Lumikellojen myötä

vergeet-mij-niet

Ensimmäisen lumikellon
näen pienestä pälvestä
krookuksenvarsien
lomasta vilkuilevan

tahaton väre huulillani
sisälläni lämmin hymy
teroittaa tietoisuuden
varpaista päänahkaan

talven selkä natisee
ilmassa tuoksuu maa
kirkas sini taivaan
auringossa kylpee

pieni ailahdus vain
olevan sanaton kaipuu
lumikellojen myötä
puhkeaa kukkimaan

14

757

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lindalinda1

      miten kutkuttavan keväinen ja ihana runo.
      Lumikello sen sai aikaan, synnyttämään tämän ru-
      nosi. Eipä se turhaan itseään tunkenut läpi maan.

      Toiseksi viimeinen säe on kuin kevät itse, ja
      runosi suorastaan helisee.

      • vergeet-mij-niet

        herättää meissä monenlaisia tuntemuksia. Keväisen kepeätä välillä täytyy laittaa, kun on päiväkin jo yötä pitempi.:)


    • lage

      aika kiva

      inspiroi jotenkin

      kirkas sini taivaan
      ilmassa tuoksuu maa
      lumikellojen myötä
      puhkeaa kukkimaan

      • vergeet-mij-niet

        jos tykkäsit ja inspiroiduitkin, kevyt ja keväinen tämä runonen, tällä kertaa.:)


      • lage
        vergeet-mij-niet kirjoitti:

        jos tykkäsit ja inspiroiduitkin, kevyt ja keväinen tämä runonen, tällä kertaa.:)

        tykkäsin monia hyviä oivalluksia.


    • kevään ensiaskelista
      ja kaipuun
      kosketuksesta

      Kiitos kauniista lukuhetkestä

      • vergeet-mij-niet

        iloitsen, jos tykästyit. :)


    • kerppulintu

      olet taitava sanankäyttäjä. Runossasi on tosi hyviä ilmaisuja, esim. "teroittaa tietoisuuden"

      lukuhetkestä kiittäen
      Kerppulj

      • kerppulintu

        Mutta hyvänen aika !
        Missähän Hankoniemessä tai Turussa Sie oikein olet ?
        Täällä vielä hiihdellään keväthangilla...
        Ei näy kukkia vielä...

        Kerppuli


      • vergeet-mij-niet
        kerppulintu kirjoitti:

        Mutta hyvänen aika !
        Missähän Hankoniemessä tai Turussa Sie oikein olet ?
        Täällä vielä hiihdellään keväthangilla...
        Ei näy kukkia vielä...

        Kerppuli

        että miellytti kirjoittamani keveähkö kevättuulahdus. Kirjoittelen täältä pääkaupungin kupeesta.
        Sää Helsinki-Vantaa lentoasemalla tänään
        klo ---lämpötila- tuuli/suunta--näkyvyys
        21:50    -3°C    2 m/s 70°    7 km   lumisadetta

        että silleen.:)


    • runo64-1

      ...keväässä puhkeaa uusia tuntemuksia
      vahvistamaan rakkauden perustuksia
      ja löytämään 'sitä jotakin' viemään
      eteenpäin...

      jo otsikosta lähtien tavattoman herkkää
      ja lumoavaa kuvailua.
      veit sanoillasi kauneuteen...

      hyvä upea vergeet...!!!

      • vergeet-mij-niet

        olemisen sietämätön keväys, siis keveys. Pääsinpä taas raatelemaan suomenkieltä:D Tämä oli semmoinen "mukava kirjoittaa"-, hyvällä mielellä tehty juttu.:)


    • Miekko

      Lumikello? Onko tämä joku todellinen kukka vai joku kielikuva vaan.. Ei kai nyt mikään kukka lumessa kasva? Vai onko valkoinen väritykseltään?

      Pidin runosta. Tässä tyylilajissa olet taitava, omanlaisesi kirjoittaja. Pidin muutamasta säkeestä erityisen paljon: "Ilmassa tuoksuu maa" ja "Olevan sanaton kaipuu".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      235
      2028
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      89
      1044
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      1041
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      840
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      98
      794
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      706
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe