Ensimmäisen lumikellon
näen pienestä pälvestä
krookuksenvarsien
lomasta vilkuilevan
tahaton väre huulillani
sisälläni lämmin hymy
teroittaa tietoisuuden
varpaista päänahkaan
talven selkä natisee
ilmassa tuoksuu maa
kirkas sini taivaan
auringossa kylpee
pieni ailahdus vain
olevan sanaton kaipuu
lumikellojen myötä
puhkeaa kukkimaan
Lumikellojen myötä
14
757
Vastaukset
- lindalinda1
miten kutkuttavan keväinen ja ihana runo.
Lumikello sen sai aikaan, synnyttämään tämän ru-
nosi. Eipä se turhaan itseään tunkenut läpi maan.
Toiseksi viimeinen säe on kuin kevät itse, ja
runosi suorastaan helisee.- vergeet-mij-niet
herättää meissä monenlaisia tuntemuksia. Keväisen kepeätä välillä täytyy laittaa, kun on päiväkin jo yötä pitempi.:)
- lage
aika kiva
inspiroi jotenkin
kirkas sini taivaan
ilmassa tuoksuu maa
lumikellojen myötä
puhkeaa kukkimaan- vergeet-mij-niet
jos tykkäsit ja inspiroiduitkin, kevyt ja keväinen tämä runonen, tällä kertaa.:)
- lage
vergeet-mij-niet kirjoitti:
jos tykkäsit ja inspiroiduitkin, kevyt ja keväinen tämä runonen, tällä kertaa.:)
tykkäsin monia hyviä oivalluksia.
kevään ensiaskelista
ja kaipuun
kosketuksesta
Kiitos kauniista lukuhetkestä- vergeet-mij-niet
iloitsen, jos tykästyit. :)
- kerppulintu
olet taitava sanankäyttäjä. Runossasi on tosi hyviä ilmaisuja, esim. "teroittaa tietoisuuden"
lukuhetkestä kiittäen
Kerppulj- kerppulintu
Mutta hyvänen aika !
Missähän Hankoniemessä tai Turussa Sie oikein olet ?
Täällä vielä hiihdellään keväthangilla...
Ei näy kukkia vielä...
Kerppuli - vergeet-mij-niet
kerppulintu kirjoitti:
Mutta hyvänen aika !
Missähän Hankoniemessä tai Turussa Sie oikein olet ?
Täällä vielä hiihdellään keväthangilla...
Ei näy kukkia vielä...
Kerppuliettä miellytti kirjoittamani keveähkö kevättuulahdus. Kirjoittelen täältä pääkaupungin kupeesta.
Sää Helsinki-Vantaa lentoasemalla tänään
klo ---lämpötila- tuuli/suunta--näkyvyys
21:50 -3°C 2 m/s 70° 7 km lumisadetta
että silleen.:)
- runo64-1
...keväässä puhkeaa uusia tuntemuksia
vahvistamaan rakkauden perustuksia
ja löytämään 'sitä jotakin' viemään
eteenpäin...
jo otsikosta lähtien tavattoman herkkää
ja lumoavaa kuvailua.
veit sanoillasi kauneuteen...
hyvä upea vergeet...!!!- vergeet-mij-niet
olemisen sietämätön keväys, siis keveys. Pääsinpä taas raatelemaan suomenkieltä:D Tämä oli semmoinen "mukava kirjoittaa"-, hyvällä mielellä tehty juttu.:)
- Miekko
Lumikello? Onko tämä joku todellinen kukka vai joku kielikuva vaan.. Ei kai nyt mikään kukka lumessa kasva? Vai onko valkoinen väritykseltään?
Pidin runosta. Tässä tyylilajissa olet taitava, omanlaisesi kirjoittaja. Pidin muutamasta säkeestä erityisen paljon: "Ilmassa tuoksuu maa" ja "Olevan sanaton kaipuu".- vergeet-mij-niet
on lumikello. Kevään ensimmäisiä sekin.
http://umami.fi/wp-content/uploads/2009/03/dreamstime_4832370x-264x175.jpg
Iloitsen, että kirjoittamani on miellyttänyt, ja kiitos että vilkaisit tekelettäni.:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2352028- 841228
- 891044
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1141041J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847- 123840
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa98794- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124706- 23701