikivien alueelle.paikallinen virkamies kuitenkin löysi paikan ja surma työn jäljet mutta lapsia ei löynyt koskaan, nainen kuitenkin tuomittiin paikallisessa käräjäoikeudessa kuolemaan. paikalliset ovat kertoneet kuulleensa lapsen itkua näiden kivien läheltä öisin.. onko kukaan tutkinut tätä kunnolla? tuskinpa, aion ottaa tästä selville mitä irti saan!!

        Kuulemma Tampereen Pitkänniemen mielisairaalassa hoitajat näkevät silloin tällöin entisten hullujen aaveita istuskelemassa nurkissa.

        Kristitty ruotsalainen psykologian tohtori Stig Hedström piti joskus psykologian kurssia, johon osallistuin, ja hänen holistinen näkökulmansa asiaan oli, että osa mielenterveyspotilaista ei ole hulluja vaan riivattuja eikä heidän edes kuuluisi olla siellä laitoksissa.

        Tämän pohjalta oma mielipiteeni on se, että kummitukset ja aaveet eivät ole ihmisten henkiä, vaan niitä riivaajahenkiä, jotka ovat olleet näiden ihmisraukkojen sisällä heidän eläessään. Nyt heidän kuoltuaan, nämä riivaajat ovat jääneet vaille "huonetta" (kuten Raamattu asian ilmaisee) ja ne "jäävät kuljeksimaan autioissa paikoissa" (Raamattu jälleen) ja ne matkivat tuota ihmistä, jonka sisällä ovat olleet. Ne tietävät siitä ihmisestä kaiken. Tämän vuoksi väitetyt aaveet ovatkin erittäin vakuuttavia. Mutta ne eivät ole se ihminen itse - ei väliä kuinka mukavia isoäidin henkiä vaikuttavat olevan, ne ovat pahasta lähtöisin. Eihän paholainen koskaan tule hiilihangon kanssa vastaan - sehän olisi paskaa markkinointia. Paholainen tulee nätissä, kiltissä ja kauniissa paketissa.


      • hyväEmma
        yenoB kirjoitti:

        Kuulemma Tampereen Pitkänniemen mielisairaalassa hoitajat näkevät silloin tällöin entisten hullujen aaveita istuskelemassa nurkissa.

        Kristitty ruotsalainen psykologian tohtori Stig Hedström piti joskus psykologian kurssia, johon osallistuin, ja hänen holistinen näkökulmansa asiaan oli, että osa mielenterveyspotilaista ei ole hulluja vaan riivattuja eikä heidän edes kuuluisi olla siellä laitoksissa.

        Tämän pohjalta oma mielipiteeni on se, että kummitukset ja aaveet eivät ole ihmisten henkiä, vaan niitä riivaajahenkiä, jotka ovat olleet näiden ihmisraukkojen sisällä heidän eläessään. Nyt heidän kuoltuaan, nämä riivaajat ovat jääneet vaille "huonetta" (kuten Raamattu asian ilmaisee) ja ne "jäävät kuljeksimaan autioissa paikoissa" (Raamattu jälleen) ja ne matkivat tuota ihmistä, jonka sisällä ovat olleet. Ne tietävät siitä ihmisestä kaiken. Tämän vuoksi väitetyt aaveet ovatkin erittäin vakuuttavia. Mutta ne eivät ole se ihminen itse - ei väliä kuinka mukavia isoäidin henkiä vaikuttavat olevan, ne ovat pahasta lähtöisin. Eihän paholainen koskaan tule hiilihangon kanssa vastaan - sehän olisi paskaa markkinointia. Paholainen tulee nätissä, kiltissä ja kauniissa paketissa.

        Lue hyväEmman kirjoitus! Miksi aina pelotellaan riivaajilla ja paholaisilla ja samanaikaisesti viitataan Raamattuun.
        Lue Sinäkin Raamattusi oikein!


      • itse vaan
        hyväEmma kirjoitti:

        Lue hyväEmman kirjoitus! Miksi aina pelotellaan riivaajilla ja paholaisilla ja samanaikaisesti viitataan Raamattuun.
        Lue Sinäkin Raamattusi oikein!

        Noilla hengillä pelotellaan sen vuoksi että ne ovat oikeasti pelottavia, eivät pelottavia sen vuoksi että ovat outoja, vaan sen vuoksi että ne ovat itse pahuudesta lähtöisin. Omista kokemuksista en sano mitään koska eivät ne sinua vakuuta kuitenkaan. Sen sijaan kerron eräästä tutusta joka halusi pitkään nähdä henkiä ja oppia heidän kanssa kommunikoimaan ja muuta sellaista. Tuolla tutullani oli eräs tuttu joka näki henkiä ja keskusteli niiden kanssa. Hän varoitti tuota tuttuani sekaantumasta asiaan mikä ei hänelle kuulunut. Tuttu kuitenkin halusi nähdä ja lopulta saikin nähdä ja oikein kunnolla. Eikä hän nähnyt mitään tummia sumumaisia hahmoja, vaan niitä itseään. Eivät olleet vainajahenget vainajia niinkuin ovat tietämättömät väittäneet, vaan demoneita eli riivaajia ja pahoja henkiä. Niitä samoja joiden kanssa meediot käyvät juttuun. Tuttuni kärsi niistä pitkään yötä päivää ennenkuin pääsi eroon niistä ja hän ei todellakaan mainosta enää mitään "itsensä herkistämistä" tai tutkimuksia niinkuin tietämättömät tai huijatut täällä tekevät. Se on semmoinen homma että vainajat eivät jää tänne kuoltuaan vaan menevät suorinta tietä odottamaan viimeistä tuomiota. Ne ketkä hallitsevat avaruuksia ovat pahoja henkiä ja niitä riittää vaivoiksi asti.

        Eikä tuossa tarinassa ole Raamatulla mitään tekemistä, vaikka tuttu pääsikin eroon demoneista vain muiden rukousten avulla ja on palloilut terapiassa hoidattamassa itseään. Kuten eräässä kommentissani sinulle aikaisemmin sanoin, kokeile itse asiaa ja siihen asti lopeta höpinä josta et oikeasti tiedä yhtään mitään. Vasta sitten kun olet kokenut ja nähnyt, voit tulla sanomaan mitä olet mieltä.


      • Rynkky Raimo
        itse vaan kirjoitti:

        Noilla hengillä pelotellaan sen vuoksi että ne ovat oikeasti pelottavia, eivät pelottavia sen vuoksi että ovat outoja, vaan sen vuoksi että ne ovat itse pahuudesta lähtöisin. Omista kokemuksista en sano mitään koska eivät ne sinua vakuuta kuitenkaan. Sen sijaan kerron eräästä tutusta joka halusi pitkään nähdä henkiä ja oppia heidän kanssa kommunikoimaan ja muuta sellaista. Tuolla tutullani oli eräs tuttu joka näki henkiä ja keskusteli niiden kanssa. Hän varoitti tuota tuttuani sekaantumasta asiaan mikä ei hänelle kuulunut. Tuttu kuitenkin halusi nähdä ja lopulta saikin nähdä ja oikein kunnolla. Eikä hän nähnyt mitään tummia sumumaisia hahmoja, vaan niitä itseään. Eivät olleet vainajahenget vainajia niinkuin ovat tietämättömät väittäneet, vaan demoneita eli riivaajia ja pahoja henkiä. Niitä samoja joiden kanssa meediot käyvät juttuun. Tuttuni kärsi niistä pitkään yötä päivää ennenkuin pääsi eroon niistä ja hän ei todellakaan mainosta enää mitään "itsensä herkistämistä" tai tutkimuksia niinkuin tietämättömät tai huijatut täällä tekevät. Se on semmoinen homma että vainajat eivät jää tänne kuoltuaan vaan menevät suorinta tietä odottamaan viimeistä tuomiota. Ne ketkä hallitsevat avaruuksia ovat pahoja henkiä ja niitä riittää vaivoiksi asti.

        Eikä tuossa tarinassa ole Raamatulla mitään tekemistä, vaikka tuttu pääsikin eroon demoneista vain muiden rukousten avulla ja on palloilut terapiassa hoidattamassa itseään. Kuten eräässä kommentissani sinulle aikaisemmin sanoin, kokeile itse asiaa ja siihen asti lopeta höpinä josta et oikeasti tiedä yhtään mitään. Vasta sitten kun olet kokenut ja nähnyt, voit tulla sanomaan mitä olet mieltä.

        Taitaa ohimoitasi ahistaa. Sinun viestisi saa minut vastustamaan psykiatrista avohoitoa. Turha tällaista viestiä on enempää kommentoida koska tämän viestin rationaalinen tarttumapinta on olematon. Tämän viestin sisältö tarjoaa enemmän työsarkaa psykologille ja psykiatrille.


    • nukkua

      ite en kyllä menis häiritteen henkiä tai kummituksii
      mistä tietää vaikka se olis joku räyhähenki tai semmone joka voi olla vaarallinenki!!

      • OSITutkimusseura

        Tottahan toki pieni vaara on aina olemassa, mutta montako tapausta löydät historiasta joissa ihmisiä olisi kuollut tällaisissa tapahtumissa?
        Vaarannat joka päivä henkesi suuremmalla todennäköisyydellä kun käyt suihkussa tai kadulla kävelemässä. Liukastumiset ja liikenneonnettomuudet vaativat huomattavasti suuremmat uhriluvut.
        Mutta kuitenkin kannattaa miettiä pariin otteeseen, että onko valmis ottamaan riskin tutkimuksissa ja mitä se psyyke tykkää jos kunnon tuloksia tulee. :)


      • kuumatar
        OSITutkimusseura kirjoitti:

        Tottahan toki pieni vaara on aina olemassa, mutta montako tapausta löydät historiasta joissa ihmisiä olisi kuollut tällaisissa tapahtumissa?
        Vaarannat joka päivä henkesi suuremmalla todennäköisyydellä kun käyt suihkussa tai kadulla kävelemässä. Liukastumiset ja liikenneonnettomuudet vaativat huomattavasti suuremmat uhriluvut.
        Mutta kuitenkin kannattaa miettiä pariin otteeseen, että onko valmis ottamaan riskin tutkimuksissa ja mitä se psyyke tykkää jos kunnon tuloksia tulee. :)

        äitini kertoi että hän nuorena etsi näitä ilmiöitä ja kertoi minulle, että ei kannattaisi tutkia näitä jos ei ole asian tuntijoita mukana, hän ei halunnut kertoa tarkemmin noista tapahtumista( haluaisi kai unohtaa ne ajat)siis en viitsinyt jankata tätä asiaa häneltä, vaan rupean itse tutkimaan näitä outoja ilmiöitä. kriittisyys on tärkeää tässä ei kaikki narahdukset,kolahdukset saisi vaikuttaa yritän olla kärsivällinen!!


      • kuumatar
        OSITutkimusseura kirjoitti:

        Tottahan toki pieni vaara on aina olemassa, mutta montako tapausta löydät historiasta joissa ihmisiä olisi kuollut tällaisissa tapahtumissa?
        Vaarannat joka päivä henkesi suuremmalla todennäköisyydellä kun käyt suihkussa tai kadulla kävelemässä. Liukastumiset ja liikenneonnettomuudet vaativat huomattavasti suuremmat uhriluvut.
        Mutta kuitenkin kannattaa miettiä pariin otteeseen, että onko valmis ottamaan riskin tutkimuksissa ja mitä se psyyke tykkää jos kunnon tuloksia tulee. :)

        niin juuri, ajettelin juuri oman psyykeni kannalta tätä asiaa ja aion harkita vielä pariin otteeseen tähän ryhtymistä. tulosten kannalta kuitenkin aion tätä yrittää, entä muut riskitekijät mitä ne voisivat olla?


      • Rynkky Raimo

        Kaikesta tekstistä päätellen kuuostaa vakavalta. Onko tämä räyhähengen kuvaaminen vaaralliseksi MTT:n henkilöstön antama henk. koht. analyysi tilaanteestasi? Kannattaa välttää fyysistä käpälöintiä terävien kappaleiden tahi muitten potentiaalisesti vahingoittavien objektien suhteen, jottei iske amok-vimma joka johtaa permanenttiin lääkekuuriin ja raajojen liikeratoja rajoittavien kerrastojen pukemiseen vitivalkoisessa sielunhoitokeskuksessa. Sitä paljon kummittelee.


      • OSITutkimusseura
        kuumatar kirjoitti:

        niin juuri, ajettelin juuri oman psyykeni kannalta tätä asiaa ja aion harkita vielä pariin otteeseen tähän ryhtymistä. tulosten kannalta kuitenkin aion tätä yrittää, entä muut riskitekijät mitä ne voisivat olla?

        Jos puhutaan riskitekijöistä paranormaalien ilmiöiden tutkimisessa, suurin taitaa liittyä pään sisään.
        Jokainen voi miettiä seuraavaa tilannetta ihan vakavasti ja voisiko siitä tulla vahinkoa psyykkeeseen:

        Olet tutkimassa joko vitsimielessä, tai täydellisellä vakavuudella kohdetta X jossa kerrotaan tapahtuvan erinäisiä selittämättömiä ilmiöitä.
        Tarinat kohteesta kertovat "varjoihmisistä", tavaroiden liikuttelusta, ruumiittomista äänistä, fyysisesta koskettelusta paikallaolijoihin jne. (eli periaatteessa nämä perinteiset kummittelut).
        Menet paikanpäälle jo valmiiksi jännittyneenä ja virittäytyneenä "tunnelmaan", kunnes yhtäkkiä sinulle tulee todella kylmä ja et tunne olevasi enää yksin. Samassa jokin tönäisee sinua ja kun käännyt katsomaan tönäisyn suuntaan, näet mustan parimetrisen hahmon edessäsi joka katoaa samassa silmänräpäyksessä.

        Tuollainen tapaus on todella todella harvinainen, mutta kuitenkin mahdollisuuden rajoissa. (Jokainen meistä voi selittää asian miten tahtoo, mutta pysytään nyt tässä tapauksessa paranormaalin aihepiirissä)
        Mutta millaisen reaktion se saisi sinussa aikaiseksi? Voisitko mennä seuraavana iltana rauhallisin mielin nukkumaan ja jättää välittämättä siitä mahdollisuudesta, että henkimaailman olemassaolo olisi totta ja että pahimmassa tapauksessa, henget kulkevat rajattomasti paikasta toiseen, jopa makuuhuoneeseesi.
        Toisinsanoen, pahimmassa tapauksessa kyseisen kohteen entiteetti voisi lähteä sinun mukaasi ilman että tietäisit sitä ja myöhemmin aloittaa "kummittelun" lähelläsi (tällaisiakin tapauksia on sattunut).

        Psyykkeen vaurioitumisen lisäksi voidaan ottaa käsittelyyn fyysiset vaikutukset.
        Harvemmin tutkimuksissa sattuu fyysisiä kontakteja entiteettien kanssa, mutta tällaiset tapaukset eivät myöskään ole täysin mahdottomia.
        On olemassa ihmisiä jotka väittävät tulleensa lyödyiksi/raavituiksi, tuupatuksi alas portaista, väistelleensä kohti lentäviä tavaroita jne. Eli fyysinen interaktio joissakin tapauksissa on kaikkea muuta kuin mahdoton.

        En nyt lähde puimaan, että mikä kaikenlaisen interaktion takana voisi olla. Toiset puhuvat raamatullisista vaikuttajista ja toiset pelkästään kuolleiden ihmisten energiajäännöksistä, mutta lähtisitkö itse omakohtaisen kokemuksen jälkeen miettimään asialle selitystä ja vaikkapa hakemaan sitä suurimmalle osalle pelottavinta mahdollisuutta, eli raamatullista lähtökohtaa joka mahdollistaisi taivaan ja helvetin olemassaolon, Jumalan ja saatanan jne.

        Näitä kaikkia kannattaa miettiä ennenkuin lähtee hakemalla hakemaan paranormaaleja ilmiöitä ja pitää varautua siihen, että joskus voi yksinkertaisesti ja kärjistettynä "tulla turpaan".


      • ihminen kuolee
        OSITutkimusseura kirjoitti:

        Tottahan toki pieni vaara on aina olemassa, mutta montako tapausta löydät historiasta joissa ihmisiä olisi kuollut tällaisissa tapahtumissa?
        Vaarannat joka päivä henkesi suuremmalla todennäköisyydellä kun käyt suihkussa tai kadulla kävelemässä. Liukastumiset ja liikenneonnettomuudet vaativat huomattavasti suuremmat uhriluvut.
        Mutta kuitenkin kannattaa miettiä pariin otteeseen, että onko valmis ottamaan riskin tutkimuksissa ja mitä se psyyke tykkää jos kunnon tuloksia tulee. :)

        pelkoon ja on jäänyt vielä kertomaan kuolinsyynsä kuolinsyyntutkijoille? Oisko tulos pyöreä nolla? Se ettei ihmistä ole revitty palasiksi mihinkään verellä piirrettyyn pentagrammiin ja neitsyet vuoda verta elävältä nyljettyinä, ei kerro siitä etteikö riivaaja tai demoni ole ilmestynyt ja ihminen on kuollut pelkoon.

        Ja ellet tiedä kuinka suuri todennäköisyys on kuolla pelkoon, niin otahan selvää esimerkiksi sodista joissa sotilaita on kuollut pelkkään pelkoon vailla mitään haavoja. Määrät ovat yllättäen aika suuret kun se suhteuttaa kuolleiden sotilaiden määrään. Mieti sen jälkeen sitä kuinka moni sotilaista kärsii pahoista mielenterveysongelmista pelon vuoksi.

        Ihminen ei ole mikään kestävä olento. Päinvastoin. Ihminen on hyvin heikko ja aivan samalla tavoin kuin eläimet kuolevat pelkoon ja stressiin, ihminenkin heittää henkensä.

        Mikäs ihmeen tutkija sinä oikein olet kun et ole edes tällaisesta ottanut selvää ja kuittaat kaiken "pienellä vaaralla"?

        Tottakai riski kuolla normaaleissa onnettomuuksissa on suurempi. Kuinka moni varta vasten edes tahtoo tavata perkeleitä tai messuaa kotona ja kutsuu pahoja henkiä illanistujaisiin? Sinun piireissäsi se taitaa olla, ei ainoastaan viikonlopun suurinta huvia, vaan myös viikon suurinta huvia? :)

        Asiasta toiseen, onko todisteita jo löytynyt vai vieläkö pitää etsiä?


    • rudeboy22

      Kannattais lopettaa se Jimin kattominen ja keskittyä etsimään totuuksia tästä yhteiskunnasta ja universumista, löytyy sellasia asioita mitkä on paranormaalia ihmeellisempää eikä oikeen viitsi julkisesti puhua.

      Ja noihin paranormaaleihin juttuihin - ei oo tärkeetä missä paikassa olet, vaan missä sinä olet.

    • aina-joku-tar tai -tär

      Keksi paranormaali ilmiö itse! Kaikista paras resepti! Sellaisia ne muutkin nimittäin ovat! Parasta on vetää pilveä tai ryypätä niin että alkaa vainut tai hallut.... Olen kokeillut jälkimmäistä, toimii! Kerrankin näin unessa kissan ja sitten kun heräsin, niin kissapa ei hävinnytkään vaan tuijotti pöydän alta ja sähisi (ääntä ei kuulunut mutta usvainen katti näkyi). Pomppasin sängystä kun se lähti tulemaan minua kohti ja siinä samassa se hävisi. Tällaisia halluja on vodkan ryypiskelyn jälkeen tullut muulloinkin, aina sama kuvio: näen jonkun hyönteisen tai pikkuelukan unessa, ja herättyäni se pysyy näkökentässä aidon näköisenä muutaman sekunnin heräämisen jälkeen.

    • --------------

      on uskoa siihen.

      Mene illalla nukkumaan ja uskottele itsellesi että vieressäsi pimeässä on aave - ja se ON siinä.

      Mene vanhaan, hylättyyn taloon ja usko että se vilisee kummituksia - ja jopas kummaa! Lattiat narisee, seinät liikkuu ja jostakin kuuluu aavemaista rapistusta.

      Olemme puhuneet tästä miljoonia kertoja ystävieni kanssa, joihin lukeutuu mm. biologian ja luonnontieteiden opiskelija, psykiatri / psykologi, ja eräs tutuistani ryhtyi ennustajaksi. Ja mitä mieltä he ovat?

      Heidän koulutuksensa, kokemuksensa "pipeistä ihmisistä" ja heidän kuulemistaan / lukemistaan / järjestämistään testeistä saa paljon nauramisen aihetta ihmisten uskomuksille.

      Ihmismieli on mielenkiintoinen asia. Jopa ennustaja sanoi, että ennustuspiireissä naureskellaan helposti jymäytettäville ihmisille, jotka uskovat kaiken mitä sanotaan ja ennustajat nettoavat pitkillä saarnapuheillaan kymmeniä euroja tunnissa.. JA SITTEN SAMAT IHMISET PALAAVAT AINA VAIN UUDESTAAN KUN EDELLINEN ON TAPAHTUNUT. Se on siksi että ihmiset saatiin uskomaan johonkin höpötykseen niin lujasti, vaikka suurin osa niistä oli raakaa yleistystä (esim. "sinua kohtaa suru", "raha-asiat ovat ja tulevat olemaan huonolla kantilla" tai "joku tulee auttamaan sinua jossakin tietyssä asiassa").

      Ja se onkin totta; ennustajat testattiin mm. "Bullshit Detector" - nimisessä sarjassa, jonka tarkoitus on pistää kiistanalaiset asiat testiin. 'Ennustajat' ja 'henkimaailman kuuntelijat' jne. testattiin niin että heidät vietiin vanhaan kartanoon jonne oli aseteltu vanhoja valokuvia täysin eri vuosisadoilta ja asiaan kuulumattomista ihmisistä, ja rakennuksen (nykyisen museon) kotisivuille asetettiin TÄYSIN KEKSITTY tarina rakennuksen omistajasta, hänen perheestään, hänen kuolemastaan ja jopa rakennuken historiasta.
      Ns. "ennustajat" olivat lukeneet hyvin läksynsä, sillä KETÄÄN ei sanonut mitään muuta kuin mitä nettisivuilla oli lukenut. Juontaja oli itse keksinyt ja kirjoittanut sen.

      Selvännäkijät, ennustajat, henkimaailman tutkijat.. Kaikki silkkaa paskaa.

      Psykiatrina toimiva ystäväni kertoi yksityiskohtaisesti testien tuloksista, mitä testihenkilöt olivat kokeneet (fyysisesti ja henkisesti) kun heille oli kerrottu eräässä talossa kummittelevan ja testin tarkoitukseksi kerrotiin "saada vähän tietoa siitä mitä asioita aaveet ovat valmiita näyttämään itsestään". Testiin osallistui 500 ihmistä.

      5 täysin keksittyä tarinaa kerrottiin testin alussa jokaiselle sadan ihmisen ryhmälle, ja heidät laitettiin yksitellen täysin samaan paikkaan, samaan vuorokauden aikaan. Tulokset eivät yllättäneet; jokainen ihminen kertoi hänen ryhmälleen kerrottuun tarinaan pohjautuvia kokemuksia.

      Mm. "Hevosen jalkoihin jääneen talon omistajan kuolemasta" kerrotulle ryhmälle henkilöt tunsivat kipua jaloissa, kuulivat vaikertavaa huutoa, ja aistivat painavan ilmapiirin.
      Osa henkilöistä näki varjoja ja hahmoja suurikokoisesta miehestä.

      "Miestään ensin pettävän, sen jälkeen uuden rakkauden raa'asti menettäneen ja ex-miehen tappaman nuoren naisen" tarinan kuulevat henkilöt kuulivat itkua, vaikerrusta ja jopa vihamielistä riitaa. He tunsivat surua, myötätuntoa ja vihaa, ja näkivät melkein kaikki järjestäin vaalean hahmon ja varjoja. Kaikki kuvailivat hahmon naiseksi, ja enkelimäisen kauniiksi.

      Vain muutama ihminen myönsi, ettei nähnyt tai kuullut mitään, mutta heistäkin valtaosa tunsi tarinaan pohjautuvia, vahvoja tunteita ja silloisen ilmapiirin - vaikka sekin oli keksitty.

      Mutta on vain luonnollista, että ihminen kokee, näkee ja tuntee tällaisia "paranormaaleja" ilmiöitä. Mutta valitettavasti asiaa ei ole ikinä todistettu kenenkään ihmisen (testihenkilöt, silminnäkijät, ennustajat, noidat..) kohdalla olevan totta, ja paranormaalit ilmiöt eivät olekaan virallinen tiedelaji. Tämä siksi että kenenkään havaintoja ei ole pystytty todistamaan. Ei ole olemassa aitoja ja kiistattomia valokuvia, videoita, tai edes aitoa säilöttyä "paranormaalia limaa", joita aaveet jättävät väitetysti jälkeensä.

      Tutkijoille lähetetään jatkuvasti uutta materiaalia, jotka suurinosa pystytään todistamaan kiistattomasti väärennetyiksi. Suurinosa uskottavimmista "silminnäkijöistä" pystytään tunnistamaan valehtelijoiksi nykyisen teknologian ansiosta. Ja DNA-, ja geenitutkimusten avulla pystytään kaikenlainen orgaaninen tutkimaan ja toteamaan niiden olevan milloin jonkin eläimen kuolaa, erilaisten tunnettujen kemikaalien yhdistelmiä; joilla ihmiset hakevat huomiota.

      Paranormaalit ilmiöt ja niiden tutkiminen siis ei ole virallinen tieteenlaji, eikä sitä ole milloinkaan mietitty siihen hyväksyttävän. Sama asia pätee keksityissä tapahtumissa, kuten jeesus hömpässä, kansantarinoissa, kirjoitetuissa saduissa ja muussa josta ei ole mitään todisteita, kuin pelkkä sanallinen- tai kirjoitettu tarina.

      • mä sanon

        sulle että minä joka en koskaan uskonut moiseen ja olin yhtä skeptinen yliluonnollisille ilmiöille ... nyt olen asunut tässä omassa kodissa , mutten yksin . Ja tämän "asukin" kanssa on vaan elettävä . Että tervetuloa tänne niin ihmeelliseen maailmaan =)


      • tämä sinun
        mä sanon kirjoitti:

        sulle että minä joka en koskaan uskonut moiseen ja olin yhtä skeptinen yliluonnollisille ilmiöille ... nyt olen asunut tässä omassa kodissa , mutten yksin . Ja tämän "asukin" kanssa on vaan elettävä . Että tervetuloa tänne niin ihmeelliseen maailmaan =)

        asukkisi oikein asustelee paikassa?

        Kerro lisää, mahdollisimman tarkasti.


    • anne täti

      noiden asioiden tutkiminen kuuluu ammatti henkilöille, henki maailman asioihin sotkeutuminen saattaa olla kohtalokasta väärillä tutkimus menetelmillä..nim: kokemusta on!

      • Epäileväinen

        Oletteko tosissanne, että olette kohdanneet henkiä ja Jumalan? :O


      • punttinaamio
        Epäileväinen kirjoitti:

        Oletteko tosissanne, että olette kohdanneet henkiä ja Jumalan? :O

        itse toimin salaisessa palvelussa joka taistelee kummituksia ja pahoja henkiä vastaan, siinä on kolme jäsentä minä punttinaamio,partanaamio sekä jätkänaamio. harrastan voimailua, koska jotkut henget on aika vahvoja vastuksia ajattelin oppia miekan käsittelyn salat, jonka ystäväni partanaamio hallitsee enemmän kuin hyvin!!näin voin miekalla(hopeisella)tuhota erilaisia pahis henkii, vai mitä? youtubessa voi lähiaikoina katsella meidän
        WTF productionin jutskia


    • Rynkky Raimo

      Kyllä kun tätä viestiketjua lukee on kyyneleet silmissä sillä Suomi neidon veri on selkeästi happivajeista. Kaikki kummitus-, mörkö-, ufo- ja muut smurffifanit ovat älyllisen tekohengityksen tarpeessa. Herkkäuskoisuus ei ehkä ole (=no ohan se saatana) typeryyttä mutta vielä kauempana se on älykkyydestä. Uskominen on uskomista kiistäen järjen ja tieteellisen näytön joten se se vasta onkin järjettömyyttä. Liiallisessa tiedossa voi kahlata sen sijaan kun järjetön hukkuu tietämättömyyteensä. Kiitoksia vai mörköjen älyvajeiset kaverit kun saitte Raimo sedän vittuuntumaan. Lähden laskemaan verenpainetta ampumalla muutaman lippaan montulla. Perkele!

      • ukkeli

        uskominen on uskomista, eikä tarvitse tiedettä sitä todistamaan! tieteellä voi kyllä todistaa vaikka että valo etenee noin 300000km vauhtia, se ei tarkoita että tieteellä tai järjenkäytöllä(jota sinä harrastat) olisi kaiken tietävä status!!!


      • joonatan2009

        tiedehän se aina tarttuu siihen kiista kapulaan kynsin ja hampain yrittäen todistaa esim: jumalan olemassa oloa vastaan mikä om sinänsä jo turhaa kun edes syöpää tai muita tappavia tauteja vastaan tiede ei pysty ratkisua löytämään.. siis miksi tiede puuttuu niin tosissaan aina siihen jos joku julkaisee hengellisiä näkökantoja? emmehän mekään hyökkää tiedettä vastaan, tiede on hyvä asia mutta yhtä vajavainen kuin ihminen.


      • kuumatar

        kerroin vain, että haluan itse avoimin mielin/järkevän kritiikin kanssa seurata asiaa mielenkiinnolla tapahtuipa paranormaalia toimintaa tai ei. mielestäni tiedekin kaipaa kehittyäkseen avointa ajattelua, spontaaniutta. en halua kuitenkaan tieteellistä näkökantaa tähän, koska tiedän jo ennalta sen.


      • Rynkky Raimo
        ukkeli kirjoitti:

        uskominen on uskomista, eikä tarvitse tiedettä sitä todistamaan! tieteellä voi kyllä todistaa vaikka että valo etenee noin 300000km vauhtia, se ei tarkoita että tieteellä tai järjenkäytöllä(jota sinä harrastat) olisi kaiken tietävä status!!!

        Mitä järkeä pakottaa itsensä uskomaan olemattomaan? Itsensä kusettaminen se vasta onkin typeryyden huippu ja kruunu. Tiede on matkan kulkemista askel kerrallaan, joskus askel tai pari taakse mutta kokonaisuudessaan ollaan matkattu paljon siitä tietämättömien ja taikauskoisten tuppukylästä netterinttin sun muitten kaupunkiin. Tiede keksii aikanaan ao onkelmaan jonkinlaisen ratkaisun. Höpöukkojen keksiminen ja niihin uskominen ei ole kuin kylähullu tradition ylläpitämistä eivätkä ole tarjonneet mitään faktuaalista vastausta mihinkään. Ainoa vastaus mitä uskonnot sun muut hömpät ovat antaneet on se että tietämättömyyden maaperästä itää kaikkea huuhaata. Perkeleen hankala sitä maailmaa on kartoittaa avaimenreiästä kun ei uskalla ovea avata ja katsoa ulos. Taikauskoinen pelko ja ennakkoluulo ovat kuin mielen pakkopaita. Tässä tulee Raimo sedän ihkailmainen vinkki pelastusrenkaaseen: ottakaa koppi tai vajotkaa tietämättömyyden mereen ghostbustersit: http://www.tukiasema.net/teemat/ongelmat.asp Sama teille hihhulit: Odottavan aika on pitkä mutta hullulle se on ikuista. Nyt Raimo putsaa rynchesterinsä.


      • uskohuvikses
        Rynkky Raimo kirjoitti:

        Mitä järkeä pakottaa itsensä uskomaan olemattomaan? Itsensä kusettaminen se vasta onkin typeryyden huippu ja kruunu. Tiede on matkan kulkemista askel kerrallaan, joskus askel tai pari taakse mutta kokonaisuudessaan ollaan matkattu paljon siitä tietämättömien ja taikauskoisten tuppukylästä netterinttin sun muitten kaupunkiin. Tiede keksii aikanaan ao onkelmaan jonkinlaisen ratkaisun. Höpöukkojen keksiminen ja niihin uskominen ei ole kuin kylähullu tradition ylläpitämistä eivätkä ole tarjonneet mitään faktuaalista vastausta mihinkään. Ainoa vastaus mitä uskonnot sun muut hömpät ovat antaneet on se että tietämättömyyden maaperästä itää kaikkea huuhaata. Perkeleen hankala sitä maailmaa on kartoittaa avaimenreiästä kun ei uskalla ovea avata ja katsoa ulos. Taikauskoinen pelko ja ennakkoluulo ovat kuin mielen pakkopaita. Tässä tulee Raimo sedän ihkailmainen vinkki pelastusrenkaaseen: ottakaa koppi tai vajotkaa tietämättömyyden mereen ghostbustersit: http://www.tukiasema.net/teemat/ongelmat.asp Sama teille hihhulit: Odottavan aika on pitkä mutta hullulle se on ikuista. Nyt Raimo putsaa rynchesterinsä.

        joo, kyllä tiede on kuin ase pikku lapsen käsissä/rynkkyraimon. tieteen järkevyydestä voidaan olla montaa mieltä 95% tieteen sovelluksista tuppaa tuhoamaan maailman, tiede(taloustiede)jopa käyttää uskoa hyväkseen sodissa. keskiverto uskovainen on omine moraali käsityksineen on kuitenkin aika lupsakka tyyppi, näin nykypäivän valossa..


      • Rynkky Raimo
        uskohuvikses kirjoitti:

        joo, kyllä tiede on kuin ase pikku lapsen käsissä/rynkkyraimon. tieteen järkevyydestä voidaan olla montaa mieltä 95% tieteen sovelluksista tuppaa tuhoamaan maailman, tiede(taloustiede)jopa käyttää uskoa hyväkseen sodissa. keskiverto uskovainen on omine moraali käsityksineen on kuitenkin aika lupsakka tyyppi, näin nykypäivän valossa..

        IHMINEN tappaa, ei sen mahdollistava tekniikka. Tieteeseen kuuluu lääketiede joka on pelastanut miljoonia ja miljardeja läpi aikakausien (lääkkeet, rokotteet jne jne.) Uskonnolla sen sen sijaan ollaan oikeutettu genosideja, sotia, vainoja, teloituksia... Uskonto on oikeuttanut naisten alistetun aseman, orjuuden, uskonsodat... Uskonto on loppujen lopuksi vain hihhulien oman pienen pienen maailman kuvansa puolustamista jollakin semihistoriallisella myyttikokoelmalla, etsien sieltä joku sopivan moniselitteinen ja sekava lainaus. Tämä kani hatusta-lainaus sitten "oikeuttaa" hihhulien moraalien sortaa esim. ateisteja, homoja, naisia jne. USA on tällä hetkellä johtavia maita (valitettavasti) jossa uskonnollisella oikeistolla on merkittävä poliittinen vaikutusvalta. Tämä hihhuli oikeisto on tukenut Bushin aloittamia sotia ja murhia uskonnollisella palolla. Jos tiede polkisi vieläkin keskiajalla emme voisi keskustella koska ei olisi internettiä ja tuskin olisi sinua tai minua, sillä sairaudet ja puutteellinen ravinto sun muut tekijät olisivat karsineet monet nyt elävät pois. Menehän poika lukemaan mooseksen & jeesuksen plus kumppaneiden edesottamuksia, jookosta joo.


      • kirjis
        Rynkky Raimo kirjoitti:

        Mitä järkeä pakottaa itsensä uskomaan olemattomaan? Itsensä kusettaminen se vasta onkin typeryyden huippu ja kruunu. Tiede on matkan kulkemista askel kerrallaan, joskus askel tai pari taakse mutta kokonaisuudessaan ollaan matkattu paljon siitä tietämättömien ja taikauskoisten tuppukylästä netterinttin sun muitten kaupunkiin. Tiede keksii aikanaan ao onkelmaan jonkinlaisen ratkaisun. Höpöukkojen keksiminen ja niihin uskominen ei ole kuin kylähullu tradition ylläpitämistä eivätkä ole tarjonneet mitään faktuaalista vastausta mihinkään. Ainoa vastaus mitä uskonnot sun muut hömpät ovat antaneet on se että tietämättömyyden maaperästä itää kaikkea huuhaata. Perkeleen hankala sitä maailmaa on kartoittaa avaimenreiästä kun ei uskalla ovea avata ja katsoa ulos. Taikauskoinen pelko ja ennakkoluulo ovat kuin mielen pakkopaita. Tässä tulee Raimo sedän ihkailmainen vinkki pelastusrenkaaseen: ottakaa koppi tai vajotkaa tietämättömyyden mereen ghostbustersit: http://www.tukiasema.net/teemat/ongelmat.asp Sama teille hihhulit: Odottavan aika on pitkä mutta hullulle se on ikuista. Nyt Raimo putsaa rynchesterinsä.

        Ja se huippu ja kruunu - kuinka sattuvasti sanottu - alkaa kusettamalla itseään, että mä en ainakaan kuseta itseäni. Mutkun ihmisellä on loputon kyky itsepetokseen. :)

        Eli jos tie on epäilyn tie, niin sitten johdonmukaisesti epäiltäköön kaikkea. Luottamuksen tie, jossa luotetaan kaikkeen, on kyl paljon kivempi. :)


      • kskueikoululla

        ottiko noin pahasti henkeen? Montulla voi tulla kundi entisesstä elämästä tervehtimään.


    • hjk2kse

      Helposti lähestyttäviä ilmiöitä ovat ryhmälevitaatio ja varpu/heiluri.

      Ryhmälevitaation avulla saat ihmisen tai esim. painavan pöydän nousemaan kevyesti sormilla nostamalla niin ettei tunnu missään. Homma menee niin että neljä ihmistä pinoaa kätensä nostettavan ihmisen tai esineen päälle, pitää kymmenkunta sekuntia ja sitten nostaa. Tarkemmat ohjeet löytyy googlettamalla "party levitation" tai "group levitation" (party=group, ei siis bileet ;D).

      Varvun (eli taikavarpu) tai heilurin (tai myös metallisten L-tikkujen) avulla voi etsiä vettä tai esineitä. Ohjeita löytyy netistä hakusanoilla "dowsing".

      Lue myös kirja Supermieli sekä Esko Jalkasen kirjoja.

      • kuumatar

        hienoa!! kiitti noista linkeistä, aion lukea ne kirjat ja kokeilla sitä ryhmä levitaatio juttua, alkaa mennä jännäksi!! hienoa kun neuvotte etsimään eri paikoista!


      • kuumatar

        aahh!! suomen ihana kesä on taas tulossa,ja kaikkea pitäisi ehtiä tekemään, mutta aion kyllä viettää paljon aikaa tämän uuden harrastuksen parissa!
        aion kiertää mahdollisesti kaikki suomen linnat, joissa yleensä linnan opas kertoo tarinan linnankummituksesta.ihanaa on myös olla kevyissä vaatteissa(minihameessa ym..)kun ei palele, niin jaksaa myös kierrellä paljon eri kohteissa, niin juhannus.. suomen mytologiassa kerrotaan paljon tarinoita juhannuksesta, näitä haluun tutkia kesällä!. suomen kesä on niin jotenkin mystinen, se herää kukka loistoonsa nopeasti ja kuolee äkkiä. synkät kuusimetsät, joihin lintujen laulu luo taian omaisen tunteen, metsälammet joihin saniaisten, ja pienkasvillisuuden seassa virtaavat purot luo iättömyyden tunteen.


      • vain että

        Harmi vain, että taikavarpu ei anna mitään sattumaa parempia tuloksia empiirisissä testeissä ja tuo ryhmälevitaatio ei valitettavasti ole mitään sen kummempaa kun painon jakautuminen usealle nostajalle.

        Tiedätte varmaan, että jos saatte aikaiseksi oikeasti yliluonnollisen ilmiön niin siitä naksahtaa heti rahaa tilille skepsikeltä sun muilta. Miljoona oli pitkän aikaan luvassa kansainvälisesti, mutta se lakkautettiin koskan KUKAAN EI HALUNNUT KÄYDÄ NÄYTTÄMÄSSÄ YLILUONNOLLISIA TAITOJAAN!


      • kesäyön taikaa...
        kuumatar kirjoitti:

        aahh!! suomen ihana kesä on taas tulossa,ja kaikkea pitäisi ehtiä tekemään, mutta aion kyllä viettää paljon aikaa tämän uuden harrastuksen parissa!
        aion kiertää mahdollisesti kaikki suomen linnat, joissa yleensä linnan opas kertoo tarinan linnankummituksesta.ihanaa on myös olla kevyissä vaatteissa(minihameessa ym..)kun ei palele, niin jaksaa myös kierrellä paljon eri kohteissa, niin juhannus.. suomen mytologiassa kerrotaan paljon tarinoita juhannuksesta, näitä haluun tutkia kesällä!. suomen kesä on niin jotenkin mystinen, se herää kukka loistoonsa nopeasti ja kuolee äkkiä. synkät kuusimetsät, joihin lintujen laulu luo taian omaisen tunteen, metsälammet joihin saniaisten, ja pienkasvillisuuden seassa virtaavat purot luo iättömyyden tunteen.

        tulet minihameessas hyvässä lykyssä vielä raiskatuksi keskellä juhannusfestareita-siinä sulle yliluonnollisia fiiliksiä....voi jessus tän keskustelupalstan tasoa taas.Hihhulit vs.älylliset:)


      • metsään..
        kuumatar kirjoitti:

        aahh!! suomen ihana kesä on taas tulossa,ja kaikkea pitäisi ehtiä tekemään, mutta aion kyllä viettää paljon aikaa tämän uuden harrastuksen parissa!
        aion kiertää mahdollisesti kaikki suomen linnat, joissa yleensä linnan opas kertoo tarinan linnankummituksesta.ihanaa on myös olla kevyissä vaatteissa(minihameessa ym..)kun ei palele, niin jaksaa myös kierrellä paljon eri kohteissa, niin juhannus.. suomen mytologiassa kerrotaan paljon tarinoita juhannuksesta, näitä haluun tutkia kesällä!. suomen kesä on niin jotenkin mystinen, se herää kukka loistoonsa nopeasti ja kuolee äkkiä. synkät kuusimetsät, joihin lintujen laulu luo taian omaisen tunteen, metsälammet joihin saniaisten, ja pienkasvillisuuden seassa virtaavat purot luo iättömyyden tunteen.

        minihameessa niin tiedät mihin mystisiin paikkoihin suomalaiset hyttyset ehtivät. Siinä on myös kesäyön henget mukana kun painaa minari lanteilla menemään ja nautiskelee muinaisesta, pyhää ektoplasmaa syöksevästä nahkanuijasta kaikkein pyhimmässään.


    • mene sinne....

      No Bodomilla kuulemma kummittelee, mene sinne!

      • kuumatar

        olet aivan oikeassa että siellä pitäisi käydä, mutta aion ensin vähän tutkia paikallisia kohteita joissa kerrotaan kummitelleen, jossain vaiheessa boodomille tulee kyllä lähdettyä!


    • paranormaalia

      Meidän kanssa on asunut henki neljä vuotta. emme tiedä kuka se on ja mitä asiaa hänellä on, mutta niin paljon on tapahtunut yliluonnollista tämän neljän vuoden aikana ettei enää voi olla muu kuin joku henki. Viime sunnuntaina pappi siunasi meidän kodin ja karkotti pahat henget pois, toivottavasti se tepsi eikä tarvitse ottaa "järeempiä" aseita käyttöön...
      Sinuna en ehdoin tahdoin alkaisi henkiä kutsumaan ja etsimään, siitä ei seuraa mitään hyvää...

      • OSITutkimusseura

        Yleensä "henkien" kutsumista ei tarvi harrastaa jos käy aktiivisissa paikoissa. Ne ovat jo siellä ja ilmoittavat kyllä itsestään jos haluavat olla interaktiivisia ihmisten kanssa.
        Kannattaa myös miettiä sellainen asia, että millä todennäköisyydellä se henki on paha?
        Miettikää montako kertaa elämässänne olette törmänneet oikeasti pahaan ihmiseen, siis nyt luokitellaan psykopaattiryhmään ko. pahat ihmiset. Sellaista pahuutta jota ei millään parilla pahoinpitelysyytteellä nakkikoppijonossa hankita, vaan ihan aitoa Ted Bundy/Jeffrey Dahmer/Jerry Brudos pahuutta.
        Miettikää sitten, että nämä "henget" ovat todennäköisesti kuolleiden ihmisten energiajäännöksiä ja millä todennäköisyydellä se henki sitten on paha?
        Itse löisin vetoa sen puolesta, että henkien kanssa toimiessa, vastapuolena on ihan tavallinen kadun tallaaja eikä mikään sarjamurhaaja"demoni".
        Mutta luonnollisesti kaikenlainen selittämätön ja outo tuo mieleen pahuuden koska se pelottaa ja pelko on ihmisen yksi vahvimmista tunnetiloista.
        Kuitenkin pitänee pitää mielessä mahdolliset vahingot lähinnä psyykkeen parissa, ei niinkään fyysisiä, jos outoja ilmiöitä alkaa tulemaan ja niitä pelkää 24/7.
        Toisinsanoen, jos olet heikkohermoinen, älä edes yritä ko. toimintaa harrastaa, mutta jos vähänkään sisua löytyy, niin mars matkaan ja koluamaan paikkoja tallennusmedioiden kanssa.


      • kuumatar
        OSITutkimusseura kirjoitti:

        Yleensä "henkien" kutsumista ei tarvi harrastaa jos käy aktiivisissa paikoissa. Ne ovat jo siellä ja ilmoittavat kyllä itsestään jos haluavat olla interaktiivisia ihmisten kanssa.
        Kannattaa myös miettiä sellainen asia, että millä todennäköisyydellä se henki on paha?
        Miettikää montako kertaa elämässänne olette törmänneet oikeasti pahaan ihmiseen, siis nyt luokitellaan psykopaattiryhmään ko. pahat ihmiset. Sellaista pahuutta jota ei millään parilla pahoinpitelysyytteellä nakkikoppijonossa hankita, vaan ihan aitoa Ted Bundy/Jeffrey Dahmer/Jerry Brudos pahuutta.
        Miettikää sitten, että nämä "henget" ovat todennäköisesti kuolleiden ihmisten energiajäännöksiä ja millä todennäköisyydellä se henki sitten on paha?
        Itse löisin vetoa sen puolesta, että henkien kanssa toimiessa, vastapuolena on ihan tavallinen kadun tallaaja eikä mikään sarjamurhaaja"demoni".
        Mutta luonnollisesti kaikenlainen selittämätön ja outo tuo mieleen pahuuden koska se pelottaa ja pelko on ihmisen yksi vahvimmista tunnetiloista.
        Kuitenkin pitänee pitää mielessä mahdolliset vahingot lähinnä psyykkeen parissa, ei niinkään fyysisiä, jos outoja ilmiöitä alkaa tulemaan ja niitä pelkää 24/7.
        Toisinsanoen, jos olet heikkohermoinen, älä edes yritä ko. toimintaa harrastaa, mutta jos vähänkään sisua löytyy, niin mars matkaan ja koluamaan paikkoja tallennusmedioiden kanssa.

        moi! haluisin kysyy tiedätkö mitä nämä suomen mytologiassa mainitut näkit ja muut maahiset ovat?
        onko näitä otettu vakaviksi tutkimuskohteiksi, koska suomen mytologiassa näistä on kirjoitettu aika paljon? entä onko sinulla kokemuksia näistä juhannus yön taioista?


      • OSITutkimusseura
        kuumatar kirjoitti:

        moi! haluisin kysyy tiedätkö mitä nämä suomen mytologiassa mainitut näkit ja muut maahiset ovat?
        onko näitä otettu vakaviksi tutkimuskohteiksi, koska suomen mytologiassa näistä on kirjoitettu aika paljon? entä onko sinulla kokemuksia näistä juhannus yön taioista?

        Mytologisista olennoista on jäänyt aikalailla mielenkiinto pois. Joka kansalla on omat tarustonsa ja näissä esiintyy mitä merkillisimpiä olentoja, aina pienistä keijuista maailmoja kakkivaan kilpikonnaan asti (kyllä, eräs luomistarina kertoo kilpikonnasta joka ulosti maailman :) ).
        Mutta yleensä maahisia tai näkkiä on kuvattu toisenlaisina olentoina kuin esimerkiksi "kummittelemaan" jääneen ihmisen sielua. Lähinnä "demonit" tai vastaavat (olivat sitten hyviä tai pahoja) osuvat entiteettimuotoina lähimmäksi. Kärjistettynä; sarjassamme olennot taivaasta ja helvetistä.
        Kuitenkin paha mennä sanomaan edellämainittujen olentojen alkuperää historian saatosta. Olisiko kyseessä ollut "kummittelu" (niin hyvä kuin pahakin) ja asioille on haettu selitystä astetta kauempaa kuin se kuolleen ihmisen sielu. Mene ja tiedä.
        Taiat ovat taas sitä kategoriaa, että OSIT ei halua asiaan sekaantua, olivatpa ne totta tai ei. Eli kokemuksia ei ole ja epäilemättä niitä ei ihan heti tulekaan. Ainahan voidaan leikitellä ajatuksella jonkinlaisen "taian" suorittamisesta ja todennäköisyyksien laskemisesta tietylle asialle mitä sillä haetaan, mutta en näe siinä mitään järkeä.
        Yhteenvetona siis (jos nyt edelliset tekstit olivat edes jollain asteella järkeviä): Näkit, maahiset ja muut olennot ovat lähinnä tarinoita ja vakavina tutkimuskohteina erittäin haastavia, ellei jopa mahdottomia.
        Taikuus menee tietyn logiikan yli ja täten harrastus johon emme sekaannu.


    • Oletkos pannut

      Laitat pyykkikoneeseen tasaparit sukkia, annat pyöriä ohjelman loppuun linkouksineen.. ja kas yksi pariton sukka jää :)

    • Eppo

      Meidän kämpässä tuoksuu aina joulun alla pipparit, vaikkei itte olla vielä leivottu. On mun isoisomummun vanha koti.

    • Pendda

      Et sinä hakemalla löydä paranormaaleja ilmiöitä. Se tulee kohdalle silloin kun tulee tai on tulematta. Eli niin kuin vanhassa sananlaskussa sanotaan ei se kukko käskien laula.

      • se on

        että ei ne tule todistelemaan sulle olemassaolostaan ellet sinä halua todistaa niille että kykenet ymmärtämään ja hyväksymään niiden olemassaoloa.


    • P.VÄYRYNEN

      P.VÄYRYNEN

      • Rynkky Raimo

        Niin että, mistä tiiät???


      • pelastu
        Rynkky Raimo kirjoitti:

        Niin että, mistä tiiät???

        älä arvostele uskoa tieteen itsepetoksen käsitteillä!!usko niin pelastut


      • Rynkky Raimo
        pelastu kirjoitti:

        älä arvostele uskoa tieteen itsepetoksen käsitteillä!!usko niin pelastut

        Itsepetoksesta puheen ollen uskominen todistamattomaan ja havaitsemattomaan ökkiäiseen on nimenomaan itsepetosta. Minä en lukitse itseäni pieneen huoneeseen pakkopaidassa ja kurki avaimenreiästä ulkomaailmaan, sillä tieto ja objetiiviset, konkreetiseet fyysiset kokemukset antavat enemmän käytännön hyötyä kuin sekopäinen julistaminen ja tuomitseminen. En usko, mutta pidän aika epätodennäköisenä että sinä vapaudut harhoistasi. Hihhulit ovat usein tuomitsevia saarnaajia jotka pakenevat onttojen sanojen taakse ja rakentavat retoriikkansa ympärille tietämättömyyden linnakkeen johon yrittävät pelotella muita ihmisiä. Menepäs vaikka laulemaan virsiä tms.


    • NORMAALI

      EI KUULE ILMIÖT JA HENGET KAIKILLE ILMESTY. TIEDÄN SEN KOKEMUKSESTA. MINULLE KYLLÄKIN KUOLLEET TUTTAVANI OTTAVAT YHTEYTTÄ EIKÄ SUINKAAN UNESSA.EI OLE LEIKIN ASIA ETSIÄ NIITÄ HUVIKSEESN JOS EI OLE ASIAA ...

    • Jasso67

      Joskus aamuisin kun menen vessaan niin pönttöön
      ilmestyy outoja ruskeita olentoja jotka katoavat
      yhtä nopeasti kuin ilmestyivätkin, jostain syystä
      ne tuntuvat kuin vainoavan minua sillä ne tuntuvat
      ilmestyvän minulle päivittäin. Olen yrittänyt keskustella asiasta manaajien kanssa mutta eivät ole vielä pystyneet auttamaan asiassa. "Ruskeat" eivät puhu mitään vaan tuijottavat ja tuottavat ilmoille hillittömän odorin, mitäköhän ne minusta haluavat?

      Olisiko mahdollista että kyseessä ei olisikaan henkien ilmentymä vaan ehkä ne ovatkin avaruudesta tai jonkin toisen ulottuvuuden asukkeja jotka ovat
      ehkä suunnittelmassa abduktiotani. Yritin ottaa niistä kuvan mutta kameraan tuli varmaan jokin vika joten en voi millään todistaa teille niiden olemassaoloa, mutta uskokaa nyt vain että "ruskeat" ovat saapuneet ja ne valtaavat maailman
      vuonna 2012 jolloin se planeetta Nibiru saapuu ja
      maapallo tuhoutuu. Eli olisiko kyseessä maailmanlopun ensimmäisiä ilmentymiä ja näiden ruskeiden keskuudesta saapuu se antikristus se samainen kaveri jonka Johannes kuvasi ilmestymiskirjassaan. Vähän jänskättää kun ollaan
      kuitenkin lopunaikojen partaalla.

      • Suuri Guru

        Valitettavasti ne ruskeat olennot ovat aivosi mätäntyneitä rippeitä jotka haluavat vielä viimeisillä voimillaan pelastautua tyhmyyden kulminoituneesta temppelistä.
        Eivätkä ne halua kommunikoida millään tavalla koska tyhmyyden lamauttava voima voi iskeä tuottamasi äänimölyn kautta.

        Nibiru on saapunut jo ja se asuu Vantaalla. Valitettavasti Nibiru, kavereiden kesken Nibbis, ei halua ilmoittaa itsestään kovin suuria, joten haastattelu on pois kuvioista.
        tosin sen verran Nibbikseltä sain tivattua, että edellämainitsemasi ruskeat olennot ovat pyytäneet turvapaikkaa hänen luotaan ja se on heille suotu.

        Lopunaikojen partaalla ollaan kuulemma vasta sitten, kun Nibbiksen lähikaupasta loppuu maissinaksut tai sinne valuu lisää typeryydellä kyllästettyjä ihmisiä joiden aivot ovat ruskeassa mädäntymisvaiheessa paniikinomaisesti ulostautuneet heistä.


      • alapääntuotos

        sinulla tuntuu olevan paska päässä...


    • R.O.Pelli

      Vedä pullo kossua ykkösellä naamariin ja lausu "Johanna Tukiainen" 3 kertaa. Johan alkaa tapahtumaan!

    • Indrid
      • ..................

        on se jännä...tuo paranormaali.....ilmiö.......


    • Riku91

      Joo. Tosta yliluonnollisesta sen verra et oon kuulu yhe legendaarise keissin ihan tais olla suomessa siis. Se tapahtu tarkallee öpaut 1300-1600 luvulla kai. Siin oli sillee et joku uus nuori 20v paroni oli periny isäsä ja tarkasti tiluksiaa ni se löys jonku naisen mökin joka oli kai noita mutku sil ei ollu maksaa veroo se uus paroni poltti mökin. Se noita kiros sen joteki sillee etä tää kostetaan 99 kertasesti sulle. No se paroni ei tajunnu viel pelätä sillo mut ku se eli ja eli ni se delas just sinä päivänä ku se täytti 99v!!! Siis kelatkaa kuin hyvi osu oikeesee ku kiros 99 kertane kosto ni jätkä menee delaa 99v!!! Varmaa se toi paroni mikä sen nimi olikaa pelkäs sillo ku se delas ku ei tajunnu pelätä aiemmi ja pyyttää anteeks siltä noidalta. Toi keissi siis jossai päi suomee ollu oikeesti.

    • Juutokka Kekäläinen

      Täti,täti onko te pelhepolitiikkakin titä,että helloille annetaan,tailaita palannetaan ja köyhille julittetaan pelkättään evankeljumia?

    • namukilli

      mun mielestä tollasia asioita ei tieten tahtoen kannata etsiä... ne löytävät kyllä ihmisen jolle näyttäytyä. turhalla yliyrittämisellä vaan yleensä karkottaa mahdoliset henkiolennot kauemmas. Ja kannattaa olla jokseenkin kriittinen netin henkimaailmaan koskevien sivujen suhteen..

      • OSITutkimusseura

        Asioita pitää tutkia jotta saataisiin enemmän näyttöä asiaan kuin asiaan.
        Enemmän outoja kokemuksia sattuu niille jotka käyvät paikoissa joissa väitetään "kummittelevan" ja hakevat juuri tietentahtoen mahdollisia "henkiolentoja", kuin että istuisit vain kotona ja odottaisit, että joku tulisi ja näyttäytyisi.
        Jotkut ehkä saattavat säikähtää ihmisiä jotka hakemalla hakevat selityksiä asioille, mutta on myös niitä joita asioita tutkivat ihmiset kiinnostavat/vihastuttavat.
        Toisinsanoen, tutkiminen on hyvinkin hauskaa puuhaa ja jos ei muuta, niin pääseepähän vierailemaan mielenkiintoisissa kohteissa.

        Tosiaan netin faktapohjan vuoksi, mahdolliset "todistusaineistot" kannattaa ottaa hyvin kriittisesti.
        Nettiin laitettavan informaation laatua ei kukaan muu valvo, kuin sen sinne laittava, joten puhdasta huijaamismielessä tehtyä tavaraa siellä riittää ihan tolkuttomasti.
        Hyvänä esimerkkinä pakko mainita Youtube. Enemmän kuin kourallinen täysin tietoisesti feikattua "kummitusmateriaalia". Tosin on siellä muutama oikeasti hauskakin pilapätkä ko. aiheesta.
        Vaan miettikää kriittisesti kaikkea mitä näette ja kuulette netin ihmeellisessä maailmassa.


      • kuumatar
        OSITutkimusseura kirjoitti:

        Asioita pitää tutkia jotta saataisiin enemmän näyttöä asiaan kuin asiaan.
        Enemmän outoja kokemuksia sattuu niille jotka käyvät paikoissa joissa väitetään "kummittelevan" ja hakevat juuri tietentahtoen mahdollisia "henkiolentoja", kuin että istuisit vain kotona ja odottaisit, että joku tulisi ja näyttäytyisi.
        Jotkut ehkä saattavat säikähtää ihmisiä jotka hakemalla hakevat selityksiä asioille, mutta on myös niitä joita asioita tutkivat ihmiset kiinnostavat/vihastuttavat.
        Toisinsanoen, tutkiminen on hyvinkin hauskaa puuhaa ja jos ei muuta, niin pääseepähän vierailemaan mielenkiintoisissa kohteissa.

        Tosiaan netin faktapohjan vuoksi, mahdolliset "todistusaineistot" kannattaa ottaa hyvin kriittisesti.
        Nettiin laitettavan informaation laatua ei kukaan muu valvo, kuin sen sinne laittava, joten puhdasta huijaamismielessä tehtyä tavaraa siellä riittää ihan tolkuttomasti.
        Hyvänä esimerkkinä pakko mainita Youtube. Enemmän kuin kourallinen täysin tietoisesti feikattua "kummitusmateriaalia". Tosin on siellä muutama oikeasti hauskakin pilapätkä ko. aiheesta.
        Vaan miettikää kriittisesti kaikkea mitä näette ja kuulette netin ihmeellisessä maailmassa.

        entä ufot sitten? mikä on lukijoiden/OSITin kanta ufo ilmiöihin, entä voisiko ufo-ilmiöt olla syynä moniin kummitus/riivaaja kertomuksiin?
        voisin kuvitella että ufot eivät ehkä aiheuttaisi niin traumaattista kokemusta kuin pahat henget?


      • OSITutkimusseura
        kuumatar kirjoitti:

        entä ufot sitten? mikä on lukijoiden/OSITin kanta ufo ilmiöihin, entä voisiko ufo-ilmiöt olla syynä moniin kummitus/riivaaja kertomuksiin?
        voisin kuvitella että ufot eivät ehkä aiheuttaisi niin traumaattista kokemusta kuin pahat henget?

        OSIT irtisanoo itsensä kaikesta mikä liittyy Tunnistamattomien Lentävien Esineiden tutkimiseen, eli emme ota asiaan kantaa vaan jätämme sen alan niille ketkä ovat asiaan jo paneutuneet.


    • -hartsa-

      olen myöskin kiinnostunut paranormaaleista ilmiöistä!!
      olen yrittänytkin vuokrata paria taloa viikonlopuksi missä tiedetään kummittelevan, huonolla tuloksella.

      silloin kun näkyi se suomalainen versio "most hauntedista" niin yritin onkia joidenkin niiden paikkojen omistajan tietoja että olisiko mahdollista viettää yön pari pientä korvausta vastaan mutta niitäkään tietoja en saanut :/

      olisi enemmän kuin sata jänistä päästä viettämään aikaa "kummitustalossa" ja tutustua hieman paikan historiaan

    • corben

      Käy eduskuntatalolla katsomassa tekevätkö viisaita päätöksiä, jos tekevät siinä on sinulle "paranormaali" ilmiö. Voipi olla että ovat lähteneet lapinrinteisiin aivoriihelle( toisin sanoen aivot narikkaan).

    • hmm..

      moroo..
      hommaa nainen..siin sitä on kerrakseen paranormaalia..tai pelkkää paraa vaan ku..ei ole normaalia naista ollenkaan.. =) =) =)

    • Friivay

      Eräs pieni saari Itämeren saaristossa jossa on eräs kalastaja tappanut itsensä. Viiltänyt kurkun auki vajassa ja juossut mereen. Hän on kaatunut kalliolla ja luiskahtanut siitä mereen. Siinä vajan ja ranna välissä on kohta jossa on aina kylmä, lämpötila ero tuntuu todella selvästi varsinkin lämpiminä päivinä, siinä ei kuulu sirkkojen siritystä, ei tuulen huminaa. Iho menee vaan kananlihalle ja tuntuu kuin olis täysin yksin. Metrin päässä on taas lämmintä ja linnut laulaa yms. Sanotaan että kalastaja istuu siinä ja odottaa parempia aikoja. En tidä liittyykö tarina oikeasti siihen mitenkään mutta paikka on omituinen. Yritän aina välttää sitä. Samasta saaresta kerrotaan myös muita kummitus juttuja ja siellä on aina tapahtunut paljon kaikkea omituista, mutta minusta se on tavallaan vaan kiehtovaa.

      • Mieti tarkkaan

        Itse olen kerran, vuosia sitten nähnyt "äijän" istumassa sohvallamme.
        Näky oli pelottavin, mitä olen nähnyt, SE EI OLLUT IHMINEN!!!!!
        Satavarmasti en voi sanoa tai todistaa, että näky oli totta, mutta minä USKON TODELLA että oli.
        PYSY KAUKANA TUOLLAISISTA ASIOISTA, OMAN ITSESI TÄHDEN!!!!!!


      • Rynkky Raimo
        Mieti tarkkaan kirjoitti:

        Itse olen kerran, vuosia sitten nähnyt "äijän" istumassa sohvallamme.
        Näky oli pelottavin, mitä olen nähnyt, SE EI OLLUT IHMINEN!!!!!
        Satavarmasti en voi sanoa tai todistaa, että näky oli totta, mutta minä USKON TODELLA että oli.
        PYSY KAUKANA TUOLLAISISTA ASIOISTA, OMAN ITSESI TÄHDEN!!!!!!

        Nyt kun höpöt on päästetty ulos suusta niin otapa ilmaa keuhkoihin ettei tule suurta happivajetta ullakkotilaan. Kun happi kulkee otapas torkut ilman kemikaaleja. Niin että eiköhän se ollut siinä?!


    • noin...

      Paikkoja on varmasti olemassa. Itse sellaisen läheisyydessä ja vaikutuspiirissä kasvaneena voin asian vakuuttaa. Meille tosin lapsesta asti tottuneena aivan luonnollinen asia, että on jäänyt "henkiä pyörimään paikkoihin" Eivätkä laisinkaan nämä ole olleet pahantahtoisia. Joskaan ei koskaan koitettu ärsyttääkään, koska kunnioitus kuitenkin suurta, aivan kuin eläviäkin kohtaan, ja tuskin olisi uskallettukaan. Epäilijöitä riittää aina, mutta se on hyvinkin ymmärrettävää jos ei ole itse kokenut.

      • Rynkky Raimo

        Eipä tuohon kirjoitukseesi voi sanoa muuta kuin että se on erittäin vahvasti huumemyönteinen. mahtaa olla teitin käsivarren kyynärtaive melkoista kuumaisemaa ja pään sisäiset visiot sateenkaaribluesia. Itse en puolestani epäile hetkeäkään etteikövätkö aineet olisi vahingollisia hermostolle kuten teistäkin huomaa.


      • haulikko pentti
        Rynkky Raimo kirjoitti:

        Eipä tuohon kirjoitukseesi voi sanoa muuta kuin että se on erittäin vahvasti huumemyönteinen. mahtaa olla teitin käsivarren kyynärtaive melkoista kuumaisemaa ja pään sisäiset visiot sateenkaaribluesia. Itse en puolestani epäile hetkeäkään etteikövätkö aineet olisi vahingollisia hermostolle kuten teistäkin huomaa.

        itekin etsin aikonaan jännittäviä juttuja!! tosin paikalliskirjastosta, josta löysinkin mauri kunnaksen loistavan kummituskirjan! muute mistä noita hulluja kummitus faneja oikein riittää?
        tuntuu että heitä olisi enemmäm kuin voisin olettaa,
        vai syntyvätkö he itsestään?


      • hööhöhhöö
        haulikko pentti kirjoitti:

        itekin etsin aikonaan jännittäviä juttuja!! tosin paikalliskirjastosta, josta löysinkin mauri kunnaksen loistavan kummituskirjan! muute mistä noita hulluja kummitus faneja oikein riittää?
        tuntuu että heitä olisi enemmäm kuin voisin olettaa,
        vai syntyvätkö he itsestään?

        joo kyllä noi sinun lastenkirjat on kyllä kivoja varmaan joo..tiedän pari paikkaa jossa mielipiteesi muuttuisivat hyvin nopeasti. on kuitenkin paras etten kohteita kerro ihan mielenrauhasi takia, ehkä on vaan hyvä että jatkat noiden lasten kirjojen lukemista!!


    • löytyy

      Itse olen nähnyt monia yliluonnollisia tapahtumia seurakunnassa. Uskon, että ainoa hyvä henki on Jumalan Pyhä Henki, ja tietenkin kaikki Jumalan taivaalliset sotajoukot, mitä Hän on luonut.

      Jos haluat nähdä yliluonnollista, niin suosittelen menemään seurakuntaan ja etsimään sitä Jumalalta. Ainakin silloin voit olla turvassa, kun näet sen.

      • Rynkky Raimo

        Suurin ihme, vaikkakaan ei yliluonnollinen, on se että näissä jullen ja jessen haarakonttoreissa oleskelevat lampaat nielevät kaiken mitä liperilasse suustaan ulos päästää. Lampaat antavat sanoilla maalattujen retoristen maalausten maisemien korvata konkreettisen ja rationalisen maailmankuvan. Lampaat turruttavat mielensä taikauskoisilla mantroilla jotka ovat Lähi-idän nomadien pronssikauden aikasia kaikuja, ajalta jolloin maailma oli pimeä ja lähes asumaton ihmiskunnan osalta.

        Suosittelen että et tule levittämään tänne uskomuksiasi ja valheitasi jos kerran olet itse kyvytön tutkimaan uskomuksiesi totuuden mukaisuutta. Tietämättömyys on perkeleen kehno korvike tiedolle: sama kuin yrittäisi sinnitellä taavetin lingolla nykyajan rynkkypäiskeessä puhumattakaan sitten ilma-aseesta sun muista. Tietämöttömyyden mudassa rypeminen ei puhdista omaatuntoa vaikka se liperiä kantava piällysmies ristikattoisessa liiterissä pauhaisikin.


      • Pasi Visti

        Tuossa nyt tuli parikin asiaa jotka tuntuisivat olevan ristiriidassa keskenään.

        - ainoa hyvä henki

        - taivaalliset sotajoukot

        Sotimisessa ei ole mitään hyvää eikä taivaallista. Tappaminen ja raiskaaminen ei muutu hyväksi eikä ihanaksi vaikka sitä laitettaisiin harjoittamaan mielikuvitusolento, kuka jumaluus kulloinkin.

        Toivottavasti ihmiset pääsevät pikkuhiljaa noista tympäisevistä termeistä eroon. Jos on pakko jotain jumalaa pyöritellä, niin mietiskellään vaikka sellaista käsitettä tai ideaa kuin TAO.


      • dfsgdfsgsgd
        Pasi Visti kirjoitti:

        Tuossa nyt tuli parikin asiaa jotka tuntuisivat olevan ristiriidassa keskenään.

        - ainoa hyvä henki

        - taivaalliset sotajoukot

        Sotimisessa ei ole mitään hyvää eikä taivaallista. Tappaminen ja raiskaaminen ei muutu hyväksi eikä ihanaksi vaikka sitä laitettaisiin harjoittamaan mielikuvitusolento, kuka jumaluus kulloinkin.

        Toivottavasti ihmiset pääsevät pikkuhiljaa noista tympäisevistä termeistä eroon. Jos on pakko jotain jumalaa pyöritellä, niin mietiskellään vaikka sellaista käsitettä tai ideaa kuin TAO.

        http://www.paiviniemi.net/paivin_stoori_i/?session=77557818
        Lue Päivin stoori.

        Tsekkaa linkit joista voit kuunnella puheita:
        http://www.comehome.fi/radio/arkisto07.html
        Tosi mielenkiintoisia aiheita!!


    • .......

      Hei!
      Olin yöllä (vähän klo 12 jälkeen) asunnossani makuuhuoneessa ja puhuin puhelimeen ystäväni kanssa. Asun yksin kerrostalo kaksiossa. Yhtäkkiä aloin kuulla kolinaa, joka vain koveni, muista huoneista. Sanoin puhelimeen ystävälleni että nyt täällä alkoi koliseen ja ystäväni neuvoi minua laittamaan valot joka huoneeseen ja katsomaan että asunnossani ei ole ketään muita. Tein niin, eikä ketään muita ollut. Kun olin asuntoni kiertänyt ja palasin eteiseen niin huomasin eteisen seinässä punaisen jäljen. Kun menin katsomaan lähempää huomasin että jälki oli kädenjälki. Aluksi luulin että se oli lapsen kädenjälki mutta myöhemmin huomasin että jäljen päällä oli myös himmeät sormenpäät, eli jälki on aikuisen ihmisen. Kun kokeilin punaista kädenjälkeä huomasin että se oli kostea. Jälki on matalalla vähän lattian yläpuolella. Soitin tyttärelleni, joka asuu naapuritalossa, hän tuli katsomaan jälkeä avopuolisonsa kanssa ja he kuvasivat sen. Punainen aine jolla jälki on tehty haisi verelle. Onko muita tällaisia kokemuksia?

      • taas kerran

        Kuvat.fi ja kiitos etukäteen kuvasta(kehtaatko maalata seinääsi kätesi kuvan?)?
        Kertomus oli tuttua huttua, sori ei mene läpi.


      • .....
        taas kerran kirjoitti:

        Kuvat.fi ja kiitos etukäteen kuvasta(kehtaatko maalata seinääsi kätesi kuvan?)?
        Kertomus oli tuttua huttua, sori ei mene läpi.

        Niin siinä viime yönä kävi ja olin ihan kauhuissani, uskot tai et mutta niin siinä kävi


      • sdthtfyj

    • tureydreyttr

      Mene vessaan peitä ikkunat sammuta valot mene nurkkaan ja katso peiliin saatat nähdä saatanan.
      sanokaa jos toimii

      • luulempa

        On tainnut toimia, kun kukaan eei ole enää jatkanut viestiketjua


    • nyt minä huomen sinä

      Ööö, siis kaikki semmoset talot,linnat ja kartanot missä sanotaan kummittelevan ni on yleensä just niitä paikkoja...Mut siin on se että siel alkaa mielikuvitus jylläämään ja sitte voi luulla näkevänsä jotain....vai? >:D

    • moision sairaala
    • sitaatti älyn korvik

      "1,2)Kristus on minulle erittäin elävä ja todellinen jokapäiväinen kumppani. Raamattu avautuu ja puhuu, puhuttelee minua. Samoin kymmeniä miljoonia muita. "

      Hyvä jos olet löytänyt elämääsi jotain, mihin luottaa ja mikä sinua puhuttelee. Samoin ne kymmenet miljoonat muut. Mutta kai ymmärrät, ettei se, että kymmenet miljoonat ovat samaa mieltä, tee asiasta totta? Samoin uskottiin aikoinaan, että maapallo oli pannukakku. Se ei silti ollut totta. Se, että kymmenet miljoonat ovat samaa mieltä, ei tarkoita, etteivät he voisi olla väärässä.

    • 086322167

      Paras tapa saada yhteys henkimaailmaan lienee meditaatio. hiljennyt, istut suorassa ja suljet silmäsi, hengitä syvään ja rauhallisesti nenän kautta sisään ja suun kautta ulos. Pyri rentouttamaan koko kehosi ja yritä tuntea kuinka energiat virtaavat. Yritä olla stressaamatta mitään, yritä keskittyä täysin itseesi ja siihen mitä olet sisimmältäsi, ole täydessä rauhassa ympäristösi kanssa.

    • Palava Pensas

      Älä etsi paranormaaleja asioita elämääsi vaan anna elämäsi Kaikkivaltiaan Jumalan johdatettavaksi ottamalla Jeesus vastaan elämääsi ja siitä alkaa uudet ja siunatut elämänvaiheet kohdallasi.
      Tämä ei ole vitsi vaan tosiasia, joka toimii.
      Kannattaa sanoutua kokonaan irti kaikesta hämärästä ja tulla niinsanotusti valkeuteen, silloin ihminen saa elää sisäisesti vapaata elämää ja tietää minne on menossa tämän lyhyen ajallisen elämänsä jälkeen.

      Jeesus on totuus.

      ja jokainen joka haluaa löytää hänet, tulee varmasti tuntemaan että se on ainoa totuus, joka kestää elämän erilaiset tilanteet.

      Joh. 7:17

      Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.

      Jumala sanoi tulkoon valkeus ja valkeus tuli.

      Johanneksen evankeliumi avaa myös sisintä avarammalle kaikista ns opin tuulista.

    • järjissään

      itse uskon kaikkeen paranormaaliin eniten ufoihin ja kummituksiin en mihikään maahisiin olen 12v ja yrittänyt tutkia kaikenlaista outoa ja kuunnelut muitten kokemuksia esim sukulaisten I WANT TO BELIEVE

    • GRAUHH-1996

      No siis meidän talo. Todella vanha maatila. Pihalla navetat ja tallit , aitat sun muuta. Täällä kummittelee ,- ja haistakaas paska joka alkaa vittuilemaan - sillä lähes jokainen perheestäni on kokenut jotain. Yleensä he ovat nähneet hengen. Yleensä kellarissamme, huoneessa jossa hän sanoo "asuvansa", todella vanhassa antiikkipeilissä olohuoneessa ja navetassa. Muuallkin on nähty, mutta ei niin usein.
      Navetassa siskoni näki hahmon edesaään kun hoiti kanojamme, mutta luuli vain kuvittelevansa kunnes hahmo katosi kana putosi kuin tönäisystä orrelta maahan. Siskoni oli ihemeissään, mutta jatkoi ruokkimista kunnes kanat lopettivat kotkotuksen ja navetan ylä kerrasta alkoi kuulua kiljuntaa. Hän tuli nopeasti sisälle jossa me muut olimme kahvilla.
      Sitten isäni on nähnyt hengen monesti kellarissa ( siinä samassa paikassa missä henki " asuu " ) ja ovi on usein auki vaikka kukaan ei ole siellä käynyt.
      Muuta outoa on se, että käskimme hengen antaa merkin jos on paikalla ( muutama päivä joulun jälkeen ). Kissamme tuli jostain ja löi joulupalloa kuusessa, sitten kissa taas lähti. Kysyimme uudestaan ja kissa juoksi takaisin keittiön suunnalta, tuli ja löi palloa , lähti. Sitten henki sai myös kissan nousemaan ylös sen nukkuessa. Henki pitää eläimistä ja voi niiden kautta antaa kuulema merkkejä.
      Se myös vaeltelee talossa ja silloin on levoton kun vieraita tulee ja on meteliä. Se tietää kaiken asioistamme ja kun kysyimme missä kadonnut kissamme on : Taivaassa, henki vastasi.
      Usko tai älä, mutta on tiennyt paljon asioita joita ei luulisi muiden tietävän. Ja täällä tapahtuu omituisia ilmiöitä .__.

    • tiede setä

      lopettakaa tämä tyhjyys.... ja syökää pillerinne ajoissa ! lääkkeet ja jos ne ei auta niin lenkille mars mars ! ja jos sekään ei auta niin koittakaa käydä vessassa. Ja lopuksi pesulle pisulle ja nukkumaan.

    • shitt

      lievestuoreen lähellä "reivin kartano", ei kyllä kannata mennä tosi paha paikka..

    • Haamuko?

      Minua kiinnostaa myös paranormaalit asiat.

      Olen vasta aloittelija näiden asioiden ''tutkimisessa''.
      Mutta tiedän kuitenkin jotain. En tiedä onko näitä kuitenkaan jo sanottu aiemmin tässä keskustelussa.

      Jos tutkit, ole varovainen. Nimittäin jos otat yhteyttä henkiin, EN suosittele todellakaan spiritismiä (en ole kokeillut) koska et voi tietää kenen kanssa juttelet/kommunikoit. Jos kuitenkin haluat niin et saa kysyä että milloin kuolet, voit muuten kuolla minuutin aikana. ''Henkilaatikko'' voisi olla hyvä vaihtoehto.

      Älä tee koskaan mitään, mistä henki yms. suuttuisi, Koska kosto voi olla mikä tahansa esim. kuolema/läheisen menettäminen.


      Omia kokemuksia on, mutta niitäkin aika vähän:

      Olin nukkumassa joskus 11-12 aikaan. Unen rajamailla. Kuulin kuin yksi pesukori olisi tippunut korkealta. Kuulin sen niin hyvin, että heräsin. Olin tuolloin n. 7-vuotias. Huusin ja menin äidin luo. Hän oli jo nukkumassa ja ei ollut kuullut mitään. Normaalisti hän olisi herännyt ja sanoi että olin nähnyt unta. Mutta muistan sen selvästi.

      Kuulin myös kaverini pihalla, siellä on vanha asumaton talo ja navetta.
      Olimme navetassa ja siellä oli kaupan mallinuken pää. Tunsin että siinä huoneessa olisi ollut joku ulkopuolinen.
      Kuulimme myös paljon ääniä, jotka eivät todellakaan liity normaaleihin asioihin.

      Jos kiinnostaa vielä, niin katso youtubesta IdaAmandaMakeUp:in Paranormaali videoita :)

      Minustakin autiot talot ovat hyvä idea...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5369
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3457
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1582
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      195
      1503
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1013
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe