Ajateltu rakentaa Turenkiin.

Nuori Perhe.

Hei,

Kertokaas nyt Janakkalassa asumiset risut ja ruusut ja eritoten Turenki paikkana kiinnostaa. Ollaan ajateltu muuttaa perheen kanssa ja rakentaa sinne.

Ite ainakin pidetään siitä, että on lapsille koulut lähellä. Palveluja on ja onhan Hämeenlinna ihan siinä vieressä. Julkiset yhteydet Helsinkiin vailla vertaa.

11

1024

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mahtuu.

      lisää asukkaita.

    • juupajuuu

      Tätä kohtaa en kyllä allekirjoittaisi: "Julkiset yhteydet Helsinkiin vailla vertaa." Kyllä totuus ainakin VR:n suhteen on jotain ihan muuta ja kiertoajelubussillakaan et kovin monta kertaa pääse, viikonloppuna et lainkaan (ainakaan ilman vaihtoja).

      Kyllä tää muuten on niin lapselliselle kuin lapsettomallekin ihan hyvä, pieni ja rauhallinen paikka. Ok-tontit ovat rauhallisilla alueilla ja valmiita talojakin on myynnissä ihan päiväkotien ja koulujen lähellä. Peruspalvelut löytyy kylän keskustasta - pari pankkia, kauppaa ja Alko.

      Tervetuloa! :)

      • ja lisään

        että täällä ei sitten tarvitse omista asioista huolta kantaa sen puolen hoitavat ja tietävät kyllä muut.


    • hullumpi ratkaisu

      Hämeenlinna tosiaan lähellä ja jos veneilystä tykkää, niin pääsee veneellä Hiidenjokea pitkin pitkällekin.

      • popopoppois

        miettikää ja tarkkaan,ja jos teillä on muita paikkakuntia mielessä, niin vaikka kajaaninkorpeen mutta älkää janakkalaan. Itse tyhmä muutin sinne ja onneksi pääsin pois. Ihmiset niin kyräileviä jos varsinkin teillä on omaisuutta tai pärjäätte hyvin elämässänne. Voi jos voisin laittaa tähän nimeni ja puh numeroni, niin voisin oikeasti jutella kanssanne, Olen nimittäin nyt lähtöni jälkeen jututtanut sinne muuttaneitan ja kirjottanut ylös ja teen kirjaa. Koitan selvittää miksi niin epäsosiaalinen ihmiskansa on suomeen ja janakkalaan sijoittunut. Ja virkamiesten töppäyksista.ja muuttovirta vastaisuudesta. Ja en puhu nyt pakolaisista vaaan siellä ei suvaita ihmisiä jotka muuttavat sinne muualta maasta. Kun itse olin muuttamassa niin asuntotoimistosta kysyttiin "että onko teidan pakko muuttaa tänne, ettekö vois muuttaa vaikka riihimäkeen tai hämeenlinnaan jos kerta hämeeseen haluatta."silloin en tienny ja arvannut mitä tuo lause tarkoitti mutta nyt kyllä tiedän. Jos teillä on vielä lapsia niin ei tämän kunnan maalaisidylli ole oikea. Miettikäää ennen kun alatte rakentaa. Mutta tietenkin jos teillä on tuttavapiiri ja sukulaiset täältä niin silloin osaatte olla jo niin kun kuntalaiset. Enkä kirjoita tätä provona. vaan koitan säästää teidät siltä mitä meidän 4 henkinen perhe sai tuta


      • oikeinperseestä
        popopoppois kirjoitti:

        miettikää ja tarkkaan,ja jos teillä on muita paikkakuntia mielessä, niin vaikka kajaaninkorpeen mutta älkää janakkalaan. Itse tyhmä muutin sinne ja onneksi pääsin pois. Ihmiset niin kyräileviä jos varsinkin teillä on omaisuutta tai pärjäätte hyvin elämässänne. Voi jos voisin laittaa tähän nimeni ja puh numeroni, niin voisin oikeasti jutella kanssanne, Olen nimittäin nyt lähtöni jälkeen jututtanut sinne muuttaneitan ja kirjottanut ylös ja teen kirjaa. Koitan selvittää miksi niin epäsosiaalinen ihmiskansa on suomeen ja janakkalaan sijoittunut. Ja virkamiesten töppäyksista.ja muuttovirta vastaisuudesta. Ja en puhu nyt pakolaisista vaaan siellä ei suvaita ihmisiä jotka muuttavat sinne muualta maasta. Kun itse olin muuttamassa niin asuntotoimistosta kysyttiin "että onko teidan pakko muuttaa tänne, ettekö vois muuttaa vaikka riihimäkeen tai hämeenlinnaan jos kerta hämeeseen haluatta."silloin en tienny ja arvannut mitä tuo lause tarkoitti mutta nyt kyllä tiedän. Jos teillä on vielä lapsia niin ei tämän kunnan maalaisidylli ole oikea. Miettikäää ennen kun alatte rakentaa. Mutta tietenkin jos teillä on tuttavapiiri ja sukulaiset täältä niin silloin osaatte olla jo niin kun kuntalaiset. Enkä kirjoita tätä provona. vaan koitan säästää teidät siltä mitä meidän 4 henkinen perhe sai tuta

        tekstiä.........kylä on täysin perseestä ollut aina.--


    • Useampaan kertaan

      Sosiaalitoimen palvelut olleet kuralla koko 2000-luvun. Eli jos teillä on lapsia tai meinaatte hankkia, valitkaa joku muu paikkakunta.

    • muualta muuttanut

      Lapsiperheenä olemme kyllä saaneet hyvin palveluita,sitä ei voida kiistää.Kunnallinen päivähoito järjestynyt/toiminut moitteettomasti.Henkilöstöpula ajoittain siellä uhkaa...Lääkärille olemme lapsinemme päässeet suht ongelmitta ajallaan,päivystystoiminta toiminut,kun on ollut oikeesti kiire!Kaikki lak.sääteiset esim. vanhempainvapaat ovat hoituneet.Ja meistä vanhemmista toinen on kunnan,toinen yksityisen palveluksessa.Ja se kunnan palvelu on aina ollut joustavampi,joka suhteessa.Tervetuloa Janakkalaan!Täällä on suuri osa asioita paljon paremmin,kuin muualla!

    • Liian kauan asunut

      Ei tänne kannata muuttaa. Siis tämä on SE PAIKKAKUNTA missä ei saa veroeuroille mitään vastinetta.
      Jos aiotte rakentaa paikkaan, missä ihmiset merkitsevät jotain muutakin, kuin säästölukuja. Muuttakaa johonkin kunnon kaupunkiin. Jos taas todella haluatte muuttaa maalle niin muuttakaa Sallaan. Siellä ihmisilläkin on vielä jotain merkitystä.

      • Nuori Perhe.

        Morjesta,

        Tuntuu, että jokaikisestä paikasta mistä on kyselty samoja asioita on käynnissä ihan sama virsi. Täällä ei taida aitoja kommentteja ollakkaan:)


      • Nuori Perhe. kirjoitti:

        Morjesta,

        Tuntuu, että jokaikisestä paikasta mistä on kyselty samoja asioita on käynnissä ihan sama virsi. Täällä ei taida aitoja kommentteja ollakkaan:)

        No nyt olen noin vuoden asunut Janakkalassa. ja hyvin olen viihtynyt,olenko sitten niin "maalainen vai mikä.
        Asukkaat ovat pääosin mukavia,kaupassa henkilökunta hymyilee ja on avuliasta.
        Jokaiseen Suomen kuntaan mahtuu ns. änkyröitä,myös Janakkalaan.
        Mutta kuten edellä sanottiin ,tämä on keskellä kaikkea.Tunnissa pääsee Helsinkiin,Tampereelle, Lahteen,ja jopa Turkuun.
        Se on kai sellainen juttu että sitä saa mitä tilaa.
        Miksi et osta valmista ok- taloa,niitä kun on myynnissä vaikka kuinka ja paljon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      851
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      660
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      151
      427
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe